Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"rust" in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Corry
Amerika-expert

Re: "rust" in Las Vegas

Bericht door Corry »

Zo da's niet gering. Heb zelf een paar jaren geleden in Harrah's gelogeerd en dat was echt super hoor. Een prachtige kamer.
:oops: Ik weet nog steeds niet wie Steve Wynn is maar ik ga dat even googelen. :oops:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

De aanbieding code's die ik heb gegeven kan je vinden op:

http://www.fatwallet.com/forums/travel- ... 5/?start=0

Helaas kan je er bij wynn niet mee puzzelen, bij andere hotels kan dat vaak wel zodat je de "aanbiedings" prijs kan zien.

Gr. Marjolijne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja het Imperial Palace kun je beter vermijden, maar dat heb ik dacht ik wel eens eerder gemeld, jammer dat zo'n nacht je vakantie een beetje verpest.
Voor de liefhebbers, Steve Wynn is eigenlijk de man die het moderne Las Vegas gemaakt heeft tot wat het vandaag is, In 1972 kocht hij het Golden Nugget hotel in downtown, en maakte daar het meest luxe hotel van de fremontstreet van, in 1989 opende hij het Mirage en iedereen verklaarde hem voor gek dat zo'n groot hotel nooit winstgevend zou kunnen zijn, vanaf dag 1 was het Mirage winstgevend, in 1993 opende hij het Treasure Island hotel als een goedkoper alternatief voor het Mirage, de naam was toen ook "Treasure Island at the Mirage".
Toen werd hij wat overmoedig en begon aan het Bellagio, het duurste hotel ooit gebouwd in Las Vegas, het had bij de opening in 1998 maar liefst 1,6 miljard Dollar gekost, en de grote fout was dat het voornamelijk gefinanciert werd met publiek geld, in 2000 werd Mirage resorts van Steve Wynn overgenomen door miljardair Kirk Kerkorian van het MGM-grand, zo werd het MGM-Mirage concern gevormd. Het is nog altijd onduidelijk of de overname vriendelijk was, er zijn zeer sterke geruchten dat Steve zich met hand en tand verzet heeft tegen de overname, maar hoe dan ook het maakte hem in één klap heel erg rijk.
In 2001 kocht hij voor een prikje het Desert Inn, om daar vervolgens het Wynn resort te ontwikkelen.
Elke keer als Steve Wynn een hotel opende zorgde dat weer voor een bouwgolf in Las Vegas, begin jaren 90 na de opening van het Mirage, eind jaren 90 na de opening van het Bellagio, en nu weer na de opening van Wynn.
Ik kan nog uren door praten, maar dit is in een notendop het verhaal over Steve Wynn.

Harry
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Nog even terugkomend op de deals voor The Wynn
Marco Tiel schreef:Wanner wil je precies gaan,
Ik heb er een aantal gevonden, weet alleen niet of ze werken. Moet je even kijken
code: WDMSM31 of DMVSM31 of WESM31 (alleen met red card) of WEMSMPR
tot 21 september
Nou, de kogel is door de kerk hoor. We hebben Steve maar even gebeld :wink: en de eerste 2 codes nagevraagd.
WDMSM31: geen bijzondere voorwaarden, geen red card nodig. Je krijgt 100 dollar entertainment credit, maar dit is alleen te besteden aan show (dus eigenlijk alleen aan Le Reve)
DMVSM31: geen bijzondere voorwaarden, geen red card nodig. Je krijgt 25 dollar slot credit.

Aangezien we al naar 'O' gaan, hebben we maar gekozen voor de slots... Kosten voor 1 nacht nog altijd 179+tax, maar dat is het ons wel waard. Zonder deze code kost het trouwens 299 dollar.

Groetjes en bedankt voor alle tips, Jos
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Ik heb hulp nodig met het kiezen van een Vegas hotel...

Ik heb een aantal hotels waar we uit kunnen/willen kiezen:
* Bellagio: $672
* MGM Grand: $509 (incl één ontbijt, $35 diner coupon en 2=1 spa treatment)
* Caesar's Palace: $460
* Monte Carlo: $340

Het liefst wilden we in het Planet Hollywood, maar zij vragen $265 per nacht :shock: (NET iets te duur ;))

We verblijven overigens van za 1 tot di 4 november in Vegas.

Wat zouden jullie doen?

Priscilla
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Ken je deze site al? http://www.smartervegas.com/hotels/plan ... codes.aspx
Het lijkt erop dat er aanbiedingen zijn in jullie periode.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

PriscillaMartin schreef:Ik heb hulp nodig met het kiezen van een Vegas hotel...

Ik heb een aantal hotels waar we uit kunnen/willen kiezen:
* Monte Carlo: $340

Het liefst wilden we in het Planet Hollywood, maar zij vragen $265 per nacht :shock: (NET iets te duur ;))

We verblijven overigens van za 1 tot di 4 november in Vegas.

Wat zouden jullie doen?

Priscilla
Het hangt er een beetje af van wat je zoekt, Bellagio is denk ik de meest luxe van het lijstje. De prijs voor Caears Palace is erg laag, deze is meestal fors hoger dan MGM Grand. Ik meen dat de Augustus Towers in Caesars Palace echt erg mooi zijn (Harry?). MGM Grand is natuurlijk een goede solide keus. Prima ligging, heel veel goede restaurants en prima kamers.

Monte Carlo zou ik niet kiezen van dit lijstje.

Mijn keus zou zijn:
1e Bellagio
2e Caesars Palace Augustus Tower
3e MGM Grand
4e een ander hotel, bijvoorbeeld Treasure Island, Wynn (maar zal erg duur zijn), Paris

Succes ermee en blijf de aanbiedingen in de gaten houden, er zullen er wellicht ook nog voor de periode begin novemnber komen.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Ken je deze site al? http://www.smartervegas.com/hotels/plan ... codes.aspx
Het lijkt erop dat er aanbiedingen zijn in jullie periode.
Yep, ken 'm al...Maar helaas zitten we (onverwachts) in één van de drukste weekenden van het jaar in Vegas, dus die discounts op die sites gelden vaak niet voor de periode die wij gaan.
De prijs die ik noem voor MGM en Monte Carlo komen overigens wel voort uit de coupons van die site.
Caesar's is met Hotwire en Bellagio rechtstreeks...
Laatst gewijzigd door Priscilla op 27 aug 2008, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Ik zou persoonlijk nog even wachten en de aanbiedingen (zie smartervegas.com in de post hierboven) in de gaten houden. Ondanks wat er in dit topic over het algemeen wordt geadviseerd (vroeg boeken) heb ik gemerkt dat de prijzen toch echt dalen naarmate je langer wacht. Het is natuurlijk wel handig om nu alvast een backup hotel te boeken dat je zonder problemen kunt annuleren voor het geval je een betere aanbieding tegenkomt.

Edit: Oh, ik lees net (wat gaan die reacties snel ;)) dat er een groot congres is wanneer jullie er zijn. Dan kan het slim zijn om nu al iets vast te leggen. Die aanbieding van Caesars Palace is wel erg aantrekkelijk.

Even een algemene vraag, als jullie zouden moeten kiezen tussen MGM Grand, Monte Carlo en Mirage, waar zou jullie voorkeur dan naar uit gaan en waarom?
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

VanRoyal schreef:Ik zou persoonlijk nog even wachten en de aanbiedingen (zie smartervegas.com in de post hierboven) in de gaten houden. Ondanks wat er in dit topic over het algemeen wordt geadviseerd (vroeg boeken) heb ik gemerkt dat de prijzen toch echt dalen naarmate je langer wacht. Het is natuurlijk wel handig om nu alvast een backup hotel te boeken dat je zonder problemen kunt annuleren voor het geval je een betere aanbieding tegenkomt.
Kom er nu achter dat mijn verhaal hierboven er warrig is :?
Even opnieuw ;)

We volgen de kortingen op smartervegas, maar ook al zijn er kortingen voor de periode waarin wij gaan, geldt deze rate vaak niet op de dagen dat wij in Vegas zijn. Het ziet er naar uit dat echte bodemprijzen ook niet gaan komen voor begin november. Er is een congres en het is hartje hoogseizoen EN we zijn er in het weekend (za-di, drie nachten).

Een backup hotel is idd een goed idee. Deze hadden we al (sinds april) met Monte Carlo, maar gaan deze toch aanpassen naar MGM. Dus, Monte Carlo cancellen en MGM boeken....Caesar's is zoals eerder gezegd via Hotwire, dus niet te cancellen. Bellagio lijkt ons geweldig, maar twijfelen toch of het niet een de hoge/dure kant is...
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Wij zijn net terug van Las Vegas en ik vond van de relatieve rust echt weinig te merken: zeer druk in het zwembad : mexicaanse kroostrijke gezinnen, veel "uitgelaten" amerikaanse jeugd op straat , vrijgezellenparty's , bouwwerven waar je langs heen moet , tientallen mexicanen (die sprinkhanen nabootsen) met kaartjes met bl*te vr*uwen en de show aan treasure island die je ook al geen echt piratengevecht meer kan noemen. Wat een verschil met 9 jaar geleden !(ik weet wel dat toen buiten seizoen en buiten weekend was, maar toch).
We hebben wel echt lekker geluncht in planet hollywood restaurant (Forum shops Cesars palace) : een aanrader

* Opmerking moderator - Marco
In een paar woorden heb ik een paar letters verwijderd en daar een * voor in de plaats gezet.
De forumpagina’s worden namelijk door zoekmachines gescand en opgeslagen en een bepaald genre woorden trekt vervelende spamberichten aan, die wij op het forum liever niet zien.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

alken schreef:en de show aan treasure island die je ook al geen echt piratengevecht meer kan noemen
Dat kan wel kloppen, want dit is een andere show dan 9 jaar geleden en pretendeert volgens mij ook niet meer een piratengevecht te zijn...

@PriscillaMartin: inderdaad is een back-up hotel een goed idee. Maar dan dus wel eentje dat makkelijk te annuleren is. Toen wij in januari boekten leken de prijzen voor september precies rond onze datum ineens skyhigh te zijn. Daarvoor konden we geen reden vinden, maar het was bij alle hotels zo. Nu, vlak vantevoren, zijn de prijzen ineens minder dan de helft. Geen idee waarom er toen midden in de week 4 extreem dure dagen waren...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Jostravels schreef:Toen wij in januari boekten leken de prijzen voor september precies rond onze datum ineens skyhigh te zijn. Daarvoor konden we geen reden vinden, maar het was bij alle hotels zo. Nu, vlak vantevoren, zijn de prijzen ineens minder dan de helft. Geen idee waarom er toen midden in de week 4 extreem dure dagen waren...
Dat horen we graag :)...We gaan vandaag nog (voor de zekerheid) het Monte Carlo annuleren en het MGM boeken. Dan kunnen we altijd nog tijdens het reizen kijken of er betere aanbiedingen zijn.

Nog maar drie weekjes wachten en dan begint de reis!!! :dance:
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

VanRoyal schreef:Ik zou persoonlijk nog even wachten en de aanbiedingen (zie smartervegas.com in de post hierboven) in de gaten houden. Ondanks wat er in dit topic over het algemeen wordt geadviseerd (vroeg boeken) heb ik gemerkt dat de prijzen toch echt dalen naarmate je langer wacht. Het is natuurlijk wel handig om nu alvast een backup hotel te boeken dat je zonder problemen kunt annuleren voor het geval je een betere aanbieding tegenkomt.

Even een algemene vraag, als jullie zouden moeten kiezen tussen MGM Grand, Monte Carlo en Mirage, waar zou jullie voorkeur dan naar uit gaan en waarom?
Even een kleine reactie op het vroeg boeken, ik weet niet over hoeveel jaren jouw ervaring gaat m.b.t. de kamerprijzen in Las Vegas, maar de soms extreme verlagingen van de kamerprijzen dit jaar (en ook bv. in 2001 en een deel van 2002), als gevolg van de "crisis" in de VS, is zeker niet de normale gang van zaken in Las Vegas, mijn ervaring van eerdere jaren is dat de prijzen van de kamers vaak alleen maar hoger worden naarmate de hotels voller raken, als je dan nog niet een kamer geboekt hebt zit je dus aan een duurdere kamer vast dan nodig is.

Over je hotelvraag, ik zou het Monte Carlo zeker niet nemen, volgens mij één van de saaiste hotels op de strip, er is eigenlijk niets mis mee hoor, maar het heeft ook niets bijzonders, gewoon een "grijs" hotel.
Ik weet je leeftijd niet, maar als je je "jong" voelt zou ik het MGM-grand nemen (géén super kleine west-wing kamer nemen), het Mirage is meer wat voor een "rijper" publiek, zorg er daar wel voor dat je een gerenoveerde kamer krijgt, ze zijn in februari begonnen met de kamerrenovatie en ik weet niet of dat al helemaal klaar is.

Harry
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Harry schreef:
Over je hotelvraag, ik zou het Monte Carlo zeker niet nemen, volgens mij één van de saaiste hotels op de strip, er is eigenlijk niets mis mee hoor, maar het heeft ook niets bijzonders, gewoon een "grijs" hotel.
Ik weet je leeftijd niet, maar als je je "jong" voelt zou ik het MGM-grand nemen (géén super kleine west-wing kamer nemen), het Mirage is meer wat voor een "rijper" publiek, zorg er daar wel voor dat je een gerenoveerde kamer krijgt, ze zijn in februari begonnen met de kamerrenovatie en ik weet niet of dat al helemaal klaar is.

Harry
Harry, op jouw reactie zat ik nou net te wachten ;)
Ik mag mezelf nog wel jong noemen, met mijn 26 lentes heb ik nog heel wat jaartjes te gaan :mrgreen: ...Martin is iets ouder, maar ook zeker nog fris te noemen, hahahaha...We houden van trendy hotels (het liefst zou ik in Palms (Place) logeren, maar helaas is/zijn die niet aan de strip, snifsnif)
We gaan denk ik voor het MGM dan...Dat Monte Carlo oubollig was, dachten we zelf ook al. Je refereert overigens naar Mirage...Bedoel je hier de hotels van de Mirage Groep mee??? We hebben verder Caesars en Bellagio op ons lijstje staan met de volgende prijzen voor drie nachten:

Mocht je nog andere (betaalbare ;)) tips hebben, dan horen we ze graag! In ieder geval bedankt voor alle reacties!!
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Met Mirage bedoel ik gewoon het hotel , de hele westkant van de strip vanaf Mandalay bay tot en met Treasure Island is m.u.v. Caesars Palace van MGM-Mirage resorts. :D
Ik begrijp dat je Caesars Palace zou boeken via Hotwire, het is dan aannemelijk dat je in de goedkoopste kamers terechtkomt, en alhoewel het Caesars Palace een prima hotel is en een prachtig resort, zijn dat nou net de kamers waar je niet wilt zitten, de twee oudste torentjes zijn de Roman tower en de Centurion tower, deze zijn gebouwd in 1966 en 1970, en zijn nog steeds niet gerenoveerd, de forum tower uit 1979 is dit jaar gerenoveerd, maar de twee oudste torentjes moeten nog gebeuren, als je zeker weet dat je in de Forum tower, Palace tower of zelfs de Augusta tower terechtkomt moet je meteen boeken voor die prijs, maar ik denk niet dat dat via Hotwire gegarandeerd wordt.
Het Bellagio is natuurlijk samen met Wynn het tophotel van Las Vegas, ik vind de prijs dan ook nog wel meevallen, maar het is wel aan te bevelen om lakeview bij te boeken, en dat kost dan weer $ 50 per nacht extra, het is niet goedkoop, maar als je éénmaal in je leven naar Las Vegas gaat en je wilt er echt iets bijzonders van maken zou je het kunnen overwegen.
Met het MGM-grand is helemaal niets mis, maar neem dus niet de West wing kamers, deze zijn echt piepklein en hebben eigenlijk geen uitzicht.
Je zou ook nog even kunnen kijken naar Treasure Island, een leuk hotel, en richt zich tegenwoordig helemaal op jullie leeftijdscatagorie, meestal vallen de prijzen er wel mee, maar jullie periode is niet echt goedkoop.

Harry
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Harry schreef:Even een kleine reactie op het vroeg boeken, ik weet niet over hoeveel jaren jouw ervaring gaat m.b.t. de kamerprijzen in Las Vegas, maar de soms extreme verlagingen van de kamerprijzen dit jaar (en ook bv. in 2001 en een deel van 2002), als gevolg van de "crisis" in de VS, is zeker niet de normale gang van zaken in Las Vegas, mijn ervaring van eerdere jaren is dat de prijzen van de kamers vaak alleen maar hoger worden naarmate de hotels voller raken, als je dan nog niet een kamer geboekt hebt zit je dus aan een duurdere kamer vast dan nodig is.
Ik heb geen jaren ervaring met de kamerprijzen van Las Vegas en kan dus alleen maar meepraten over de prijzen van dit jaar. Die heb ik héél goed in de gaten gehouden en kan alleen maar concluderen dat die lager worden naarmate de boekingsdatum dichterbij komt. Ongetwijfeld heeft dit een reden (economie) en ik geloof je gelijk als je zegt dat dit in voorgaande jaren heel anders geweest is. Voor het hier en nu is het echter wel handig om te weten dat de prijzen dus wel degelijk (kunnen) dalen. In jouw advies (boek nu een annuleerbaar hotel en hou de aanbiedingen in de gaten) kan ik me dan ook volledig vinden :)
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Harry schreef:Ik begrijp dat je Caesars Palace zou boeken via Hotwire, het is dan aannemelijk dat je in de goedkoopste kamers terechtkomt, en alhoewel het Caesars Palace een prima hotel is en een prachtig resort, zijn dat nou net de kamers waar je niet wilt zitten, de twee oudste torentjes zijn de Roman tower en de Centurion tower, deze zijn gebouwd in 1966 en 1970, en zijn nog steeds niet gerenoveerd, de forum tower uit 1979 is dit jaar gerenoveerd, maar de twee oudste torentjes moeten nog gebeuren, als je zeker weet dat je in de Forum tower, Palace tower of zelfs de Augusta tower terechtkomt moet je meteen boeken voor die prijs, maar ik denk niet dat dat via Hotwire gegarandeerd wordt.
We gaan op jouw advies af: Caesar's is van de baan...
Harry schreef: Je zou ook nog even kunnen kijken naar Treasure Island, een leuk hotel, en richt zich tegenwoordig helemaal op jullie leeftijdscatagorie, meestal vallen de prijzen er wel mee, maar jullie periode is niet echt goedkoop.
Harry
Kosten TI: $556 (Strip View Room, non refundable), $618 (Strip View, refundable)

Tegenover:
Bellagio $672 (Deluxe Room, nonStrip, refundable)
MGM $510 (Grand Tower Room, refundable, incl één ontbijt, $35 diner coupon en 2=1 spa treatment)
MGM $590 (Bungalow King Suite, refundable, incl één ontbijt, $35 diner coupon en 2=1 spa treatment)

Wat zou je ons aanbevelen? Sorry voor het in herhaling vallen, maar het is mijn eerste keer Vegas, dus heb echt geen idee wat te verwachten ;)
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dan nam ik de bungalow king suite in het MGM-grand, deze kamer hebben wij ook al eens gehad en het is werkelijk een prachtige kamer, probeer bij het inchecken dan een kamer te krijgen zo hoog mogelijk en aan de voorkant, je hebt dan een mooi uitzicht over de strip.
Bellagio is ook mooi, maar de kamer is dan kleiner, het is duurder, en eigenlijk moet je er dan nog $ 150 voor lake-view bij op tellen, het wordt dan $ 822 en dat is wel heel veel meer dan het MGM-grand, voor dat verschil kun je ook weer een keer heerlijk uit eten gaan.

Harry
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Het is dus niet zo dat Bungalow Suite impliceert dat het achter in de tuin ligt??? :roll: (dat dacht ik dus)

Nogmaals, het is mijn eerste keer Vegas, dus weet er echt niks van, hahahaha :oops:

Maar als deze kamers zich gewoon IN het hotel bevinden en eventueel met strip view te regelen zijn, dan denk ik dat we daar voor moeten gaan :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer