Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ellebel74
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: All about LA!

Bericht door Ellebel74 »

bedankt voor jullie reacties!
ik heb geen idee waar de stadstour start of zal eindigen.
het hotel dat we hebben is vlakbij het vliegveld.

nogmaals bedankt voor het reageren :thumbup:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Als je vlakbij het vliegveld zit, ben je ook vlakbij Venice Beach. Dan zou ik je adviseren om een taxi te nemen daar naartoe en je daar die halve dag te vermaken. Venice is hartstikke leuk! Kijk even in de openingspost voor tips mbt Venice. Veel forummers huren ook een fiets in Venice en fietsen dan langs het strand naar Santa Monica (en weer terug). Dat is een leuk stukje fietsen voor een ochtendje of middag.
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij vliegen waarschijnlijk in september 2014 naar Los angeles,en komen rond 12.00 aan. Nu hebben we een hotel vlak bij het vliegveld, en worden de volgende ochtend vroeg opgehaald om de camper op te halen.
Wat zouden we die middag en/of avond kunnen doen? hebben dus geen eigen auto ter beschikking.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Neem een taxi naar Venice Beach en ga lekker de hele middag over de boulevard wandelen, lekker een hapje eten ergens op Abbot Kinney blvd, winkeltjes kijken, eventueel fietsen huren en heen en weer fietsen naar Santa Monica. 'S avonds neem je een taxi naar Marina Del Rey (ook vlakbij de luchthaven) om in de haven te dineren!
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Klinkt leuk, ga ik even verder uitzoeken.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Er zit daar (Marina Del Rey) een Cheesecake Factory :D lekker eten!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik heb maar 1 keer bij een Cheescake factory gegeten, in Newport Beach, en dat was erg lekker inderdaad! Jammer dat ik naderhand geen gaatje meer had voor cheesecake, want die zagen er goddelijk uit :)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Daar (Cheesecake) moet ik niets van hebben, geprobeerd 1x. Geef mij maar een chocolade taart :)
Fuggedaboudit
Amerika-newbie

Bericht door Fuggedaboudit »

Ik heb 2 dagen LA op de planning staan, 1e dag de toeristische sites als Hollywood boulevard / Farmers Market / Venice & Santa monica beach. 2e dag Universal studios, lijkt mij opzich wel genoeg tijd, of niet?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergis je niet, zal een volle dag zijn. Wij waren met hollywood, griffith observatory, staples center en venice al een volle dag kwijt.
anneriekeo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door anneriekeo »

Rivercola, bedankt voor het starten van dit topic! Eind januari ga ik voor een jaar in LA wonen en werken, en heb inmiddels een hele to-do-list gemaakt naar aanleiding van dit topic. Super! :)
Werd verliefd op New York City, woont in LA tot 7 februari 2015 en hoopt daarna weer terug te kunnen komen op een H1B.
http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ah, wat leuk! Hopelijk kun je vanaf die tijd het topic aanvullen met alle leuke dingen die je zelf in LA gaat ontdekken en wilt delen met het forum!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik hoop dat je je in LA net zo vermaakt als in NY (althans wat ik van je blog gelezen heb). Het is wel een compleet andere wereld in het westen. Maar ik moet zeggen dat ik het wel stoer vind dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt :thumbup:
dus dat het in LA zeker ook goed komt. Succes bij het zoeken naar woonruimte, zoek niet alleen in LA, want dat is duuuuuur!
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

Super bedankt voor deze tips. Ik maak in Februari ook een stop in LA , en wist eerlijk gezegd niet goed hoe ik aan de planning moest beginnen.
Jou tips hebben me al een heel stuk op weg geholpen !
Afbeelding
VinceBJ
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door VinceBJ »

Hallo,
Ik ga deze zomer een groepsreis maken naar Amerika die begint in LA, maar nu ben ik van plan om 2 dagen van te voren daar aan te komen waarop de eerste een reisdag is. Alleen nu wil ik wel een aantal tips hebben om te doen, ik zit in een hotel vlakbij het vliegveld, alleen ik moet wel alles met openbaar vervoer doen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je zou een taxi kunnen nemen naar Venice Beach. Daar een fiets huren en naar Santa Monica fietsen over het strand (gewoon een betonnen pad).

Wil je naar Hollywood, dan zou ik een auto huren als dat mogelijk is, maar het kan wel met het openbaar vervoer.
Maar met het OV is een beetje omslachtig, maar een aantal opties die je hebt. Je kunt vanaf LAX 2 kanten op naar metrostations.

1) De shuttlebus naar Expo/LaBrea
- vanaf daar de expo lijn naar 7th street/Metro Ctr, vanaf daar kun je weer 2 kanten op.
1) de paarse of rode lijn naar Pershing square en vanaf daar downtown LA doen, dat is 1 halte verder, het is vanaf 7th street ook al wel te lopen overigens
2) de rode lijn naar hollywood walk of fame, dat is iets van 8 metrostations verder.

2) De shuttlebus naar Aviation/LAX
- vanaf daar de groene lijn naar Willowbrook station. Daar de blauwe lijn naar 7th street/Metro Ctr en dan krijg je hetzelfde als hierboven.

3) De bus pakken. Maar dan komt nu het rare. Vanaf LAX is het ruim 30 min lopen naar het busstation. Het busstation ligt een beetje ten noorden van de hotels bij LAX hier is dus minder tijd voor nodig. Lijn 111/311 naar LaBrea/Florence nemen, dit ligt bij het gerechtsgebouw van LA. 50 meter verderop aan dezelfde kant van de straat een andere bushalte de 212/312 pakken naar Hollywood/Highland station en ook daar sta je weer dichtbij de walk of fame.

Let wel op, met de bus heb je kans dat je vast komt te staan in Los Angeles.
Alle opties gaan zo ongeveer 2 uur enkele reis in beslag nemen!! Hou daar rekening mee.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Voor diegenen die het nog niet gezien hadden... op de AA-Facebookpagina worden alle tipgevers - en natuurlijk vooral RiverCola - hartelijk bedankt voor het schrijven van en meewerken aan het artikel over LA! :thumbup:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Fredo86
Amerika-newbie

Bericht door Fredo86 »

Veel info thxxx!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Vorig jaar voor het eerst in L.A. geweest (eigenlijk tweede keer, maar de eerste keer heb ik enkel LAX gezien :)). Mijn vriendin en ik zijn stiekem wel een beetje verliefd geworden op deze stad.

Dit jaar gaan we voor onze nieuwe reis 4 volle dagen verblijven in Los Angeles. Heerlijk. Voor de L.A.- kenners: nog gouden tips? We hebben nu staan:

Warner Brothers Studio Tour, Runyon Canyon Park, Malibu Beach, Holluwood Bowl, Natural Museum, Getty Center, Forrest Lawn, hopelijk bezoeken van een talkshow als Jimmy Kimmel of Conan O'Brien en een sportwedstrijd (even kijken wat er al in september begonnen is, ben bang alleen baseball (yawn).

De 'usual' sights hebben we natuurlijk verleden jaar al gezien. Al wil ik wel graag nog eens door de Hollywood Hills cruisen en naar Venice Beach.
Groetjes,
Daniel
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Mrvanilla schreef: ben bang alleen baseball (yawn)
Juist een heerlijke sport en de Dodgers hebben een leuk stadion. Ja, de wedstrijden duren lang.. Maar de sfeer tijdens een wedstrijd is geweldig.. Lekker in het zonnetje (hopelijk), wat te eten en te drinken en lekker mensen kijken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer