GPJ73 schreef: Ben ik met je eens maar als ik zie wat anderen gedaan hebben dan denk ik wel, wat een werk Probleem is dat ik de hele dag vanwege werk al achter de PC zit voor mijn baas dus dat ik schrijven wel leuk vind maar niet om alles weer uit te zoeken. Maar ik zal eens kijken deze winter wat ik kan doen
Het valt eigenlijk best wel mee, vooral als je bedenkt dat je het meeste werk al gedaan hebt. Het schrijven van je reisverslag en de foto's die je hebt toegevoegd in je verslag. Het fijne (en makkelijke) aan web-log.nl is dat je met bestaande templates kunt werken, waarin Lay Out, banner en kleuren al vaststaan. Je hebt keuze uit diverse templates. (winter, vakantie, romantiek enz.)
Je hebt ook de vrije template, waar de meeste aanpassingen gemaakt kunnen worden. Alle kleuren, indelingen en lettertypen kun je dan zelf aanpassen. Daar heb ik dus voor gekozen en dat neemt wel wat tijd in beslag. Wat betreft je reisverslag, dat is een kwestie van wat knip en plakwerk : )) - Mijn foto's worden gehost bij imageshack, en die copieer ik dan in mijn logs ...
Toch wel een goed idee om alvast zo'n uitgebreid schema in een weblog te maken. Print je het dan later uit en neem je het mee of gaat de laptop mee op reis?
Hoi Marjon,
Had ik even gemist, je post ... Maar vooruit: ik print het plan uit, maar de laptop gaat zeker ook mee, vanwege de sites die doorgelinkt staan en ook om een reisplan bij te kunnen houden. Zes weken is wel erg lang om dat niet ter plaatse te doen.
Daarnaast is de laptop heel handig om foto's te uploaden, zodat je niet met heel veel schijfjes op stap hoeft.
GPJ73 schreef: Ben ik met je eens maar als ik zie wat anderen gedaan hebben dan denk ik wel, wat een werk Probleem is dat ik de hele dag vanwege werk al achter de PC zit voor mijn baas dus dat ik schrijven wel leuk vind maar niet om alles weer uit te zoeken. Maar ik zal eens kijken deze winter wat ik kan doen
Het valt eigenlijk best wel mee, vooral als je bedenkt dat je het meeste werk al gedaan hebt. Het schrijven van je reisverslag en de foto's die je hebt toegevoegd in je verslag. Het fijne (en makkelijke) aan web-log.nl is dat je met bestaande templates kunt werken, waarin Lay Out, banner en kleuren al vaststaan. Je hebt keuze uit diverse templates. (winter, vakantie, romantiek enz.)
Je hebt ook de vrije template, waar de meeste aanpassingen gemaakt kunnen worden. Alle kleuren, indelingen en lettertypen kun je dan zelf aanpassen. Daar heb ik dus voor gekozen en dat neemt wel wat tijd in beslag. Wat betreft je reisverslag, dat is een kwestie van wat knip en plakwerk : )) - Mijn foto's worden gehost bij imageshack, en die copieer ik dan in mijn logs ...
Zo genoeg reclame gemaakt voor web-log.nl ; ))
Bedankt voor de tips Sandy , ik weet niet of ik je al gecomplimenteerd heb voor je weblog maar dan bij deze
Imageshack zelf vind ik wel wat aan de trage kant gezien mijn breedband verbinding hier, verwachtte ik niet dat het zo traag zou zijn.
Groeten, Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Sandy schreef:Hey Gert, waarom zet je je reisverslag niet op internet, op een weblog bijv.
Ik ben zelf heel tevreden met web-log.nl, waar ik mijn reisje ook heb opgezet.
Maar je heb ook genoeg andere weblog mogelijkheden, volgens mij.
Hier op het forum ziet het er wel goed uit, maar er zitten zoveel posts van andere tussen inmiddels.
Ik heb je reisverhaal net gelezen.
Leuk joh ik krijg er zelf ook helemaal zin in om te gaan.
Mijn eerste keer amerika moet nog komen.
Als het mee zit ga ik samen met 3 anderen in de maand mei.
ik neem een schrift mee onderweg om ook zo een verhaal te gaan schrijven.
Complimenten voor je reisverhaal. Heerlijk om te lezen. Vindt er weer veel van terug en krijg meteen weer zin om een reis te boeken.
Mocht het niet helemaal lukken met web-log.nl, probeer dan eens een weblog via http://www.blogger.com. Vind ikzelf veel handiger. Ik heb geen enkele HTML ervaring, maar dit lukt goed. Maar ik heb wel hulp gehad van Petra, anders was het waarschijnlijk bij een poging gebleven.
Ik lees deze post nu pas!
Ziet er goed uit (de tekst is wel een beetje breed over de pagina verspreid ; ))
Ik heb genoten van je strand verslag LOL - Jullie hebben goed opgelet!
Daarnaast lopen er mooie meiden te paraderen op het strand, ze doen alsof ze op zoek zijn naar schelpen maar dat is volgens mij bijzaak. Ze zitten ook continue aan hun haar (15 keer per minuut hebben we geteld)
Ik las dat jullie regelmatig naar de bibliotheek gingen om te interneten.
Kan je op die computer ook zelf je foto's op cd branden?
Als je eigen cd's mee zou nemen is dat dan mogelijk?
Groetjes van Hilda
Foto's branden deden we bij de Wall Mart, zeer goedkoop en veilig. Ook de filmpjes werden goed gebrand. Een uurtje later had je de CD al en een uurtje in de Wall Mart rondlopen is zo voorbij...
Groeten, Gert
Groetjes van Hilda
Foto's branden deden we bij de Wall Mart, zeer goedkoop en veilig. Ook de filmpjes werden goed gebrand. Een uurtje later had je de CD al en een uurtje in de Wall Mart rondlopen is zo voorbij...
En een uurtje in de Wal Mart rondlopen lijkt mij ook helemaal geen straf. Mogen zelfs wel 2 uurtjes zijn...
de foto's die wij maken slaan we op de foto container.
afgelopen jaren deden we dat op de flashtrax,op onze komende reis gaat alles op de epson p-4000.
ik wil deze aantallen foto's niet op de harde schijf zetten van mijn laptop anders zit hij zo vol helaas
deze apparaten hebben harde schijven van 40 tot 80 gigabyte en daar kunnen echt enorm veel foto's op die je thuis heel makkelijk over kunt zetten naar je eigen computer.
maar ook onderweg kun je als je daar zin in hebt op het ingebouwde scherm even foto's terug kijken.
vooral de epson p-4000 heeft een enorm scherp scherm.
wij laten alle foto's er opstaan omdat op het kleine scherm een foto slecht kan zijn ,thuis met photshop mogelijk best te redden is.
als wij foto's laten afdrukken doen we dat om het thuisfront even wat van de reis te laten zien.
heel vaak deden we dit even bij wallgreens omdat het daar vaker wat rustiger is.
groetjes erika
ander merk precies dezelfde functies alleen gebruiken wij hem uitsluitend voor de foto's en voor de muziek gaat de normale i-pod mee.
we gaan uit van zo'n 10.000 fotos die gemaakt (kunnen) worden en als ze ongeveer 3 a 4 mb groot zijn dan kom ik ruimte te kort op de 30 gb uitvoering ruimte te kort van daar onze portable foto opslag.
de 10.000 foto's is maar een getal maar op de epson p-4000 heb ik 80 gb ruimte dus geen gebrek.
groetjes erika
Nu had ik voor de vakantie ook zo'n storage apparaat met HD gekocht bij MM maar deze ging vlak voor mijn vakantie al kapot, gelukkig voor de vakantie... Dus ik houdt het maar bij CD's branden, zo goedkoop en brand er vaak meerdere voor back-up's.
Groeten, Gert
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.