Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren camping Yosemite NP.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: reserveren camping yosemite
Ik ben ook heel blij met de duidelijke handleiding, echt ontzettend bedankt! Zoon en ik zaten klaar op twee computers en we zijn om 14.59.55 begonnen met klikken. We hadden 4 plekken op die manier! Toen nog snel kiezen welke we dan zouden nemen en we staan nu op een mooi plekje op Upper Pines.
Blij dat deze hobbel genomen is, laat het maar snel juli worden!
Blij dat deze hobbel genomen is, laat het maar snel juli worden!
Fijn dat deze manier goed schijnt te werken voor iedereen.
Volgende maand hopelijk weer veel blije forumleden!
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40#p967151
Volgende maand hopelijk weer veel blije forumleden!

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 40#p967151
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Nog even een vraagje, wij zaten zondag met 4 personen, 4 computers, op mijn account de anderen hadden allemaal 1 of 2 plekjes en bij mij leek het wel of hij vastliep, zou dit kunnen omdat we met 4 op 1 account zaten?
Het is bij ons altijd een klein beetje een wedstrijd, wie er een plekje kan bemachtigen, dus ik had verloren
maar vraag me dus toch af of het uitmaakt met hoeveel je op een account zit?
Het is bij ons altijd een klein beetje een wedstrijd, wie er een plekje kan bemachtigen, dus ik had verloren

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt hoeveel computers je gebruikt. Je kunt echter maximaal 3 opties nemen. Dus als je met z'n vieren bezig bent zal er zeker één geen plek kunnen bemachtigen. Leuk zo'n wedstrijdje... is het bij ons ook een beetje, maar uiteindelijk gaat het er om dat je een plekje in de valley hebt. Veel plezier ook.ina schreef:Nog even een vraagje, wij zaten zondag met 4 personen, 4 computers, op mijn account de anderen hadden allemaal 1 of 2 plekjes en bij mij leek het wel of hij vastliep, zou dit kunnen omdat we met 4 op 1 account zaten?
Het is bij ons altijd een klein beetje een wedstrijd, wie er een plekje kan bemachtigen, dus ik had verlorenmaar vraag me dus toch af of het uitmaakt met hoeveel je op een account zit?
Ben overigens wel benieuwd of we nog mensen van het forum daar tegenkomen. Vorige keer kwamen we onverwacht kennissen van een paar straten verderop tegen bij Antelope Canyon. Wel grappig om opeens een bekende stem daar te horen 's ochtends om 9 uur.
Eerste vakantie in USA 2013 met camper
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bij mij was bij 2 opties de winkelwagen vol.Helaas 2 op Crane Flat,achteraf had ik die pas moeten aanklikken als ik geen plaats in de Valley had kunnen bemachtigen denk ik. Nu dus helaas...
In ieder geval bedankt voor de uitleg over hoe te boeken, misschien bovenstaande nog erbij zetten?
Nog een vraag:hoe makkelijk kun je een camper parkeren in de Valley om verder te gaan met de shuttlebus?
En hoe zit het met parkeerplekken elders, bijv glacierpoint
In ieder geval bedankt voor de uitleg over hoe te boeken, misschien bovenstaande nog erbij zetten?
Nog een vraag:hoe makkelijk kun je een camper parkeren in de Valley om verder te gaan met de shuttlebus?
En hoe zit het met parkeerplekken elders, bijv glacierpoint
Hartelijke groeten
Trudy
Trudy
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn mensen die meerdere plaatsen hebben vastgelegd, dus het is wat vreemd dat je geen plaats meer in de Valley kon aanklikken. Misschien was je al te laat?
Op zich lijkt het me wel logisch dat je eerst een plek in de vallei porbeert de krijgen en dan pas uitwijkt naar Crane Flat.
Crane Flat is een prettige camping, ruimer en rustiger dan in de vallei. Wij hebben er in 1988 gestaan, zie hier. We waren toen met de auto en hadden geen parkeerproblemen. Dat was een weekend in september.
De camper kun je parkeren bij het parkeerterrein bij Curry Village. Ik weet niet of de normale parking ook plaatsen heeft voor campers.
Bij GP kan het druk zijn, maar ook hier moet je in principe je camper kwijt kunnen. Een alternatief is de Four Mile Trail.
Marianne
Op zich lijkt het me wel logisch dat je eerst een plek in de vallei porbeert de krijgen en dan pas uitwijkt naar Crane Flat.
Crane Flat is een prettige camping, ruimer en rustiger dan in de vallei. Wij hebben er in 1988 gestaan, zie hier. We waren toen met de auto en hadden geen parkeerproblemen. Dat was een weekend in september.
De camper kun je parkeren bij het parkeerterrein bij Curry Village. Ik weet niet of de normale parking ook plaatsen heeft voor campers.
Bij GP kan het druk zijn, maar ook hier moet je in principe je camper kwijt kunnen. Een alternatief is de Four Mile Trail.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank je wel voor je antwoord. We vonden het ook raar dat het zo gelopen is, zeker als ik zie dat anderen een aantal plekken konden bemachtigen). We hadden op 2 accounts op 2 laptops (bedraad) een stuk of 15 tabbladen open en de eerste tabbladen waren lower en upper op de ene en North en upper op de andere en dan nog een paar Crane Flat. ( dat was dus achteraf dom, die hadden we niet moeten doorklikken) We waren wel op tijd gestart, maar misschien een verkeerde keuze gemaakt in onze voorkeursplekken en we zijn er van donderdag tot zondag, misschien is dat ook een handicap.Toen ik dacht hoera en mijn winkelwagentje opende ; alleen Crane Flat en mijn man ook.
Ik vind het wel heel jammer dat het niet gelukt is. Jullie uitleg was super duidelijk!
Ik vind het fijn dat ik van je hoor dat Crane Flat een fijne camping is en rustiger en dat we hopelijk de camper kunnen parkeren in de Valley. Dat is een hele geruststelling
We hebben nu in Yosemite,Zion, Bryce, Grand Canyon, Arches een plek in de parken kunnen reserveren ( in de andere dan Yosemite gaat dat heel wat makkelijker als je op de goede dag om 16 uur klaar zit, jammer dat dat niet zo werkt bij Yosemite)). Dat is heel fijn. Dead Horse point moet nog op 24 maart en in Capitol Reef de Fruita camping hopen we dat we op tijd zijn voor een plekje.
We hebben er al heel veel zin in en de voorpret via dit forum en alle tips en reisverhalen met prachtige foto's is al geweldig
Ik vind het wel heel jammer dat het niet gelukt is. Jullie uitleg was super duidelijk!
Ik vind het fijn dat ik van je hoor dat Crane Flat een fijne camping is en rustiger en dat we hopelijk de camper kunnen parkeren in de Valley. Dat is een hele geruststelling
We hebben nu in Yosemite,Zion, Bryce, Grand Canyon, Arches een plek in de parken kunnen reserveren ( in de andere dan Yosemite gaat dat heel wat makkelijker als je op de goede dag om 16 uur klaar zit, jammer dat dat niet zo werkt bij Yosemite)). Dat is heel fijn. Dead Horse point moet nog op 24 maart en in Capitol Reef de Fruita camping hopen we dat we op tijd zijn voor een plekje.
We hebben er al heel veel zin in en de voorpret via dit forum en alle tips en reisverhalen met prachtige foto's is al geweldig
Hartelijke groeten
Trudy
Trudy
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Pfff, gelukt
Lower Pines nr 60 voor 18 en 19 augustus en Tuolumne Meadows voor 20 augustus.
We zaten met z'n viertjes klaar en hadden nog een paar meer beet.
Wat een stresstoestand is dat zeg

Lower Pines nr 60 voor 18 en 19 augustus en Tuolumne Meadows voor 20 augustus.
We zaten met z'n viertjes klaar en hadden nog een paar meer beet.
Wat een stresstoestand is dat zeg

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Yessss!!!
Bij ons gelukt!! Upper pines, lijkt een mooi plekje.
We hebben alleen nog een confirmation mail binnen. Kunnen we erop vertrouwen dat de reservering wel is gelukt?
Groeten Sofie
Bij ons gelukt!! Upper pines, lijkt een mooi plekje.

We hebben alleen nog een confirmation mail binnen. Kunnen we erop vertrouwen dat de reservering wel is gelukt?
Groeten Sofie
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik heb ook nog geen bevestigingsmail maar het staat wel bij mijn Current Reservations. Komt goed dus 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Bij mij ook gelukt voor 14-17 September op de Upper Pines 

Ik heb ook een plekje weten te bemachtigen op North Pines van 17 t/m 19 september. Lastige datum dat trouwens, omdat er veel plekken nog vol zaten van de vorige reserveringsronde..!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Haha ik was zo naïef en dacht half april dat ik toch maar eens een plekje moest gaan reserveren op een van de campgrounds in de valley voor........ juni.
Ik bekeek ook eerst nog de plattegrond en zocht een paar mooie plekjes uit. Nu ik achteraf alle berichtjes hier lees voel ik me toch wel heel erg blond.
We gaan voor de 6e keer naar Amerika en ik ben al jaren lid van dit forum maar had er geen moment bij stil gestaan dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden om een plekje te bemachtigen.
Toen maar meteen een plekje geboekt buiten het park (Bass Lake Forks) maar dankzij Marianne
(die mij erop attendeerde dat Crane Flat open was) staan we nu toch in het park.
Pff.

Ik bekeek ook eerst nog de plattegrond en zocht een paar mooie plekjes uit. Nu ik achteraf alle berichtjes hier lees voel ik me toch wel heel erg blond.
We gaan voor de 6e keer naar Amerika en ik ben al jaren lid van dit forum maar had er geen moment bij stil gestaan dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden om een plekje te bemachtigen.
Toen maar meteen een plekje geboekt buiten het park (Bass Lake Forks) maar dankzij Marianne

Pff.
Waar ik nu met reserveren tegen aan loop is dat mensen al meerdere dagen (Soms een week) mooie plaatsen hebben gereserveerd. Ik verwacht dat dit bij Yosemite ook zo is.
Als wij op bijvoorbeeld Zion campingplaatsen willen boeken, zijn al veel mooie campingplaatsen weg, omdat mensen gister en eer gister al meerdere dagen vooruit hebben gereserveerd .
Is dit een bekend probleem , en hoe gaan jullie hiermee om?
Als wij op bijvoorbeeld Zion campingplaatsen willen boeken, zijn al veel mooie campingplaatsen weg, omdat mensen gister en eer gister al meerdere dagen vooruit hebben gereserveerd .
Is dit een bekend probleem , en hoe gaan jullie hiermee om?
Echt slechte plekken op de campgrounds in Yosemite zijn er niet.
Je kunt ook juist kiezen voor om juist de minder geliefde plekken uit de kiezen tijdens het aanklikken, zodat de kans juist groter is op een plek.
En wat de plekken als Mather campground, Watchman is de kans op een mooie plek groter, maar de campgrounds zijn sowieso mooi.
Bij Bryce hebben we op Rubys inn gestaan, zwembad en vlakbij de shuttelbus voor in het park.
Ik zou mij daar niet teveel op focussen op DE plek.
Je kunt ook juist kiezen voor om juist de minder geliefde plekken uit de kiezen tijdens het aanklikken, zodat de kans juist groter is op een plek.
En wat de plekken als Mather campground, Watchman is de kans op een mooie plek groter, maar de campgrounds zijn sowieso mooi.
Bij Bryce hebben we op Rubys inn gestaan, zwembad en vlakbij de shuttelbus voor in het park.
Ik zou mij daar niet teveel op focussen op DE plek.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Yosemite aankomt in de week na de 15e van de maand zullen er inderdaad al plaatsen bezet zijn. Daar kun je niets aan veranderen. Of je moet zelf ook een maand eerder gaan boeken en later de eerste nachten annuleren. Verder is het een kwestie van goed voorbereiden, veel opties open houden en deze maand alvast oefenen. In september is het gelukkig wel minder druk dan in de zomer. Wanneer ben je er precies? In het weekend zal het wel druk zijn en zeker in het Labor Day weekend.
Marianne
Marianne
Bijvoorbeeld: ook bij Zion is het minder druk maar zijn de plaatsen aan de rivier al allemaal bezet, omdat deze al eerder voor langere periode zijn gereserveerd. Dit komt dus wel vaak voor.
Is het een gebruikelijke "truc" om eerst te boeken (voor bijv. een week) en dan nog annuleren? Lijkt me niet handig...
Is het een gebruikelijke "truc" om eerst te boeken (voor bijv. een week) en dan nog annuleren? Lijkt me niet handig...
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In Zion zijn ook bijna alle plekken gewoon mooi! Het is denk ik belangrijker om een plek in het park te hebben dan perse de mooiste plek te hebben. Nagenoeg alle plekken zijn ruim opgezet, met meer dan voldoende privacy.
Je mag het helemaal zelf weten. Heb je de speling nodig en ben je bereid de annuleringskosten te betalen staat het je helemaal vrij het zo te doen.AroundA schreef:Is het een gebruikelijke "truc" om eerst te boeken (voor bijv. een week) en dan nog annuleren? Lijkt me niet handig....
Maar je maakt je wel erg druk over je planning en de precieze campingplekken. Als je te laat bent voor de mooiste plekken: Get over it en neem gewoon een andere plek.
Van de meeste campings zie je uberhaupt echt heel weinig ('s avonds kom je aan vlak voor het donker en 's ochtends ga je vroeg weg -- echt lekker voor je tent zitten doe je meestal na zondsondergang bij het kampvuur). De enige camping waar ik echt genoten heb van een mooie plek was Devil's Garden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1381 Weergaves
-
Laatste bericht door ReinierB
-
- 2 Reacties