Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Narrows - Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Veusy schreef:
Iris_1982 schreef:na 1 uur omkeren in de Narrows is eigenlijk zonde omdat het juist pas na een uurtje of 2 echt narrow en heel mooi wordt.
Je kan zover mogelijk wandelen vermoed ik :-) Is iemand wel eens tot op het einde gegaan :?: Wat dat dan ook mogen zijn.
Dat is een meerdaagse hike, wat wel kan is vanaf het eindpunt in 1 dag naar het startpunt (Riversite Walk)

Ik had ook de indruk dat terugwandelen naar het beginpunt veel vlotter ging dan tegen de stroom in te wandelen.
Klopt wij hadden voor de terugweg ook minder tijd nodig maar volgens mij komt dat (voor een deel) ook omdat je op de heenweg vaker stopt om foto's te maken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Veusy schreef:Je kan zover mogelijk wandelen vermoed ik :-) Is iemand wel eens tot op het einde gegaan :?: Wat dat dan ook mogen zijn.
Je kunt zo'n 13 mile (!) door het water lopen. Je doet hier een hele dag over en het wordt aangeraden om een nacht op het eindpunt door te brengen voor je terugkeert.

Meer info vind je hier.

Ik ben ook tot de bewuste plek gelopen waar hierboven iedereen het over heeft, Orderville Canyon. Dat is een hike van 1,5 mijl. Ik deed er 1,5 uur over, heb mij een half uurtje op en rond de steen vermaakt :wink: en ben toen in een uur terug gelopen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Op onderstaande groepsfoto is links ook een grote steen zichtbaar. Het zou de steen van Iris kunnen zijn, maar dan van een andere kant genomen.

Deze steen is te vinden ongeveer halverwege de wandeling naar de splitsing van de rivier. Hij is in ieder geval groter dan de steen waar Esther en Bas op zaten tijdens de filmopnames.

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Even een update vanuit Springdale/Zion. De Narrows waren vandaag, vrijdag 20 juli, gesloten ivm bosbranden dichtbij. Hoelang het gaat duren weet ik niet. Andere trails waren ook gesloten.
Helicopters met bluswater vlogen af en aan.
We hebben desondanks een fantastische dag gehad. Wat een mooi park is dit!
En heerlijk gegeten in The Spotted Dog!

Groet, Lauren
Laatst gewijzigd door Lauren op 21 jul 2007, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Lauren schreef:Even een update vanuit Springdale/Zion. De Narrows waren vandaag, vrijdag 20 juli, gesloten ivm bosbranden dichtbij. Hoelang het gaat duren weet ik niet. Andere trails waren ook gesloten.
Helicopters met bluswater vlogen af en aan.
We hebben ondanks een fantastische dag gehad. Wat een mooi park is dit!
En heerlijk gegeten in The Spotted Dog!

Groet, Lauren
Ik denk dat velen Zion onderschatten, voor mij was het één van de mooiere NP.
Ooit ga ik nog eens weer om Narrows te doen.
Spotted dog...is me ook bijgebleven :wink:
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Vandaag hebben wij de Narrows gelopen, wat een super ervaring was dit. In eerste instantie waren we wat huivering omdat Adam geen zin had in een wandeling, maar hij vond het nog leuker dan wij. We hebben ruim een uur heen gelopen en zijn toen weer terug gegaan, omdat het ook wat later werd. We gaan kijken of we de Narrows morgen weer gaan doen, maar dan willen we een stuk verder lopen.

Overigens is Zion prachig, het is voor ons de 2e keer hier, maar weer was ik diep onder de indruk van dit park.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Souraia schreef:Vandaag hebben wij de Narrows gelopen, wat een super ervaring was dit. In eerste instantie waren we wat huivering omdat Adam geen zin had in een wandeling, maar hij vond het nog leuker dan wij. We hebben ruim een uur heen gelopen en zijn toen weer terug gegaan, omdat het ook wat later werd. We gaan kijken of we de Narrows morgen weer gaan doen, maar dan willen we een stuk verder lopen.
Leuk Souraia, dat het gelukt is om in de Narrows te lopen. Ik vond het ook geweldig daar. Hopelijk lukt het jullie om nog een tocht te maken. Als het kan met de kleine zou ik tot de splitsing in de rivier lopen. Bij niet al te hoog water is daar een stukje zand/beach waar je even kunt zitten om bijv. te lunchen o.i.d. Veel mensen deden dat daar.

Veel plezier!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Ook voor mij is dit de top van een park. Ik kijk al uit naar volgend jaar wanneer ik de hike Angels Landing kan uitdoen.......
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

hekkie schreef:Op onderstaande groepsfoto is links ook een grote steen zichtbaar. Het zou de steen van Iris kunnen zijn, maar dan van een andere kant genomen.

Deze steen is te vinden ongeveer halverwege de wandeling naar de splitsing van de rivier. Hij is in ieder geval groter dan de steen waar Esther en Bas op zaten tijdens de filmopnames.

Afbeelding

Marjan
Deze lijkt er inderdaad meer op, het ding was echt meters hoog :D Volgens mij heb ik m van de andere kant gefotografeerd maar ik denk dat dit idd de beruchte steen is.
Wat een steen al niet teweeg brengt he?

Overigens wil ik ook grgaag nog eens terug naar Zion en dan de hele Narrows trail lopen...lijkt me een geweldige ervaring!!
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij hebben vandaag de Narrows gelopen, geweldig wat een ervaring!! We hebben een dik uur heen gelopen en zijn toen weer omgedraaid. We willen nog een keer terug en nemen dan een rugzak met voldoende water mee voor onderweg zodat we verder kunnen lopen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer