Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opening Tioga Pass 2016 (18 mei)
- AnAppleADay
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Opening Tioga Pass 2016
Spannend dit.
Weet iemand of de Sonora pass al officieel open is?
Waar kan ik hier de officiële berichtgeving over vinden?
Wij zitten nu in Yosemite en gisteren was de Sonora Pass dicht, net als de Glacier Point Road. Hoe het vandaag is durf ik niette zeggen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roadssAnAppleADay schreef:Spannend dit.
Wij zijn vorige week nog over de SR88 gekomen (Carson Pass) met veel sneeuw en verplichte sneeuwkettingen of 4x4 met winterbanden. De Sonora Pass is voorlopig ook nog niet open als ik zag hoeveel sneeuw er overal nog lag.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij rijden de Tioga Pass op 19 juni, ik neem aan dat hij dan al wel open is toch? 

2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens het openingsbericht van Marianne zou de opening rond 23 mei zijn, gebaseerd op een sneeuwdek van 89%. Zij heeft al vaker goed gezeten met haar "voorspelling."
In de laatste 35 jaar is er 4 keer een opening later dan 19 juni geweest, telkens bij een veel hoger sneeuwdek.
2005 24 juni 163%
1998 1 juli 156%
1995 30 juni 178%
1983 29 juni 224%
Grote kans dat je goed zit. Fijne vakantie.
In de laatste 35 jaar is er 4 keer een opening later dan 19 juni geweest, telkens bij een veel hoger sneeuwdek.
2005 24 juni 163%
1998 1 juli 156%
1995 30 juni 178%
1983 29 juni 224%
Grote kans dat je goed zit. Fijne vakantie.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Laten we het hopen, we willen 3 juni erover heen en anders moeten we gewoon een stukje omrijden 

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016

Laatst gewijzigd door ingmau op 11 mei 2016, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Aangezien ze nu dus in ieder geval van beide kanten 'contact' hebben gemaakt denk ik dat het (mits het niet opnieuw gaat sneeuwen) nu snel zal gaan en er snel een prognose komt voor een openingsdatum. Blijft wel dat het vaak in de dagen na de officiele eerste opening nog dag(delen) gesloten wordt, dus blijf altijd de officiele pagina's in de gaten houden.Mono County and National Park Service road plowing crews have met just east of Tenaya Lake. However, park staff still has a lot of work to do before the road can open, including clearing fallen trees and rocks, removing hazard trees, plowing side roads, and plowing the full width of the Tioga Road. There is still no estimated opening date.
Voor de Sonora Pass. Deze is officieel nog gesloten. De 108 is open tot aan Kennedy Meadows
http://sonorapassvacations.com/winter/c ... tions.html voor meer info.
Ja, ik hou het ook wel in de gaten. We hebben nog ruim 3 weken de tijd dus hopen dat het gaat lukken, zo niet dan moeten we wat anders ondernemen!
groeten Paula
-
- Amerika-newbie
Wij hebben 4 juni gepland staan om de Tioga Pass te rijden, nu ik deze berichten lees ben ik positief gestemd! 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ik uit de daily haal is dat de verwachting voor auto's rond 27 Mei is of anders de 1e week van Juni afhankelijk van het weer. Maar itt andere jaren bevestigen ze niets officieel voor de tioga pass.Yosemite National Park The Tioga Road is open to bicycles today and tomorrow (Sunday, May 15). The road is closed to cars from Tuolumne Grove to Tioga Pass.
Voor de Sonora pass is beter nieuws, die pas gaat als het weer het toelaat op woensdag 18 Mei open.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 2056_o.jpg
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ze zeggen het wel niet officieel, maar meestal proberen ze de weg toch open te krijgen voor het Memorial Day Weekend.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
2010 en 2011 was de pas ook pas in Juni open.... Dus het lukt echt niet altijd.
Maar laten we het voor veel mensen maar hopen. Hou er iig wel rekening mee dat het na de officiële opening best nog dag(delen) gesloten kan zijn.
Maar laten we het voor veel mensen maar hopen. Hou er iig wel rekening mee dat het na de officiële opening best nog dag(delen) gesloten kan zijn.
Weet je toevallig ook of ze dat op tijd aangeven of hoor/lees je dat op de dag zelf? Onze planning is dat wij 2 en 3 juni over de pass willen. Hoop toch zo dat hij dan open is! We zijn zo blij met onze route, moeten anders veel omgooien 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meestal wordt het een paar dagen van te voren bekend wordt gemaakt. Niet op de dag zelf, maar ook niet heel ruim van te voren.
Ik weet niet hoe jullie route er uit ziet, maar de Sonora Pass zal toch een redelijk alternatief zijn normaal gesproken? De route helemaal omgooien lijkt me niet nodig.
Marianne
Ik weet niet hoe jullie route er uit ziet, maar de Sonora Pass zal toch een redelijk alternatief zijn normaal gesproken? De route helemaal omgooien lijkt me niet nodig.
Marianne
Wij komen vanuit Reno, slapen in Lee vining, in lodge at the falls vervolgens slapen we in Lone Pine( bezoek aan ancient bristlecone pine Forest en Alabama Hills) en dan richting Death Valley. Zit ik er dan naast dat we een eind om moeten rijden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan rij je dus twee keer de Tioga Pass? Klinkt niet heel logisch ...
En inderdaad twee keer omrijden als hij niet open is.
Marianne
En inderdaad twee keer omrijden als hij niet open is.
Marianne
Haha klopt dat het niet logisch is... Maar dankzij jullie enthousiaste verhaal over ancient bristlecone, Alabama Hills en dan is het nog eens zo dat Mariposa gesloten is en wij naar, ook dankzij jullie enthousiasme, daardoor eerst naar Calaveras big Trees gaan. Is het een beetje "vreemde" route maar lijkt ons erg leuk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Let wel even op. Je vraagt nl. of ze het van te voren aangeven. Ze geven van te voren aan wanneer ze denken dat de pas voor het eerst opengaat. Maar vooral de eerste weken kan deze dus nog dag(delen) gesloten worden en dat betekent echt dat ze het op ieder moment vd dag kunnen open en dichtgooien. Jullie zitten grote kans erg dicht op de openingsdatum. Hou dus altijd voor vertrek de caltrans en/of yosemite (facebook)pagina in de gaten, ook al zou de pas bv op memorial day open zijn gegaan.
Bedankt voor jullie reactie, ik ga nu toch maar even kijken voor alternatief...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2601 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 25 Reacties