Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de tent door het zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Met de tent door het zuidwesten

Bericht door hekkie »

Als je de keus hebt tussen augustus en september, dan zeker september kiezen. Ik heb je route even bekeken en het is in het zuidwesten best heel warm in augustus en ook behoorlijk druk. Het Amerikaanse toeristenseizoen loopt tot Laborday (1e weekend van september), maar daarna is het ook nog beslist niet uitgestorven hoor.

Wij hebben vaak ook met ons tentje gekampeerd in september en dat is een hele mooie periode daarvoor.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
goldenhills
Amerika-expert

Re: Met de tent door het zuidwesten

Bericht door goldenhills »

Kamperen in woenstijngebied zou ik zelf niet snel doen, liever toch de schaduw van de bomen. Zoals hekkie schrijft is september waarschijnlijk de beste optie, gezien de drukte, en ook gezien de wat minder extreme temperaturen. Als je op grotere hoogte zit kan het echter wel vriezen 's nachts. Wat extra fleece dekens zijn dan handig!

Nog wat tips:
- De spullen die je niet terug meeneemt zou je bij een Goodwill (http://www.goodwill.org/) kunnen inleveren (soort Kringloop). Zijn ze vast blij mee.
- In drukke gebieden kun je beste voor het weekend aankomen (niet later dan vrijdagmorgen) als je niet reserveert. Veel N.P. campings zijn gedeeltelijk first-come-first-serve (alle info is te vinden op de N.P. websites), en op vrijdagmiddag stroomt het erg rap vol, zeker in Californie. Doordeweeks na Laborday lijkt me geen probleem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer