Ik ervaar het inderdaad niet zoals jij in Amerika.Fraa schreef:Er zullen veel mensen zijn die het anders ervaren natuurlijk, ik deel maar even mee wat ik zelf heb mee gemaakt. Er is dus ook een andere kant aan het rijden in de states. Natuurlijk is er in het dagdagelijks verkeer meer hoffelijkheid & rijden mensen voorzichtiger, maar het hangt toch wel zwaar van het gebied af waar in je zit. In de stad rijden de mensen rustiger & volgen ze de snelheidsbeperkingen beter op, daar buiten zie je heel wat "cowboys". Wat mij dus ook mateloos irriteert is het bumperkleven. Je rijdt op de limiet of soms zelfs al te hard & mensen willen dat je dus nog harder gaat rijden, gewoon omdat ZIJ daar zin in hebben. Natuurlijk kan je dan die persoon weer terug gaan irriteren, maar aangezien er tegenwoordig al zoveel verkeersagressie is, wil ik zo'n situaties toch liefst vermijden. Waar je hier uitstapt & iemand de huid wil volschelden, is de kans groter dat er daar eentje met een blaffer voor je neus staat

In de steden: 'go with the flow', oftwel, pas je snelheid aan aan de rest van het verkeer. Dus als het verkeer ruim boven toegestane snelheidslimiet rijdt, rijd mee en blijf niet net onder die limiet zitten. Wel zorgen dat je nooit de snelste bent. Zo reed ik eens 95 mph op I 15 richting Las Vegas en ik was nog niet eens de snelste. Nou was dat ook wel wat snel dus wat rustiger aan gedaan.

Verder moet ik zeggen dat ik nog geen ervaringen heb met agressie richting mij in het verkeer in de grote steden. Ook als het heel druk is op de snelwegen rond de steden. Als je aangeeft van baan te willen wisselen, nog nooit problemen ondervonden. Ook hier geldt weer, pas je aan aan de rest van het verkeer. Buiten de steden op de (snel)wegen heb ik juist de indruk dat men een hekel heeft aan 'bumperklevers'. Zit wel eens ongemerkt te dicht achter iemand en merk aan het rijgedrag dat men het niet prettig vindt. Kwestie van je snelheid aanpassen of inhalen en het is weer opgelost.

In de bergen, zeker bij afdalingen, zit ik steevast achter anderen.

Roland