Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nova25 (Gewijzigd): bezoek Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Nova25 (Gewijzigd): bezoek Antelope Canyon

Bericht door Yeehaw »

De rim drive in Bryce kan je het beste 's middags doen. Eerst naar het eind en dan terug. De views en de parkeerplaatsen liggen allemaal aan de oostzijde van de weg. Probeer niet te veel te plannen less=more. Wat dacht je van zonsondergang op de porch, glass in hand....
Tropic-Page is tenminste 3 uur rijden. Reken maar op 3.5 uur voor je op de parkeerplaats bij Horseshoe bend staat. Dan is het nog 15-20 minuten lopen naar de rim. Geen schaduw en geen hekwerk.....
Ik zou dus lekker rustig naar Page rijden, Glen Canyon Dam bezoeken en relaxen. Je wint ook nog een uur tussen Bryce en Page.
Dan de volgende dag naar Horseshoebend, rond de middag naar Antelope Canyon en dan die 2.5 uur naar MV Tribal Park. Je verliest hier een uur. Maar let op. Antelope Canyon is in het Navajo Resrvaat maar houdt toch dezelfde tijd als Page aan. De rest van het Navajo Reservaat en Utah is een uur later en in daylight saving time.
Wat bedoel je met 18 of 19 mei? Wat zou dat uitmaken?
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

Thx Yeehaw! De dag zelf maakt me niks uit. Wil graag van ten voren reserveren, want de tour van 11.30 uur zit snel vol hoorde ik. Vandaar 18 of 19 mei.

Oh ja, ben nou eenmaal een planner :wink:. Can't help myself!
rudbeyers
Amerika-ontdekker

Bericht door rudbeyers »

Dat je een planner bent is duidelijk ja :)

Probeer ook niet alles te over-plannen, want je zal zien dat het toch anders uitdraait eens je daar bent.

Nog een paar tips van mijn kant:
- probeer vroeger op te staan (8u is hoog tijd :p). Dit is echt anders als een lig-aan-het-zwembad-vakantie in Turkije of zo. Je zal zien dat je met dat tijdsverschil vanzelf in dat ritme komt!
- Hearst Castle is mooi, maar ik vind het echt geen must. Het is gewoon een over-the-top 'huis' met veel kunst en zo. Mooi hoor, maar als je weinig tijd hebt, zou ik eerder genieten van Carmel, Monterey (er is een mooi aquarium daar!), enz.
- Ik zou ook een nacht in Vegas toevoegen. Wij waren daar 3 nachten ongeveer halfweg onze vakantie en wij vonden dat nog niet te lang. Het is gewoon een leuke uitblaas-plaats.
- Tip voor een show in Vegas: als je van illusionisten en zo houdt, laat je niet overtuigen om Copperfield te zien, maar ga voor Lance Burton! Wij hebben die een paar weken geleden gezien en waren echt onder de indruk. Hij kreegt ook heel goeie reviews. Tickets hebben wij in Vegas zelf gekocht op de strip (bij het standje waar ze gele vestjes aan hebben, ticket outlet of zo).
- Toen wij 2 weken geleden in Death Valley waren, was het daar al 33 graden...hiken zou ik mee opletten. (drinken!!)
- Je mag de afstanden en reistijden niet onderschatten, maar ook niet overschatten. Wij zijn bv. 's morgens langs alle viewpoints van Bryce gereden, hebben daarna uren gespendeerd in Zion (riverside walk, enz.) en we waren toch nog altijd voor het donker in Vegas.
- Het uur waarop je dingen bezoekt kan belangrijk zijn, maar wij bezochten Horseshoe bend in de late namiddag en Upper Antelope Canyon rond 10u 's morgens en waren nog altijd onder de indruk hoor. En we hadden geen breedhoeklens, maar als je bij de Horseshoe Bend op je buik aan de rand gaat liggen, lukt het net. :)
- Wij hebben de sunset gezien bij de 17 mile drive en vonden dit écht wel de moeite (ook al hadden we die dag de hele Highway 1 afgereden).
- Vergeet tussen het plannen door niet te genieten. :)
Nova25
Amerika-ontdekker

Bericht door Nova25 »

@Rudbeyers: bedankt voor je tips! Ik heb alles niet alles gepland hoor :wink:. Ik heb een soort draaiboek gemaakt en we zien daar wel of het allemaal gaat lukken. Astanden en reistijden inschatten blijft lastig, maar ook dat zien we daar wel. Inmiddels hebben we ook 1 nacht aan Las Vegas toegevoegd. We zitten er nu 3 nachten. Gaat wel een nacht van Zion af, maar dat is niet anders. Stiekem zou ik nog wel een extra nacht in Las Vegas willen blijven om uit te blazen, maar dat zou betekenen dat we Zion over zouden moeten slaan en dat is ook weer jammer. En we gaan zeker genieten!!!!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer