Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BasIng: 2 weken West-Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BasIng: 2 weken West-Amerika

Bericht door Doockles »

BasIng schreef:Doockles;
- Wij willen ook een auto huren. Deze willen we vanaf Phoenix huren en dan in San Francisco weer inleveren. Is daar een mogelijkheid voor? Of zitten daar extra kosten aan verbonden omdat je de auto in een andere stad weer inlevert?
- En wat betreft Las Vegas, het is dus moeilijk om daar een uitspraak over te doen. We gaan het gewoon met eigen ogen zien en beleven! :wink:
- Onze 1e keuze gaat uit naar natuur, maar San Francisco lijkt me toch echt een stad die je niet moet missen,vandaar deze keuze.
- Als ik me niet vergis zijn er nooit drop-off kosten tussen Arizona en California. Wij hadden er in ieder geval geen ;-) We hebben onze auto geboekt bij Alamo, maar wel via een tussenpersoon (in ons geval een reisbureau) omdat dat veel goedkoper is dan rechtstreeks bij bv. Alamo. In Phoenix zijn veel verhuurbedrijven aanwezig in een mooi nieuw gebouw. Als je de luchthaven buitenkomt neem je een shuttlebus naar daar, heel gemakkelijk :-) In SF hebben we onze auto terug afgeleverd en hebben we alles te voet gedaan. Alamo zit daar ook met een locatie in het centrum en we hebben de auto daar binnen gedaan.
Dit jaar hebben we onze auto gehuurd bij USAreisen. Zij hebben vaak een hele goed prijs in vergelijking met andere "aanbieders". Je vindt hier veel informatie over op het forum. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken...

- Have fun in Las Vegas!! 8) :lol:
BasIng
Amerika-ontdekker

Bericht door BasIng »

Ik dacht eindelijk onze route vast te kunnen leggen, maar omdat we van San Francisco terug naar Houston moeten vliegen halen we onze vlucht niet richting NL :cry:.
Dit heeft mede te maken met de tijd. Ik heb het toch goed dat, als je van SF terugvliegt naar Houston dat je 2 uur bij de tijd op moet tellen?

Daarom willen we onze route aanpassen met beginnen in San Francisco en eindigen in Las Vegas. Is de route zo aan te passen dat we wel onderstaande allemaal zien, maar dan eindigen in Las Vegas?

Dit was onze route;

Dag 1 Austin – aankomst Phoenix – Sedona (116 mijl / 2 u. 6 min.)
Dag 2 Sedona – Grand Canyon (109 mijl / 2 u. 13 min.)
Dag 3 Grand Canyon – Page (137 mijl / 2 u. 44 min.)
Dag 4 Page – Zion NP (Springdale) (117 mijl / 2 u. 20 min.)
Dag 5 Zion NP
Dag 6 Zion NP – Valley of Fire SP – Las Vegas (167 mijl / 3 u. 21 min.)
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas – Death Valley – Mammoth Lakes (312 mijl / 5 u. 57 min.)
Dag 9 Mammoth Lakes – Tioga Pass – Yosemite NP (104 mijl / 2 u. 13 min.)
Dag 10 Yosemite NP
Dag 11 Yosemite NP – San Francisco (191 mijl / 3 u. 36 min.)
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco – Austin (of meteen naar Houston vliegen?)

Graag hoor ik z.s.m. van jullie!

Groetjes,
Inge
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als je de route omdraait, mag je er van uit gaan dat de Tioga Pass nog dicht is. Je zult dus moeten omrijden via de 88 (altijd open) of de Sonora Pass (deze gaat meestal iets eerder open als Tioga).

Trouwens, zo ver ik weet geven ze bij tickets altijd de aankomst- en vertrektijden aan in de lokale tijdzone. Dus de tijd die je ziet voor aankomst in Houston zou de tijd moeten zijn zoals die in Houston geldt. Ik zou wel wat tijd rekenen voor de overstap, ik weet niet of ze je bagage kunnen doorlabelen omdat je met losse tickets werkt en het geen ticket SFO-AMS met een overstap in Houston. Dus hou rekening met opnieuw inchecken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass is in alle gevallen een probleem. Verder is het natuurlijk ook goed andersom te doen, alleen zal Sedona wat lastiger in te passen zijn en je komt 2 keer in Las Vegas. Je zou dat op kunnen lossen door in Death Valley te overnachten en vandaar in 1 keer naar Zion te rijden.
Waarom trouwens eindigen in Las Vegas, is eindigen in Phoenix niet mogelijk?

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

BasIng schreef:Ik dacht eindelijk onze route vast te kunnen leggen, maar omdat we van San Francisco terug naar Houston moeten vliegen halen we onze vlucht niet richting NL :cry:
Als je de vlucht naar NL boekt als 1 reis vanaf SF via Houston naar NL zou ik het zeer raar vinden dat je je vlucht niet zou halen. Zoals jolan zegt, de tijden zijn lokale tijden ;-) Tenzij je natuurlijk de vlucht van SF naar Houston apart boekt. Dan moet je inderdaad kijken of je wel overstaptijd hebt. Maar ook hier, de uren zijn lokaal.

Kan je je vluchtgegevens niet eens posten anders?
BasIng
Amerika-ontdekker

Bericht door BasIng »

Hallo allemaal,

Ook onze binnenlandse vluchten zijn geboekt :D.
We hebben gekozen om de route 'andersom' te doen. We starten in San Francisco en eindigen in Phoenix. Hieronder onze definitieve route;

Dag 1 Austin - aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite NP
Dag 4 Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP - Tioga Pass - Mammoth Lakes
Dag 6 Mammoth Lakes - Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Valley of Fire SP - Zion NP (Springdale)
Dag 9 Zion NP
Dag 10 Zion NP - Page
Dag 11 Page - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Sedona - Phoenix
Dag 14 Phoenix - vlucht naar Houston

Is de route zo te doen?

We zijn nu op zoek naar leuke hotels voor in de steden San Francisco, Las Vegas, Sedona en Phoenix.
Graag tips!

Groetjes,
Inge
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Tioga Pass zal waarschijnlijk nog dicht zijn, dus hou rekening met omrijden.
BasIng
Amerika-ontdekker

Bericht door BasIng »

De opmerking over de Tioga Pass neem ik ZEKER mee, bedankt!

Is de route verder wel te doen?
En heb jij misschien nog leuke aanraders qua hotels?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

BasIng schreef:We zijn nu op zoek naar leuke hotels voor in de steden San Francisco, Las Vegas, Sedona en Phoenix.
In jullie route staat geen overnachting in Sedona, maar mocht je er wel overnachten, kan ik de Super 8 daar aanraden. Wij hadden daar het grootste bed van onze vakantie, de kamer was ruim en schoon en het personeel was er ook erg vriendelijk.
Pete.Z schreef:Er is daar zoveel te zien, dat een halve dag op doorreis er geen recht aan doet, nog los van het feit dat een overnachting daar erg speciaal is.
Helemaal mee eens. En parkenmoe in 2 weken lijkt me sowieso erg sterk. Death Valley is sowieso niet te vergelijken met een ander park. Als je Death Valley wilt bezoeken is een overnachting sowieso erg handig, omdat je dan de volgende ochtend voor de hitte al kunt beginnen met je bezoek aan het park. Zonsondergang en zonsopgang pak je dan ook nog mee in het park.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Voor een hotel in Las Vegas zou ik je zowieso aanraden om een hotel te kiezen op de strip. Zeker als dit jullie eerste keer is het echt leuk om de 'total Vegas-experience' te ervaren :wink:

Er is zoveel keus op de strip dat het lastig is om je een tip te geven. Je zou even kunnen kijken naar promo-codes op smartervegas.com. Je vind er kortingscodes voor de meeste grote hotels en het is een leuke manier om voor relatief weinig geld een leuk hotel te boeken (soms zelfs met extra's als gratis ontbijtbuffet of korting op een diner in 1 van de restaurants). Ook kan ik je aanraden om even te zoeken op het forum want er is al ontzettend veel geschreven over hotels in Vegas (zelfde geld trouwens voor hotels in San Francisco...let trouwens op; boek geen hotel in de centraal gelegen wijk Tenderloin rondom Ellis street...dit is echt de 'Getto' van SF...alle andere locaties zoals SOMA of Fisherman's Wharf zijn goed).

Een leuke tip voor winkelen in Las Vegas bij een outlet center zijn de premium outlets (zie hier voor de locatie; http://tinyurl.com/23edrqr). Dit is geen overdekte mall maar een soort dorp met, naast de vele leuke winkels, restaurantjes en terrasjes. Om af te koelen staan overal palen waaruit verneveld water komt, lekker!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer