Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper

Bericht door Verelle »

Veusy schreef:Mag ik eens vragen wat jullie allemaal met de overschot en met de niet eetbare spullen. Matjes, potjes, etc...laten jullie dit achter of gaat het allemaal mee naar huis ?
Wij hebben het in het verleden weggeven op de camping, ook suiker, dichte blikjes ed.

In 2006 hadden we veel meer spullen omdat we er een jaar waren, toen hadden we behoorlijk wat etenswaren over en onze "buurvrouw" had niet zo veel te makken en kon al die etenswaren goed bewaren. Alle kookgerei, serviesgoed, bestek, kussens, electrisch kacheltje ed hebben we achter gelaten bij de Salvation Army. Misschien dat we daar nu deze keer onze inkopen gaan doen en daarna weer terugbrengen. Komt het altijd op een goede plek aan. Onze fietsen hadden we achtergelaten bij Escapees, die zouden de fietsen verkopen bij opbod en dat geld zou gebruikt worden voor zieke oud full-timers die daar op de ziekenboeg lagen. Normaal nemen we die altijd mee terug, maar omdat we als zo veel mee terug te nemen hadden, hebben we ze toen achter gelaten. Dit keer staan de fietsen weer op onze lijst en nemen we ze mee terug naar Nederland.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
B&M
Amerika-ontdekker

Bericht door B&M »

Wat een nuttig topic! Moet zeggen dat velen van jullie er allemaal toch wel goed over hebben nagedacht (koelbox met kraantje, waterdichte zakjes, enzovoorts)

Naar wat ik hier kan lezen picknicken de meesten tijdens de middag ergens met brood en beleg. Zijn er zo nog 'kant-en-klaar' maaltijden die je kan verkrijgen in de supermarkt en die je niet hoeft op te warmen?
Wij rijden namelijk met een personenwagen dus geen microgolf of iets dergelijks bij de hand.

Ik denk dan bijvoorbeeld aan slaatjes of pastaslaatjes maar verder rijkt mijn verbeelding niet :D we zijn namelijk thuis niet zo'n liefhebbers van kant en klaar maaltijden, maar daar lijkt het mij wel handig voor onderweg. Dus laat de leuke ideetjes maar komen.
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt vaak hele lekker kant en klare salades halen bij de Safeway. Ook kun je zelfs sandwiches laten beleggen.
Wij hebben ook wel eens warme kip gehaald.
Het gewone brood is niet lekker in Amerika. Wij haalden elke ochtend heerlijk vers French Bread (een soort breed stokbrood) bij de supermarkt. Ze hebben ook vaak verse harde broodjes.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij gaan meestal voor een echt Amerikaans (warm) ontbijt, dan heb je geen lunch meer nodig. We halen wel vaak fruit en een bak groenvoer bij de supermarkt of een benzinestation. Ze hebben overal bakjes met worteltjes, tomaatjes, selderij, komkommer etc. En natuurlijk een dipsaus. :wink:
Vaak heb je in je motelkamer een magnetron, dus je zou 's avonds ook kant-en klaarmaaltijden op kunnen warmen. Aardig voor de afwisseling, maar vaak niet veel goedkoper dan uit eten gaan.

Marianne

:offtopic: En ja, wat is dat brood toch vies! Trauma's krijg je er van: ik riep laatst dat ik een ander soort brood had gekocht en toen vroeg de jongste dochter angstig: toch niet van dat Amerikaanse brood?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Bijna alle grote supermarkten verkopen warme maaltijden bij/naast de deli (beleg/vlees) afdeling. Vaak ook rotisserie kip (aan 't spit) of fried chicken (lekker vet!). Met een salade erbij een prima maatlijd. En echt niet duurder dan uit eten hoor! Trouwens, wij eten nooit van die kant en klaar magnetron maaltijden (Stouffers, Lean Cuisine, noem maar op...) maar die zijn ook echt wel goedkoper dan uit eten, hoor! Zeker met drankjes erbij gerekend in een restaurant.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

... behalve natuurlijk als je de 1 $ combo bij McDonalds neemt :P
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

marianne schreef:
Vaak heb je in je motelkamer een magnetron, dus je zou 's avonds ook kant-en klaarmaaltijden op kunnen warmen. Aardig voor de afwisseling, maar vaak niet veel goedkoper dan uit eten gaan.
Heb je de magnetronmaaltijden al eens geprobeerd?
Er zitten best lekkere bij en zo rond de 4 dollar voor een maaltijd.
Er zijn er zelfs van 1 dollar, wel kleine porties, maar de pasta's zijn goed te eten.
Volgens mij toch wel een stuk goedkoper dan uit eten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind uit eten ook gewoon wel heel leuk, naast het regelmatig een keer BBQ en gewoon wat in elkaar flansen in de kamer. En drankjes? Soms nemen we alleen water en anders meestal een Diet Coke. Kost echt geen drol, want de refills zijn praktisch altijd gratis.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Bedankt voor de tips , ik ben ondertussen ook weer wat wijzer geworden :D
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nu dit topic weer is bovengehaald heb ik nog wel een paar aanvullingen voor de boodschappen.
Rijst die in een zakje zit,is makkelijk kan je zo in het water leggen en koken, even uit laten lekken en je kan hem open snijden/knippen.
Oven of magnetron frietjes.
Magnetron pizza.
Pancakes voor in de magentron.
Wafels die in het broodrooster kunnen.

Van thuis neem ik mee:
zakjes nasikruiden
zakjes satéhsaus
pakjes kerriesaus, maar dat is omdat we de potten kerriesaus vies vinden.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Iemand eerder had het over een klantenkaart halen bij de klantenservice. Kan iemand mij vertellen wat dit nu precies inhoudt zo'n klantenkaart? Wat moet men weten voordat ze zo'n kaart afkunnen geven? En kan dit bij elke winkelketen?
Het valt mij op dat jullie alles wel zeer degelijk voor bereiden zeg! Ik kijk meestal pas ter plekke wat er allemaal is en neem dit mee!
Iemand schreef over het kopen van een navigatiesysteem. Hier werd op gereageerd dat dit niet nodig is. Hoezo niet? Dat leek ons juist ook zo handig omdat we tenslotte erg veel kilometers gaan afleggen! Een heleboel vragen tegelijk!
Henriette
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Een klantenkaart kun je gewoon bij de meeste supermarkten aanschaffen. Je loopt naar de klantenservice, vult een formuliertje in en krijgt direct een pasje.

Wij hebben nog nooit een navigatiesysteem gebruikt in Amerika. We gebruiken altijd gewoon een Roadatlas en de gedetailleerde kaarten die je bij de visitorcenters gratis krijgt. Ook kun je als je lid bent van de ANWB met je pasje bij de AAA kantoren allemaal gratis kaarten halen.
Met dit pasje krijg je trouwens ook 10 % korting bij de meeste hotels en veel attracties.
De weg vinden in amerika is niet zo moeilijk, alles staat goed aangegeven. In de steden lopen de wegen heel recht en overzichtelijk. Sommige mensen willen een navigatie om een bepaalde winkel te kunnen vinden of een bepaald restaurant maar dat vinden wij niet nodig. We komen vanzelf wel een winkel tegen en als we een bepaald restaurant zoeken vragen we dat wel of kijken op internet. Hotels hebben meestal wel een routekaartje op hun site staan, dat printen we gewoon uit en nemen we mee.

En ja, sommige mensen bereiden hun reis heel uitvoerig voor, sommigen een beetje en anderen weer helemaal niet.
Wij maken wel van tevoren een route maar boeken maar een klein gedeelte van de hotels van te voren. Bij de vorige reis heb ik één dag van tevoren bedacht wat er allemaal mee moest en heb dat in mijn koffer gedaan (de papieren had ik natuurlijk wel al eerder klaar.)
Etenswaren nemen wij ook niet mee, niet alleen omdat wij in hotels overnachten, maar ik eet gewoon wat in Amerika verkrijgbaar is. Ook maken we geen lijstje van tevoren maar kijken als we in amerika zijn wat we de eerste dagen nodig hebben.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Daar zit dan ook het verschil tussen het reizen met een camper en het reizen met een auto en hotel overnachtingen dan heb je al die spullen niet nodig.
Dit draadje heet niet voor niets Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Rob schreef:Daar zit dan ook het verschil tussen het reizen met een camper en het reizen met een auto en hotel overnachtingen dan heb je al die spullen niet nodig.
Dit draadje heet niet voor niets Boodschappenlijst 1ste stop supermarkt met camper :wink:
Wist je niet dat ik vroeger blond was dan?

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik neem eigenlijk heel weinig mee uit Nederland, alleen kaas en drop kan ik echt niet missen.

Verder kan ik in Amerika alles kopen wat we nodig hebben en koken wij niet echt heel veel in de camper. Melk, yoghurt, peper, zout, frisdrank e.d. vind ik het belangrijkst voor de eerste dag, net als brood. O ja, en ijs 8)
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik neem ook altijd een kruidencarrousel mee, heb je meteen meer kruiden bij de hand.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ik hou me heel erg vast aan mijn merk shampoo en conditioner . Ik weet niet of ze daar dezelfde merken hebben als hier ?
Platte kaas , confituur , cornflakes en soyamelk , en ik heb gegeten :D Jammer dat het brood daar zo slecht is want ik ben een echte broodeter .
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Annie schreef:Ik neem ook altijd een kruidencarrousel mee, heb je meteen meer kruiden bij de hand.
Hi, ik heb genoeg aan knoflook, zout en peper. Kook toch maar zelden in de camper :wink:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Op mijn boodschappenlijstje staat dan nog knoflookzout en kipkruiden.
Ik kook vrijwel iedere dag maar wel makkelijk.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Dat zou ik ook doen Annie . Dan weet je tenminste wat je eet :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer