Ik denk dat niemand van ons meer kan tippen aan het vele wildlife dat jullie gezien hebben in Yellowstone. Ik hoop dat ik aan het eind van de maand ook het geluk heb diverse soorten wildlife te zien.
Jammer dat jullie vakantie er alwaar bijna opzit. Alvast een hele goede vlucht terug en ik ben reuze benieuwd naar alle foto's...
Hangt er vanaf, je moet voornamelijk in het noorden van het park zijn daar zit het meest. En ervaringen uitwisselen met anderen.
Ik heb veel geleerd van het Yellowstone forum en vooral van Helene (die we dus behoorlijk dankbaar voor de tips zijn)
En geduld moet je hebben. Wij hebben rustig gewacht bij een slapende beer of een eland in de verte.
In ieder geval zaterdag dus met pijn in het hart vanuit Yellowstone vertrokken (we wilden het niet in 1 dag doen vanwege risico op tegenslag) je zal je vlucht missen. Doorgereden tot Cedar City. Ontzettend druk bij Salt Lake City in tegenstelling toen we begonnen (beide op zaterdag) enorme file andere kant. Ongeveer 6 uur s'avonds aangekomen en daar de was gedaan en tv gekeken (Law en order special) . Volgende dag uitgeslapen en richting Las Vegas.
We zijn binnendoor gereden richting Rachel aan de ET highway.
Best leuk stukje Nevada. Rachel is wel geinig 94 aardbewoners zegt het bord. En de alieninn is ook wel grappig. Daarna naar Las Vegas en moet je echt op instellen want het is niet echt onze stad om het zomaar te zeggen. Het contrast met Montana en Wyoming is enorm.
Druk, gekte overal lawaai. We zijn even wezen winkelen bij Ceasars Palace maar na een paar uurtjes moesten we echt weg anders draaiden we dol. Tja iets meer dan drie weken natuur ben je gewend.
Volgende dag om 8 uur opgestaan en auto ingeleverd en naar de airport.
Tot onze verbazing geen enkele rij bij het inchecken. We konden zo doorlopen. Gisteren om half 10 geland en snel de koffers. Monique haar ouders zouden ons komen ophalen maar die waren later vertrokken ivm de 14!! km file op de A1.
Meteen alles opgeruimd en de was gedaan. Om 19:00 uur allebei ingestort en gaan slapen. Monique was al om 5 uur op en heeft alles nog weggestreken. Zij moest werken en ik ben nog vrij.
Poehhh het valt wel iets tegen maar ja...niks aan te doen.
Dit was wel onze laatste rondreis door de VS. We komen er al sinds 1993 en in 2002 en 2004 zelfs 2 x dus bijna alles wat we wilden zien ook gezien.
In bv Zion, Canyonlands, Bryce en Capitol Reef hebben we bijna alle wandelingen die er zijn ook daadwerkelijk gelopen.
Hoogtepunt was dit keer weer Yellowstone. Het was in 1995 ons eerste NP die we bezochten (1993: Florida en 1994 Canada/USA noordoosten) en toen we waren we al zwaar onder de indruk net als in 2001. Het park blijft verbazen en verveelt nooit. Het is elke keer anders. Achter elke hoek kan je wat verwachten.
We blijven wel naar Amerika gaan omdat het enorm trekt maar nu korter bv 2 weken en dan op dezelfde plaats en of een korte rondreis zoals we in april 2004 hebben gedaan (was zeer goed bevallen)
2 weken Yellowstone bv of een dag of 10 Acadia dat soort dingen.
Helene en Rene waren naar Yellowstone via Bozeman gegaan (anderhalf uur rijden) en dat lijkt ons ook wel wat. Monique rijdt het meest van ons tweeen (zeker driekwart van de tijd) en wilde dat zeker gaan proberen.
Misschien gaan we in september nog een keer wie weet, als onze vrienden van het NL elftal zich weten te kwalificeren voor WK2006 heb je kans dat vliegtickets richting de VS een stuk goedkoper worden. We hebben die ervaring met Lufthansa gehad in 2002 (350 euro naar Montreal) Dat was dus tijdens dat wk in juni.
We zien wel wat we gaan doen.
Het was in ieder geval heel erg leuk weer.
Overigens voor de winkelliefhebbers: buiten West Yellowstone om hebben ze in Montana geen salestax. Mijn schoenen waren $134 en niks erbij.
Mijn eerste paar hikingboots in 1997 waren Meindels (ook supergoed) en waren toen 350 guldens dus dit was een hele goede prijs.
Welkom Thuis.
Al zou je nu waarschijnlijk liever nog in Yellowstone gezeten hebben, maar ja...
Bedankt dat we hebben mogen meegenieten van jullie reis.
Ik ben erg benieuwd naar Yellowstone, het wordt ook het hoogtepunt van onze reis denk ik.
Dat is zo ja dat zie ik staan. Nou lekker hoor 4 weken!!! En ook nog richting Yellowstone en de Tetons. In het noordelijke gedeelte heb je de meeste kans op wildlife hoewel je wel in een drukke periode gaat.
Tegen de avond of vroeg in de ochtend heb je de meeste kans.
In ieder geval veel plezier, mooie prijs ook voor je ticket.
Welkom terug. Wat gaat die tijd snel om zeg. Ik heb erg genoten van je verhalen tijdens deze reis. Nu nog de foto's!.
En wie zijn Helene en Rene? Of heb ik iets gemist?
Welkom terug in ons kikkerlandje! Ik heb genoten van jullie verhalen, en ik ben heeeeeeel erg benieuwd naar de foto's, zeker met al het wildlife dat jullie hebben gezien.
Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Welkom terug. Wat gaat die tijd snel om zeg. Ik heb erg genoten van je verhalen tijdens deze reis. Nu nog de foto's!.
En wie zijn Helene en Rene? Of heb ik iets gemist?
Groet Marjan
Helene en Rene ken ik van Yellowstoneforum en Helene heeft ook wel eens op het amerikaprikbord van startpagina gepost voornamelijk over Yellowstone. Van haar dus de tip om eens in mei te gaan. Nou hele goeie tip kan ik wel zeggen.
Weer wat albums toegevoegd op http://community.webshots.com/user/poon36
oa de Horshoecanyon.
De tekeningen zijn overigens driedimensionaal. Ze hadden er toen al oog voor.
Ik heb op m'n gemak je fotoalbum bekeken. Werkelijk prachtig. Al dat wild wat je gezien hebt, blijft natuurlijk bijzonder. Toch maakt de grizzly nog het meeste indruk. Dat je zo'n beest van zo dichtbij in de natuur kan zien.
Door het jaargetijde krijgt m.n. Yellowstone ook een heel ander aanzicht. Kale bomen, sneeuw en ijs hier en daar. Geeft een heel aparte sfeer.
De serie met de coyote is ook mooi gefotografeerd. Die zag er voor mijn gevoel goed gevoed uit. Ik heb ze wel eens "armetieriger" gezien.
De rotstekeningen in de Horseshoe canyon zijn ook heel bijzonder. Ik las dat ze the highest protection by law hebben. Mooi gebied ook daar en weinig toeristen denk ik. Ik zal eens goed kijken of dit in te passen is in onze route. Ik heb de westkant van de SR 24 ook in mijn hoofd. Naar Goblin Valley en de slotcanyons.
Ik miste foto's van de White Rim road, Lathrop- en Shafertrail (dat gebied dus). Of heb ik niet goed gekeken?
Voor de rest heel erg bedankt voor het meegenieten.
Nee hoor Marjan, je hebt niks gemist. Ik moet een boel foto's nog uploaden maar het uitzoeken vergt nogal wat tijd vandaar. Navajoknobstrail, Great Sand Dunes (aanrader) Rocky Mountain NP (dat zijn de mooiste landschapsfoto's) en meer moet ik nog uploaden. Ook de moose en de beren met de jongen moeten nog komen.
Horseshoecanyon komen ongeveer 13.000 mensen per jaar dus het wordt populair. Echt rustig was het er niet maar het was de zaterdag in Memorial day weekend. Voordeel van het weekend is wel dat er dan rangers zijn en met hun mag je heel dichtbij de tekeningen komen en je krijgt een kleine "tour" van ongeveer een klein uurtje. Dan zie je toch meer als dat die er niet zijn want dan moet je van een afstand kijken.
Ook de rangers leggen veel uit over de tekeningen en waar je ook naar moet kijken (details) Sommige dingen had ik anders niet gezien.
Dus als je kan probeer in het weekend daar te zijn.
Yellowstone maar ook Grand Teton en Rocky Mountain zijn op zijn mooist in deze tijd, alles lekker fris en in bloei en natuurlijk de vele dieren die je ziet. De beren gaan in de zomer omhoog vanwege de warmte en drukte dus veel minder kans dat je ze dan ziet. Ik had ook nog nooit een beer, moose, vos of bighorn in Yellowstone gezien (wel een beer in Grand Teton) dus je kijkt je ogen wel uit.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.