Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is leuk voor de kinderen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eveline77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wat is leuk voor de kinderen?

Bericht door eveline77 »

De wandelingen van Marianne ben ik gister mee begonnen. Ik heb ze nog niet allemaal gezien maar daar kan ik wel wat ideeen op doen!
Onze oudste zal ook niet zeuren, maar de jongste heeft gewoon nog niet zo´n goede leeftijd...

Weet iemand ook of ik met die kleine ergens terecht kan om met zijn alleen paard te rijden. Ik lees overal vanaf 7 jaar. Hij is dan bijna 6 maar we hebben zelf paarden dus hij kan rijden...
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is inderdaad een leeftijdsgrens (en ook een minimumlengte en -gewicht). Ik denk dat ze daar niet gemakkelijk in zijn, maar het enige wat je kunt doen is bellen en de vraag voorleggen, of ter plekke kijken wat je doet.

Marianne
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Haha, nou het zijn ook nog ukkies die ik met mijn 1.58 m heb gebaard... Dus van hun lengte moeten ze het niet hebben. We zullen ter plekke wel eens kijken hoe of wat we kunnen regelen.

Verder ben ik op jullie aanraden mijn reis nog verder aan het bekijken.

Ik ben nu op zoek naar hotels in Yosemite maar kan nog niet echt iets vinden dat beschikbaar en betaalbaar is in het hoogseizoen.
Ik zou graag naar Yosemite lodge gaan maar die is niet meer beschikbaar...
2023 New York met zoon
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Eveline, je kan altijd een mailtje sturen of bellen naar het park. Niet alle kamers worden online aangeboden, dus misschien is er toch nog een kamer over voor jullie. Succes! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De Lodge is wel het mooiste in Yosemite om te overnachten. Wij zaten er in 2004, zie hier voor een foto. Wij hebben in 2008 in een cabin in Curry Village gezeten (zie hier), en in 2006 in een kamer in CV (zie hier). Wij hebben ook twee keer in Housekeeping Camp gezeten, de favoriet van onze kinderen.
Je kunt alvast iets reserveren, meestal zijn de tenten bij CV nog wel beschikbaar. Curry Village ligt prima, er is een zwembad bij, een bufferestaurant en fastfoodtentjes, fietsverhuur, raft verhuur, winkels, etc, Wel druk, maar niet hinderlijk druk vind ik. Je kunt altijd bellen of mailen, of regelmatig checken of er iets anders vrij komt. Het gebeurt wel vaak dat er op het laatste moment iets vrij komt. Je kunt dan de tent weer annuleren (gratis tot een week voor aankomst).

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik denk dat de kinderen Sedona, en dan vooral Slide Rock SP, leuker zullen vinden dan Lake Havasu dus ipv Lake Havasu van GC naar Sedona waar ik eigenlijk 2 nachten zou willen aanraden en 1 nacht in de GC. Niet Williams al zal dat goedkoper zijn.
Tussen Tusayan en Williams in Valle is BedRock City en langs de kant van de weg staat een grote Fred Flintstone. Even stoppen, kinderen in de "auto" en een foto maken.
In Bishop is Erik Schats Bakery. Naast Best Western Creekside Inn. Belevenis op zichzelf. Mis Erik niet.
In Lee Vining aan het eind van Tioga Rd is Whoa Nellie Deli bij het pompstation (benzine is hier schreeuwend duur, wacht daarmee tot Bishop). Maar de broodjes en frites zijn prima. Bij Mono Lake kan je een wandelingetje naar de South Tufas maken. Ook leuk voor de kinderen. Ik neem aan dat je een America The Beautiful pass hebt. Leg hem op het dashbord dan is de wandeling gratis.
Bishop is een prima plaats om de voorraden weer aan te vullen. Ga naar Vons Supermarket waar ook goedkope benzine is. In Bishop is ook het Laws Museum. Een outdoor museum dat je in een uur kan bezoeken.
In Lone Pine zijn de Alabama Hills waar veel films zijn opgenomen. De wegen zijn gravel maar geen probleem met welke auto dan ook.
Een Standard SUV (Jeep Grand Cherokee, Ford Explorer) is groot genoeg voor 2 volwassenen en 2 kinderen maar een full size (bv Chevy Tahoe) geeft nog meer ruimte. Een midsize (zeg maar een Ford Escape) heeft te weinig bagage ruimte. Ik zou minstens voor een Standard Suv kiezen. Een aardige auto is ook een Chevy Equinox. Zit dichter tegen een standaard suv aan.
Houd er rekening mee dat benzine een stuk goedkoper in Az is dan in Ca. Dus als je via Lake Havasu gaat even tanken in Kingman of via Sedona in Quartszite. Als je via Lake Havasu gaat even stoppen in Seligman voor R66. En iets eten bij Delgadillos Snow Cap. Kinderen mee naar binnen voor de "surprise"
Yeehaw
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Wij hebben toch in Williams overnacht omdat dat daar kon in een echte locomotief:dat was echt een geweldig leuke ervaring!
Je kan 's avonds iets eten in de restaurantjes langs de route 66.
Wij hebben het Flintstonepark, Bedrockcity, volledig bezocht en ook dat was voor de kinderen een voltreffer. Als ze de T-shirt van toen aandoen, praten ze er nog steeds over.
Ook de tufa's in Mono Lake zijn echt prachtig, vooral bij zonsondergang. Wij moesten geen pass tonen.

Lone Pine vonden wij persoonlijk een beetje tegenvallen, aangezien de kinderen (en wij ook) de films niet echt kenden die daar gedraaid werden.

Als je voor je bagage de grootste maat hebt van koffers, zoalswij, hou er dan rekening mee dat je ze in een jeep Grand Cherokee NIET in de lengte kan zetten of de koffer kan niet dicht. Daarom hebben wij toen terplekke betaald voor een upgrade.
Gr,
katrien
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

In eerste instantie hadden wij ook Sedona ipv Lake Havasu in de reis staan. Maar omdat we de afstand van Sedona naar Palm Springs te groot vonden hebben we die veranderd in Lake Havasu. Puur als overnachtingshotel.

Verder heb ik nu al van velen gehoord dat 1 nacht in de Grand Canyon echt genoeg is. Is dat echt zo???
Dan kan ik inderdaad beter ergens anders een nachtje extra doen...
2023 New York met zoon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je de pass bij de south tufas niet gebruikt moet je entree betalen (self registration).
In het filmmuseum in Lone Pine vind je de kop van de grote worm uit de film Tremors. Maar of de kinderen het museum leuk vinden kan ik niet beoordelen. Vond het zelf wel aardig maar niet een must.
Hoogtepunt in de GC is sunset (en ook sunrise). Williams is nog een uur rijden van GC. Er zijn geen zwembaden in het NP, wel in Tusayan. In Valle zijn ook 2 motels. Dichterbij GC. Ik heb niets tegen Williams hoor, diverse malen gelogeerd en heb gelezen dat een Belgisch echtpaar daar ook een motel heeft. Ben de naam even vergeten.

Ik denk idd dat met kinderen van die leeftid een nacht GC wel genoeg is. De afstand LHC naar PS is idd korter dan van Sedona. Je kan van LHC via Joshua Tree NP rijden. de kinderen zullen die weg (Ca62) wel leuk vinden met al die "dips". Ten zuiden van LHC is Parker Dam. De grootste dam in de Colorado maar helaas zit 80% onder water. Van Parker kan je via Vidal Junction rijden. Er is een fruitstation vlak voor de kruising met 95. Middle of nowhere.
In de zomer zullen Mohave County (LHC) en Coachella Valley (PS) trouwens bijna net zo heet zijn als Death Valley. Ook heet is Laughlin, nog een optie. Maar Golden Nugget is een leuk hotel en een middagje bij het zwembad in een ligstoel aan de rand van de Colorado River is ook nooit weg. En dan heb je natuurlijuk nog de stuikken R66 bv van Seligman naar Kingman en van Kingman via Oatman naar Topock of naar Bullhead.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

In Bishop is Erik Schats Bakery. Naast Best Western Creekside Inn. Belevenis op zichzelf. Mis Erik niet.
@yeehaw : is dat leuk voor de kinderen ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om broodjes, soep, brood, en een oneindige rij snoepgoed van taartjes tot van alles nog wat te kopen wel. En dan buiten opeten bij het kinderspeeltoestel. Hij is zo "wereldberoemd in Ca" dat er zelfs geen foto's binnen mogen worden gemaakt!
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

Lijkt een zéér leuke tip ! Die neem ik over in mijn planning :P Thx yeehaw
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Ik schrijf m er ook gelijk bij.
Ik heb inmiddels ook een dagje Grand Canyon gewist, dus 1 nacht daar...
2023 New York met zoon
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Ik heb ook ergens gelezen over rodeos bij Las Vegas, Thomas en Mack center.
En Wet'n Wild, een waterpretpark.

Is iemand hier ook bekend??
2023 New York met zoon
ajb1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ajb1973 »

Hi Eveline,

ik volg jouw draadje, aangezien wij ook met kleine kinderen volgend jaar deze kant op gaan.
Heb al veel leuke tips gelezen!
Wet 'n Wild Las Vegas is sinds 2004 gesloten, helaas.

Groetjes,
Audrey
1997:NYC-WAS-DEN-SFO-LAX|1998:NY|2001:Denver/Chicago|2003:Noordoost|2005:CO|2007:FL|2009:FL|2010:FL|2011: FL|2012: Zuidwest|2013:Florida|2014:Noordwest|2017:FL|2019:CO/CA.
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Kijk zo word je weer wijzer! Jammer maar dat scheelt wel weer een keuze maken...

Welke route doen jullie en hoe lang gaan jullie??
2023 New York met zoon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Volgend jaar met Memorial day opent in Las Vegas een nieuw waterpark, deze http://splashlv.com/index.html het ligt helemaal in het westen van de stad, dus een auto is noodzakelijk om er te komen.
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Ik twijfel een beetje:

Zion of Bryce 2 dagen, of allebei....
2023 New York met zoon
eveline77
Amerikafan

Bericht door eveline77 »

Iemand bekend met Zion mountain ranch??
2023 New York met zoon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zion Mountain Ranch ligt ten westen van Mnt Carmel Junction nog voor de ingang van Zion NP. Verder weinig mis mee zo te zien met die cabins etc. (niet zelf gelogeerd wel vaak gezien vanaf ut9). Naar mijn mening doe je er beter aan om in Springdale te logeren. Springdale ligt veel centraler voor het grootste gedeelte van Zion en je moet ook door de tunnel heen en weer van die Lodge naar Zion Canyon en zijn shuttles. In Springdale kan je al de shuttle nemen en je auto laten staan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer