Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beginnersfouten
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Beginnersfouten
Wij hadden dit jaar een perfecte cooler van Igloo, hard, kraantje, wieltjes, bekerhouders in het deksel. Was 29 dollar en we zouden deze doorgeven aan vrienden. Maar hun auto zat veel te vol met zes personen en bagage, dus kochten ze zo´n zachte tas.
Wij vlogen BC en mochten nog twee items inchecken. Box laten sealen, vol met losse spullen en meegenomen. We doen hier in Spanje nooit boodschappen zonder grote koelbox en hebben al zo´n Igloo, maar deze is net wat handiger van formaat. Blij mee!
Wij vlogen BC en mochten nog twee items inchecken. Box laten sealen, vol met losse spullen en meegenomen. We doen hier in Spanje nooit boodschappen zonder grote koelbox en hebben al zo´n Igloo, maar deze is net wat handiger van formaat. Blij mee!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een beginnersfout die ik nogal eens hoor is dat mensen het idee hebben dat, door het enorme aanbod aan fastfood, denken dat er niets anders is en dat ze niet even verder kijken. Of er vanuit gaan dat 'gewone restaurants dan wel heel duur zullen zijn'.
Oh ja, hou ook rekening met de voor ons nogal ongebruikelijke sluitingstijden van restaurants. Vooral in kleinere plaatsen kan het zomaar gebeuren dat om 21:00 alles al dicht is. Best vervelend als je na een lange dayhike, fris gedouched, op zoek gaat naar een welverdiende smakelijke hap.
Oh ja, hou ook rekening met de voor ons nogal ongebruikelijke sluitingstijden van restaurants. Vooral in kleinere plaatsen kan het zomaar gebeuren dat om 21:00 alles al dicht is. Best vervelend als je na een lange dayhike, fris gedouched, op zoek gaat naar een welverdiende smakelijke hap.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Voor mijn vader was hij ideaal achterin om op te leunenQ-BiC schreef:Wat is de meerwaarde van zo'n piepschuimen of harde? Als er ijszakjes inzitten, kan het toch niet zoveel schelen qua temperatuur vanbinnen? En wat doe je daar dan mee op het einde van je trip?

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
over het algemeen is fast-food wel de goedkoopste oplossingMatrox schreef:Een beginnersfout die ik nogal eens hoor is dat mensen het idee hebben dat, door het enorme aanbod aan fastfood, denken dat er niets anders is en dat ze niet even verder kijken. Of er vanuit gaan dat 'gewone restaurants dan wel heel duur zullen zijn'.
.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik zou niet al teveel meenemen. Pleister, misschien snelverbandje en pijnstillers. Misschien ook nog iets tegen steken.Irisss1989 schreef: En wat nemen jullie mee qua EHBO spullen?
In nationale parken/pretparken/etc zijn zoveel rangers en medewerkers die zowat allemaal verplichte ehbo hebben gehad, dat je eigenlijk zelf niet veel bij hoeft te hebben. De ehbo spullen zijn daar vaak ook gewoon voorradig. En ze helpen je graag!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb altijd een basispakketje bij en wat pcmmetjes.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
"pcm"?
EDIT: oh, paracetamol vermoedelijk
Hier wat pleisters, wondverbanden, ontsmettingsspray, watten, schaartje, zalf tegen gewrichtspijnen/steken, ....
En verder een dosis pijnstillers, immodium, motilium, neusspray, ...
De medicijnen kan je daar ook gewoon kopen, maar die hebben dan meestal een andere naam en ik neem gewoon liever zaken die ik ken en vertrouw.
En ontsmettende handgel voor al die hygienische toiletten daar
EDIT: oh, paracetamol vermoedelijk

Hier wat pleisters, wondverbanden, ontsmettingsspray, watten, schaartje, zalf tegen gewrichtspijnen/steken, ....
En verder een dosis pijnstillers, immodium, motilium, neusspray, ...
De medicijnen kan je daar ook gewoon kopen, maar die hebben dan meestal een andere naam en ik neem gewoon liever zaken die ik ken en vertrouw.
En ontsmettende handgel voor al die hygienische toiletten daar

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik koop pijnstillers etc altijd daar! Ze hebben daar geweldige hoofdpijn pillen. Waar bij mij paracetamol, imbuprofen etc niet helpt, is bij twee van pilletjes de hoofdpijn snel verdwenen. Ik neem ook altijd twee potjes mee naar huis.
Equate is het merk van Walmart. Ik kom nooit bij Walmart, maar Excedrine Migraine Relief is hetzelfde, maar duurder.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Exedrin Migraine relief kun je tegenwoordig ook gewoon in Nederland kopen bij de apotheek en bij het Kruidvat.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ha, thanks voor de tip.eoms schreef:Paracetamol = Tylenol
Ja, alleen al om dat niet te moeten gaan uitspreken in een pharmacy daar, nam ik er al mee van thuis :p
"Doo joo hef som pèrahseetamowl"?

Zou niet de eerste keer zijn dat ik scheef bekeken wordt owv iets waarvan ik dacht dat ik het wel correct had uitgesproken. :p
Nog zo'n voorbeeld is "coke". Ik vraag altijd "coke" (voor "coca cola") omdat ik nog geen enkele amerikaan "coca cola" heb horen zeggen...
Ofwel volgt dan de vraag "pepsi ok?", ofwel "sorry?" omdat ze precies denken dat ik cocaine vraag, *zucht*

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Inderdaad als je coke vraagt dan vraag je eigenlijk specifiek om Coca-cola
Coke = Coca cola
Pepsi = Pepsi cola
Coke = Coca cola
Pepsi = Pepsi cola
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De reisverzekering met werelddekking is al genoemd, maar zorg ervoor dat deze inclusief geneeskundige kosten is (dat is niet bij alle verzekeraars standaard zo). Je wil in geen geval onderverzekerd in het ziekenhuis terecht komen (is toch niet aan te bevelen, maar onvoldoende verzekerd zeker niet).
Wat sommigen een eerste keer kan overkomen is dat ze zich bij de autoverhuur (te) dure extra's laten aansmeren die je eigenlijk niet wil hebben of nodig hebt. Dus goed opletten en je geprinte contract goed doorlezen dat alles "included" is en er nog $0 betaald moet worden.
Mijn terugkerende fout (jawel, zelfs nog na 7 keer
) is teveel kleding en spullen meenemen. Te uitgebreide EHBO set, kabels, snoeren, riemen, duct-tape, zakjes, camelbags en drinkflessen (ik reis alleen dus 1 zou voldoende moeten zijn
), reserve-opladers, -inflatable- kussentje, toiletspullen voor een half jaar, etc. etc. Gaat allemaal van af van het aantal kg dat ik kan shoppen....
Wat sommigen een eerste keer kan overkomen is dat ze zich bij de autoverhuur (te) dure extra's laten aansmeren die je eigenlijk niet wil hebben of nodig hebt. Dus goed opletten en je geprinte contract goed doorlezen dat alles "included" is en er nog $0 betaald moet worden.
Mijn terugkerende fout (jawel, zelfs nog na 7 keer

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wat kleding betreft:
klaar leggen wat je mee wilt nemen. Dan de helft weer terug in de kast en dan neem je nog te veel mee...
klaar leggen wat je mee wilt nemen. Dan de helft weer terug in de kast en dan neem je nog te veel mee...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik leg de helft klaar van wat ik mee wil nemen; dat bespaart tijd. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Marenko schreef:equate headache relief.
Beide producten zijn makkelijk zelf te "maken". De ingrediënten zijn 250 mg aspirine, 250 mg paracetamol en 65 mg coffeïne. Ofwel: koop hier een doosje paracetamol met coffeïne en een doosje aspirine en neem van elk een halve tablet in. Minder sexy, maar je hoeft er niet voor naar Amerika en ook geen dure merken te kopen.Joke schreef:Equate is het merk van Walmart. Ik kom nooit bij Walmart, maar Excedrine Migraine Relief is hetzelfde, maar duurder.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand