Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autorijden in de steden..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Autorijden in de steden..

Bericht door Coyote »

Fraa schreef:Er zullen veel mensen zijn die het anders ervaren natuurlijk, ik deel maar even mee wat ik zelf heb mee gemaakt. Er is dus ook een andere kant aan het rijden in de states. Natuurlijk is er in het dagdagelijks verkeer meer hoffelijkheid & rijden mensen voorzichtiger, maar het hangt toch wel zwaar van het gebied af waar in je zit. In de stad rijden de mensen rustiger & volgen ze de snelheidsbeperkingen beter op, daar buiten zie je heel wat "cowboys". Wat mij dus ook mateloos irriteert is het bumperkleven. Je rijdt op de limiet of soms zelfs al te hard & mensen willen dat je dus nog harder gaat rijden, gewoon omdat ZIJ daar zin in hebben. Natuurlijk kan je dan die persoon weer terug gaan irriteren, maar aangezien er tegenwoordig al zoveel verkeersagressie is, wil ik zo'n situaties toch liefst vermijden. Waar je hier uitstapt & iemand de huid wil volschelden, is de kans groter dat er daar eentje met een blaffer voor je neus staat :lol:
Ik ervaar het inderdaad niet zoals jij in Amerika. :wink:

In de steden: 'go with the flow', oftwel, pas je snelheid aan aan de rest van het verkeer. Dus als het verkeer ruim boven toegestane snelheidslimiet rijdt, rijd mee en blijf niet net onder die limiet zitten. Wel zorgen dat je nooit de snelste bent. Zo reed ik eens 95 mph op I 15 richting Las Vegas en ik was nog niet eens de snelste. Nou was dat ook wel wat snel dus wat rustiger aan gedaan. :wink:

Verder moet ik zeggen dat ik nog geen ervaringen heb met agressie richting mij in het verkeer in de grote steden. Ook als het heel druk is op de snelwegen rond de steden. Als je aangeeft van baan te willen wisselen, nog nooit problemen ondervonden. Ook hier geldt weer, pas je aan aan de rest van het verkeer. Buiten de steden op de (snel)wegen heb ik juist de indruk dat men een hekel heeft aan 'bumperklevers'. Zit wel eens ongemerkt te dicht achter iemand en merk aan het rijgedrag dat men het niet prettig vindt. Kwestie van je snelheid aanpassen of inhalen en het is weer opgelost. :wink:

In de bergen, zeker bij afdalingen, zit ik steevast achter anderen. :? Niet iedereen rijdt daar even prettig. Dat is ook geen ramp als men maar gebruik maakt van de 'Turnouts' die daarvoor bedoeld zijn. Doe ik zelf ook wanneer ik eens achterop gezeten wordt. Kwestie van verkeer achter je in de gaten houden en zodra je merkt dat zij sneller zijn, bij de eerst volgende Turnout even laten passeren. Ooit eens in een lange colonne gezetten vanaf Glacier Point, Yosemite NP. Ook zo'n mooie bergweg en gezien de vele remsporen niet voor iedereen even makkelijk. De voorste bestuurster vertikte het echter aan de kant te gaan (ondanks vele turnouts) met als gevolg een lange rij auto's. :x

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Als je denkt dat je daar een probleem mee gaat krijgen is er een heel simpel truckje voor namelijk als je achter het stuur stapt je linkerschoen uitdoen dan zal je minder vlug de neiging hebben om die voet te gebruiken.
Na een lange dag hiken zal mijn co-piloot dit niet zo'n goed idee vinden. :mrgreen:
Op de route die jullie rijden ga je nog minder volk tegenomen als in de Limburg
De wegen zijn daar heel breed, je rijdt trager dan hier in Belgie.
Hihi, gelukkig dat we hier in "de" Limburg niet even traag rijden als dat we spreken. :wink:
remember, you have no left foot
'go with the flow'
Ik ga deze 2 tricks proberen te onthouden. :thumbup:

Peter.
Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Jvdkorput »

bedankt voor alle tips!
Ik maak hier uit op dat het rijden allemaal wel meevalt zolang je jezelf maar normaal gedraagt in het verkeer en mensen voorbij laat gaan waar nodig.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Automaten zijn nog steeds niet erg populair in EU als ik het zo lees. Ik mag in Mei in Ierland na een lange afwezigheid weer eens "genieten" van een handgeschakelde auto. En dan ook nog eens met het stuur rechts en met de linkerhand schakelen. Ik vertrouw erop dat dat kunstje vanzelf weer komt bovendrijven.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Loek schreef:Automaten zijn nog steeds niet erg populair in EU als ik het zo lees. Ik mag in Mei in Ierland na een lange afwezigheid weer eens "genieten" van een handgeschakelde auto. En dan ook nog eens met het stuur rechts en met de linkerhand schakelen. Ik vertrouw erop dat dat kunstje vanzelf weer komt bovendrijven.
Maar verhuurbedrijven hebben ook automaten hoor. Mijn man rijdt heel regelmatig in Europa in een huurauto, en krijgt altijd een automaat mee, ik denk vanwege zijn Amerikaanse rijbewijs.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Fiat 500'tjes zijn toch allemaal automaat? Die verhuren ze volop ;)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik heb bewust een handgeschakelde auto in Europa gehuurd omdat ie per week zo'n 300 euro goedkoper was. In dat opzicht blijf ik een 'Hollander'.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer