Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bart-: Augustus / September

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Bart - Augustus / September

Bericht door Yeehaw »

Ik geloof je GoBie maar als ik een standard SUV huur ga ik niet in een Equinox rijden dus Alamo is (en was) out voor ons.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

GoBieN schreef:En toch is het bij Alamo verandert sinds het nieuwe model.
klopt; werd ons in Phoenix vorig jaar én in Atlanta dit jaar nogmaals op onze neus geduwd.
Vorig jaar kregen we hem wel nog mee en dit jaar kregen we een dodge journey mee
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Bart-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Bart- »

Heb net ons hotel voor Vegas geboekt, The Palazzo via hotwire voor een goeie prijs $111 voor 2 nachten, normale prijs was iets van een $350 :)
Iemand ervaring mee ?
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

BART:
Bij zoover zie ik maar 2 beoordielingen over HOTEL THE PALAZZO....krijgt een 10! Nieuwe vleugel van De Venetian...
Heb je hier wat aan?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het Palazzo in Las Vegas is een prachtig hotel en de prijs die je ervoor betaald is prima, de kamers zijn wat donker, maar erg groot en de badkamer is prachtig. Het Palazzo is niet een vleugel van het Venetian maar een op zichzelf staande toren met +/- 3000 kamers en het maakt deel uit van hetzelfde complex als het Venetian en het Venezia.
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

De twijfel begint toe te slaan ivm met onze route, is Kingman een goeie halte tussen Palm Springs en de Grand Canyon of rijden we dan beter even door naar Williams of Flagstaff ? Misschien is daar iets meer te zien ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook in een keer naar de Grand Canyon rijden vanaf Palm Springs. Of sla Palm Springs over en overnacht ergens halverwege.

Marianne
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als ik moet kiezen zou ik voor Williams kiezen. Zit je ook direct dicht bij de Grand Canyon.
Al is Palm springs - Williams dan iets verder rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Neem de tijd en lees eerst eens iets over de te bezoeken locaties. Palm Springs naar Kingman kan gemakkelijk een dag nemen tenzij de blik op oneindig wordt gezet en er zover mogelijk gereden wordt. Bezoek Pioneer Town, Joshua Tree, 29 Palms, neem Amboy Road en stop bij Roys Cafe. Laaf je aan National Trail hw (R66) en neem de route van Topock naar Oatman en via Sitgreaves Pass naar KIngman. Een klassieke R66 plaats en bezoek het R66 museum. Dit alles neemt gemakkelijk een hele dag.
Yeehaw
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Er moeten natuurlijk keuzes gemaakt worden.
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Yeehaw schreef:Neem de tijd en lees eerst eens iets over de te bezoeken locaties. Palm Springs naar Kingman kan gemakkelijk een dag nemen tenzij de blik op oneindig wordt gezet en er zover mogelijk gereden wordt. Bezoek Pioneer Town, Joshua Tree, 29 Palms, neem Amboy Road en stop bij Roys Cafe. Laaf je aan National Trail hw (R66) en neem de route van Topock naar Oatman en via Sitgreaves Pass naar KIngman. Een klassieke R66 plaats en bezoek het R66 museum. Dit alles neemt gemakkelijk een hele dag.
Yeehaw
Ik had al eens op de website van Kingman zelf gekeken maar ik heb geen idee waar ik de info kan vinden die jij me zonet hebt gegeven, m.a.w. waar kan ik info vinden over interessante stops tussen bepaalde punten ? Vind ik het moeilijkst om info over te vinden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Bart-: Augustus / September

Bericht door Rob »

Veel van die informatie kan je vinden in de reisverslagen van de forumleden.
In ons veslag van 2005 staat de route Kingman> Seligman> Williams in dat van voorjaar 2008 staat de route Kingman> Needles en in het verslag van afgelopen voor jaar kan je wat vinden over het stuk van Mojave NP via Amboy naar 29 Palms
http://www.robenannie.nl/

Ook bij veel andere forumleden kan je een deel van de route en hun bevindingen vinden.
Kijk maar eens naar de link hieronder:
viewtopic.php?f=7&t=11994
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Een ander idee zou zijn ipv Palm Springs en Kingman, Blythe en Sedona te doen. Is dit te doen ? Blythe is momenteel gekozen omdat het tussen San Diego en Sedona ligt en er dus niet te lang gereden hoeft te worden, eventuele andere stopplaatsen hoor ik graag.

30juni: San Diego ( Zoo ) -> Blythe
1juli: Blythe -> Sedona
2juli: Sedona -> Grand Canyon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je van San Diego naar Sedona wil dan kan dat prima in een dag via I8 to Gila Bend, noord naar I10 en west van Phx naar I17. Zonde om dan een naxcht te verspillen in Blythe.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Als je maar kort tijd hebt in Page (1 middag) zou ik wel een tour op voorhand boeken.

Of in de ochtend naar de Lower ANtelope Canyon gaan. Ga wel vroeg (half 9) dan heb je daar het beste licht. En is het ook nog niet zo druk. Vergeet (als je echte hobbyïst bent) niet je statief.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

toen wij in juli rond een uur of 10 's ochtends toekwamen bij lower antelope, stond de parking bomvol.
Maar toch kon denk ik iedereen altijd binnen een kwartiertje of zo mee voor de "tour".
Vooraf reserveren was echt niet nodig. het ging echt heel vlot en efficient.
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Heb juist gelezen dat er in een aantal parken ( Bryce, Yosemite, Capitol Reef ) een soort van nighthike is om naar de sterren te gaan kijken met een ranger die meer uitleg geeft. Heeft iemand dit al gedaan en kan die hier iets meer over zeggen ?

Voor de rit van Moab naar Bryce, kortste route volgens google maps is gewoon via de I-70, en zou 4u40 (272mijl) in beslag nemen, als we via Capitol Reef zouden gaan is het 6u (265mijl). Hebben we dan genoeg tijd om via Capitol Reef te gaan en daar nog iets te zien ?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

www.scenicbyway12.com mag je nooit missen maar je zal weinig tijd voor CR hebben. De interstate I70 tussen Green River and Salida is trouwens een van de mooiste in de USA. Er is trouwens nog een mooie route via 72/24/62 en 22 maar zoals gezegd, ut12 is eerste keays.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

In Bryce hebben ze Astronomy avonden. Dat is geen wandeling maar een uitleg over astronomie en daarna sterrenkijken door de telescopen op de Parkeerplaats. Erg leuk want de rangers geven ter plekke uitleg. Wij zagen een sterrencluster dat de vorm had van een uiltje en die werd ook het uilencluster genoemd. Ik heb heel wat geleerd die avond over sterren.

UT-12 is prachtig!!! Zeker van Escalante naar Boulder maar het is een tijdrovend stuk om te rijden. Van Bryce in 1 dag naar Moab via Capitol Reef vind ik een beetje jammer van dat stuk, daarvoor is het te mooi en is er teveel te zien. Capitol Reef is een bijzonder park hoewel onze kids daar wat anders overdachten... :oops:
Ja het is dus mooi, maar je rijdt ook veel dingen voorbij als je het in 1 dag rijdt. Meeste mensen doen daar 2 dagen over. Naar Cap Reef en dan naar Moab. Het laatste stuk (na Goblin Valley State Park) wordt de weg (ander nummer) saaier.

Om 10 uur bij Lower Antelope... dan ben je eigenlijk al wat laat. Daar moet je voor het mooie licht al voor 9 uur starten. Ik merkte dat ik later op de ochtend meer last kreeg van de zon; meer moest schuiven om geen stralen in de camera te krijgen. Maar goed je kon wel mee... Lower kun je ook niet reserveren. Dat is ook wel een voordeel als je vroeg komt is het stiller en heb je meer tijd met goed licht met fotopas.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Hebben een aanpassing aan ons schema gedaan, hebben een dag Moab vervangen door een dag extra in Page. Ook het stuk San Diego -> Palm Springs -> Kingman -> GC is vervangen door een San Diego -> Sedona -> GC. Wat denken jullie ervan ?

Nieuwe planning
24juni: Brussel – LA ( aankomst +/- 13u )
25juni: LA
26juni: LA
27juni: LA
28juni: LA -> San Diego (Stad)
29juni: San Diego (Seaworld)
30juni: San Diego (Balboa Park, Zoo of Strand)
1juli: San Diego -> Sedona (vroeg vertrekken in San Diego, 8u rijden voor de boeg naar Sedona)
2juli: Sedona -> Grand Canyon (Pink Jeep Tours, Slide Rock SP)
3juli: Grand Canyon
4juli: Grand Canyon -> Page (Lake Powell)
5juli: Page (Antelope, Horseshoe bend)
6juli: Page -> Monument Valley
7juli: Monument Valley -> Moab (Canyonlands NP, evt. Dead Horse SP)
8juli: Moab (Arches NP, Fiercy Furnace Walk)
9juli: Moab -> Bryce Canyon NP
10juli: Bryce Canyon NP -> Springdale
11juli: Springdale (Zion NP)
12juli: Springdale (Zion NP) - Las Vegas
13juli: Las Vegas
14juli: Las Vegas -> Death Valley
15juli: Death Valley -> Lee Vining (Bodie, Mono Lake)
16juli: Lee Vining -> Yosemite (Tioga pass)
17juli: Yosemite
18juli: Yosemite
19juli: Yosemite - San Francisco
20juli: San Francisco
21juli: San Francisco
22juli: San Francisco - Brussel ( vertrek 15u50 )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer