Volgens mij is de internetsnelheid juist het ALLERbelangrijkste. Die paar milliseconden die het scheelt bepaalt juist of jij als 1e op die plek hebt geklikt of de anderen. Volgens mij hebben Nederlanders (en Belgen) wat dat betreft een enorm voordeel op Amerikanen, waar de internetsnelheid over het algemeen lager ligt.Koen70 schreef:Ik denk dat de snelheid van je internet er niet zo veel toe doet. Als je meerdere computers open hebt staan, daalt je internet snelheid inderdaad, maar het gaat hier niet om grote bestanden die moeten opgeladen worden of zo. Zelfs met een wat tragere internet verbinding blijft het een kwestie van milliseconden en gaat het niet plots 5 seconden duren om je aanvraag te versturen. Als het op milliseconden aan zou komen, zou het ook geen zin hebben om meerdere tabbladen te openen, want tegen dat je aan tabblad 10 bent, zijn er ook al 5 seconden verstreken.Erik88 schreef:Het gaat er daarom juist om veel tabbladen op 1 pc te openen (ctrl+tab voor het switchen naar de volgende) en niet slechts 1 tabblad, zodat je binnen 10 seconden 20/30 aanvragen hebt uitstaan.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren camping Yosemite NP.
Re: reserveren camping yosemite
Re: Reserveren camping Yosemite NP.
Hoera ik heb een plekje gereserveerd op lower en north pines. Met dank aan alle goede uitleg op dit forum, danku!
Bij North site 131 en bij Lower site 12.
Ik kan dus kiezen, maakt het veel uit of is een van de twee plekken wel echt beter?
Bij North site 131 en bij Lower site 12.
Ik kan dus kiezen, maakt het veel uit of is een van de twee plekken wel echt beter?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Jaaaa, dankzij jullie tips heb ook ik een plek op north pines
(denk ik)
Echter als ik naar my account ga en klik op current reservations staat er bij mij nog wel payment processing terwijl bij alle andere geboekte campings confirmed staat. Hebben jullie dit ook? En bestaat er dan nog een kans dat ik toevallig tegelijk met iemand geboekt heb en dus alsnog mijn plaats krijt kan zijn?
Er staat inmiddels confirmed

Echter als ik naar my account ga en klik op current reservations staat er bij mij nog wel payment processing terwijl bij alle andere geboekte campings confirmed staat. Hebben jullie dit ook? En bestaat er dan nog een kans dat ik toevallig tegelijk met iemand geboekt heb en dus alsnog mijn plaats krijt kan zijn?
Er staat inmiddels confirmed

Laatst gewijzigd door AnitatoUSA op 15 apr 2016, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat heb ik trouwens ook! Maar ik hoop dat dat komt omdat het druk is op de site.
Het kan even duren voordat het payment proces rond is. Het is nu eenmaal erg druk. Lower of northcampground maakt volgens mij niet veel uit.Upper is veel groter.
Dank voor de tips!
Wij hebben een plekje voor 2 nachten bemachtigd op Campground Yosemite Upper Pines - plek 008.
Dit is natuurlijk redelijk "vooraan" op de camping - hopelijk niet teveel lawaai - maar andere waren verder op de campground waren al direct uitverkocht..
Moesten wel veel tabbladen openen want het vloog weg.
Wij hebben een plekje voor 2 nachten bemachtigd op Campground Yosemite Upper Pines - plek 008.
Dit is natuurlijk redelijk "vooraan" op de camping - hopelijk niet teveel lawaai - maar andere waren verder op de campground waren al direct uitverkocht..
Moesten wel veel tabbladen openen want het vloog weg.
Het viel ons op dat het op de camping (wij stonden op Upper Pines) vrij snel heel erg stil was. Het is er vroeg donker en er is nauwelijks verlichting op de camping, enkel bij het sanitair. Dat zorgt er blijkbaar voor dat het snel rustig wordt. Overdag is er wel overal beweging en drukte, maar zeker niet storend, vond ik. Dan vond ik Curry Village veel drukker en lawaaieriger.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Dag iedereen,
Ik heb hier wat zitten lezen i.v.m. het reserveren voor Yosemite, en ik krijg al stress als ik merk hoe het er aan toe gaat
...
Wij zouden op dinsdag 20, woensdag 21 en donderdag 22 september in Yosemite willen overnachten. De eerste twee nachten in Yosemite Valley, de laatste nacht in Tuolumne Meadows.
Moet ik voor deze periode ook vrezen dat na 5 minuten alles volboekt zal zijn?
Of zal het dan al iets beter meevallen denken jullie om te reserveren?? (tijdens de week, eind september, ...)
Zoniet begin ik eventueel al aan alternatieven en worst-case scenarios te denken...
Ik heb hier wat zitten lezen i.v.m. het reserveren voor Yosemite, en ik krijg al stress als ik merk hoe het er aan toe gaat

Wij zouden op dinsdag 20, woensdag 21 en donderdag 22 september in Yosemite willen overnachten. De eerste twee nachten in Yosemite Valley, de laatste nacht in Tuolumne Meadows.
Moet ik voor deze periode ook vrezen dat na 5 minuten alles volboekt zal zijn?
Of zal het dan al iets beter meevallen denken jullie om te reserveren?? (tijdens de week, eind september, ...)
Zoniet begin ik eventueel al aan alternatieven en worst-case scenarios te denken...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Beste Dodo,
Ik vrees dat het dan nog steeds erg snel gaat. Ikzelf heb namelijk afgelopen vrijdag voor 11,12 en 13 sept geboekt en dat was ook na 5 minuten uitverkocht. Maar als je de gebruiksaanwijzing op het forum leest en een stuk of 10 tabbladen open hebt staan is het naar mijn idee prima te doen. Bij mijn boeking waren gelijk de eerste 2 tabbladen geboekt.
Ik vrees dat het dan nog steeds erg snel gaat. Ikzelf heb namelijk afgelopen vrijdag voor 11,12 en 13 sept geboekt en dat was ook na 5 minuten uitverkocht. Maar als je de gebruiksaanwijzing op het forum leest en een stuk of 10 tabbladen open hebt staan is het naar mijn idee prima te doen. Bij mijn boeking waren gelijk de eerste 2 tabbladen geboekt.
Als ik naar vorig jaar kijk (toen ik zelf ook voor september boekte): Ja het zit binnen 5 minuten vol, althans als je 2 nachten aaneengesloten dezelfde plek wil hebben. Dus gewoon proberen gelijk te boeken! Maar met de tips op dit forum gaat dat echt wel goed komen.Dodo schreef: Moet ik voor deze periode ook vrezen dat na 5 minuten alles volboekt zal zijn?
Maar daarentegen waren er nog wel wat losse plekjes hier en daar vrij een dag later. Dus als het niet lukt kan je die proberen te boeken (en moet je misschien van plek op dezelfde camping veranderen).
Dag Anitato en Amboly,
Bedankt voor jullie reacties!
Ik was van plan om meteen te boeken eens de lijnen worden opengesteld, maar het is gewoon vervelend dat je niet volledig zeker bent dat het zal lukken, ook al ben je volledig voorbereid.
Maar we zien wel, ik zal de richtlijnen volgen die hier worden meegegeven en hopen op het beste
!
Momenteel hebben we het plan om met twee (laptops) tegelijkertijd te proberen om Upper Pines te boeken, en daarna pas Tuolumne Meadows. Omdat we er vanuit gaan dat Tuolumne Meadows iets minder druk bezocht wordt, maar klopt dit ook?? Of is dit geen goed idee?
Of verdelen mijn reisgenoot en ik best onze krachten, waarbij één iemand Upper Pines probeert te boeken, terwijl de andere voor Tuolumne Meadows gaat?
Ik laat jullie dan wel weten hoe het is afgelopen
Bedankt voor jullie reacties!
Ik was van plan om meteen te boeken eens de lijnen worden opengesteld, maar het is gewoon vervelend dat je niet volledig zeker bent dat het zal lukken, ook al ben je volledig voorbereid.
Maar we zien wel, ik zal de richtlijnen volgen die hier worden meegegeven en hopen op het beste

Momenteel hebben we het plan om met twee (laptops) tegelijkertijd te proberen om Upper Pines te boeken, en daarna pas Tuolumne Meadows. Omdat we er vanuit gaan dat Tuolumne Meadows iets minder druk bezocht wordt, maar klopt dit ook?? Of is dit geen goed idee?
Of verdelen mijn reisgenoot en ik best onze krachten, waarbij één iemand Upper Pines probeert te boeken, terwijl de andere voor Tuolumne Meadows gaat?
Ik laat jullie dan wel weten hoe het is afgelopen

Ik ben een klein beetje aan het inlezen voor volgend jaar oktober.
Nog best een klus om hier te overnachten lees ik.
Ik heb voldoende tijd, dus uiteraard ga ik het wel proberen, omdat het vast wel makkelijker en meer sfeervol is om in het park zelf te overnachten.
Anders plan B: Iemand ervaring om vanuit Oakhurst, Yosemite te bezoeken?
Nog best een klus om hier te overnachten lees ik.
Ik heb voldoende tijd, dus uiteraard ga ik het wel proberen, omdat het vast wel makkelijker en meer sfeervol is om in het park zelf te overnachten.
Anders plan B: Iemand ervaring om vanuit Oakhurst, Yosemite te bezoeken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Dodo; ik denk dat het in september wel te doen is, maar ik zou toch niet alleen op Upper Pines focussen. TM zou best snel kunnen gaan. Er zijn daar veel minder plaatsen dan in de vallei.
@Vimo; in oktober zal het moeten lukken. Je kunt het dit jaar eens uitproberen. Een alternatief is Crane Flat.
Marianne
@Vimo; in oktober zal het moeten lukken. Je kunt het dit jaar eens uitproberen. Een alternatief is Crane Flat.
Marianne
Ga ik zeker even proberen, kijken of ik het snap 
Welke plek kan ik het beste kiezen? Heb zelf geen tent mee, dus ter plaatsen iets(cabin of...?) dat lokaal ligt is perfect!

Welke plek kan ik het beste kiezen? Heb zelf geen tent mee, dus ter plaatsen iets(cabin of...?) dat lokaal ligt is perfect!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zelf geen tent hebt heeft het geen zin om een camping te boeken. Dan moet je kijken naar een tent of cabin in Half Dome Village -vroeger Curry Village - of naar een tent in Housekeeping Camp. Die kun je een jaar van te voren boeken via www.travelyosemite.com.
Een tent aanschaffen kan natuurlijk ook.
Marianne
Een tent aanschaffen kan natuurlijk ook.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het was weer even zweten, maar het is gelukt! Zaten met 4 laptops klaar waarvan er eentje 5 minuten voor 4 er ineens mee kapte. Maar hebben gelukkig een plek, site 3 op Lower Pines. Niet de mooiste, maar who cares, we hebben een plek
.

-
- Amerika-ontdekker
Ah leuk, gefeliciteerd! Bij ons is het helaas niet gelukt... Hebben nu een plek op Summerdale campground, een stuk verder van de valley af maar ziet er wel mooi uit. Iemand ervaring met deze plek? Misschien houd ik de site van de pines nog in de gaten de komende dagen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is balen zeg. Ik zag dat bij North Pines nog niet alle plekken vrijgegeven waren, bij de helft is er een risico van overstroming. Deze plekken komen afhankelijk van de waterstand mogelijk op 15 maart of 15 april vrij. Dus dat zou je nog kunnen proberen.
Quote Reservations.gov:
Due to the possibilities of high water levels and river flooding that occur every May and June, this site in North Pines will not be available for advanced reservation for arrival dates of May 1-July 9 until we are sure the river will be at a safe level. If these sites are determined to be able to be released for sale, they will only be made available during one of the Yosemite on-sale dates. Please check for availability to reserve these sites at 7am Pacific time on March 15 and April 15.. If they still have not been able to be released by April 15, new information about when they may be released will be posted here.
Quote Reservations.gov:
Due to the possibilities of high water levels and river flooding that occur every May and June, this site in North Pines will not be available for advanced reservation for arrival dates of May 1-July 9 until we are sure the river will be at a safe level. If these sites are determined to be able to be released for sale, they will only be made available during one of the Yosemite on-sale dates. Please check for availability to reserve these sites at 7am Pacific time on March 15 and April 15.. If they still have not been able to be released by April 15, new information about when they may be released will be posted here.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat er nog iets vrij kan komen; als mensen meerdere pc's hebben gebruikt en meerdere plaatsen hebben vastgelegd. Die komen dan snel weer vrij. De kans dat er later nog iets vrij komt is niet zo groot.
Wel kan het zijn dat er plaatsen vrijkomen die nu nog niet vrijgegeven zijn wegen overstromingsgevaar; die kunnen vrijkomen als de Merced River voldoende laag staat. Dus regelmatig kijken of er iets vrijkomt is wel nuttig. Dit geldt ook voor Crane Flat; wellicht gaat die vroeg open. Het zal ook afhangen van wanneer je er bent.
reken vanaf Summerdale CG op minstens een uur rijden tot aan de vallei.
Marianne
Wel kan het zijn dat er plaatsen vrijkomen die nu nog niet vrijgegeven zijn wegen overstromingsgevaar; die kunnen vrijkomen als de Merced River voldoende laag staat. Dus regelmatig kijken of er iets vrijkomt is wel nuttig. Dit geldt ook voor Crane Flat; wellicht gaat die vroeg open. Het zal ook afhangen van wanneer je er bent.
reken vanaf Summerdale CG op minstens een uur rijden tot aan de vallei.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips! Ik hou de sites in de gaten, zal ook afhankelijk zijn van wanneer de betalingen gedaan zijn? Dan zullen mensen hun dubbelingen weer vrijgeven neem ik aan. Ik zoek in de periode 9 juni tot 13 juni (mag ook korter), mocht iemand toevallig weten dat er iets gaat vrijkomen hoor ik het heel graag!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1384 Weergaves
-
Laatste bericht door ReinierB
-
- 2 Reacties