Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bergschoenen of niet naar Zion/G.C. etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Lanni schreef:Ik denk dat mocht ik wat ruimte overhebben in mijn Backpack dat ik ze meeneem.
Of AAN je backpack.
Doe ik ook als het er niet meer inpast.
In een flightbag en klaar is Kees!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

antonia schreef:
Lanni schreef:Ik denk dat mocht ik wat ruimte overhebben in mijn Backpack dat ik ze meeneem.
Of AAN je backpack.
Doe ik ook als het er niet meer inpast.
In een flightbag en klaar is Kees!
Ja ik denk dat misschien ook doe. Heb nog alleen wat korte tripjes gemaakt met mijn backpack, vorige keer datik vloog was met een koffer. Maar je maakt ze gewoon vast aan je tas, en dan een flightbag erover? Euhm die gaat toch over je hele tas, ter bescherming en waterdicht?
Coyote schreef:
Je kunt er alles over lezen in mijn reisverslag 2006 bij 20 juni.

Ik ben zelf ook geen geoefende loper maar vond 'm heel goed te doen. Al met al deed ik er iets meer dan 3 uur over (naar boven lopen, genieten van het uitzicht en weer naar beneden lopen).

Roland

Bedankt voor de reactie, kijken of ik mensen over kan halen om mee te gaan. Je verhaal leest overigens prettig!
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Lanni schreef: Ja ik denk dat misschien ook doe. Heb nog alleen wat korte tripjes gemaakt met mijn backpack, vorige keer datik vloog was met een koffer. Maar je maakt ze gewoon vast aan je tas, en dan een flightbag erover? Euhm die gaat toch over je hele tas, ter bescherming en waterdicht?
De flightbag gaat inderdaad over je hele backpack heen.
Op vliegvelden zijn ze niet gek op loshangende riempjes en draagbanden enzo... :?
Je schoenen zo dicht mogelijk op je backpack vastknopen zodat je ze niet gaan bungelen.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Nu ben ik net even bij Beversport wezen kijken, en nu hebben ze meerdere soorten.
Echt alleen zakken die dus waterdicht zijn, maar ook zakken waar je hengsels doorheen kunnen, en die je dus ook nog kan dragen. Maar het nadeel is dat ze dus niet compleet waterdicht zijn.
Deze laatste lijkt mij het handigst...

Sorry dat ik de topic hijack!
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ja, die laatste die jij noemt heb ik ook volgens mij, erg handig ding vind ik het.
Ik gebruik die flightbag voornamelijk als bescherming tijdens de vliegreis (wat ik hiervoor al ergens zei, voor de riempjes die dan nergens tussen kunnen komen op de bagageband enzo en dat er niks achter kan blijven haken).
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Schoen is iets heel persoonlijks. De een loopt perfect sandalen terwijl de andere zweert bij goede bergschoen. Wie veel loopt op niet strakke paden kan niet zonder bergschoenen om de simple reden dat je na een paar uur je benen oververmoeid raken, omdat ze geen steun krijgen. Waardoor je hele vervelende blessures kunt krijgen b.v shin-splints overbelasting van je botvlies. Ik spreek uit ervaring :( . Afgelopen voorjaar ben ik (te) enthousaist begonnen op mijn nieuwe bergschoen (klasse A) om conditie op te bouwen voor mijn aanstaande vakantie. Deze schoen bleken niet geschikt te zijn voor het doel dat ik voor ogen had. Deze schoen zijn gemaakt om over het asfalt te lopen en niet over onregelmatige bospaden e.d. Ik heb daardoor een stressfactuur opgelopen wat vele gevolgen.... 3 maanden pijn in mijn onderbenen. En geen vakantie.... :cry: . Voor dat ik deze schoenen kocht had ik Meidl's (klasse B/C) een typische bergschoen voor de zwaardere tochten er zat een nadeel aan ik kreeg van deze schoen dooie tenen ze waren een maatje te klein, ondanks dit probleem kon ik tochten maken van 17 kilometer met een hoogte verschil van 600 meter bij 30-35 graden. Warme voeten heb ik nooit gehad, omdat deze schoenen helemaal van leer zijn gemaakt en met goede sokken (en dit wordt behoorlijk onderschat) ging dat in een woord geweldig. Mijn nieuwe schoen zijn met Gore-tex gevoerd volgens de winkel moet dat het einde zijn..... voor mijn voeten dus niet. Ik dreef uit deze schoenen ondanks goede sokken. Nu moet ik dus weer nieuwe schoenen kopen, maar het worden waarschijnlijk weer Meindl's en helemaal van leer. Mijn oude meindl's heb ik gelukkig nog en die gebruik ik nu voor mijn revalidatie.... en ik kan weer een half uurtje wandelen om de dag (joepie :wink: ).
Een goede schoen is wel degelijk belangrijk. Maar dat kan voor de ervaren sandaalloper en goede sandaal meer dan genoeg zijn. Voor de niet ervaren loper zou ik toch voor een schoen gaan die een goede balans heeft en voldoende steun aan de voet en enkels geeft.
Ik denk dat je er niet goed aan doet om naar andere mensen te kijken. Ik heb me er ook wel aan verwonderd dat mensen zonder goede schoeisels lange wandelingen maken, maar je heb geen idee hoe die mensen er s'avonds nog bij lopen :wink: ze kunnen bij wijze van spreken krom van de spierpijn of pijnlijke knieen staan.
En hoewel de meeste bergschoen niet een schoonheidsprijs krijgen zijn ze wel heel goed voor je lijf. En kun je de volgde dag met een lachend gezicht weer een schitterende wandeling maken. Voor mij is dat doorslaggevend en niet wat een ander denkt..... (of ze al dat denken :D ).

succes met schoen zoeken,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

lelie schreef:
Ruud2004 schreef:Oh ja, mocht je nog bergschoenen (of sportschoenen) willen kopen, koop ze dan in de VS. Het scheelt je een kapitaal. :lol:
Maar dan kun je ze niet meer vantevoren inlopen :wink:
En meestal is dat wel nodig.
Een goede bergschoen hoef je niet in te lopen. Dat klinkt wat beweterig (sorry), maar een goede schoen moet gelijk goed zitten en als het her en der wat kneld is dat geen goede schoen voor je voeten. Koop schoen altijd een maat te groot. Je voeten kunnen behoorlijk op zwellen. En koop schoenen aan het eind van de dag na een wandelingetje van ongeveer 15 minuten.
En nog een tip haal de zool uit de nieuwe schoen leg die op de grond en ga daar op staan zo zie je of je ruimte overhoud voor de teen.

doeidoei,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer