Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hulp bij looproutes eerste keer Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Evelien. schreef:volgens google maps duurt het 1 uur en een kwartier om van North Pines naar Mariposa grove te rijden, maaar klopt dit wel? Lijkt me weinig..
Waarom zou het niet kloppen? Ik gaf al aan dat het al gauw 2 uur heen en terug was. Het kan (veel) meer tijd kosten als je niet kunt parkeren bij de Mariposa Grove. Dan moet je parkeren bij Wawona en de shuttlebus nemen. Het wandelen kan zo lang duren als je wilt, maar reken toch minimaal op een uur. Zie ook mijn wandelsite en zie hier voor afstanden en tijden vanuit de vallei.

Marianne
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wij overnachten in Upper Pines Campground... kunnen we vanaf daar ook de PT naar boven lopen (naar Glacier Point) en daar de bus terug pakken?
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou de Panorama Trail liever vanaf Glacier Point naar beneden lopen. Is een stuk makkelijker en minder tijdrovend lijkt mij.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat kan wel, maar je moet rekening houden met de tijden van de bus. Dat probleem heb je niet als je naar beneden loopt, dwz dat je natuurlijk wel op tijd moet bertrekken met de bus, maar je kunt over de wandeling net zo lang doen als je wilt.

Het zal inderdaad wel vermoeiender zijn, maar er zijn mensen die liever naar boven dan naar beneden lopen, en zeker voor het stuk langs de Vernal en Nevada falls (de Mist Trail) is dat niet zo gek want dat stuk is een behoorlijke aanslag op knieën en kuiten als je daarlangs naar beneden loopt. Maar die lange klim op het laatst, en het haasten voor de laatste bus, lijken mij toch wat minder.

Van www.yosemitehikes.com :
If you like maximizing the drama in your life, you can do the Panorama Trail from the valley floor to Glacier Point and then attempt to take the bus from Glacier Point back down to the valley. The safest way to do this is to park at Glacier Point, catch the bus down to the valley, and then hike back up to your car. The more dangerous, free-wheeling way is to park in the valley and hike directly to Glacier Point, trusting that you'll get there before the last bus leaves again for the valley floor.

The buses depart Glacier Point at 10:30 a.m., 12:00 p.m., and 3:30 p.m. You can't buy one-way tickets in advance for the Glacier-Point-to-Yosemite-Valley bus leg. Instead, you just show up and wave your money at the bus driver, and he'll let you on if there's room, which will occur if the bus didn't sell out or if some of the passengers riding up from the valley bought one-way tickets. The afternoon buses tend to be fuller than the early-morning one because the tickets - almost always round-trip - get bought in blocks by charter companies, whose big buses aren't allowed on Glacier Point Road.

Marianne
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Net de PT gelopen. Prachtig, echt een aanrader. Met de bus naar boven en dan naar beneden. Pittige wandeling (6 uur). Van beneden naar boven lijkt mij geen pretje, erg warm en stijl en daardoor minder genieten. Stuk Mist trail aan het eind is minder stijl dan ik had verwacht. Vooral lekker verfrissend door " the Mist"
Broes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Broes »

Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch 8)
Ik zou de bus naar Glacier Point al van thuis uit boeken, maar hoe vorm je dit hier op je gsm of telefoontoestel?

To make reservations prior to your arrival in the Park, please call (209) 372-4FUN (4386).
Vooral de 4FUN dan :wink:
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Amerika worden wel vaker de letters gebruikt worden ipv de cijfers. Pak je toestel er maar eens bij en dan zie je dat 4FUN hetzelfde is als 4386 - maar wel makkelijker te onthouden.

Marianne
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Hahahah, een forum is vaak makkelijk om al je informatie vandaan te halen...maar jeetje zeg, wat een tips, Marianne, echt geweldig hoe je hier alles uitlegt. Hierdoor heb ik al een behoorlijk idee van hoe wij onze tijd in Yosemite in willen vullen. Ik geloof alleen dat we veel te weinig tijd hebben! :wink: Volgens mij ben je hier na een week nog niet klaar. Je wilt het beste, het mooiste van het park zien en het is voor een leek dan érg moeilijk te beslissen wát je nou precies wil doen en waar je voor kiest. Uiteraard zullen we in het park zelf ook nog wel kunnen beslissen wat we wel en niet zullen doen maar we hebben in ieder geval al een aardig beeld.

Nu heb ik nog 1 kleine vraag voor onze reis écht kan beginnen.

Het klinkt misschien heel stom, maar de routes naar de vernal falls en nevada falls (mist trail), is deze nog de moeie eind september? Ik ben gek op water en watervallen en ik weet dat dan het voorjaar een beter plan was geweest voor Yosemite, maar het is niet anders. Is het nog de moeite de mist trail te lopen in deze tijd van het jaar?
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De eerste keer dat wij in Yosemite waren was ook in september. We hebben toen genoten van de Mist Trail.

Hier een ingescande foto van de Vernal Fall die eerste keer in september.
Afbeelding

Misschien dat er dit jaar wel wat meer water naar beneden komt.
Maar goed, je mist de mist, wel is er altijd nog een regenboog te zien en het loopt eigenlijk wel prettiger als het wat droger is.

Marianne
Puckiet
Amerika-ontdekker

Bericht door Puckiet »

We zijn net weg uit het Yosemite-park: de watervallen zijn nog prachtig.
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Je kunt inderdaad perfect gebruik maken van de shuttle voor 25 dollar (enkele rit), reserveren kan goed. De rit duurt iets meer dan een uur inderdaad. De Panorama trail is een leuke hike, die te lopen is ergens tussen de 5 uur tot 7 uur afhankelijk van je tempo. De views onderweg zijn prachtig! Ben je een ervaren hiker, doe dan de 4 mile trail omhoog en pak de panorama trail terug. De 4 mile trail biedt onder andere de 'reverse tunnel view'. Dit voegt een extra 2,5 uur tot 3,5 uur toe. We hebben deze route in 2006 gelopen en het was de moeite waard! Als je weer beneden bent, kan je de free shuttle nemen naar je auto, het eindpunt is namelijk 3 mile van het beginpunt af.

Voor de wat meer daredevils is verder upper Yosemite falls één van de gaafste tot aan Yosemite Point en duurt 8 tot 10 uur als je tot Yosemite Point gaat. Spectaculaire route waar je onder andere op de plek kunt staan waar Dean Potter zijn highline heeft gedaan! We hebben deze hike in juni 2010 gedaan. Ongeveer 8 uit 10 qua rating.

En de allerbeste hike is Half Dome! Deze gaan we volgend jaar doen en kijk er al naar uit.

Er zijn verder veel prachtige hikes, http://www.yosemitehikes.com/, geeft erg veel info!

Heel veel plezier en welke hike je ook maakt, je zult die in Yosemite nooit vergeten!!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Op 20 augustus jl was er nog ruim voldoende water om Vernal en Nevada Fall lekker te laten stromen. Wij hebben de PT gelopen, met de bus omhoog. Beide een geweldige ervaring. De busrit is leuk (chauffeur vertelt de hele route over van alles en nog wat) en de PT was prachtig. Omgekeerd zou ik het niet zo gauw doen, getuige ook de reacties van onze tegenliggers ("We are doing it the sucker way" en ze meende iedere letter van wat ze zeiden). Wij hebben er zo'n 6 uur over gedaan, inclusief fotomomentjes. De Misttrail viel me mee, ondanks dat hij wel pittig was. Wel iedere stap goed opletten.

Al met al een super ervaring!
Bijlagen
Amerika-3659.jpg
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Martin & Marianne schreef:
If you like maximizing the drama in your life,

Marianne
Wat een geweldige zin! :lol:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Kijk hoe het gaat tijdens de wandelinh. Mist trail is een soort trap naar beneden geen grappen voor de knieen en bovenbenen. En soms erg druk met verkeer (mensen) naar boven. Dan moet je soms wachten. Maar wel erg mooi, je ziet de prachtige waterval van onderen met regenboog doro de mist. JM trail kan ik je niks van zeggen. Ik heb gelezen dat die wat makkelijker is maar ook dat hebben mensen betwist. Heb je al op de site gelezen Yosemite hikes? http://www.yosemitehikes.com/
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Broes
Amerika-ontdekker

Bericht door Broes »

Vorig weekend de bus genomen naar Glacier Point en de Panorama Trail gedaan in ongeveer 5,5 uur, hoewel we totaal geen geoefende wandelaars zijn.
Prachtige wandeling, kan ik iedereen aanraden! Maar onderschat het niet, ga vooral in het begin niet té enthousiast naar beneden want na Illouette Falls komt een pittige beklimming.
De vergezichten die je tussendoor krijgt, zijn echter prachtig.
De Nevada Falls en Vernon Falls zien er momenteel nog altijd zeer goed uit overigens.
Naar het einde toe wordt het lastig omdat het nogal steil naar beneden wandelen is.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Hoe staat het met de rest van de watervallen?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Ik lees regelmatig mee in dit topic, want ik wil ook graag gaan hiken in Yosemite. Er is echter 1 vraag die me bezig houdt. Veel hikes duren best lang, zijn er op de route dan ook wel toiletten?
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Volgens mij niet; ik ben ze in ieder geval niet tegengekomen
Broes
Amerika-ontdekker

Bericht door Broes »

died79 schreef:Hoe staat het met de rest van de watervallen?
Lower en Upper vond ik nog redelijk straf, maar die zijn wel duidelijk al minder dan anders.
Bridal Veil Falls wel nog mooi + Nevada en Vernal Falls ook duidelijk nog sterk.
Broes
Amerika-ontdekker

Bericht door Broes »

OrangeDaisy schreef:Ik lees regelmatig mee in dit topic, want ik wil ook graag gaan hiken in Yosemite. Er is echter 1 vraag die me bezig houdt. Veel hikes duren best lang, zijn er op de route dan ook wel toiletten?
Op Panorama Trail niet, tot je bij de Nevada Fall aankomt, dus ongeveer op 2,5 uur wandelen als je van Glacier Point komt. Ook daarna, bij Vernal Fall, zijn er toiletten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer