Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door PSVwally »

Volgens mij ligt die zoo bij of in Griffith Park. Verder dan dat kom ik ook niet. Ik heb hier op het forum wel eens wat foto's ervan gezien, maar geen idee verder van wie en hoelang dat dat geleden is.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij zijn er ergens eind jaren 90 geweest, het was wel leuk, maar vergeleken bij de mooie San Diego zoo is het niets bijzonders.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor de mensen die naar het hollywood sign lopen is dit misschien ook nog een leuke tip. Vooral als je de auto op Canyon drive parkeert ipv Beechwood. (al is het dan wel iets verder lopen naar het hollywood sign)

Parkeer de auto bij camp Hollywoodpark. Aan de rechterkant van de weg is een rood bruggetje. Steek dat over en loop Bronson Canyon in (vernoemd naar Charles Bronson). De eerste tunnel die je tegenkomt, want het is nou niet een echte grot te noemen is de ingang van de 'bat cave' uit batman. Behalve als er gefilmd word is het hier niet erg druk, dus pas op voor ratelslangen.

Afbeelding
Renaat89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Renaat89 »

Wij zitten te denken om onze reis naar Las Vegas te combineren met een 2-daagse trip via Death Valley naar LA en de volgende dag weer terug.
Nu heb ik eigenlijk advies nodig.

Wij rekenen op ongeveer +- 10 uur nodig te hebben om van Las Vegas naar LA te reizen met onderweg dus de stop voor hoogtepunten Death Valley
Het is dan dus zo dat wij rond de klok 18.00 uur aan te komen in LA hier begint de eerste vraag...is er iets te doen in LA in de avond wat een echte aanrader is???
de volgende dag willen wij dus gaan besteden in LA en daar een kleine selectie pakken met de dingen die wij willen bekijken om vervolgens rond de klok van 16.00 uur terug te rijden naar Las Vegas.

wat vinden jullie van dit plan?
is dit realistisch?
is het ook geen probleem om eind van de dag/begin avond de weg van LA naar Las Vegas te rijden?

of....

is het verstandiger om vanuit las vegas gewoon 1 dag excursie te maken naar Death Valley

en los een 2 daagse trip LA
dus ochtend heen LA ( +-4 uur ) hele dag/avond /volgende dag in LA en eind middag/avond terug naar Las Vegas

dan zit ik nog steeds met de vraag is het realistisch/veilig om eind middag/begin avond van LA naar Las Vegas te rijden
en waar is het leuk om te overnachten in LA een plek waar in de avond nog iets te beleven is?

Tips/advies/reacties welkom!!!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het persoonlijk dan op de 2e manier doen. Maar dan heb je eigenlijk nog te weinig tijd voor LA.
's Avonds van LA naar Las Vegas is via de highway goed te doen. Het enige zou kunnen zijn dat je vaststaat in LA en er toch (veel) langer over doet dan die 4u die je aangeeft. Vanaf de kust ga je dat sowieso niet redden.

's Avonds is er bij de Santa Monica pier en rond Sunset boulevard (beetje regio west hollywood) wat te doen....laatste wel richting het weekend dan door de weeks. Venice is 's middags leuk, maar 's avonds heel laat is er weinig te doen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zeg ook plan 2 is het beste plan.
Renaat89 schreef:dan zit ik nog steeds met de vraag is het realistisch/veilig om eind middag/begin avond van LA naar Las Vegas te rijden
Wat bedoel je met realistisch/veilig? Gevaar qua verkeer, qua misdaad, qua overstekende dieren, of nog iets anders? Aangaande alledrie kan het veilig, ik heb het al eens gedaan.
Renaat89 schreef:en waar is het leuk om te overnachten in LA een plek waar in de avond nog iets te beleven is?
Amerikanen hebben een andere gedachte bij 's avonds leuk dan wij. Rondlopen in malls en dat soort dingen is voor hun leuk. Vlak bij het Staples Center zijn wel wat restaurantjes en is in de winter een schaatsbaantje. Amerikanen vinden dit leuk, voor Europeanen wellicht niet zo spannend.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond het rond het Staples Center idd nou niet zo heel erg speciaal. De ESPN bar was wel gezellig net voor een lakers wedstrijd ;)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik snap niet dat jullie van mening zijn dat er in een stad als LA, waar miljoenen mensen wonen, dat er 's avonds niet zoveel te doen is :shock:
Er zijn ontzettend veel leuke restaurants om te dineren, van direct aan het strand in Malibu tot hartje Sunset Blvd in een super mondaine omgeving. Verder zijn er ontzettend veel bars en clubs, kun je 's avonds nog prima winkelen en zijn er talloze wijkjes en straatjes (bv niet op Venice Beach zelf, maar op Abbot Kinney Blvd wel) waar het 's avonds prima toeven is. Omdat LA zo groot is is er niet echt een centrum waar je 's avonds lekker op straat gaat struinen, op zoek naar een kroegje. Je moet echt een plek kiezen een daar naartoe gaan. Anders ja, maar zeker niet uitgestorven.
Renaat89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Renaat89 »

door de tegenstrijdige berichten nu echt in de war of we het wel moeten doen of niet......HELP!!! haha
Zo ja tips voor leuk niet al te duur hotel op een plek waar in de avond iets te beleven is?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Belangrijkste vraag blijft wat jij verstaat onder "wat te beleven is".
Mijn idee van wat te beleven is een leuk restaurantje en daarna een kroegje, liefst alles vlak bij elkaar zoals verschillende binnensteden in NL dat kennen. Zoiets vind je in LA niet dan wel nauwelijks. De stad is te groot en het uitgaansleven is anders dan in Nederland.
KevinConnolly
Amerika-ontdekker

Bericht door KevinConnolly »

Renaat89 schreef:door de tegenstrijdige berichten nu echt in de war of we het wel moeten doen of niet......HELP!!! haha
Zo ja tips voor leuk niet al te duur hotel op een plek waar in de avond iets te beleven is?
Wij (stelletje van 22 en 26 jaar) hadden er weinig verwachtingen van, onder andere door de reacties op dit forum, maar wij vonden het fan-tas-tisch!
Hebben zelfs nog een nacht bijgeboekt, omdat we het zo leuk hadden in LA!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wij hebben zelfs een keer ons ticket omgeboekt zodat we 4 dagen langer konden blijven! :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben expres dit jaar teruggegaan omdat ik de vorige keer vond dat ik er echt te weinig tijd had :p
Dus ook van mijn kant geen wanklank over LA. Het is gewoon een heel ander soort stad dan bv San Francisco of Las Vegas.
Crista
Amerika-ontdekker

Bericht door Crista »

Wij zijn gistermiddag aangekomen in LA en overnachten in Hotel Haciënda LAX. Nou willen we vandaag richting Venice beach, de Walk of Fame en Hollywood sign bekijken. Morgen willen we naar San Diego zoo gaan, maar ik zag dat er ook een zoo in LA is bij Griffith park. Iemand een idee of dat wat is? Maandag hebben we de laatste dag hier en dinsdag weer richting NL. Iemand nog tips?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ligt eraan of je echt een hele dag san diego doet en alles in LA gezien hebt naar jou mening. De zoo in San Diego is leuker dan die bij griffith naar ik lees.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De zoo in LA vonden wij niet heel bijzonder, geen vergelijk met de zoo in San Diego die naar onze mening fantastisch is.
Ellebel74
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Ellebel74 »

Hallo

Ik ben in maart in Los Angeles.
Ga een groepsrondreis maken en we beginnen de dag met een stadstour (zit bij de reis)
We hebben ongeveer een halve dag vrij te besteden voor we aan de rondrit gaan beginnen.
Wat is haalbaar om in een halve dag te doen in de stad? We hebben geen auto ter beschikking.

Tips?? GRAAG!! alvast bedankt!

gr. Ellebel
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Dat hangt heel erg af waar je zit in de stad. Een halve dag en zonder auto is in LA heel erg weinig. Je zult het dus in de buurt van je hotel moeten zoeken.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waar begint en eindigd de stadstour?
Een halve dag LA en je hebt alleen het OV tot je beschikking dan zou ik met de bus naar Santa Monica gaan, daar fietsen huren en over het strand(=fietspad) naar Venice fietsen. Daar wat rondkijken en weer terug.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Goede vraag van Laura&Edwin, want LA is geen Praag ofzo, waar je even het centrum inwandelt om een terrasje te pakken. Vergelijk LA met de gehele Randstad. Zit je in Rotterdam, Den Haag, Delft of Leiden? Hangt er in dat geval ook nogal vanaf waar je je bevindt om te kunnen adviseren wat je kunt gaan doen in een halve dag.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer