Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: The Wave permits

Bericht door Dude »

Patrick, wat k** voor jullie :cry:
Wij hebben maar met één creditkaart meegespeeld en hebben wel prijs. Ik was van plan om ook met mijn vriendin haar kaart mee te doen maar was dat simpelweg vergeten, omdat toen ik me met mijn kaart inschreef, mijn vriendin er niet was en wou het dus de volgende dag doen. Niet dus. Maar de mail gisteren maakte dat natuurlijk snel goed.
Omdat wij net op de grens zaten (we gaan op 30 september) kon ik in juni opnieuw proberen voor de 1e oktober eventueel nog mee te doen maar de eerste keuze was 30 september.
Als ik moest kiezen tussen 1 oktober of niet, koos ik uiteraard om wel te gaan en liet ik iets anders schieten. Wij (vooral ikke) wilden dit zooooo graag, vandaar ook ons enthousiasme. Welgemeende excuus naar diegene die het niet gehaald hebben en met hun teleurstelling naar onze smiley's moeten kijken. :| :sorry:
In uw geval zou ik het wel nog proberen, zeker omdat jullie het zo graag willen. Je kan vroeg vertrekken. Marjan was om half twee (dacht ik uit men hoofd, Marjan verbeter me als ik het mis heb) terug aan de wagen. Als je nog wat vroeger vertrekt kan je dus in de vroege namiddag aan Cottonwood Road beginnen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Welgemeende excuus naar diegene die het niet gehaald hebben en met hun teleurstelling naar onze smiley's moeten kijken. :| :sorry:
Wat een onzin. Hardstikke gaaf dat je hebt gewonnen, en helaas voor de verliezers. Je weet van tevoren dat de kans heel klein is, daar moet je je op instellen vind ik.
Het doet wel een beetje pijn te zien van anderen dat ze wel zijn ingeloot.
Sorry hoor, het is zeker balen, maar gun een ander gewoon zijn geluk. Zo'n mooie reis naar Amerika maken is al zoveel geluk, veel mensen kunnen dit niet doen.
Er is zoveel moois in de buurt van Page. Je zou bv the Coyote Buttes South kunnen proberen of The white Pocket. Echt genoeg te doen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

cens schreef:even een vraagje. Waar moet je die permit precies voor hebben? Ik heb wat plaatjes gezien van de vermillion cliffs, dat is toch de wave? Moet je daar een permit voor hebben om dat te kunnen zien?
De"wave" is bij de coyotwe buttes

http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... uttes.html

De wave is alleen te voet te bereiken en er mogen per dag maar een beperkt aantal mensen (20?) heen, vandaar de vergunning
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
marpat5957
Amerikafan

Bericht door marpat5957 »

Natuurlijk is het balen, maar daardoor zal onze reis er niet minder leuk om zijn hoor er is inderdaad zo veel te zien. en ja we gunnen het degenen die wel zijn ingeloot van harte hoor.
Er zijn toch altijd mensen die het steeds anders zien dan we eigenlijk bedoelden.

Patrick
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

gondelier schreef:
Welgemeende excuus naar diegene die het niet gehaald hebben en met hun teleurstelling naar onze smiley's moeten kijken. :| :sorry:
Wat een onzin. Hardstikke gaaf dat je hebt gewonnen, en helaas voor de verliezers. Je weet van tevoren dat de kans heel klein is, daar moet je je op instellen vind ik.
Een klein beetje medeleven kan geen kwaad :wink:
Ik ben er ook niet minder blij om hoor, maar kan wel begrijpen als mensen teleurgesteld zijn als ze er graag naar toe wilden maar niet uitgeloot werden.

Misschien is het eens leuk om een overzichtje te maken van diegene die meededen met de lottery, met en zonder positieve afloop. Ook diegene die al geweest zijn mogen aanvullen.

Permit :

Dude (september)
Corry (september)
...

geen permit :

Marpat5957 (september)
Leonie_m
...

wie vult aan ?

Bart
Laatst gewijzigd door Dude op 09 jun 2009, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Grts, Bart

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dude schreef:In uw geval zou ik het wel nog proberen, zeker omdat jullie het zo graag willen. Je kan vroeg vertrekken. Marjan was om half twee (dacht ik uit men hoofd, Marjan verbeter me als ik het mis heb) terug aan de wagen. Als je nog wat vroeger vertrekt kan je dus in de vroege namiddag aan Cottonwood Road beginnen.
Helemaal correct Bart. Wij zijn gestart plm 8 uur. Je kunt natuurlijk ook nog een uur eerder starten. Ik ben zelfs mensen onderweg tegengekomen die om 6 uur zijn gestart. De Cottonwoodroad kun je zeker in de middag nog rijden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

Hi,

je kan ons ook op het rijtje zetten van HELAAS geen permits :-(
We hadden met z'n 2-en ingeschreven voor 26, 27 en 25 september, maar helaas.
We gaan op 15 juni nog wel een poging wagen. Heeft iemand enig idee hoe laat (NL tijd) de permits ongeveer vrijkomen of is daar geen zinnig woord over te zeggen?

Van harte gefeliciteerd voor diegene die wel een permit hebben! Super hoor!
marpat5957
Amerikafan

Ook wij willen nog wel eens proberen op 15 Juni maar hebben ook geen idee wanneer juist men moet kijken op de website.
In elk geval zullen we dan toch nog maar eens proberen ter plaatse op 5 september ( voor 6 september te kunnen eventueel ) om 9 uur bij het BLM kantoor.
Als het lukt dan zullen we inderdaad op 6 september er zeer vroeg aan beginnen.
Bedankt voor jullie advies Bart en Marjan.

Patrick
Claudie
Amerika-ontdekker

Bericht door Claudie »

Rondje schreef:Hier een berichtje van iemand die bij eerste poging ter plekke tussen 49 man (op mother's day, normaal zijn er meer mensen) de gelukkig was in de bingo.
Zorg dat je vanuit Page 40 min rijdt naar het rangerstation, waar het een uur vroeger is en da bingo is om 900, dus 8:30 ofzo daar zijn...

En je krijgt een lot voor de volgende dag, dus de dag van de loterij heb je tijd voor de antelope canyon, hebben wij ook gedaan, precies die 11:30
voor the wave ben je wel een dgje kwijt, wij gingen vroeg weg vanuit Page, rond 7:00, uur of 8:30 beginnen met lopen, twee uurtjes, dan een poos daar, in ons geval ook uur of twee, en dan in de bloedhitte die het in mei al was (!!!) terug, dus neem ruim water mee, wij hadden met 6 liter voor 2 net genoeg...

Maar het is een belevenis, wat een plek en wat een tocht, zeker na het prachtige, maar overvolle antelope.

sukses een ieder

Ron
Mooi, dát wilde ik weten. Ik wist al dat we, als we ter plekke mee gaan loten, het kaartjes voor de volgende dag worden. Bedankt Ron!
marpat5957
Amerikafan

Ik had nog een vraagje.
Is Coyote buttes south hetzelfde als White Pocket of zijn dat twee verschillende plaatsen ??
Nu de kans om the Wave te zien kleiner wordt denk ik er aan om misschien te proberen die ook wel mooie dingen te gaan bekijken.
Alleen blijkt het wel erg ver dirth road te zijn en dan nog vrij moeilijk.
Is dit aan te raden om alleen ( met één wagen ) daar naartoe te rijden? en hoe lang moet je dan rekenen vanaf de US 89 eer je daar bent, of toch aan de parking om naar daar te voet te gaan ?
Als het echt te lang is en te moeilijk dan doen we het niet hoor.
Misschien zijn er wel andere mensen die dat ook wel zien zitten om samen daar naartoe te rijden ( met twee wagens dus ) , wie weet .
Wij zouden dat kunnen doen op 5 september.
Laat maar iets weten.

Bedankt op voorhand

Patrick
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

@ Bart en Corry, proficiat met jullie permits! Jullie kunnen allebei uitkijken naar een schitterde dag, maar dat wisten jullie natuurlijk al lang :D

@ Patrick: nee, White Pocket is niet hetzelfde als Coyote Buttes South. Het ligt wel vlak bij elkaar, en beide gebieden zijn alleen te bereiken via heel zanderige wegen. Voor Coyote Buttes South heb je een permit nodig, voor White Pocket (nog) niet. Ik raad je echt af om met één wagen naar White Pocket te rijden, wij zijn ervaren dirtroad rijders maar deze rit zouden we echt niet met onze huurauto hebben aangedurfd. Het risico dat je vast komt te zitten in dat losse zand is echt veel te groot. Wij hebben White Pocket vorig jaar dan ook met Terry Alderman bezocht, inmiddels een welbekende naam hier op het forum :wink: De rit vanaf Kanab duurde ongeveer drie uur, de loopafstand is heel klein, een paar minuten maar vanaf de parkeerplaats.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
marpat5957
Amerikafan

Bedankt Henriette.
Ik zal het maar zo laten denk ik tenzij er misschien andere mensen samen met ons deze tocht willen ondernemen op 5 september. Eigenlijk heb ik ook niet zo veel zin om eventueel met Terry Alderman te gaan want daar ben je wel bijna een volledige dag mee zoet ( heenreis, ter plaatse en dan terug )
Maar ja als we eventueel met anderen zouden gaan zijn we ook bijna de hele dag onderweg.
Er zijn nog vele andere mooie dingen te zien daar in de omgeving hé.
En misschien lukt het nog wel om een permit voor the Wave ter plaatse vast te krijgen, wie weet.
We hebben jullie liveverslag van de reis onlangs elke dag gevolgd. Weer heel wat dingen ontdekt hierdoor.

Groetjes

Patrick
Carlala
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Carlala »

Wij zijn vandaag bij the wave geweest, het was gaaaffff!!!!
We hadden voor de hike mazzel met het weer, het was bewolkt dus niet zo warm.
We zijn om 6.45 Utah tijd begonnen met de hike.
Ik vond het allemaal goed te vinden, je moet even de tijd nemen om de foto's te bekijken.
Foto's maken voor de terugweg heeft geen zin, vind ik dan he.
Achterom kijken naar herkinningspunten is het beste.
Maar er staan overal stapeltjes stenen dus die volgen is ook perfect.
Het nadeel van de bewolking was dat de foto's waar lucht op staat niet zo mooi zijn geworden.
We vonden het super!
Voor degene die nog gaan: HAVE FUN!

Spijtig voor alle andere die helaas niet hebben gewonnen, je kunt het in Page proberen met de loterij.
We kwamen onderweg een gezin tegen van 5 man en die hadden met de tweede dag al prijs!
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben onze permits bevestigd en betaald maar hoe moet het nu verder eigenlijk ?
Worden deze naar ons thuis gestuurd of moeten wij iets toegemaild krijgen ?

Bart
Grts, Bart

Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Je krijgt de tickets thuisgestuurd (altijd leuk, post uit de States :D)
Er zit een uitgebreide routebeschrijving bij, de permits en nog een aantal leuke weetjes...

Heel veel plezier bij de Wave! You're gonna love it!!!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ok bedankt Priscilla !!
We kijken er ook enorm naar uit :mrgreen:

Bart :dance:
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik kreeg net de volgende mail vanuit USA :(

Hi Bart,

I noticed that your e-mail address is in your mailing address slot. If you
can send me your mailing address, I will get this corrected and your permit
mailed out to you.

Het gaat dus over mijn email adres maar ik begrijp niet goed wat ze precies bedoelen.Ze hebben toch mijn email adres want hij deed me deze mail?
Of wat moet ik verstaan onder 'your mailing address slot' ?

Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart

pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Je mailing address is je gewone post adres. Ze moeten de permits dus naar je huisadres sturen, via de 'snail mail' dus.
Had je mischien je email adres in de ruimte voor het gewone adres ingevuld?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb even gekeken op hun site, waar je je eigen permits kan checken.
Het klopt inderdaad dat ik op mijn mailing address mijn email heb ingevuld :oops:
Waarschijnlijk in mijn enthousiasme niet fatsoenlijk gelezen wat er stond
Hopelijk komt het snel in orde :P

Bedankt
Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Heb net een mailtje terug gehad en dat was inderdaad het probleem
Dave heeft het netjes opgelost en de permits worden opgestuurd :dance: