Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wij willen naar San Francisco in 2008..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
chelled
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door chelled »

marijkedb schreef:@ chelled: 22nd street & fair oaks ligt op de grens van noe valley en the mission, tenzij je een specifieke reden hebt om in deze buurt te logeren, zou ik dat niet aanraden, 't is er niet gevaarlijk ofzo, maar gewoon moeilijk om in het centrum te geraken
Marijke, bedankt voor je reply.Gr.
Chelle
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

[quote="marijkedb

@ myste87: ik heb net nog een toerist de weg gewezen naar dat motel, grappig toeval, hun website ziet er okay uit, de buurt is niet de leukste van san francisco, maar wel dichtbij restaurantjes en cafeetjes, en makkelijk om van daaruit naar het centrum te geraken

[/quote]

Wij reizen met 2 kinderen, hoe bedoel je dat het niet de leukste buurt van San Francisco is, dit ivm de veiligheid of meer de sfeer die misschien een beetje kil is?
Eagle
Amerikafan

Bericht door Eagle »

Ik heb de berichten van deze forum eens aandachtig doorgelezen, en stel vast dat Marijke hier toch de meest aangewezen persoon is voor dit onderdeel.
Ik wens zeker niet met pluimen of bloemen te smijten naar één iemand, maar haar info is toch overduidelijk. Andere forum leden spreken hier over hun ervaringen, die ik zeer zeker ook interesant en belangrijk vindt, maar die meestal met een vroegere tijd gepaart gaan en waardoor er al snel een ander beeld wordt gevormt van het heden en zeker voor de toekomst. We zijn toch immers allen op zoek naar info voor een toekomstige vakantie.
Ik heb de raad van marijke opgevolgd en heb al om te beginnen het 'Buena Vista Hotel' boven op mijn logementslijst gezet voor SF.
Trouwens de website van dit hotel ziet er wel veelbelovend uit en redelijk prijzig.
Mijn excuses als ik iemand tegen de borst zou hebben gestoten met mijn uitleg.
Laatst gewijzigd door Eagle op 05 nov 2007, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
rene_ursula
Amerikafan

Bericht door rene_ursula »

Nog een tip uit recente ervaring:

Wij hebben 2 nachten overnacht in de Coventry Motor Inn op Lombard Street.
Op een ietwat krappe hoeveelheid parkeerplaatsen na (te weinig om in een vak te kunnen parkeren) een prima tweetal overnachtingen gehad. Ruime kamer, leuke erker erin, daardoor huiselijke sfeer én plezierig ingericht en vooral een goede prijs. We hebben vanuit Las Vegas een week tevoren gereserveerd en de prijs was "sharp" omdat we de laatste kamer hadden.

Qua lokatie is het eventjes lopen naar Fisherman's Wharf, of een openbaar vervoer lokatie (wij vonden althans geen geschikte buslijnen) maar niets wat een paar stevige benen niet aankunnen.
Een goed uitgangspunt ook om met de auto richting de Golden Gate Bridge te gaan of de 49mile Drive halverwege te onderscheppen.

De laatste nacht in SF hebben we voor de Best Western Grosvenor bij de luchthaven uitgekozen, in eerste instantie vanwege de korte tijd nodig om terug naar Alamo te komen (4 minuten) en dan lekker vlot op de luchthaven te zijn.
Achteraf gezien hadden we nog wel een nachtje in de Coventry Inn kunnen doen, de afstanden in en om SF vielen me alles mee en vanuit Lombard naar SFO is ook maar 15-20 minuten rijden.

Veel plezier alvast en succes met je keuze!
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Het Buena Vista hotel ziet er erg leuk uit.
Handig met gratis parking + free WIFI.

Ik denk dat ik dit hotel alvast ga vastleggen voor september 2008!!
Reny
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Marijke:

ken je dit hotel en/of buurt?
Hotel Del Sol
3100 Webster Street
San Francisco, CA 94123

Dank je wederom voor je hulp.
Groetjes,
Reny
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Reny schreef:Het Buena Vista hotel ziet er erg leuk uit.
Handig met gratis parking + free WIFI.

Ik denk dat ik dit hotel alvast ga vastleggen voor september 2008!!
Reny
Geen verkeerde keus. In 2005 ben ik hier geweest, niks op aan te merken. Wij gaan volgend jaar weer die kant op en we boeken dit hotel weer voor 3 nachten.
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

@ myste87: ik bedoel zeker niet dat de buurt niet veilig is (eigenlijk is er slechts 1 buurt in het centrum die niet echt veilig is en dat is de tenderloin - civic center area), het is gewoon geen gezellige buurt (maar dat zijn die buurten waar motels liggen meestal niet), dat stuk van lombard street ligt tussen 2 residentiele wijken op de weg van en naar de golden gate bridge (lombard street is zo'n beetje de 'through traffic road'), je kan wel makkelijk naar de winkeltjes en restaurants van chestnut en union street wandelen, en je hebt 3 buslijnen in de buurt (30 chestnut, 45 union en 22 fillmore)

@ eagle: merci voor de aanmoediging, ;-) ik vind het leuk om mijn kennis en ervaring met de stad te delen met mensen die hier op bezoek willen komen, san francisco is een fantastische stad die zeer snel verandert, dus de informatie is ook zeer snel gedateerd, wat ik zeker nog effe wil vermelden is dat ik de buurten kan bespreken met de hotels heb ik meestal minder ervaring omdat ik hier zelf gewoon een appartement huur en dus nooit op hotel ga (helaas, want er zijn hier schitterende hotels te vinden)

@ reny: ik ken het hotel niet, maar de buurt is zowat dezelfde als la luna inn, ik zou dan eerder voor dit hotel kiezen omdat het toch wat dichter bij de winkeltjes en restaurantjes van union en chestnut street ligt, joie de vivre (de eigenaar van dit hotel) staat trouwens wel bekend om de goede hotels en als je daar 2 nachten boekt, kan je een 'golden gate greeter' vragen (iemand die in de stad woont en je een halve dag rondleidt) en dat lijkt me wel heel leuk
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Ook voor Marijke:

Na veel goeds gelezen te hebben over het Grant Hotel (753 Bush Street) hebben we hier onze 3 laatste nachten (in mei 2008) in de USA gisteren gereserveerd. Een kamer met 2 full-sized bedden (3 personen) kost ons 325$ incl tax.

Graag had ik jouw mening over dit hotel toch ook nog gehoord? En de buurt?

Groeten

Jeroen
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Marijke, je hebt er bijna een dagtaak aan ons te adviseren over de hotels in San Francisco :!:

Dank je wel voor al je hulp!!
Groetjes,
Reny
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Eigenlijk zou je een sticky moeten maken waarin Marijke vragen over hotels beantwoord in SF :wink:
En als ze geen antwoord weet, kan ze er gewoon even naar binnen lopen :hilarious:
chelled
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door chelled »

@ chelled: 22nd street & fair oaks ligt op de grens van noe valley en the mission, tenzij je een specifieke reden hebt om in deze buurt te logeren, zou ik dat niet aanraden, 't is er niet gevaarlijk ofzo, maar gewoon moeilijk om in het centrum te geraken
@ Marijke,

Wij hebben wel interesse in een B&B, weet jij een leuke op een goede plek in SF en anders een ander idee om met onze kleine meid van 11 maanden te verblijven? Een hotelkamer voor 3 dagen trekt ons niet zo... :wink:
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Ik ben sinds vandaag (gisteren voor jullie) op mijn nieuwe job begonnen, dus ik heb niet zo veel tijd meer om alle vragen te beantwoorden (full-time jobs vragen nogal wat tijd blijkbaar, en ik ben dat niet meer gewoon). ;-) Maar ik blijf zeker reageren, het kan alleen misschien soms iets langer duren. En ik werk nu ook niet meer op de toeristische dienst, dus ik kan hun mening ook niet meer vragen.

@ Jeroen80: Zelfs op de toeristische dienst hoorde ik veel goede dingen over het Grant Hotel, vooral de ligging is zeer goed (echt vlakbij Union Square, en aan de cable car). Iets minder interessant als je een auto hebt, probeer die ergens achter te laten als je hier gaat logeren (en neem dan gewoon Bart of een shuttlebusje naar de luchthaven).

@ Chelled: Ik heb geen ervaring met B&B's in San Francisco, maar ik kan je wel zeggen dat het concept anders is dan wat ik in Zuid-Frankrijk vond. Terwijl je in Zuid-Frankrijk soms echt bij de mensen thuis logeerde en met hen mee aan tafel zat, is een B&B hier iets chique (iets "Europees") of anders gewoon een kamer die ze verhuren zonder dat ze verder naar jou omkijken. Degene die jij doorstuurde, leek me eentje uit de laatste categorie. Een snelle google-search levert alvast veel B&B's in SF op, maar meestal wel in de dure categorie. Als het zoveel mag kosten, zou ik toch eerder een hotel kiezen met wat leuke faciliteiten (je hebt hier veel hotels die een ontbijt en wine reception aanbieden).
chelled
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door chelled »

Allereerst succes met je nieuwe job!!
@ Chelled: Ik heb geen ervaring met B&B's in San Francisco, maar ik kan je wel zeggen dat het concept anders is dan wat ik in Zuid-Frankrijk vond. Terwijl je in Zuid-Frankrijk soms echt bij de mensen thuis logeerde en met hen mee aan tafel zat, is een B&B hier iets chique (iets "Europees") of anders gewoon een kamer die ze verhuren zonder dat ze verder naar jou omkijken. Degene die jij doorstuurde, leek me eentje uit de laatste categorie. Een snelle google-search levert alvast veel B&B's in SF op, maar meestal wel in de dure categorie. Als het zoveel mag kosten, zou ik toch eerder een hotel kiezen met wat leuke faciliteiten (je hebt hier veel hotels die een ontbijt en wine reception aanbieden).
Wij reizen wel met onze 11 maanden oude dochter...Geeft dat geen problemen in de hotels en zijn de kamers groot genoeg om haar bedje neer te zetten?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat zeker in de grote steden in Amerika B&B veel minder gangbaar is dan hier in Europa. Hotels zijn over het algemeen ruimer van opzet dan we hier weer gewend zijn. Ik zou bij reservering vragen of er ruimte is voor een extra bedje. Als je een kamer met een King-bed neemt is er dat volgens mij altijd wel.
chelled
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door chelled »

Iemand bekend met:

Grant Hotel
753 Bush Street, CA 94108 San Francisco
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zoek eens even in de topics van de laatste dagen, in een ander topic wordt het Grant regelmatig aangeprezen, zelfs vanmorgen nog!
ruudenkit
Amerika-ontdekker

hotel pickwick

Bericht door ruudenkit »

Wij zaten deze zomer in hotel pickwick.
We zaten met zn 4en op 1 kamer en prijs was niet te hoog!
kamer was schoon en vriendelijke bediening.
Ontbijt stelde niks voor (muffins,donuts en sapjes/koffie) maar er naast gelegen zat een lunchroom met goede uitgebreide kaart voor weinig.
Dit smaakte ons allen erg goed, bovnedien was t healty!!!

De locatie was op 5-10 min lopen naar keerpunt van de tram (geen idee hoe die wijk heet.
Goed bereikbaar vanaf de highway

Enigste nadeel was dat het betaals parkeren was, 25 dollar per nacht.

must see (volgens ons)
- Alcatraz
-Golden gate (park)
- Pacific height incombi met lion stars
- de bekende pier, vond het niet erg bijzoner maar toch maar doen
- twin peaks (nice views)
- China town, lekker goedkoop eten
- Little Italy (PASTA'S)
- Lombard street (met of zonder auto, altijd een belevenis)

To do:
- Ritje in de tram (toeristentrap maar erg leuk)
- Ritje in een taxi (spreek van te voren de prijs af, doe hier navraag bij bij hotel zodat je weet wat gangbare bedrag is.
vraag hem om lekker door te rijden (rollercoaster) en geef hem hierna een vette tip.
-Shopping
-lekker wandelen
-huur een fiets/electrische soort van buggy en tour dmv navigatiesysteem door deze stad, erg leuk.

Buiten SF:
-Yosemity...zo mooi!!!!!
-de kustweg richting LA, mooiste weg van de wereld zegt men (d8 highway 1 os was het 01)

als je verder nog iets wilt weten, mail me maar...ik weet hoe fijn het is dat mensen je op weg helpen (been there)

grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
chelled
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door chelled »

nieuwenoord schreef:Zoek eens even in de topics van de laatste dagen, in een ander topic wordt het Grant regelmatig aangeprezen, zelfs vanmorgen nog!
Bedankt ik heb het gezien. Dit zou weleens een optie kunnen zijn :D .
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Ik heb niet de indruk dat hotelkamers in San Francisco even groot (laat staan groter) zijn dan de doorsnee Europese hotelkamer. Palace Hotel: piep-klein met mini-oude-badkamer (maar wel 400 dollar per nacht, gelukkig betaalde het bedrijf!), Chancellor Hotel: groot genoeg met verouderde badkamer (100 dollar per nacht), het enige hotel waar wij een grote kamer hadden was het Argent Hotel (nu Westin Argent ofzo).

Als je vantevoren doorgeeft dat er een kinderbedje op de kamer moet staan, doen ze meestal wel hun best om een grotere kamer te voorzien. En moest bij aankomst blijken dat het te klein is, leg dat dan rustig uit en vraag of ze daar iets aan kunnen veranderen. Customer service wordt hier hoog in het vaandel gedragen en meestal doen ze alle moeite van de wereld om jou tevreden te stellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer