Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mooie plaatsjes voor en na Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: mooie plaatsjes voor en na Yosemite

Bericht door RiverCola »

Hi Kim!

Hoeveel heb je tot nu toe geboden voor de overnachting in LA? En welk aantal sterren?

Wij zaten in oktober vorig jaar in het Andaz hotel in West-Hollywood op Sunset blvd. Was echt helemaal geweldig!! We betaalden er $119 per nacht voor (zonder tax). Dat was erg goedkoop want normaal was het 2x zo duur.

Ik heb destijds alleen de free-bid-zones toegevoegd (wijken waar geen 4-sterren hotels zijn zoals Manhattan Beach) en ook steeds Santa Monica toegevoegd. Dit omdat ik het niet erg zou hebben gevond om in Santa Monica te overnachten maar ook omdat ik gezien had dat er al in geen tijden hotels in SM via priceline gewonnen waren voor dat bedrag. Er zijn wel 4-sterren hotels in SM maar die zijn volgens mij een stuk duurder dan die in West-Hollywood. Zo kon ik dus redelijk zeker zijn dat het een hotel in West-Hollywood zou worden en dat werd het ook. We hadden het niet beter kunnen treffen dan met het Andaz!

Hou vol, je wint toch wel!! Maar haal Hollywood uit je lijstje :wink:
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

hoi,

mijn hoogste bod was $65 voor 3 sterren in de wijken: beverly hills, west hollywood, hollywood en santa monica/ marina del ray. Ik denk dat ik toch maar op de normale manier iets ga proberen te vinden. Hier heb ik niet zo veel geduld voor. Vind het nog steeds moeilijk te kiezen waar ik nou moet gaan zitten. Is LAX een goede uitvalsbasis? En hoe is de buurt daar verder? Zijn daar ook gezellige winkels en restaurantjes enz.? Of is downtown anders geen goede optie (niet te crimineel). Ik vind het ook wel belangrijk dat je makkelijk (liefst gratis of niet te duur) kan parkeren bij je hotel en dat het hotel niet zo duur is. Denk aan max. $65 p.n. Volgens mij gaat dat voor die prijs niet lukken in west hollywood, dat lijkt mij overigens wel de leukste plek om te zitten. En Marina del Ray lijkt me weer leuk voor de laatste dagen. dan kunnen we LA combineren met strand. Of is er nog een leukere centraal gelegen strandplaats bij LA.

Heeft iemand ook ervaring met hotels op de bonnefooi boeken in Californië, en dan bedoel ik uit die couponnenboekjes.
Vorig jaar in Florida hebben we bijna alle hotels op die manier gevonden en dat ging echt super.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

65 dollar voor LA is echt heel weinig, zeker voor de meer upscale hotels maar zelfs een motel6 in LA kost ongeveer die prijs.

Ik zou zelf niet voor Marina del Rey kiezen, vlakbij heb je Venice Beach wat echt een ontzettend leuke plek is! Verder is er natuurlijk nog Santa Monica (meer upscale en duurder) en naar het zuiden de strandplaatsen Long Beach, Manhatten Beach en Redondo Beach. Met name die laatste 2 hebben goedkopere overnachtings-mogelijkheden. Van horen en zeggen zijn die twee plaatsen best leuk maar ik ben er nog nooit geweest. Het is natuurlijk een minder goede uitvalsbasis om LA te verkennen aangezien ze een flink stuk naar het zuiden liggen.
LAX is wel een redelijk goede uitvalsbasis maar heeft 0,0 sfeer. Er is niets in de buurt aan eettentjes (behalve een fast-food ding hier en daar) en eigenlijk is het helemaal gericht op transportatie van en naar de luchthaven. Wij hebben er voordat we naar West-Hollywood verhuisden 2 nachten overnacht om de kosten een beetje te drukken. De eerste nacht maakte niet zoveel uit omdat we toch vrij laat landden maar de nacht erna was het toch wel aardig wat heen en weer rijden. Je verkijkt je toch altijd weer op die afstanden in LA.
Wij sliepen toen in het Hilton (redelijk luxe maar wel vergane glorie). Geboekt via Hotwire voor ongeveer $65 per nacht.

Downtown heeft een aantal hele goed, super hippe hotels , maar wederom...daar betaal je echt meer voor. Downtown is een interessante plek in LA, het zit op het randje van.... Je ziet er nog heel veel zwervers maar die doen niemand kwaad. Toch is het niet zo'n prettig gezicht als je daar wat gevoelig voor bent (de één is gewoon wat sneller geïntimideerd dan de ander). Aan de andere kant heeft Downtown toch wel veel te bieden; mooi (oude en moderne) gebouwen, een Korean Quarter/Chinese markt, wat kunstgaleries en winkeltjes. Maar je moet toch echt wel van een beetje pionieren houden om dat te waarderen.

Succes met je zoektocht naar een hotel!
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Thanks. Long beach en Manhatten beach vind ik idd te ver van LA. Ik blijf nog even doorzoeken, vind LA echt het moeilijkst. In SF heb ik nu voorkeur voor days inn Lombard street. Was ook een hele speurtocht ivm parkeren en toch goede ligging e.d. Dit leek me wel wat (parkeren is hier gratis en je kunt lopen naar de Golden Gate bridge). Ik had natuurlijk liever wat mooiers gewonnen via priceline maar ook niet gelukt. Zag op dit forum dat voor rond de $60 toch mooie hotels zijn gewonnen, maar mij lukt het niet. Ik ga nu via priceline proberen voor Las Vegas, maar wat moet ik nou aanvinken om centraal op de strip te zitten. Zo veel keuzes. Mocht dit niets worden dan gaan we het Flamingo hotel boeken via promo van $39. Als we dan maar niet dat hotel winnen voor duurder! :lol:
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

Nog een vraagje: als je een bod doet op priceline en deze tekst verschijnt: "your price has only a small chance of being accepted". Moet je dan verplicht hoger bieden, of kan je toch zo laag beginnen als je zelf wilt. ik heb tot nu toe iedere keer geboden vanaf het bedrag wanneer die tekst niet meer verscheen.
kimster82
Amerika-ontdekker

Bericht door kimster82 »

niemand antwoord op m'n bovenste 2 posten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer