Bedankt voor de tip Roland, ik ga het meteen even uitproberen.Coyote schreef: Als je meerdere "Avoid Area's" invoert en wel zo klein dat je ze bijna niet ziet, vallen ze niet op.
Voor de routekaartjes van vorig jaar hebben Marjan en ik hier ook enkele malen gebruik van gemaakt. Enig nadeel: soms liep Streets & Trips hierdoor vast.Sla de originele route dus eerst even op en ga dan aan het experimenteren door meerdere "Avoid Area's" in te voeren.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zelf routekaartje maken
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Zelf routekaartje maken
Ik loop tegen het volgende aan:Coyote schreef: Ik ben ook wel benieuwd naar de "problemen" waar je tegen aan loopt. Marjan en ik werken er veel mee, wellicht kunnen wij een helpende hand bieden.![]()
Roland
ik heb een ruwe route ingevoerd in S&T en dat ziet er goed uit.Kan mooi uitgaan van rijtijden, rustpauzes. S&T Heeft nu de hele route in dagen gehakt en dan blijkt dus gelukkig dat we tijd overhouden.....Hij plompt ons zomaar ergens neer voor de nachtrust.
dus nu wil ik zelf mijn nachtverblijfplaatsen (of overblijfdagen) invoeren. Kan een maantje die S&T maakt, op een verder of dichterbijpunt gezet worden en hoe dan? Of moet ik dan echt per dag een route maken?
En kan ik teksten toevoegen bij een ingevoerd punt, omdat daar bijv iets bijzonders is?
Is er ergens een NL handleiding te vinden?
ik b
-
- Amerikafan
Je kunt per navigatiepunt aangeven hoeveel uren je wilt pauzeren, of dat je er wilt stoppen en hoe laat weer wilt vertrekken.
Afhankelijk van de instellingen in de opties, hoe je "rijdagen" eruit zien tussen welke tijden, zal S&T zelf op basis van de planning bepalen of je een volgende dag ingaat of niet.
Ik heb zelf de "rijdag" van 0900-2200 ingesteld zodat ik zelf de kans heb om bij een punt te bepalen hoeveel uur ik daar verblijf zonder dat S&T me dan direct daar laat overnachten.
Succes
Afhankelijk van de instellingen in de opties, hoe je "rijdagen" eruit zien tussen welke tijden, zal S&T zelf op basis van de planning bepalen of je een volgende dag ingaat of niet.
Ik heb zelf de "rijdag" van 0900-2200 ingesteld zodat ik zelf de kans heb om bij een punt te bepalen hoeveel uur ik daar verblijf zonder dat S&T me dan direct daar laat overnachten.
Succes
Hoe verder je steeds van huis gaat, hoe dichterbij je steeds komt
Supersnelrene_ursula schreef:Je kunt per navigatiepunt aangeven hoeveel uren je wilt pauzeren, of dat je er wilt stoppen en hoe laat weer wilt vertrekken.
Succes

Wat een erg mooi en handig routeprogramma! En ik had hem zo te pakken met newsleecher
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Zelf routekaartje maken
- Als het goed is bestaat je scherm in S & T uit drie vensters. In het linker venster zie je naast de stopplaatsen enkele knoppen zitten. De bovenste knop is een "klokje". Hier kun je o.a. aangeven of je ergens één of meerdere nachten wilt blijven. Dat kun je als volgt instellen. Achter "Stop for" staat een zogn. "pull-down menu" die standaard staat ingesteld op Hrs:Mins. Die kun je wijzigen naar Nights. Zo kun je alle nachten invoeren en verdwijnen de maantjes (als je rijdag tenminste niet te lang is volgens S & T).Scorpios schreef:dus nu wil ik zelf mijn nachtverblijfplaatsen (of overblijfdagen) invoeren. Kan een maantje die S&T maakt, op een verder of dichterbijpunt gezet worden en hoe dan? Of moet ik dan echt per dag een route maken?
En kan ik teksten toevoegen bij een ingevoerd punt, omdat daar bijv iets bijzonders is?
- Je kunt links onderin het scherm klikken op de "Pushpin" (kun je event. wijzigen in een ander figuur). Als je daar op geklikt hebt, kun je op de kaart deze "Pushpin" op een zelf gekozen punt plaatsen en er verschijnt dan een tekstvlak waar je iets neer kunt zetten.
Hopelijk kun je hier wat mee. Succes ermee!
Roland
Edit: ik zie dat je mijn eerste antwoord inmiddels zelf gevonden had.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier een uitgebreide Review: Link
-
- Amerikafan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook een streets & trips cd gekregen van iemand. (Maar alleen de cd, dus geen handleiding)
Nou snap ik nog niet alles.
Hoe kun je in een opgeslagen route een stukje wijzigen? Als ik bijvoorbeeld een andere route wil rijden? Ik heb m'n route al wel in dagen, maar wil 1 dag veranderen.
En hoe doe je dat slepen van routepunten? (Wat ik op de 1e pagina lees)
Nou snap ik nog niet alles.
Hoe kun je in een opgeslagen route een stukje wijzigen? Als ik bijvoorbeeld een andere route wil rijden? Ik heb m'n route al wel in dagen, maar wil 1 dag veranderen.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marloes schreef:Hoe kun je in een opgeslagen route een stukje wijzigen? Als ik bijvoorbeeld een andere route wil rijden? Ik heb m'n route al wel in dagen, maar wil 1 dag veranderen.
Gewoon de routeplanner openen en een punt toevoegen of verwijderen en daarna opnieuw de route laten berekenen. Je kunt ook punten omhoog of naar beneden schuiven.
De route selecteren (wordt dan blauw) en een lijntje trekken vanaf de lijn naar het punt waar je heen wilt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht