Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Upper/lower Antelope Canyon
Re: Upper/lower Antelope Canyon
Ik zou juist met een kleine de Lower doen
leuk, een paar trappen !! Die stenen en kleuren zullen bij iemand van 4 niet veel indruk maken denk ik, hahaha. Wij waren er afgelopen juni en hadden een groep van 8. Kreeg nergens het idee dat het druk was. Gids vertelde wel dat het voor Corona veel drukker was en grotere groepen… denk eerlijk gezegd dat het toerisme komend jaar nog niet helemaal terug is (vooral minder Mensen uit Azië verwacht ik), dus dan zou de Lower een prima optie zijn…

@Goedele Deconinck Ik ben aan het twijfelen welke we volgend jaar gaan doen. Ik ben net als @Martin & Marianne benieuwd: als je zou moeten kiezen, welke zou je dan doen? Canyon X of Lower Antelope?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten Linda
Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten Linda
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De vraag is te moeilijk om te beantwoorden
. Lower Antelope canyon is iconisch maar de wanden in canyon x zijn hoger en meer indrukwekkend maar je bent er wel sneller doorheen. Bij lower blijft het maar komen om elke hoek. Als je kan zou ik beide doen, anders toch maar kiezen voor lower.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben toch voor de lower gekozen (dochters 6 en 8). Lijkt me voor hun ook een onvergetelijke, spannende ervaring. Met zo’n trap de canyon in, smalle stukjes en soms ergens overheen; het is toch denk ik een indrukwekkendere ervaring dan “gewoon” door een canyon lopen.
Succes met de keuze!
Succes met de keuze!
Omdat de Lower Canyon langer is en zo te horen ook avontuurlijker hebben wij toch ook gekozen voor Lower. Zin in!
Alleen toen ik nog eens foto's zat te kijken online zag het er op sommige stukken best smal uit. Mijn man heeft claustrofobie (traumatische ervaring met een MRI) en ik twijfel of dit misschien zo smal is dat het paniek zou kunnen triggeren. Is er overal voldoende ruimte dat je je arm nog uit kunt steken of moet je je echt door stukken heen wurmen?
Alleen toen ik nog eens foto's zat te kijken online zag het er op sommige stukken best smal uit. Mijn man heeft claustrofobie (traumatische ervaring met een MRI) en ik twijfel of dit misschien zo smal is dat het paniek zou kunnen triggeren. Is er overal voldoende ruimte dat je je arm nog uit kunt steken of moet je je echt door stukken heen wurmen?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Mijn man is ook claustrofobisch geworden na MRI, maar in de canyon nergens last van gehad, het is naar boven ook behoorlijk open, je loopt niet echt in een donkere grot.
oh heel fijn om te weten! bedankt voor het delen 

Ik las wat tips over fotografie in Antelope Canyon...en heb er ook nog een die je goed kunt gebruiken in deze omstandigheden:
Zelf schiet ik in RAW, gebruik ik een statief en de bracketing functie in de camera: hierdoor krijg je meerdere belichtingen.
Scherpstellen, bracketingfunctie instellen (bv 0, -1 en +1), schuifje op lens voor focus op handmatig zetten en dan met 2 sec. zelfontspanner.
De camera maakt dan 3 foto's die op de belichting na identiek zijn. Het kan bij sommige camera's ook met 5 foto's, maar in mijn ervaring is 3 wel genoeg.
Nadat je alle foto's hebt gemaakt, kan je ze in Photoshop over elkaar heen zetten en met een maskertje overbelichte of onderbelichte stukken corrigeren.Er kan inmiddels ook al veel automatisch in Photoshop.
Reden om de lens na scherpstellen op handmatig te zetten, is dat de camera tijdens het maken van de 3 foto's niet opeens op een iets ander punt wil focussen.
Kan ik misschien eindelijk toch nog iemand helpen, zonder zelf in Amerika te zijn geweest
Kijk er enorm naar uit om daar foto's te maken!!
Zelf schiet ik in RAW, gebruik ik een statief en de bracketing functie in de camera: hierdoor krijg je meerdere belichtingen.
Scherpstellen, bracketingfunctie instellen (bv 0, -1 en +1), schuifje op lens voor focus op handmatig zetten en dan met 2 sec. zelfontspanner.
De camera maakt dan 3 foto's die op de belichting na identiek zijn. Het kan bij sommige camera's ook met 5 foto's, maar in mijn ervaring is 3 wel genoeg.
Nadat je alle foto's hebt gemaakt, kan je ze in Photoshop over elkaar heen zetten en met een maskertje overbelichte of onderbelichte stukken corrigeren.Er kan inmiddels ook al veel automatisch in Photoshop.
Reden om de lens na scherpstellen op handmatig te zetten, is dat de camera tijdens het maken van de 3 foto's niet opeens op een iets ander punt wil focussen.
Kan ik misschien eindelijk toch nog iemand helpen, zonder zelf in Amerika te zijn geweest

Kijk er enorm naar uit om daar foto's te maken!!
Zover ik mij herinner mag je geen statief meenemen , tenzij je een speciale fotografie tour boekt
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
Klopt, anders kunnen er nooit zoveel mensen/groepen door per uur. Fototours duren ca. een uur of 3 en zijn dus ook een stuk prijziger. Je mag sowieso bijna niets meenemen. Meestal geen rugzakken ook. Kijk daar even goed naar en vergelijk eventueel de aanbieders.
Dat klinkt ook wel begrijpelijk...dat houdt natuurlijk enorm op als iemand een statief neer gaat zetten.
Ik was blij een keer een tip te kunnen posten, want ik lift tot nu toe vooral mee op die van jullie
Maar beschouw mijn fotografietip dan maar als tip voor andere plekken, waar je wel een statief mag gebruiken
Ik was blij een keer een tip te kunnen posten, want ik lift tot nu toe vooral mee op die van jullie

Maar beschouw mijn fotografietip dan maar als tip voor andere plekken, waar je wel een statief mag gebruiken

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als ik het goed begrepen heb, maar ik weet het niet zeker, was Canyon X vroeger Secret Canyon. Daar zijn we weleens, 2014, met een tour met een Hummer geweest. Dat was erg leuk en heel mooi. Het bedrijf wat het toen deed had het alleenrecht daar. Zij doen het in elk geval niet meer, dus het zou maar zo kunnen dat alles nu veranderd is.
De link naar de dag van toen:
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... 4-www.html
De link naar de dag van toen:
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... 4-www.html
-
- Amerika-expert
Wij hebben canyon-X in 2018 gedaan bij https://www.antelopecanyon-x.com/
Zo te zien doen zij het nog steeds. Ik vond het prachtig en ook heel interessant.
Zo te zien doen zij het nog steeds. Ik vond het prachtig en ook heel interessant.
-
- Amerika-ontdekker
@jojostravelusa . Secret canyon is hetzelfde als horseshoe bend canyon. Canyon x is een andere. Ingewikkeld als ze de namen veranderen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik heb even op youtube gezocht en het is de Secret Antelope Canyon. Je gaat er niet meer met een Hummer naartoe. Dat maakte het extra leuk, maar het is nog steeds heel mooi en lekker rustig.
https://www.youtube.com/watch?v=fqFo8XWnlZ0
https://www.youtube.com/watch?v=fqFo8XWnlZ0
Hoi allemaal,
Wij gaan in maart 2023 de Antelope canyon bezoeken. N.a.v. jullie verhalen waarschijnlijk de lower en X. Bij wie hebben jullie de tickets geboekt?
Wij gaan in maart 2023 de Antelope canyon bezoeken. N.a.v. jullie verhalen waarschijnlijk de lower en X. Bij wie hebben jullie de tickets geboekt?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
We hebben ze allemaal gedaan en sommige meerdere keren, maar ik zou nooit én Lower én X doen in dezelfde reis. Dat is "gewoon" 2x hetzelfde terwijl de Upper iets totaal anders is.
Fotografie: Lower 's ochtends zo vroeg mogelijk zodat de zon er nog niet in schijnt, Upper rond de middag want daar wil je net de zon.
Fotografie2: de recentste smartphones zijn perfect voor die locaties omdat ze auto-bracketing doen.
Fotografie: Lower 's ochtends zo vroeg mogelijk zodat de zon er nog niet in schijnt, Upper rond de middag want daar wil je net de zon.
Fotografie2: de recentste smartphones zijn perfect voor die locaties omdat ze auto-bracketing doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11501 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 2 Reacties