Albert en ik hebben er gisterenavond nog eens goed over gepraat. Wat ons tegenstaat bij de route via Page is vooral het moeten regelen van zaken. Dus afspreken bij Terry Alderman als we een toer willen doen, reserveren voor Upper Antelope Canyon en op tijd aanwezig moéten zijn.
Als we ons oorspronkelijke plan aanhouden en via Bryce naar Torrey gaan, zitten we eigenlijk nergens aan vast. We kunnen de dagen indelen zoals we willen én nemen inderdaad het prachtige stuk tussen Torrey en Monument Valley mee. Zowel Hekkie als Yeehaw zijn hier inderdaad verrukt van en ik vertrouw wel op hun kennis en ervaring. Ook Rob adviseert met onze manier van rijden om voor die route te gaan.
Ik denk dat we Page een keer lekker samen doen, met eventueel een paar dagen rust in Page of Kanab en een lekkere Jeep onder de kont!
Jouw verhaal overtuigt me eigenlijk nog meer om toch te kiezen voor de route via de 95.
Wij hebben vorig jaar beiden gedaan, Page (antelope canyon,horseshoebend) en de rit van Monument Valley naar Torrey via de mooie 95 met onderweg Mexican Hat, Valley of the Gods, Natural Bridges, Moki Dugway, Muley point, enz...
Ik heb begrepen dat de Moki Dugway een onderdeel van de UT261 is. En al die andere dingen ... Wat kunnen we veilig (en volgens de geldende regels!) rijden met een 32 ft. camper? Hoe gaat onze route van Torrey af dan lopen naar Monument Valley?
En ja Rob, ik weet dat jij met een 34 ft. camper de Moki Dugway wel hebt gereden, wij gaan het niet doen. We willen geen risico nemen.
Wij hebben vorig jaar beiden gedaan, Page (antelope canyon,horseshoebend) en de rit van Monument Valley naar Torrey via de mooie 95 met onderweg Mexican Hat, Valley of the Gods, Natural Bridges, Moki Dugway, Muley point, enz...
Ik heb begrepen dat de Moki Dugway een onderdeel van de UT261 is. En al die andere dingen ... Wat kunnen we veilig (en volgens de geldende regels!) rijden met een 32 ft. camper? Hoe gaat onze route van Torrey af dan lopen naar Monument Valley?
En ja Rob, ik weet dat jij met een 34 ft. camper de Moki Dugway wel hebt gereden, wij gaan het niet doen. We willen geen risico nemen.
Weet je dat wel heel zeker Monique? Het is werkelijk prachtig en ondanks dat ik niet met een camper rij, denk ik wel dat het goed te doen is. De bochten zijn ruim en geasfalteerd (met wat losse grind) en het ziet er op foto enger uit dan het in werkelijkheid is. Valley of the Gods daarentegen zou ik niet aanraden met de camper. Natural Bridges is een volledig geasfalteerde loop met voldoende parking voor alle soorten voertuigen op elke bezienswaardigheid. Mooi parkje dat zeker een bezoekje waard is (maar wij hebben Arches nog niet gehad ) Ook Gooseneck SP is makkelijk bereikbaar. Moki Dugway Valley of the Gods (die auto dat zijn wij niet)
vana schreef:Muley Point zou ik ook overslaan. Daar kom je via een vrij slechte grind en gravelweg van zo'n 5 kilometer.
Marjon
En ik vond deze wel goed rijbaar. Gaat wel wat bergje op, bergje af, maar geen putten en vaste grond. Maar ervaren camperrijders zullen dit wel beter weten. Ik vond het één van de betere off road wegen die wij bereden hebben. En het uitzicht en vooral de rust is fenomenaal Wij hebben er een uurtje gerust, heerlijk! de weg naar Muley Point
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Boven vanaf Muley Point kijk je op de Johns Canyon Road, een dirtroad die langs de rim van het Gooseneck SP loopt. Wij hebben deze weg in onze planning opgenomen. Iemand deze dirtroad wel eens gereden?
Ja Bart, ik weet het zeker. En niet zozeer omdat het niet zou kunnen, als Rob het met 34 f. camper kan, vertrouw ik erop dat Albert het ook makkelijk zou kunnen.
Maar dan komt Albert de chauffeur weer om de hoek kijken: hij was en is superzuinig op zijn materiaal, of het nu de eigen auto is of zo'n camper en wil gewoon geen stukken rijden of een hoop gravel tegen de lak. De steenslag kan je aangerekend worden, wij hebben op de Apachetrail iemand met een pickuptruck met een grote boot erachter zien rijden, hij beschadigde de auto die hij inhaalde met een regen van steenslag. Dt soort dingen willen we gewoon niet hebben.
Nu we het er hier samen (Albert en ik dus) nog over hebben: we weten dat de cascoschade off road niet vergoed wordt, maar hoe zit het met de aansprakelijkheidsverzekering als je dirt roads rijdt (of sterker bijvoorbeeld off road in Moab) en de verhuurder dat volgens het contract niet toestaat? Wat als je onverhoopt toch een ongeluk krijgt en iemand het ravijn in duwt? Of gewoon een simpele aanrijding die je op de snelweg ook kan krijgen? Betaalt de verzekering dan de schade aan anderen uit? Want dat kan héél veel geld gaan kosten! Die vraag heb ik eigenlijk ook wel bij heel veel mensen die met huurauto's (niet de speciale Jeeps) bijvoorbeeld een Shäfertrail rijden.
Over een week is het zover: we gaan naar Amerika. Voor ons is het de zesde keer samen (ik ging al eens in 1983 met mijn ouders), maar Hans & Janny steken voor het eerst de plas over.
We hebben er gigantisch veel zin in. Wij maken nooit een aparte weblog voor het reisverslag. Ik heb mijn dagelijkse blog en de reis gaat daarin gewoon mee, zoals velen van jullie andere jaren ook al gewend waren. Hetzelfde geldt voor Alberts cynische, kritische doch vaak humoristische blik op het hele gebeuren. Onze foto's komen weer op de site die we vorig jaar in gebruik hebben genomen en waar inmiddels (bijna) alle foto's van onze eerdere Amerika-reizen ook op staan.
Wij vertrekken één dag eerder dan jullie, vrijdag dus en halen ook maandag de camper op bij Road Bear. Het zou leuk zijn als we elkaar tegenkomen. Wij nemen voor de eerste keer een (mini) laptop mee en gaan (ook voor de eerste keer) kijken of we een web-log bij kunnen te houden via: http://roetjesusa2009.blogspot.com
Natuurlijk gaan we ook proberen om jullie te volgen, ik hoop dat het allemaal lukt met het internet enzo want dat is voor ons dus allemaal nieuw.
Het is wel jammer dat de voorpret bijna over is . Nogmaals dank voor al je adviezen en tips en heel veel plezier!
P.S. Heb je onze nieuwe ticker gezien? Die heeft Frank (Vulpecula) nog op het nippertje gemaakt. Echt super dat hij hier de moeite voor neemt!
If you can dream it, you can do it
1999, 2000, 2002, 2004, 2006 en 2007 Florida, 2005 New York + Noord Oost, 2009 Zuidwesten en 2010 Fall Foliage in Oost USA!
@ Erica: zou wel erg leuk zijn als we maandag even een kop koffie kunnen drinken met elkaar bij Road Bear! En ja, je hebt een gave ticker Ik kan nog geen afscheid nemen van mijn vertrouwde blaadjes
@ Pete: wij zijn meer herkenbaar dan jij denk ik. Dus zie je een grote Road Bearcamper, op de claxon en je krijgt koffie!
@Nieuwenoord: Het zal allemaal best geweldig leuk worden! Zie jullie in Moab. Goede reis!
@Erica: Zo te zien staan we allebei op 2 mei in Tusayan (GC). Ook goede reis gewenst.
Wij vertrekken woensdag 22 april naar SF om vandaar met een camper naar Denver te trekken.
De liefhebbers kunnen het volgen (en reageren) via: http://bbeurden2009.blogspot.com/
Alvast een fijne trip toe gewenst en geniet maar lekker van het gastvrije land.
We zullen jullie reis op de voet volgen.
En voor ons is het aftellen ook zachtjes begonnen.
Wordt wel saai zo op dat forum, al die experts zitten straks aan de andere kant van de plas en wij hier maar wachten en wachten
Veel plezier daarginder Monique en Albert :dance:
Wij vertrekken een dag eerder naar Amerika als jullie, opvallend is dat wij steeds een paar dagen later aankomen op de plekken die jullie aandoen.
Las Vegas komen wij op de zesde aan.
Zion doen we op de 9de aan.
Monument Valley staat gepland voor de 13de.
Moab en de Arches voor de 15de.
Denver voor de 23ste
Ik zie dat jullie naar Buena Vista gaan, wij zijn daar in 2006 geweest, er is een spa daar als je lekker wilt relaxen in de natuur. Adres: 18999 Country Road 306, Buena Vista, CO 81211. (ligt ongeveer 5,5 mijl buiten het dorp)
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.