Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten rondreis!! I need help!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kosten rondreis!! I need help!

Bericht door SanFran »

Nou ja, sommige mensen moeten wegens gezondheidsredenen letten op wat ze eten. Maar bij denny's at ik bijvoorbeeld ook vaak zalm of witvis, rijst en groente. Dus dat is prima :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Elmo schreef:We hebben ooit spotgoedkoop maar heel erg lekker gegeten in een godvergeten gat ergens tussen Shenandoah en GSMNP. Dus niet altijd eten op toeristische plaatsen en ook niet altijd in de buurt van je hotel maar ergens onderweg.
Dit dus. Er zijn genoeg kleine lokale restaurantjes waar je heerlijk en voordelig kunt smikkelen. Vaak ook goedkoper dan de geijkte ketens zoals Cheesecake Factory, Olive Garden, Outback Steakhouse, etc. Het kost alleen wel wat moeite vooraf om dit uit te zoeken via TripAdvisor, oid.
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Dat ene restaurant kwamen we echt heel toevallig tegen, niks te opzoekwerk, maar dat is idd ook een tip.
We aten voor 60 dollar tax en tip inclusief met 5 personen een hoofdgerecht en dessert (+drank).

Ketens vermijden we zoveel mogelijk en we hadden ook de regel om zéker niet meer dan 2x tijdens de vakantie (die keer 27 dagen) bij dezelfde keten te gaan eten. Alleen voor Hard Rock Café wilden de kinderen een uitzondering maken, tja...
Salades kan je trouwens overal eten, zelfs in ketens/fastfood restaurants.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij hebben toch écht het lekkerst gegeten bij de Cheesecake Factory en niet bij lokale tentjes die hoog gewaardeerd werden op TA of die andere site ( kan even niet op de naam komen, met een Y).
Maar Suzie, tegenwoordig heeft bijna iedere keten wel een healthy choice menu, ook Denny's.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou zeker niet met regelmaat bij Denny's of IHop ofzo gaan eten. Tijdens onze afgelopen reizen hebben we dat misschien 1 keer gedaan en dan daarnaast nog eens een keer MC Donalds. Vooral Denny's en IHop serveren nagenoeg alleen maar calorie- en vetbommen. Zelfs de gerechten op hun skinny-kaarten zijn om je dood te schrikken, als je ziet hoeveel calorieën daar nog inzitten.

Naast dat ik niet op vakantie ga om mijn lichaam vol te stouwen met troep zou ik er ook gewoon niet aan moeten denken dat soort rommel telkens te moeten eten. Blèh!

Er zijn meer dan genoeg gezonde opties in Amerika. In elke supermarkt kun je terecht voor broodjes, boter, tomaatjes, kipbeleg of kaas, fruit, flesjes water enz. Ook zijn er genoeg restaurants waar je voor niet teveel geld een goede, verse en gezonde maaltijd kunt krijgen. Porties delen scheelt ook als je niet teveel en niet te vet wilt eten (1porties frietjes met z'n tweeën bv). Daarnaast halen wij ook weleens bij een Whole Foods of andere 'gezonde' supermarkt een maaltijd van het buffet. Meestal niet bijzonder veel goedkoper dan in een restaurant, maar het aanbod is heel goed (en je kunt eens lekker in een gezellig park gaan zitten ipv in een restaurant).

Tijdens onze laatste reis door het zuidoosten, niet bepaald een regio die bekend staat om het 'slanke eten' ben ik exact 0 gram/kilo aangekomen :thumbup:
Anneke_88
Amerikafan

Bericht door Anneke_88 »

Wij waren afgelopen jaar van half juni tot begin juli 3500 euro tijd kwijt per persoon. Hebben ongeveer 500 dollar per week uitgegeven contant en kwamen daar prima mee uit. Denk gemiddeld 30 - 35 dollar per avond voor het eten, soms eens fastfood is goedkoper en soms een luxer restaurant is duurder.
Let ook op als je hotels boekt of er gratis ontbijt bij zit, stelt niet altijd evenveel voor maar je kunt er iig je dag prima mee beginnen. Scheelt weer wat op zon reis.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

@RiverCola: ik weet niet wanneer jij voor het laatst bij Denny's geweest bent, maar ik had afgelopen jaar toch echt een hoofdmenu van minder dan 500 kcal. Vind ik geen caloriebom eerlijk gezegd of je moet altijd op een blaadje sla knabbelen.
Zoals al gezegd: tegenwoordig kun je the healthy choice kiezen waar naast de calorieen ook vet bij staat.
Anyway, ik moet er niet aan denken dat ik in de USA zo zou moeten eten als jij. Ook lekker eten is bij ons onderdeel van de vakantie. Als een konijn eten kan ik in Nl. ook :lol:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Grappig dat jij denkt dat ik eet als een konijn!

Maar dan ben in toch benieuwd hoe jij bij Denny's een hoofdgerecht hebt kunnen eten dat qua caloriën, vetten, zout etc gezond kan zijn en voldoende voedingswaarde kan hebben.

Op deze website, die de verschillende menu's van Denny's onder de loop heeft genomen, vind ik absoluut niets wat gezond te noemen is. En een hoofdgerecht van rond de 500 calorien zie ik er al helemaal niet tussen.

https://eatingrules.com/healthy-breakfa ... at-dennys/

https://eatingrules.com/healthy-food-choices-at-dennys/

Het is inmiddels wel duidelijk dat je in dat soort restaurants niets zal eten dat niet processed is en bomvol met toevoegingen zit. Begrijp me niet verkeerd, ik eet ook weleens bij de Mac en tijdens mijn reizen door de VS heb ik weleens ontbeten bij een Denny's, maar het lijkt me absoluut niet aan te raden als goedkope optie om regelmatig te eten tijdens je reis. Zie het als een guilty pleasure, iets dat je een keertje doet. En dan daarna graag weer een gezonde, verse maaltijd graag!
Gast

Bericht door Gast »

Vito schreef:( kan even niet op de naam komen, met een Y).
Yelp :thumbup:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@Bello, de jongsten eten (nog) niet zo veel, dus met 3 kindermaaltijden kunnen we nog 3 kinderen voederen, doordat oudste alle restjes van broertje en zusje op eet en evt nog een hapje van ons. Dat gaat niet lang meer lukken, maar nu nog wel. In de gewone restaurants dan, fast food kindermaaltijden zijn meestal te klein. Kinderdrankjes zijn vaak ook goedkoper, en groot genoeg, zeker nu in de winter.
Terug in Texas!
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

@RiverCola: dan kijk je niet goed, ik zie daar zo al een gerecht met 280 kcal. Ik ga er verder niet op in, want we gaan nu :offtopic: Gelukkig mogen we allemaal zelf bepalen wat we eten en als mensen eten bij Denny's lekker en goedkoop vinden en het is 3 weken per jaar, waarom zou jij het ze afraden? Na 3 weken Denny's val je echt niet dood neer :lol:

Eoms, idd Yelp :thumbup:

Voor TS: de kosten van eten vallen dus alles mee in de USA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer