Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis melle18: aug 2010, nog maar 2 weken!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
melle18
Amerikafan

Re: Reis melle18: aug 2010

Bericht door melle18 »

Update: ik zie vluchten zelfs al bij continental.com dus dat ziet er veelbelovend uit. Kan alleen geen stoelen voor terugvluchten vastleggen. Heeft iemand dat al vaker gehad?
Afbeelding
melle18
Amerikafan

Re: Reis melle18: aug 2010, nu 1 dag minder

Bericht door melle18 »

Als het allemaal doorgaat, moet ik dus een dag inleveren met pijn in mijn hart...
Aangezien er hier veel experts op het forum zijn zou ik jullie willen vragen wat volgens jullie de beste optie is
Ik heb de optie om 1 nacht minder in LA te doen, 1 nacht minder in Page of direct van Sedona naar Page te rijden zonder overnachting in Grand Canyon
A:
10 aug ams-LA
11 aug LA
12 aug LA-Blythe
13 aug Blythe-Sedona
14 aug Sedona-GC
15 aug GC-Page
16 aug Page
17 aug Page-MV

B:
10 aug ams-LA
11 aug LA
12 aug LA
13 aug LA-Blythe
14 aug Blythe-Sedona
15 aug Sedona-GC
16 aug GC-Page
17 aug Page-MV

C:
10 aug ams-LA
11 aug LA
12 aug LA
13 aug LA-Blythe
14 aug Blythe-Sedona
15 aug Sedona-Page
16 aug Page
17 aug Page-MV

Ik opteer zelf het meeste voor de eerste versie dus 1 nacht minder in LA maar weet uit ervaring dat onze kinderen altijd even moeten acclimatiseren en de vakantie rustig willen beginnen..
Wat is wijs?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis melle18: aug 2010 nu 1 dag minder...

Bericht door Martin & Marianne »

Altijd lastig om iets te moeten schrappen! Wat zijn jullie in LA van plan? Waarschijnlijk is dat toch niet echt rustig aan doen, een dag in de auto is misschien veel rustiger.
Ik zou in elk geval die overnachting in Blythe overslaan, of willen jullie die ochtend nog iets in LA doen? Je zou desnoods in 1 dag van LA naar Sedona kunnen rijden, of stop iets eerder.
Ik zou zelf denk ik in een keer van LA naar de GC rijden. In elk geval niet de overnachting bij de GC overslaan! Dan heb je er wel heel erg weinig tijd en mis je de zonsondergang daar. Het heeft wel iets om aan de rim te overnachten.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Altijd moeilijk zo'n keuze!
Ik ben het wel met Marianne eens, zou de nacht aan de GC zeker niet laten vallen, dat is toch zo'n aparte ervaring zo'n zonsondergang. Als ik moest kiezen tussen de drie, zou ik een nacht LA laten vallen. Veel rust zal je daar toch niet krijgen, in zo'n grote drukke stad.

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Dank voor jullie reacties. Blythe zit er alleen in om niet in 1x door te hoeven rijden naar Sedona zodat we daar (te) laat aankomen. Het plan voor LA was Universal studio's maar dat is waarschijnlijk toch veel te heftig voor de eerste dag. Reden waarom ik GC overslaan als optie had omdat ik zie dat veel mensen dat doen.
Het grappige is dat als we altijd een dag korter hadden gehad, we nooit een probleem hadden gehad. Het is gewoon moeilijk als je al een route hebt. We zijn trouwens wel erg in ons sas met onze prijs 590 euro pp in hoogseizoen is echt super.
Afbeelding
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Even een update:
Inmiddels is de keus (bijna) gevallen.
We gaan of de eerste 3 nachten in LA slapen, dan in 1x door naar Sedona voor 2 nachten en dan 1 nacht GC en 1 (ipv 2) nacht Page of we doen 2 nachten LA en dan in de middag alvast een stuk op weg naar Sedona en stoppen in Palm Springs of Blythe.

dag 1 di 10 aug LA twijfel over orchid suites/magic castle/ holiday inn express walk of fame
dag 2 wo LA
dag 3 do LA of LA-Palm Springs/Blythe
dag 4 vrij LA/Blythe-Sedona: Kings Ransom, twijfel nog over Sugar Loaf of BW Inn of Sedona
dag 5 zat Sedona
dag 6 zon Sedona-GC: Bright Angel Lodge 2 cabins
dag 7 ma GC-Page twijfel nog steeds
dag 8 di Page-Monument Valley: Gouldings cabin
dag 9 wo Monument Valley-Moab: Castillo de las Rocas condo via http://www.moabcondorentals.com
dag 10 do Moab
dag 11 vrij Moab
dag 12 zat Moab-Torrey: Austin Chuckwagon cabin
dag 13 zon Torrey-Bryce BW Bryce Canyon Grand
dag 14 ma Bryce-Zion: in principe Canyon Ranch
dag 15 di Zion
dag 16 wo Zion-LV: wacht op hotwire/priceline
dag 17 do LV
dag 18 vrij LV-Bishop: nog geen idee
dag 19 zat Bishop-Yos: Curry Village cabin with bath
dag 20 zon Yos
dag 21 ma Yos-SF: wacht op hotwire/priceline
dag 22 di SF
dag 23 wo SF
dag 24 do SF-huis

Ik heb nog hulp nodig voor Hollywood. Omdat we er maar kort zijn, wil ik een beetje in de buurt zijn van Walk of Fame zodat we daar lopend wat kunnen doen en zelfs alsnog met de metro naar universal. ik vind orchid suites niet echt goedkoop: 149 dollar voor een 2 queens suite incl parking. Ik twijfel ook over magic castle hotel (tripadvisor erg positief), met AAA korting 20 dollar duurder incl parking. Iemand daar ooit geweest?
Verder Page vind ik ook moeilijk: zou wel in het dorpje zelf willen zitten maar vind of alleen maar plekken met slechte recensies of dure kamers of geen zwembad. Tja...
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis melle18: aug 2010 graag laatste hotel advies

Het kan toch niet moeilijk zijn om iets in Page te vinden? Buiten Page is er niet veel, dus in het dorp zelf zitten is geen probleem. Wij zaten in de BW Arizona Inn, en afgezien van het personeel (is overal in Page en probleem geloof ik) een prima motel, met een mooi zwembad. Als het basic moet, maar wel met zwembad, is de Motel6 ook een optie.

In LA is de Orchid Suites echt prima gelegen en het is ons goed bevallen. Het Magic Castle Hotel ligt er vlakbij, geen idee of het die extra 25 dollar waard is.

Marianne
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Days Inn in Page is ook prima, met een zwembad. Over LA: dat is nou eenmaal een wereldstad en dus is alles duurder...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je niet in 1x naar Sedona gaat rijden, kan ik je aanraden om in Blythe te overnachten, omdat je dan al een stuk verder op weg bent. Je kunt dan ook Joshua Tree N.P. meepakken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Dank allemaal. Als ik het nu nog eens teruglees, kom ik idd wel erg over als een zunigerd. was niet de bedoeling. Het was meer dat ik altijd de indruk had dat Orchid Suites relatief goedkoop was..
Wat betreft Page: BW Arizona Inn heeft alleen suites op die dag. Kennelijk is er een grote groep die dezelfde reis als ons maakt en in BW's slaapt :wink: , ik heb nu al in 3 plaatsen dat die op onze dag (bijna) vol zijn
Afbeelding
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Over LA: wij sliepen in het Beverly Terrace hotel via een aanbieding op Expedia
http://www.hotelbeverlyterrace.com/
Ik vind de foto's er een stuk mooier uitzien dan die van Orchid Suites. Maar ik moet bekennen dat de kamers erg klein en gehorig waren. Wel een gaaf zwembadje, lekker ontbijt, gratis parkeren en een goede locatie.
Het hele forum lijkt enthousiast over de Orchid Suites, dus misschien zijn die gewoon wat minder handig met het bijhouden van de website en ziet het er daarom niet zo goed uit voor wat je betaalt. Het is soms lastig hotels te vergelijken, ik ben wel geneigd op de mening van de meerderheid af te gaan.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wij zaten in Days Inn in Page en dat is ons prima bevallen.

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
melle18
Amerikafan

Re: Reis melle18: aug 2010 graag advies over Yosemite

Bericht door melle18 »

Nog maar weer eens een update. Ons schema ziet er nu zo uit:

dag 1 di 10 aug LA: Orchid suites, suite met 2 kingbedden
dag 2 wo LA
dag 3 do LA of LA-Banning, afhankelijk van Universal studio's of Warner Studio's
dag 4 vrij LA/Banning-Sedona: Kings Ransom
dag 5 zat Sedona
dag 6 zon Sedona-GC: Bright Angel Lodge 2 cabins
dag 7 ma GC-Page: Quality inn
dag 8 di Page-Monument Valley: Gouldings cabin
Dag 9 wo Monument Valley-Moab: Castillo de las Rocas condo via http://www.moabcondorentals.com
dag 10 do Moab
dag 11 vrij Moab
dag 12 zat Moab-Torrey: Austin Chuckwagon cabin
dag 13 zon Torrey-Bryce: BW Bryce Canyon Grand
dag 14 ma Bryce-Zion: Canyon Ranch
dag 15 di Zion
dag 16 wo Zion-LV: voorlopig MGM
dag 17 do LV
dag 18 vrij LV-Bishop: Bishop Village Motel
dag 19 zat Bishop-Yos: Curry Village cabin with bath
dag 20 zon Yos
dag 21 ma Yos-SF: Holiday Inn Express Fisherman Wharf
dag 22 di SF
dag 23 wo SF
dag 24 do SF-huis

De eerste dagen liggen dus nog niet helemaal vast. We blijven of 3 nachten in LA, maken dan een lange rijdag naar Sedona en blijven dan 2 nachten of we blijven maar 2 nachten in LA, gaan de 3e dag al richting Sedona en blijven daar dan nog steeds 2 nachten. 3e alternatief is toch 1 nacht in Sedona en dan 2 nachten in Page. Ik heb nog maanden om te beslissen :wink:
Iets anders: eigenlijk zou ik Yosemite willen verlaten via de South Entrance om nog de Sequoia's in de Mariposa Grove te kunnen zien. Dat maakt de rit Yosemite-SF op dag 21 wel lang. Is het nog een optie om maar 1 nacht in de Valley zelf te blijven en bijvoorbeeld op dag 20 op het eind van de dag naar de South entrance te gaan en dan de 2e nacht bijvoorbeeld in Fish camp te gaan zitten? We zijn dan 's ochtends vroeg al bij de Mariposa Grove. Ik lees dat sommigen in Oakhurst gaan slapen maar in mijn geval levert dat eigenljk geen voordeel om omdat je dan toch weer meer dan een uur heen en weer aan het rijden bent. Graag advies. Ik vind dit forum echt super, zeker voor dit soort vragen! Degenen die er verstand van hebben, hebben er geen probleem mee om ze (elke keer weer) te beantwoorden. Alvast bedankt
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

melle18 schreef: eigenlijk zou ik Yosemite willen verlaten via de South Entrance om nog de Sequoia's in de Mariposa Grove te kunnen zien. Dat maakt de rit Yosemite-SF op dag 21 wel lang.
Ik denk dat het wel meevalt, je heb een mooie tussenstop en het stuk naar SF is ongeveer 4 uur, niet veel langer dan wanneer je vanuit de vallei naar SF rijdt.
Vanaf CV ben je in een uur bij de Mariposa Grove, (er is net een topic over geweest, zie hier) en dan heb je nog voldoende tijd om de bomen te bekijken (1 a 2 uur) en naar SF te rijden.
Een alternatief is om de sequoia's bij de Merced Grove of de Tuolumne grove te bekijken, beide langs de 120. Het is daar ook rustiger, maar wel iets minder goed bereikbaar (meer wandelen).

Marianne
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Dank, Marianne, voor je snelle antwoord. ik zag inderdaad dat andere topic. naar aanleiding daarvan, een alternatief zou ook nog zijn om op en neer te gaan naar de Mariposa Grove op dag 20 maar dat is wel erg zonde van de dag denk ik. We zijn niet zo van die autorijders.
Hoeveel wandelen is het om bij de sequoia's bij de Merced Grove of de Tuolumne grove te komen?
Nu ik die zin zo teruglees over autorijders, valt pas op dat dat wel een hele grote contradictie is met de totale reis :lol:
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou ook gewoon in de vallei blijven en de dag erna dat stukje rijden naar Mariposa Grove. Het is heel goed te doen van Yosemite naar San Francisco met een mooie tussenstop in Mariposa Grove.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hier vind je informatie over de sequoia groves in Yosemite. Het is 2 of 3 mijl lopen naar de andere groves.

Marianne
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Dank voor de reacties en het meedenken. Als ik het zo lees, proberen we in eerste instantie naar de bomen bij Tuolumne Grove te wandelen op de dag dat we naar Yosemite gaan. Als we dat niet halen gaan we als we weggaan die ochtend via Maripose Grove naar SF
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer