Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hockey
Amerika-expert

Re: tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Bericht door Hockey »

Volledig eens met zowel knop20 als SemJes.
knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door knop »

Hockey schreef:Met een creditcard weet je ook precies wat je uitgeeft. Dat sommige mensen cash makkelijker vinden en anderen een creditcard kan ik begrijpen. Maar om het dan als feit te presenteren dat het beter is gaat mij te ver.
Het grote voordeel vond ik ook dat ik dagelijks kon zien hoeveel en waar we het hadden uitgegeven. Een ouderwets lijstje bijhouden met cash hoeft niet meer, je kan het dagelijks inzien op je telefoon, tablet of laptop.
Je weet dus meteen waar je aan toe bent!
Groet,
Frans
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Harry schreef:Wij betalen altijd zo veel mogelijk met credit card, een ijsje, kop koffie, eten, hotel, tanken, alles. Als je bij het tanken de postcode moet invullen gewoon je eigen postcode invullen met een "0" ervoor, werkt bij Amex altijd, een willekeurige postcode werkt al jaren niet meer.
Dat zou mooi zijn...
:?:
Iemand ervaring of dat ook met Visa / mastercard werkt?? Amex hebben we al een tijdje niet meer.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

tetouani schreef:@ Harry. Cash IS beter en veiliger. Dat jij dat niet inziet is niet mijn probleem.
Op het feit dat jij gezien je reacties de in en outs van de credit card niet kent /begrijpt zal niemand je aanspreken.
Dit forum is er om ideen en ervaringen over reizen door de USA met elkaar te delen.
Dit onderwerp om datzelfde te doen over de betalingswijzen in de USA.
Op het moment dat iemand vind dat zijn/haar opvatting/idee over een onderwerp de enige waarheid is en dat van een ander daaraan ondergeschikt is,vervuilt die dit forum.
En daarop spreek ik je aan !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Jullie moeten het allemaal zelf weten.

Iemand die logisch kan nadenken weet dat zijn eigen geld beter is dan andermans geld. ;)
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

knop20 schreef:
tetouani schreef:Als je op vakantie gaat moet je ook geen bergen cash bij je hebben. Neem alleen mee wat je ongeveer denkt nodig te hebben. Dat voorkomt dat je beroofd word en zonder geld zit. En een CC is wel een lening als je niet je eigen geld erop heb gestort. Dat het aan het einde van de maand weer afgeschreven word is een ander verhaal. Je gebruikt in ieder geval geld dat je zelf niet hebt. Als je op je rekening geen geld hebt kan er ook niks afgeschreven worden en zullen de bedragen met rente bijna onbetaalbaar zijn.
" Je gebruikt in ieder geval geld dat je zelf niet hebt"
Ik heb het wel, het staat op m`n rekening. En wordt niet direct, maar iets later afgeschreven.

"Als je op je rekening geen geld hebt kan er ook niks afgeschreven worden en zullen de bedragen met rente bijna onbetaalbaar zijn"
Als je op je rekening geen geld hebt, moet je niet op vakantie gaan!

" Neem alleen mee wat je ongeveer denkt nodig te hebben. Dat voorkomt dat je beroofd word en zonder geld zit."
Met m`n Amex zit ik dus nooit zonder geld :D Voorkomen dat ik beroofd wordt? Das knap!
Technisch gezien is het een lening. Amex schiet het voor en wil het dan aan het eind van de maand weer terug hebben. Of je het geld nu ergens hebt (of niet) maakt niet uit. Tot Amex het geld in bezit heeft is het een lening...

Overigens zijn hier de zgn. "debit cards" (ook wel "check cards" genoemd) heel populair. Het is in principe een bankpas die gebruik maakt van het credit card payment netwerk. Je betaald dan ook met je handtekening i.p.v. je PIN (vaak kun je kiezen - Debit of Credit). Het bedrag wordt meteen van de rekening afgeschreven. Als het saldo ontoereikend is dan wordt de kaart geweigerd.

Ik vind het grappig dat jullie zeggen "als je het geld niet hebt dan moet je niet op vakantie gaan". Je hebt helemaal gelijk, maar dat is het tegenovergestelde van de Amerikaanse houding. Hier wil zelfs overheid juist schuld aantrekkelijk maken en sparen ontmoedigen...
De hele economie is gebaseerd op schuld, zowel voor bedrijven als consumenten. Als je een nieuwe auto wilt kopen vertellen ze je meestal niet eens hoeveel die kost; ze zeggen alleen hoeveel je per maand moet betalen!

Tussen haakjes, winkeliers en bedrijven mogen hier contant geld weigeren. Alleen als er sprake is van een schuld zijn ze verplicht om biljetten te accepteren.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Isis schreef:[quote=" Dat zou mooi zijn...
Iemand ervaring of dat ook met Visa / mastercard werkt?? Amex hebben we al een tijdje niet meer.
Met beide kaarten getest en goed bevonden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

bedeve schreef:
Isis schreef:[quote=" Dat zou mooi zijn...
Met beide kaarten getest en goed bevonden.
Onlangs typte ik de ZIP-code verkeerd bij een tankstation en de transactie werd geweigerd. Wellicht is het anders omdat ik hier woon. Echter, als ik het goed heb kun je altijd binnen betalen zonder je ZIP-code te geven.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

tetouani schreef:Jullie moeten het allemaal zelf weten.

Iemand die logisch kan nadenken weet dat zijn eigen geld beter is dan andermans geld. ;)
Als ik dit zo lees vraag ik me af waarom jij op dit forum aanwezig bent tetouani. Jij weet het toch beter en hebt onze hulp duidelijk niet nodig, nergens voor.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Het forum gaat meer dan alleen over creditcards. ;)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In jouw eigen reistopic wist je het ook al beter.

Of beweer je nu dat jij het niet altijd beter weet? En dus je toon eens wat gaat matigen en andere meningen accepteert? Ik ben duidelijk niet de enige die valt over de wijze waarop jij je (in dit topic) gedraagt.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Beter weten is anders dan elk advies dat hier gegeven wordt MOET opvolgen.

Ik merk dat mensen hier boos worden als je hun advies niet opvolgt.

Ik ben nog altijd zelf degene die beslist welk advies ik wel of niet opvolg.

Dat heeft niets te maken met beter weten, maar zelf keuzes kunnen maken aan de hand van de vele adviezen hier.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Niet liegen nu. Als jij iemands advies niet wil opvolgen is dat jouw keuze en zullen mensen dat respecteren. Maar als jij (of iemand anders) meerdere adviezen naast je neerlegt, dan schaadt het niet om aan te geven waarom je dat doet, zodat mensen het snappen. Want advies blijven vragen en de adviezen naast je neerleggen gaat toch wat irriteren. Waarom zou iemand immers om advies vragen als hij/zij er toch niks mee doet.

Ook in dit topic, jij bent van mening dat cash beter is dan een creditcard. Prima, anderen hebben een andere mening. Maar ga dan niet vertellen dat cash beter IS en dat eenieder die dat niet van mening is niet logisch kan nadenken. Dan zet je kwaad bloed.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Je geeft me ongelijk maar toch geef je me weer gelijk.

Wat je gezegd hebt komt erop neer dat ik zelf beslis welke adviezen ik opvolg.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Natuurlijk beslis jij welke adviezen je zelf opvolgt. Maar zoals al gezegd, eerst vraag je advies, dat krijg je, en daarna leg je het advies naast je neer. Uitleg geven van het waarom schaad dan niet, zeker niet omdat de mensen die advies geven er ook tijd in steken. Zeker als je daarna nogmaals advies vraagt.
Maar goed we gaan hiermee off topic.

In dit topic ben jij van mening dat cash beter is, zelf prefereer ik creditcard, en anderen ook. Maar welke beter is is een mening en geen feit.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Jij bent degene die offtopic is gegaan.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zucht. Dat klopt. Ik suggereer ook niet iets anders, maar doe op die manier een poging om weer terug te keren tot het topic, creditcard of cash.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Diepe zucht.... :roll: :?

Ik weet nu in ieder geval op wiens vragen ik niet meer reageer hier... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

tetouani schreef:@ Harry. Cash IS beter en veiliger. Dat jij dat niet inziet is niet mijn probleem.

:shock: :shock: Wat een vreemde reactie zeg, registratie Tiel of zo ?????? :wink:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Doe mij maar een Credit Card, ik ben heel goed in staat om in te schatten hoeveel geld ik gebruik, maar kan het elke minuut ook inzien via internet. Ik moet er niet aan denken om al mijn vakantiegeld cash mee te moeten nemen, dan heb je dus een paar duizend dollar bij je.....das lekker veilig!! (en erg fijn voor een eventuele dief) :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer