Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met Fiery Furnace in Arches

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ervaring met Fiery Furnace in Arches

Bericht door Martin & Marianne »

hekkie schreef:Mijn voorkeur gaat dan uit naar 's morgens Canyonlands ...
En dan vroeg weg om de zonsopgang bij Mesa Arch mee te maken. Dat betekent wel erg vroeg opstaan, maar zeker de moeite waard! (Denk ik, zelf zijn we nooit zo vroeg :roll: ).

Edit, zie nu je opmerking over Canyonlands. Dat zou toch erg jammer zijn, je bent er zo dichtbij!
Je kunt het ook nog de volgende morgen doen, op weg naar Vernal.

Marianne
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

hekkie schreef:
GJ schreef:ik geloof dat er per tour vijftien plaatsen beschikbaar zijn en toen wij boekten (paar weken geleden, voor begin juni) waren er al twee plaatsen 'bezet'!
Gemiddeld houdt men een aantal aan plm 25 personen.

Marjan
Waarvan er dus 15 via internet te boeken zijn en dan zeker de rest ter plaatse.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Wij komen vanuit Monument Valley en gaan eerst naar Canyonlands, daar zijn we dus de middag/avond. We slapen in Dead Horse Point State Park en kijken daar dus 's avonds/'s ochtends even rond bij het uitkijkpunt. Daarna rijden we naar Arches en gaan daar wat rondkijken en 's middags Fiery Furnace. Wij houden heel erg van dat soort klautertochten enzo, dus ook al is het iets minder tijd voor Arches, ons leek het een hele leuke tour. Tja, weer die keuzes maken he :)

We moeten ons nog verdiepen in wat we willen zien in Canyonlands, maar kiezen wel bewust (na rondkijken op het forum) voor Island in the Sky en niet voor Needles, want we willen wat meer tijden en korte tochtjes lopen als echt veel wandelen, mede gezien de tijd. Ik kan me voorstellen dat je iets overslaat, maar misschien kun je vanaf Monument Valley wel even in Needles rondkijken, ik weet natuurlijk niet wat je voor die trip al in de planning had, maar dan kun je toch een indruk van Canyonlands aan die kant krijgen misschien. (Ik ben er nog nooit geweest hoor, dus misschien is dit helemaal geen goede 'tip' ;)).
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De vraag was idd of je Fiery Furnace best met of zonder de Ranger doet.

Op basis van de antwoorden en omdat het mijn eerste keer is, heb ik toch maar voor de begeleiding gekozen en online geboekt.
Zo mis ik de mooiste plekjes zeker niet.

Kan ik hem volgend jaar nog wel op eigen houtje doen :D

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Alvast heel veel plezier ;) En goed opletten, zodat je de 'kaart' in je hoofd hebt voor volgende keer :lol:
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi Luc. Afgelopen jaar waren we ook in Arches en de planning was FF te lopen met een ranger. Helaas was alles voor een aantal dagen al vol. Bij de poging om te boeken had de ranger onze teleurstelling in de gaten. Hij adviseerde ons, asl we goede lopers waren, dan Devils Garden Trailhead te lopen. Volgens hem heeft deze veel overeenkomst met FF. We kunnen het niet vergelijken met FF maar wij vonden het spannend en een bijzondere ervaring :D . I.v.m. de temperatuur hebben we de trail s'morgens vroeg gelopen. De trail wa redelijk pittig en je moet soms klauteren en klimmen. Verder kom je langs mooie plekken en bijzonder arches. Echt wel een aanrader :wink: die niet veel mensen lopen. We waren blij dat we deze trail hebben gelopen en niet de korte standaard trails.
Afgelopen zomer zijn wij gestart vanuit Las Vegas, naar Zion, Bryce, Capitol Reef, Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Arches, Dead Horse Point, Canyons Land, Moab, naar Cody, Yellowstone, Grand Teton en terug naar Salt lake City. Super . Een gedeelte van het verslag kun je lezen d.m.v. onderstaande link, http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa Veel succes met de planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

lsl schreef:Bedankt voor de reacties

@ Isis, waarom zou je dan nu al niet via Internet boeken ?
Omdat ik me dan weer verder vastleg voor wat betreft de activiteit op die dag... maar goed ik ga het wel doen. Had liever daar bekeken of we er zin in hebben.

@ K&N
Erg mooi he? Devils Garden?!! Ik vond het ook super... ondanks de hitte (juni 1992).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

JAAAAAA!!!! Tickets voor Fiery Furnace as maandag 10 uur!
We moesten er helaas wel de Great Gallery voor laten vallen.
Daarna lekker richting Torrey.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk Gino, heel veel plezier!

Jammer dat je geen verslag bijhoudt, ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (of ga je er later nog één maken?)

Marjon
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Heerlijk ik zou ook wel willen gaan.. nog 3 maanden geduld en voorpret. :laughing9:
Ik heb wel gereserveerd 21 aug 9 uur
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

vana schreef:Leuk Gino, heel veel plezier!
Jammer dat je geen verslag bijhoudt, ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (of ga je er later nog één maken?)
Marjon

Ik ben niet zo'n verslagen man en mijn vrouw maakt liever fotoboeken, maar ik heb per dag wel 5-6 regels voor mijzelf om bij te houden wat we gedaan hebben en welk hotel we hadden.
Die wil ik je wel sturen als je me er aan helpt herinneren als we terug zijn (19 apr).
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja leuk, wie weet kan ik er nog wat extra tips uithalen.
Veel plezier nog verder.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

oh Gino, hier ook een hebgrage tante als het mag. :roll:
vind het tot nu toe erg leuk allemaal om te horen hoe het daar gaat,
want voor ons schiet het ook op en je doet veel dezelfde dignen die we hopen te gaan doen.
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Yeah ook geboekt voor vrijdag 25 juni om 9.00am. Op de 23e en 24e juni was niet veel plek meer en ook op vrijdag de 25e hebben wij nu de laatste 2 kaartjes voor de tour van 9.00am. Gelukkig net op tijd!

Nog 2 maandjes en dan zitten we bijna in het vliegtuig :D
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

OOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHH
clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Ik vond het ECHT geweldig en mijn vrouw was ook erg onder de indruk.

De Park Ranger Casey deed het erg leuk, leuke verhalen.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het ERG prettig vond om steeds bij de eerste 10 te zitten.
Als je achteraan loopt moet je veel sneller lopen. Vooraan duren je pauzes ook langer :mrgreen:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Bedankt voor de updates, Gino! Leuk om zo mee te lezen over jullie ervaringen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Heel leuk om zo'n enthousiaste reactie te horen, nu ben ik nog blijer dat ik de kaartjes heb gekocht ;) Nog maar iets meer dan 2 maanden :clap:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik het ERG prettig vond om steeds bij de eerste 10 te zitten.
:offtopic: prima, want als je achteraan in de groep wat gaat eten is Cancellara zo ribbedebie en zie je hem niet meer terug :offtopic: :lol: :mrgreen:

Jacques
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

GinoW schreef:Ik vond het ECHT geweldig en mijn vrouw was ook erg onder de indruk.

De Park Ranger Casey deed het erg leuk, leuke verhalen.
Als je achteraan loopt moet je veel sneller lopen. Vooraan duren je pauzes ook langer :mrgreen:
Leuk om te horen dat jullie het geweldig vonden. :D

Ook ik vond de verhalen van de Ranger (beide keren) erg leuk. Zelf loop ik ook het liefst vooraan met de Ranger. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben blij dat je het zegt Gino. Dan ga ik ook vooraan lopen. Dan houdt de groep misschien mijn tempo aan, in plaats van dat ik er achteraan moet rennen. :lol:

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer