Kaolboerke schreef:
Mijn reisschema ziet er ongeveer als volgt uit:
Vertrek A'dam - Houston, daar haal ik mijn auto op en rij door naar Galveston waar ik 2 nachten verblijf.
Vandaaruit naar Corpus Christi( Port Aransas ) via de kustweg.
Port Aransas - Austin
Austin - Belton
Belton ( 2 overnachtingen ivm 4 juli )
Belton - San Antonio
San Antonio - Big Bend NP
Big Bend NP - Carlsbad ( via Guadelupe Mnts NP )
Carlsbad - Alamogordo - Alberquerque - Santa Fe - Taos
Taos - Wichita
Wichita - Tulsa - Vinita
Vinita ( paar overnachtingen bij goede vriend )
Vinita - Texarkana
Texarkana - Shreveport
Shreveport - New Orleans
New Orleans - Houston
Kaolboerke schreef:
Ik heb iets meer dan 10 dagen om mijn reisje te bewerkstelligen...iets meer...
Bedoel je dat je 10 dagen hebt voor bovenstaande route?????
Kaolboerke schreef:Mooi man...kan ik bij jou geen auto huren?
Misschien die blauwe die voor de aanhanger zit???
Haha, weet jij misschien ook of er car meetings zijn of zo?Of quadwedstrijden of iets dergelijks....Of live country music?
Ik heb iets gehoord van Austin, city of live music?
Geen auto's in de verhuur, gebruik ze dagelijks en er is enorm veel te doen in Texas, maar het is ook enorm groot wat een probleem is met plannen, je moet dus ongeveer weten waar je bent op welke dag en Googlen.
Kaolboerke schreef:
Mijn reisschema ziet er ongeveer als volgt uit:
Vertrek A'dam - Houston, daar haal ik mijn auto op en rij door naar Galveston waar ik 2 nachten verblijf.
Vandaaruit naar Corpus Christi( Port Aransas ) via de kustweg.
Port Aransas - Austin
Austin - Belton
Belton ( 2 overnachtingen ivm 4 juli )
Belton - San Antonio
San Antonio - Big Bend NP
Big Bend NP - Carlsbad ( via Guadelupe Mnts NP )
Carlsbad - Alamogordo - Alberquerque - Santa Fe - Taos
Taos - Wichita
Wichita - Tulsa - Vinita
Vinita ( paar overnachtingen bij goede vriend )
Vinita - Texarkana
Texarkana - Shreveport
Shreveport - New Orleans
New Orleans - Houston
Kaolboerke schreef:
Ik heb iets meer dan 10 dagen om mijn reisje te bewerkstelligen...iets meer...
Bedoel je dat je 10 dagen hebt voor bovenstaande route?????
Ik werd er laatst op geattendeerd dat ik goed moest lezen wat anderen zeiden...Ik zei "iets meer" dan tien dagen...
Ik vertek hier in NL op 27 Juni en ga weer naar huis op 29 juli...dus ik heb iets meer dan 10 dagen...Klopt toch dan?
Kaolboerke schreef:Mooi man...kan ik bij jou geen auto huren?
Misschien die blauwe die voor de aanhanger zit???
Haha, weet jij misschien ook of er car meetings zijn of zo?Of quadwedstrijden of iets dergelijks....Of live country music?
Geen auto's in de verhuur, gebruik ze dagelijks en er is enorm veel te doen in Texas, maar het is ook enorm groot wat een probleem is met plannen, je moet dus ongeveer weten waar je bent op welke dag en Googlen.
Hmmm. op 27 juni kom ik aan in Houston en eind vd middag ben ik in Galveston...daar vertrek ik weer op 29 juni richting Corpus Christi en om 3 Juli ben ik in Belton...daar vertrek ik weer op 5 juli richting BB NP
Vanaf daar nog niets bekend over tijden en data...
eric44051 schreef:Wij gaan dit jaar ook een rondreis maken door Texas-Louisiana-New Mexico.
Bij meerdere bestemmingen blijven we twee dagen of meer.
Pittige route!
Mag ik vragen hoeveel tijd jullie hiervoor beschikbaar hebben?
Ik ga in oktober voor de 3e keer naar Texas en ik weet inmiddels dat de afstanden gigantisch zijn, dus ik hoop dat jullie minstens 3 of 3½ week de tijd hebben voor dit rondje (en dan moet je nog flink doorrijden ook).
Hoi is inderdaad een redelijke pittige route.
Maar een keer langer dan zes uur dus vindt het mee vallen.
We maken elk jaar vrij veel afstanden vinden we leuk.
We hebben drie weken en vliegen daarna door naar Mexico om uit te rusten.
eric44051 schreef:Wij gaan dit jaar ook een rondreis maken door Texas-Louisiana-New Mexico.
Helaas in juli omdat we vast zitten aan het hoogseizoen.
Door de zoek functie te gebruiken heb ik nog veel informatie kunnen vinden.
Hebben de reis een paar keer aangepast maar hij staat nu toch echt vast.
Houston-Webster(nasa)
Galveston(schlitterbahn waterpark)
La Fayette
New Orleans
Natchitoches
Dallas
Amarillo
Santa Fe
Alamagordo
Carlsbad
Big bend
Fort stockton
Fredericksburg
San Antonio
Port aransas
Houston.
Bij meerdere bestemmingen blijven we twee dagen of meer.
Na het Westen ,New York,rondje Boston en Rondje Denver willen we dit stukje ook graag zien want Texas stond al een poosje op ons verlanglijstje
Waarschijnlijk kom ik jullie dan wel ergens tegen...Ik vertrek 27 Juni naar Houston en van daaruit naar Galveston...maar ik ga de andere kant op....via Corpus Christi terug richting Austin ( Belton 4 Juli ), dan terug naar San Antonio, Big Bend, Carlsbad en dan via een omweg naar Alberquerque, Santa Fe, via Kansas naar Tulsa, en vandaar uit naar New Orleans....dan weer terug naar Houston...
We zullen elkaar dan ergens in New Mexico tegen komen
Gaat nu tenminste een beetje opschieten heb er ontzettend veel zin in.
Kaolboerke schreef:
Ik werd er laatst op geattendeerd dat ik goed moest lezen wat anderen zeiden...Ik zei "iets meer" dan tien dagen...
Ik vertek hier in NL op 27 Juni en ga weer naar huis op 29 juli...dus ik heb iets meer dan 10 dagen...Klopt toch dan?
Je hebt nergens een reisperiode genoemd, dus ik vroeg het me gewoon af.
Ik heb goed gelezen, maar iets meer dan tien dagen kan ook elf dagen zijn.
Maar jôh, tis al goed, als ik wil puzzelen koop ik wel een puzzelboekje.
Kaolboerke schreef:
Je hebt nergens een reisperiode genoemd, dus ik vroeg het me gewoon af.
Ik heb goed gelezen, maar iets meer dan tien dagen kan ook elf dagen zijn.
Maar jôh, tis al goed, als ik wil puzzelen koop ik wel een puzzelboekje.
Joh...kun jij niet tegen grapjes?Niet zo snel op je tenen getrapt zijn...
Ik ga 5 weken naar USA...de route is niet allesbepalend...na Belton kan ik nog goed naar Arizona of Cincinatti gaan...
Dat weet je nooit bij mij.
Ik vraag het de locals, maar in ieder geval bedankt voor de suggesties en ideeën...
Kaolboerke schreef:Ik vraag het de locals, maar in ieder geval bedankt voor de suggesties en ideeën...
Die weten vaak niet veel, maar omdat je vrij bent te staan en gaan neem een laptop mee en zoek een route van dag tot dag, de genoemde periode is voor Texas nog te kort als je echt een boel wil zien, have fun.
Kaolboerke schreef:
Hier vlakbij ons bij een winkelcentrum (Noord-Houston) zijn op zaterdagavond "oldtimer" avonden. Ik ben er een paar keer langs gereden, maar nooit echt geweest. Het is wel ontzettend goed bezocht en er staan heel veel oldtimers.
In Austin en Houston kun je naar de Continental Club voor live muziek, maar er zijn ook genoeg andere bars en cafés.
Ik vind de Natural Bridge Caverns vlakbij San Antonio ook wel een "wauw" moment.
Tubing op de Guadalupe river schijnt ook heel leuk te zijn (staat nog steeds op mijn lijstje van "to-do" dingen hier).
Kom je op een doordeweekse dag in de buurt van Brenham, dan kun je naar de Bluebell ijsfabriek voor een rondleiding.
Na een bezoekje aan de Nasa kun je 's avonds gaan eten in Kemah aan de Kemah boardwalk. In de weekenden is het er wel erg druk 's avonds.
In Galveston heb je Moody Gardens, maar mooier vind ik eigenlijk de historische huizen. Een aantal van deze huizen zijn open en er worden rondleidingen gegeven.
Als je met het pondje (gratis) van Galveston naar Port Bolivar gaat, heb je grote kans dat je dolfijnen ziet zwemmen.
Kaolboerke schreef:Ik vraag het de locals, maar in ieder geval bedankt voor de suggesties en ideeën...
Die weten vaak niet veel, maar omdat je vrij bent te staan en gaan neem een laptop mee en zoek een route van dag tot dag, de genoemde periode is voor Texas nog te kort als je echt een boel wil zien, have fun.
Dat is nou net iets wat ik niet kan betalen...een laptop...Maar in Paris- Texas wisten de locals me wel te vertellen wat ik niet mocht missen daar...
En in Oklahoma werd me afgeraden om via Amarillo terug naar het Noorden te rijden en was het volgens hen beter en mooier om via Texas en Arkansas/Tenessee terug richting Michigan te gaan...
Dat heb ik gedaan en heb er geen spijt van...
Ik had een ticket voor 5 weken Brazilië maar dat heb ik omgezet naar USA...mede vanwege de gunstige koers van de Dollar t.o.v. de Euro...
En ik wilde altijd al een keer met "heet" weer naar USA, anders ging ik altijd in September...
Ik weet nog niet of ik wel naar Houston ga...ik ben ook niet zo iemand van rondleidingen door fabrieken of gebouwen...ben liever buiten met warm weer...
Maar zoals ik al zei, bedankt voor alle suggesties.
Wij kunnen helaas alleen in februari gaan en zijn de laatste keren naar Florida gegaan (we wilen wel zon ).
Ik zou heel graag eens met de kinderen (zo lang ze nog mee gaan) naar het Westen willen maar dat gaat niet in februari. April is bij ons ook nog net een optie, en zelfs dan is het Westen niet echt geweldig. Ik wil geen sneeuw en veel passen zijn dicht.
Zodoende kwamen wij op Texas. We dachten, hee, dat is leuk voor april. Aangename temperatuur ook (hoopten we). Nu blijkt het daar al flink tegen en zelfs over de 30 graden te zijn .
In elk geval, we hebben de nodige reisgidsen aangeschaft, kaarten erbij, gelezen, gepland, veranderd en opnieuw gepland. Want ja, Texas is groot en je moet een keuze maken. Het is voor ons nog lang wachten (eerst Florida nog komende februari) maar de reis erna wordt het Texas met Carlsbad in N.M.
Weer eens wat anders dan wat iedereen doet en in het voorjaar schijnt het er het mooist te zijn. Yeehaw yall!
Reneeinfrankrijk schreef:Nu blijkt het daar al flink tegen en zelfs over de 30 graden te zijn .
Dat kan het met Kerst zelfs al/nog zijn; ik heb een keer in San Antonio op een zonnige tweede kerstdag in t-shirt en korte broek me kapot staan zweten op de tennisbaan met een vochtige 26 graden
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
"Nu blijkt het daar al flink tegen en zelfs over de 30 graden te zijn"
Tja, dat is het in Zuid Frankrijk ook in de maanden juni, juli en augustus en dan moet ik ook gewoon werken...En als het buiten 35 - 40 graden is, is het in de trailer van mijn vrachtwagen boven de 50 graden en dan moet ik ook gewoon 30 pallets wijn met een handpompwagentje in of uit de trailer halen...Dan zweet je ook...Maar als je maar genoeg water drinkt en af en toe onder een verfrissende douche gaat is er weinig aan de hand...Dus ja...heet weer, warm...voor iemand die dag in/ dag uit in een airconditioned gebouw werkt, die alleen woon/werkverkeer doet, zou ik me kunnen voorstellen dat Texas een groot en heet land is...Maar met de truck doe ik gemiddeld rond de 3500km rijden per week...in omstandigheden die af en toe niet zo prettig zijn...Dus ja...ik ben wel iets gewend.
Ik ga ervoor...ik ga speciaal naar Texas en New Mexico OMDAT het dan daar warm/heet is...en de afstanden neem ik dan maar voor lief...en echt alles zien gaat toch niet...
Veel plezier voor een ieder met vakantieplannen en planning...
Mvg Frank
Laatst gewijzigd door Rob op 25 apr 2011, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Kleur tekst aangepast, svp de kleur blauw niet gebruiken omdat deze door de mods gebruikt wordt bij op of aanmerkingen
Zo..mijn reisje krijgt steeds meer invulling...
Alleen de route wijzigt ook elke keer weer...
Ik ga dus naar Galveston, daar ga ik met een bootje op zee vissen ( en fotos maken )
In Houston ga ik fotos maken van een poolwedstrijd...
In Belton ga ik fotos maken tijdens een PRCA Rodeo wedstrijd ( op uitnodiging )
En dan ga ik nog een radiostudio bezichtigen van het station KBCY te Abilene..
Nu zoek ik nog ergens een quadwedstrijd of freestyle motorcross of zo om fotos van te maken...Iemand ideeën???
Let me know...
Dit gaat een heel speciale reis worden....ik ben benieuwd en kan niet wachten tot het zo ver is...
Het was ons ook al opgevallen dat er niet heel veel reizigers uit ons landje richting Texas lijken te gaan.
Met de Lonely Planet in de hand hebben we onze route voor a.s. oktober gepland. Texas is kilometersvreten, tenminste, als je het moet doen met de vrije dagen die wij beschikbaar hebben.
Onze route:
Aankomst Houston (1 overnachting)
San Antonio (2 overnachtingen)
Big Bend N.P. (2 overnachtingen)
Midland (1 overnachting)
Fort Worth (2 overnachtingen)
Dallas (2 overnachtingen)
Austin (2 overnachtingen)
Houston (1 overnachting)
en dan vliegen we door naar Florida om daar bij te komen van alle nieuwe indrukken.
Ik denk dat we met deze route een mooie mix hebben van steden, cultuur en natuur. De rit van San Antonio naar Big Bend NP zal wel even doorbijten worden gezien de afstand. Tips voor wat we zeker niet mogen missen op onze route zijn uiteraard van harte welkom!
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Wij hebben in 2009 nagenoeg dezelfde route gereden als jullie nu gaan doen, zij het in een iets andere volgorde, maar ook in oktober.
Rijd vanaf San Antonio via Del Rio (Lake Amistad) en Langtry (bezoek Judge Roy Bean) naar Marathon (overnacht in The Gage Hotel, erg leuk!!).
Op weg naar Big Bend wel even wat eten en water kopen, er is in het park niet veel te koop.
Nadat wij het park hadden gezien hebben we gelogeerd in Lajitas (Badlands Hotel), een prima hotel met een leuke bar, The Thirsty Goat Saloon.
Rijd daarna van Lajitas naar Presidio, een geweldig mooie weg langs de Rio Grande. Let op: je wordt hier redelijk vaak aangehouden door de Border Patrol. Houd je paspoort maar in je hand.
Enorme afstanden, maar heerlijk om lekker relaxed te rijden met een passend muziekje op de radio.
Als je specifieke vragen hebt, stel ze dan gerust.
Ik heb alle plaatsen bezocht die jullie ook gaan bezoeken, maar ik weet niet waar jullie interesse ligt.
Ik ga aanstaande oktober voor de derde keer naar Texas dus wellicht kan ik je nog wat gerichter advies geven.
Gaat eindelijk opschieten nu.
Nog vijf weken.
Heb ook de route een beetje veranderd.
Louisiana er uitgehaald en alleen Texas en New Mexico er ingelaten.
Aankomst Houston- door naar Webster(Nasa)
Galveston (waterpark)2 dagen
Austin
Dallas
Forth Worth
Amarillo
Santa Fe 2 dagen
Alamorgordo
Carls bad
Big bend 2 dagen
Fort stockton
Fredericksburg
San Antonio
Port Aransas 3 dagen
Houston
Beetje rustiger dan de vorige route.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.