Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley te warm in zomer?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Death Valley te warm in zomer?

Bericht door Marcopstal »

Waar haalt iedereen het toch dat het daar te warm zou zijn. Er zijn nog een aantal plaatsen waar men nooit van spreekt en het nagenoeg even warm was. In Las Vegas had ik vorig jaar ook 114°F, en onderweg er naartoe komende van Zion zelfs 118°F.

Dit gezegd zijnde zou ik toch niet te optimistisch zijn wat het mobiele bereik betreft, Death valley is groot en dat heb je zeker niet overal.

Voor de rest is het op de zuiver toeristische punten inderdaad "vrij druk". En sta je er zeker niet een uur te wachten tot er nog eens iemand voorbij komt. Maar er zijn natuurlijk ook echt afgelegen plaatsen waar er bijna niemand passeert.

Ik verbaas me er wle over dat men in de zomer van Vegas naar Sequoia zou rijden en dan via Death valley, je gaat toch naar Yosemite via de Tioga Pass en eventueel daarna naar Sequoia ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waar haalt iedereen het toch dat het daar te warm zou zijn. Er zijn nog een aantal plaatsen waar men nooit van spreekt en het nagenoeg even warm was.
Nou ja, er is weldegelijk de warmste geregistreerde temperatuur ooit op aarde gemeten. Ik denk dat het voornamelijk ook te maken heeft met de combinatie van naam en geschiedenis. En misschien dat het er al vroeg in het seizoen zo warm is. Wij hadden er midden april al dik boven de 40 graden. Maar inderdaad rond Las Vegas, maar zeker ook rond Joshua Tree NP, de Mohave Desert en rond Phoenix en meer delen van Arizona kan het ook enorm heet worden.

Ik denk dat mensen vaak wel meer problemen hebben met de klap die je kan krijgen als je steeds uit de airco de hitte in stapt en dan weer terug de airco in en weer de hitte in. Daar kan je niet goed van worden.

Maar het is wel zo dat als je de gangbare highlights van Death Valley doen, vooral in de zomer dat je eigenlijk nooit alleen bent. Ga je echt of the van deze wegen af de dirtroads op dan is het een ander verhaal.
Travelaar
Amerika-ontdekker

Bericht door Travelaar »

Hartstikke bedankt voor alle antwoorden, zo snel al.
Dan gaan we het er zeker op wagen.
Wat betreft onze route; het is voor ons de eerste keer Amerika, dus ik ben nog niet zo bekend met alle wegen en hun namen.
Ik zal in het forumgedeelte van de routes onze route die we tot dusver in gedachten hebben eens neerzetten. Wij groentjes kunnen nog best wel wat tips gebruiken en het is zo groot daar :D
In elk geval nogmaals bedankt!
arnoudw
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arnoudw »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was; maar ik geloof dat camperverhuurders het verbieden om er te komen, maar dat het van autoverhuurders wel mag, maar dan op eigen risico? Ik zou het navragen bij je autoverhuurder. Soms staat er letterlijk iets over in het huurcontract; dat was bij onze camperreis zo.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Autoverhuurders leggen daar geen beperkingen op. Wel voor het gebruik van dirtroads.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

CruiseAmerica laat zijn camperaars wel door death valley, al is het op eigen risico.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Vorige keer hadden we aan het einde van Death Valley ineens een weigerende auto.
We wilden van een viewpoint wegrijden richting ons hotel in Bishop en de auto viel uit.

Dan mag het in DV warm zijn, maar ik kreeg het er ook wel even warm van.
Geen bereik op de telefoon ook.
Dan zweet je wel even hoor.
Gelukkig was een rustperiode genoeg om verder te kunnen.
Geen idee wat het was, want we reden bewust al een tijd zonder airco. Daarna de rest van de vakantie ook geen last meer gehad.

Dit jaar voor het eerst echt hoog zomer naar Death Valley. Het zal mij benieuwen.
Ondertussen is de racetrack playa nog het enige wat ik heel graag zou willen bezoeken, maar ja dat is nu net een van de wegen die ik met de huurauto niet aan durf.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Nee, dat begrijp ik... De Racetrack hebben wij afgelopen december gereden ( 23e) met een jeep van farabees, dat ging prima, maar ik zou m ook nooit doen met de gewone huurauto. Ook niet al is het een SUV met high clearance.

Op die route heb je geen gsm bereik, wij konden alleen even contact maken bij Teakettle junction, maar dit schijnt ook niet altijd te lukken. Nu was de temperatuur in december prima, ca. 13 graden, maar in de zomer is het ook nog eens heet.
Als je dan dus met 1 of 2 lekkek banden komt te staan... Pfoe, moet er niet aan denken!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer