Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bosbrand Yosemite National Park (Hwy 41) - 9 juli 2022.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bosbrand Yosemite National Park. (Hwy 41)

Bericht door Martin & Marianne »

Seyst schreef:
12 jul 2022, 13:03
We hadden zelf ook nog Vernal and Nevada Falls via Mist Trail op het lijstje staan. Is die ook aan te raden?
Ja, die noemde ik toch? :wink:

Misschien het hotel eens bellen om te vragen of ze wat soepeler kunnen zijn met annuleringen gezien de brand?
En je rijdt in 1 dag van Mammoth Lakes naar Las Vegas? Dat geeft je niet veel tijd voor de 395. Als Yosemite niets wordt zou ik een nacht eerder naar Mammoth Lakes gaan en dan nog een overnachting in Lone Pine of Death Valley.

En ja, ik zou er wel heen gaan als het vuur niet verder gaat, maar je kunt eigenlijk pas ter plekke beoordelen of het te doen is. Veel inspanning leveren is in elk geval niet aan te raden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 jul 2022, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

@Seyst ik begrijp je twijfel enorm. We zitten in hetzelfde bootje. Van 21 tm 24 juli hebben we een verblijf in Yosemite (Tenaya Lodge) geboekt en we hopen enorm dat we kunnen gaan, want Yosemite is ook voor ons een hoogtepunt van de reis. We kunnen tot 18 juli nadenken of we gaan, want tot die dag kunnen we kosteloos annuleren. Kun je misschien iets vinden in Yosemite wat je tot korter voor aankomst nog kunt annuleren? Dat geeft je wat meer tijd.

Als alternatief achter de hand hebben we een verblijf in Lake Tahoe geboekt, ook die is kosteloos tot 18 juli te annuleren. Ik zou enorm balen als Yosemite niet door kan gaan, zo zonde.

Misschien geeft dit nog wat info @Seyst om te helpen bij je beslissing: https://www.mercurynews.com/2022/07/11/ ... tion-plans
Laatst gewijzigd door kwarktaart op 12 jul 2022, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij gaan graag naar Yosemite maar met een gesloten Glacier Point en Mariposa Grove zal het in de vallei extra druk zijn. Ga in elk geval heel vroeg naar de vallei, dan is het nog koeler en de lucht vaak nog helderder. Ook voor het vinden van een parkeerplaats is vroeg aankomen aan te raden.
Verder vind ik de Tioga Road ook zeer de moeite waard, dus neem daar ook de tijd voor. Wij vonden bijvoorbeeld de wandeling naar Glen Aulin (of een deel daarvan) erg mooi.

Marianne
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Martin & Marianne schreef:
12 jul 2022, 13:11
Ja, die noemde ik toch? :wink:
Oh is hetzelfde, dacht dat die van mij een doorloop was op die van jouw :oops:

Ik zie dat ik een fout had gemaakt in mijn vorige bericht. We slapen na Mammoth Lakes in Death Valley Ranch Hotel, niet Las Vegas haha...Tussen Mammoth Lakes en Las Vegas hebben we nog een stop.
kwarktaart schreef:
12 jul 2022, 13:14
Kun je misschien iets vinden in Yosemite wat je tot korter voor aankomst nog kunt annuleren? Dat geeft je wat meer tijd.
In El Portal is voor onze reisdata niks meer te vinden, enkel in Mariposa. Alleen heeft dat niet mijn voorkeur i.v.m. reistijd. Ik ga @Martin & Marianne tip op volgen om alvast een bericht naar hun te sturen. Jullie komen ook vanuit de richting van San Francisco naar Yosemite rijden? Dan zitten we echt in hetzelfde probleem haha

Lake Tahoe ziet er inderdaad mooi uit, helaas wel mindere wandelingen dan in Yosemite. Misschien dat dat voor ons ook nog een optie is, het weer is er in ieder geval goed :). Enkel is het vanuit Monterey 5 uur rijden naar Lake Tahoe. In welke hotel verblijven jullie in Lake Tahoe?

Een ander optie is om via het zuiden Kings Canyon te pakken en door te gaan naar Death Valley, al is dat een stuk saaien naar mijn inziens.
kwarktaart
Amerikakenner

We rijden van San Francisco eerst naar Sonora voor een nachtje en rijden dan door naar Yosemite. Dat staat dus van 21 tm 24 juli gepland.

In Lake Tahoe hebben we het Tahoe Seasons resort geboekt. Veel keus was er niet meer en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet sta te springen naar Lake Tahoe te gaan. Het is puur als alternatief voor het geval Yosemite niet doorgaat. We hadden voor Yosemite al meerdere dingen uitgedacht wat we graag willen doen en ondanks dat Lake Tahoe natuurlijk mooi is, zou het enorm tegenvallen om Yosemite over te moeten slaan.

Ik ben benieuwd wat het hotel aan je terugkoppelt en hoop dat ze coulant zijn door je extra dagen te geven om eventueel nog te kunnen annuleren indien nodig.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Seyst Het is even afwachten hoe de Tioga Road is, maar als dat te doen is, zou je na Monterey naar Kings Canyon kunnen gaan en dan via de Tioga Road naar Mammoth Lakes. Is een lange rit, maar wel te doen (vanuit Grant Grove Village).

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn vandaag vertrokken uit Yosemite na 2 dagen in de Lodge.
Het viel ons op dat het 's morgens tot een uur of 10/half 11 goed te doen was qua uitzichten. Je zag dan nog de upper falls en El Capitain. Daarna werd het duidelijk 'mistiger', alhoewel niet bij de grond en we hebben er dan ook geen last van gehad qua ogen/ademhaling. Zo rond een uur of 6/7 in de avond klaarde het ook weer op.

Wij hebben de dag naar Yosemite veel tijd doorgebracht aan de Tioga Pass. De wandeling naar Soda Springs (er zaten heel veel golden marmottes, superleuk!) was in heldere lucht. Bij Olmstead point was geen uitzicht en bij Tenaya Lake kon je de bergen alleen zien als je wist dat ze er waren. Wij waren pas rond 18.00 in de vallei en daar was het prima. Wel stom dat het zwembad dicht was met als reden slechte lucht kwaliteit :blink:

Gisteren eerst de wandeling rondom de lower falls gedaan (zagen bij terugkomst een Coyote bij het parkeerterrein van de lodge!) En nog wat door de vallei gelopen, maar daarna werd het dus wel mistiger en zijn we daarom naar Hetch Hetchy gereden. Erg mooi trouwens maar minder helder dan zou moeten zijn met het weer. Zelfs daar dus wazigere vergezichten vanwege de rook. En ook onderweg trouwens op veel stukken geen uitzicht want rook. Maar nooit het idee gehad dat we zelf in de rook reden.

's Avonds na het eten nog nog rondje gereden omdat het nu helder genoeg was om een foto te nemen bij Valley View en dat was maar goed ook want in de meadows langs de rivier liep een beer! Een goeie dag dus voor wildlife :D

Deze morgen zijn we nog in de Merced Grove geweest en daar was de lucht stralend blauw maar je zag in de verte de witte waas van de rook wel hangen.

Maar al met al hebben wij ons prima vermaakt in Yosemite (het was voor m'n ouders hun eerste bezoek en ze bleven maar zeggen hoe mooi het was). Wij vonden het vooral helemaal niet druk. Ook niet bij binnenkomst. We kwamen op zondag het park in. In 2016 waren we er zo ongeveer op dezelfde dagen en toen stonden we letterlijk in de file. Nu totaal niet. We konden zelfs parkeren bij Curry Village toen we daar gisteren een pizza gingen eten :thumbup:
kwarktaart
Amerikakenner

@Tantelotje wat fijn dat jullie toch hebben kunnen genieten in Yosemite! Het geeft ons ook goede hoop dat we dan toch ons verblijf in de Tenaya Lodge door kunnen laten gaan volgende week. Als het in de ochtend en avond goed te doen is qua uitzichten mogen we denk ik niet klagen en zou het zonde zijn Yosemite over te slaan.

Veel plezier verder op jullie mooie reis!
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

@kwarktaart Maar vanuit de Tenaya Lodge zul je toch niet zo makkelijk “in de ochtend en avond” nog iets kunnen doen? Vanwege de wegafsluiting zit je nu zo’n drie uur rijden van de vallei af? Of zie ik dat niet goed? Of slaap je ook nog ergens anders in Yosemite?
kwarktaart
Amerikakenner

@josea daar heb je gelijk in. We slapen in de Tenaya Lodge, niet nog ergens anders. Na drie nachten (van 21/7 tm 24/7) rijden we voor twee nachten naar Mammoth Lakes.

Op de site van de Tenaya Lodge staat dat voor gasten van het hotel Hwy 41 geopend is. Dat is natuurlijk wel heel fijn, want dat scheelt die lange reistijd om in de vallei te komen als ik het goed begrijp. Het is erg lastig wat we moeten doen, ik ben er nog niet uit. Zo graag willen we naar Yosemite, maar het moet natuurlijk wel te doen zijn.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ja, daar staat dat je verder mag rijden over de Highway 41 “to access the resort”. Ik vraag me af of je daarna ook verder noordwaarts mag rijden richting Yosemite Valley.
Ik denk dat je alsnog vanaf je lodge via Highway 140 het park in moet?
kwarktaart
Amerikakenner

Eerlijk gezegd is me dat niet duidelijk. Ik heb zojuist het hotel gemaild, hopelijk antwoorden ze snel.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Vanochtend kwam ik deze site tegen:
https://inciweb.nwcg.gov/incident/8209/
De verwachting voor de komende dagen is slecht. Steeds warmer, droog en wind.
72 hours: Increased warming and drying that will maintain active to very active fire behavior potential. Likely increase in fire behavior to include group torching, short torching/crown runs on wind aligned slopes, and spotting to .5 miles

Anticipated after 72 hours: Peak warming and drying period late in the week will provide active to very active fire behavior on uncontained portions of the fire.
kwarktaart
Amerikakenner

Ik snap dat het een persoonlijke voorkeur is en voor iedereen anders, maar toch wil ik vragen wat jullie zouden doen in ons geval. Het is onze eerste Zuidwesten reis en ik denk niet dat we eenzelfde reis gauw opnieuw zullen doen. Heel graag willen we Yosemite bezoeken.

Zouden jullie, als het jullie eigen reis zou zijn, besluiten toch te gaan? Het mindere uitzicht en eventueel langer omrijden ivm gesloten wegen, op de koop toenemen? Of het zekere voor het onzekere nemen en naar Lake Tahoe gaan? En met pijn in het hart Yosemite niet bezoeken?

Wellicht een andere locatie dan de Tenaya Lodge zoeken om te verblijven zodat we minder hoeven om te rijden en toch Yosemite kunnen bezoeken?

Enorm bedankt voor tips en adviezen, het is echt even lastig wat we moeten en kunnen doen.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Als het je eerste reis is en je niet snel nog een keer die kant op gaat, zou ik Yosemite gewoon vergeten en een alternatief bedenken zodat je je tijd optimaal benut. Dan weet je zeker wat je gaat doen en ben je niet afhankelijk van het wel of niet open zijn van wegen, parken en mogelijkheden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou alles langs hw 41 simpelweg vergeten, je mag ook als hotelgast het park niet in via die weg, en het risico op onbereikbaarheid van de lodge lijkt me met de dag groter te worden.Daarnaast is het best ver rijden, iedere dag weer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou kijken of het nog mogelijk is om in het park te overnachten. Dat heeft sowieso altijd mijn voorkeur, maar in dit geval helemaal. Het scheelt je erg veel reistijd, zelfs als de wegen wel weer open zijn. En je kunt optimaal genieten van de rustige uren aan het begin en einde van de dag. De Tenaya Lodge ligt normaal gesproken wel gunstig voor de Mariposa Grove, maar die kun je nu waarschijnlijk toch niet gaan bezoeken.

Ik vermoed dat een tent in Curry Village niet echt iets is voor jullie maar ik zie ook beschikbaarheid bij de Ahwahnee, en een cabin in Curry Village.

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner

Ik wil daar inderdaad naar kijken Marianne, om zodoende toch nog in Yosemite te kunnen zijn. Ik ga zoeken naar een accommodatie in het park zelf, in Curry village of Ahwahnee. Zijn er meerdere plekken in het park waar je de naam van weet zodat ik daar ook op kan zoeken? Veel accommodaties noemen het al snel Yosemite park, maar zijn dan toch buiten het park. Ik wil er zeker van zijn dat we iets vinden in het park zelf. Dankje wederom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je kijkt op de officiële site (www.travelyosemite.com) zie je wat er in het park is. Reserveren moet ook via die site.
De meeste accommodatie ligt in de vallei: Yosemite Valley Lodge, Ahwahnee, Housekeeping Camp en Curry Village.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik zou persoonlijk nu niet naar Yosemite gaan en uitwijken naar Lake Tahoe of eventueel Sequoia/Kings canyon NP. Maar wel makkelijk praten, we zijn er al vaker geweest en ik vindt Yosemite eigenlijk niet zo heel bijzonder (dat is hier wel een beetje vloeken hoor :D :D ) wij gaan veel liever naar Sequoia NP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer