Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
welke gevaarlijke dieren in Zuidwesten?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: welke gevaarlijke dieren in Zuidwesten?
In Orlando op het Disneyworld Resort liepen mijn vriendin en ik van ons hotel (all star movies) naar de McDonalds toen mijn vrienden opeens bijna in mijn nek zat. Ik wist niet wat er aan de hand was, maar opeens zag ik het zelf ook. Het was een slang die op hrt asfalt lag en de bosjes in kroop. Iets wat ik niet snel meer zal vergeten. Je hebt ze dus ook bij pretparken in de buurt 

Komen er, naast ratelslangen, ook geen copperheads en cottonmouth slangen in dat gebied voor? Want voor die 2 moet je ook oppassen!
Probeer, voor je gaat, de gevaarlijke dieren te bekijken zodat je ze kunt herkennen. Een brown recluse ziet er bijvoorbeeld heel onschuldig uit maar is gevaarlijk. Ik heb intussen al veel zwarte weduwen gezien maar 1 ding hadden ze allemaal gemeen, ze zaten op donkere plekken dus dat scheelt
Probeer, voor je gaat, de gevaarlijke dieren te bekijken zodat je ze kunt herkennen. Een brown recluse ziet er bijvoorbeeld heel onschuldig uit maar is gevaarlijk. Ik heb intussen al veel zwarte weduwen gezien maar 1 ding hadden ze allemaal gemeen, ze zaten op donkere plekken dus dat scheelt

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om het even in perspectief te zetten:
Average Number of Animal related Deaths per Year in the U.S
Bee/Wasp 53
Dogs 31
Spider 6.5
Rattlesnake 5.5
Mountain lion 1
Shark 1
Alligator 0.3
Bear 0.5
Scorpion 0.5
Centipede 0.5
Elephant 0.25
Wolf 0.1
Horse 20
Bull 3
En in 2011 meer dan 35.000 doden in het verkeer,in de USA.
Ik zou me dus geen zorgen maken over gevaarlijke beesten, tenzij ze auto rijden.
Average Number of Animal related Deaths per Year in the U.S
Bee/Wasp 53
Dogs 31
Spider 6.5
Rattlesnake 5.5
Mountain lion 1
Shark 1
Alligator 0.3
Bear 0.5
Scorpion 0.5
Centipede 0.5
Elephant 0.25
Wolf 0.1
Horse 20
Bull 3
En in 2011 meer dan 35.000 doden in het verkeer,in de USA.
Ik zou me dus geen zorgen maken over gevaarlijke beesten, tenzij ze auto rijden.

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de USA?Elephant 0.25

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De engste beesten die ik ben tegengekomen in Amerika zijn die grote vliegende torren met die lange voelsprieten.
Eén keer zat er één op Ger zijn schouder (zie foto)
De andere keer riep mijn zoon, wat kriebelt er in mijn nek? Zat er zo'n joekel van een tor
Als dat in mijn nek zat zou ik de hele boel bij elkaar gillen. Ik vind torren niet eng, maar vliegende torren wel, die kunnen zo ineens op je lijf zitten.

Eén keer zat er één op Ger zijn schouder (zie foto)
De andere keer riep mijn zoon, wat kriebelt er in mijn nek? Zat er zo'n joekel van een tor

Als dat in mijn nek zat zou ik de hele boel bij elkaar gillen. Ik vind torren niet eng, maar vliegende torren wel, die kunnen zo ineens op je lijf zitten.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ko-Mar schreef:In de USA?Elephant 0.25![]()
Dierentuinen, circus?

Boven een bepaalde gewichtsklasse word je tot Olifant gerekend.Ko-Mar schreef: In de USA?![]()

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Boven een bepaalde gewichtsklasse word je tot Olifant gerekend.

Soms ben je best wel grappig

Voor Australië gold en geldt hetzelfde. In 10 jaar overlijden daar minder mensen door dieren dan er in 1 jaar in Melbourne door het verkeer overlijden. Toch is het niet onverstandig om wel te weten welke dieren je tegen kan komen en hoe je dit kan voorkomen. Voor Australië gaf de Lonely Planet een paar hele simpele adviezen die je sterk beschermen, ondanks de geringe kans dat. Dat zal hier ook gelden. Klop je schoenen goed uit, geen spinnen en slangen met blote handen oppakken, veel lawaai maken jaagt Coyotes, Poema's, Lynxen en vaak ook beren weg.Pete.Z schreef:Ik zou me dus geen zorgen maken over gevaarlijke beesten, tenzij ze auto rijden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
De waarschuwingsborden staan er natuurlijk ook niet voor niets zolang je er bewust van bent en respect hebt voor de natuur....
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
In Zion, wanneer je door de narrows waad, dan is de lol snel voorbij als je hoort dat in het najaar daar de grootste populatie Black Widows daar te vinden is.
Oh ja, wij waren er natuurlijk in het najaar... de gids vertelde ons dat dan gemiddeld op elke vierkante square feet wel een Black widdow zit.
We hebben toen onder begeleiding van de gids het fantstische werk van de black widow gezien... een chaos web met allemaal elastiekjes eronder.
als er een beestje tegen zo een elastiekje loopt word die gelanseerd in het kleverige chaos web en is dan reddeloos verloren.
Als je dan dieper in de narrows door gaat, is alles 1 groot web. De gids pakte de Black Widows zelfs op zijn hand...
We hebben ook enorem linxen gezien, Ik zal de foto nog wel eens opzoeken. Helaas heb ik geen slangen kunnen fotograferen.
Ik vind maar 1 beest smerig.... en dat zijn Kakkerlakken....
Oh ja, wij waren er natuurlijk in het najaar... de gids vertelde ons dat dan gemiddeld op elke vierkante square feet wel een Black widdow zit.
We hebben toen onder begeleiding van de gids het fantstische werk van de black widow gezien... een chaos web met allemaal elastiekjes eronder.
als er een beestje tegen zo een elastiekje loopt word die gelanseerd in het kleverige chaos web en is dan reddeloos verloren.
Als je dan dieper in de narrows door gaat, is alles 1 groot web. De gids pakte de Black Widows zelfs op zijn hand...
We hebben ook enorem linxen gezien, Ik zal de foto nog wel eens opzoeken. Helaas heb ik geen slangen kunnen fotograferen.
Ik vind maar 1 beest smerig.... en dat zijn Kakkerlakken....
If you can dream it...
- Ruud2004
- Amerika-expert
Dan moet de olifant bovenaan staan. Een kilo meer of minder maakt in de VS niet uitDejaVu schreef:Boven een bepaalde gewichtsklasse word je tot Olifant gerekend.Ko-Mar schreef: In de USA?![]()

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Doodgaan door dieren is natuurlijk wel extreem en komt inderdaad weinig voor.
Maar dat neemt niet weg dat je bijna (en dit heb ik van meerdere mensen al gehoord) zou willen dat je dood was als je wordt gebeten door een zwarte weduwe. De pijn schijnt echt zo onbeschrijfelijk te zijn en kan tot wel een week aanhouden. En als je al eens anti-gif hebt gehad schijn je dat niet nog eens te kunnen krijgen dus zit er niets anders op dan je pijn uit te zitten/liggen/schreeuwen.
Er is momenteel een 24 jarige vrouw in het nieuws hier die al 1 van haar benen kwijt is en vermoedelijk de rest van haar ledematen ook zal kwijtraken na een dagje abseilen. Ze kreeg een snee in haar been van de lijn en werd getroffen door een vleesetende bacterie. Leek heel onschuldig maar toch.
Dus zelfs als je niet dood gaat dan nog kan de schade enorm zijn en moet je echt oppassen.
Maar dat neemt niet weg dat je bijna (en dit heb ik van meerdere mensen al gehoord) zou willen dat je dood was als je wordt gebeten door een zwarte weduwe. De pijn schijnt echt zo onbeschrijfelijk te zijn en kan tot wel een week aanhouden. En als je al eens anti-gif hebt gehad schijn je dat niet nog eens te kunnen krijgen dus zit er niets anders op dan je pijn uit te zitten/liggen/schreeuwen.
Er is momenteel een 24 jarige vrouw in het nieuws hier die al 1 van haar benen kwijt is en vermoedelijk de rest van haar ledematen ook zal kwijtraken na een dagje abseilen. Ze kreeg een snee in haar been van de lijn en werd getroffen door een vleesetende bacterie. Leek heel onschuldig maar toch.
Dus zelfs als je niet dood gaat dan nog kan de schade enorm zijn en moet je echt oppassen.
Er is geen antigif voor spinnegif. Het is nl. ook een enzym dat cellen afbreekt en daar is (nog) geen remedie voor gevonden. Spinnengif is gem. 30x giftiger dan slangengif.
PeteZ. ik heb nergens gezegd dat je dood gaat aan de beet van en zwarte weduwe, behalve dat het bij kinderen mogelijk is gezien de ratio gif-lichaamsgewicht. Wel dat ik een paar mensen ken hier die een gat ergens op hun lichaam hebben waar je een golfbal in kunt leggen, gevolg van een beet door een ZW.
Een beet van een besmette teek, niet tijdig behandeld, kan je voor jaren en jaren problemen geven.
Maar wel een leuk staatje - geen idee dat de centipede net zo gevaarlijk kan zijn als de schorpioen.
Ziva, een paar jaar gelden was dat vaker in het nieuws, de vlees etende bacterie. Hier was ook een slachtoffer, ze bleven snijden en amputeren, maar de man is uiteindelijk toch overleden.
PeteZ. ik heb nergens gezegd dat je dood gaat aan de beet van en zwarte weduwe, behalve dat het bij kinderen mogelijk is gezien de ratio gif-lichaamsgewicht. Wel dat ik een paar mensen ken hier die een gat ergens op hun lichaam hebben waar je een golfbal in kunt leggen, gevolg van een beet door een ZW.
Een beet van een besmette teek, niet tijdig behandeld, kan je voor jaren en jaren problemen geven.
Maar wel een leuk staatje - geen idee dat de centipede net zo gevaarlijk kan zijn als de schorpioen.
Ziva, een paar jaar gelden was dat vaker in het nieuws, de vlees etende bacterie. Hier was ook een slachtoffer, ze bleven snijden en amputeren, maar de man is uiteindelijk toch overleden.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik ben (was) nog aan het twijfelen : kamperen of hotel. Als ik dit allemaal lees zal het hotel worden denk ik. Brrr
Groetjes,
Carine
Carine
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook in hotels kan dit soort ongedierte voorkomen, zeker als je in een hotelletje in de natuur slaapt... ook daar is de tip, koffers dicht, schoenen 's ochtends uitkloppen etc.
Ook een tip, doe vooral je raampjes van de auto dicht.... vorig jaar was er nog op TV een echtpaar dat opeens een slang in de auto had, nadat ze een dagje naar de Grand Canyon waren geweest, ze dachten lekker het dakraam open laten dan word het niet zo warm in de auto...
Wijzelf waren zo stom om een grote (1,5ft) denneappel van the General die vlak voor ons naar beneden kwam gevallen mee te nemen in de koffer van de auto... Er lag toen daarboven ruim een meter sneeuw, maar toen we in bij het hotel waren in de valley waar het lekker warm was.... liep de hele kofferbak vol met spinnen, en ander ongedierte dat door de warmte wakker was geworden.. De Denne appel heeft toen maar kennis gemaakt met de magnetron om er zeker van te zijn dat er geen beestjes meer in zaten...
De auto zijn we maar gaan inwisselen bij het verhuur station
Ook een tip, doe vooral je raampjes van de auto dicht.... vorig jaar was er nog op TV een echtpaar dat opeens een slang in de auto had, nadat ze een dagje naar de Grand Canyon waren geweest, ze dachten lekker het dakraam open laten dan word het niet zo warm in de auto...

Wijzelf waren zo stom om een grote (1,5ft) denneappel van the General die vlak voor ons naar beneden kwam gevallen mee te nemen in de koffer van de auto... Er lag toen daarboven ruim een meter sneeuw, maar toen we in bij het hotel waren in de valley waar het lekker warm was.... liep de hele kofferbak vol met spinnen, en ander ongedierte dat door de warmte wakker was geworden.. De Denne appel heeft toen maar kennis gemaakt met de magnetron om er zeker van te zijn dat er geen beestjes meer in zaten...
De auto zijn we maar gaan inwisselen bij het verhuur station

If you can dream it...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet ik, maar ik vond het gewoon een leuk lijstje, en het zet dingen weer even in perspectief.oortjes schreef: PeteZ. ik heb nergens gezegd dat je dood gaat aan de beet van en zwarte weduwe
Misschien helpt het om mensen minder bang voor spinnen en banger voor auto's te maken.......

- Peter & Ann
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als we dit topic doorlezen vragen we ons af waarom alle kamers in de meeste NP's altijd een jaar op voorhand volzet zijn? 

Is het dan niet veiliger in een tent, aangezien je dat helemaal kan afsluiten en de ruimte beperkt is, dus alles goe kan controleren op beesten.
In een hotelkamer, zijn er zodanig zo veel spleten en de ruimte zoveel groter dat je nooit je volledige kamer kan controleren
In een hotelkamer, zijn er zodanig zo veel spleten en de ruimte zoveel groter dat je nooit je volledige kamer kan controleren

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 2860 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 5 Reacties