Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.
Dat noemen we hier "spreading the wealth". 

goede avond allemaal
mijn vraag heeft blijkbaar heel wat meer losgemaakt dan alleen adviezen.
Maar in ieder geval allemaal bedankt.
Wij hebben zelf het advies gekregen om naast de mastercard die we al hebben een ANWB visa aan te schaffen.
Je moet daarvoor wel lid zijn v d ANWB maar dat zijn we dus.Deze kaart kost 15 euro/jr.
Belangrijk voordeel (voor ons althans) is dat het een aparte rekening betreft waar je zelf je "vakantiegeld" op kunt
storten maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d
maand kunt afchecken wat er zoal afgeschreven is.
Het lijkt ons om bovenstaande redenen zeer aantrekkelijk om tot aanschaf van genoemde VISA kaart over te gaan.
Kan iemand ons hieromtrent nog tips of opmerkingen verschaffen

mijn vraag heeft blijkbaar heel wat meer losgemaakt dan alleen adviezen.
Maar in ieder geval allemaal bedankt.
Wij hebben zelf het advies gekregen om naast de mastercard die we al hebben een ANWB visa aan te schaffen.
Je moet daarvoor wel lid zijn v d ANWB maar dat zijn we dus.Deze kaart kost 15 euro/jr.
Belangrijk voordeel (voor ons althans) is dat het een aparte rekening betreft waar je zelf je "vakantiegeld" op kunt
storten maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d

Het lijkt ons om bovenstaande redenen zeer aantrekkelijk om tot aanschaf van genoemde VISA kaart over te gaan.
Kan iemand ons hieromtrent nog tips of opmerkingen verschaffen

De enige tip die ik je zou kunnen geven is om als je twee creditcards meeneemt deze bij verschillende personen te bewaren, en dus niet in 1 portemonnee.
bedankt voor de tip
dat zijn wij zeker van plan te gaan doen. !
gr

dat zijn wij zeker van plan te gaan doen. !
gr
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben een mastercard via de Rabobank. Blijkbaar kun je tegenwoordig je CC-uitgaven inzien in je internetbankieren. Dus ook dat wordt langzaamaan opgelost!katje schreef:maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d maand kunt afchecken wat er zoal afgeschreven is.
- bedeve
- Amerika-expert
Als je de Mastercard van de Rabobank bedoeld; sinds kort kun je deze ook online volgen via je rekeningoverzicht.katje schreef:
maand kunt afchecken wat er zoal afgeschreven is.:
Voor wat betreft je argumenten voor de ANWB creditcard; Ik raad je de Mastercard Gold van dezelfde uitgever ICSCards aan.
Waarom ?
De M.C. Gold is € 10 duurder op jaarbasis (€ 25) maar je betaalt meer dan een procent minder koersopslag.
DWZ dat je bij elke € 1000. - uitgave buiten het Eurogebied ( USA bijv) € 10 minder kosten kwijt bent.
De overstap heb ik vorig jaar gemaakt toen ik tickets via Expedia.com kocht en dus in $ Dollars afrekende.
Alle ICS Cards hebben het voordeel dat ze online te volgen zijn ; je volgt je uitgaven op de voet.
Laatst gewijzigd door bedeve op 04 apr 2012, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat ligt niet aan Mastercard maar aan je bank.katje schreef:maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d

Ik kan al sinds jaren mijn creditcard uitgaven online volgen bij de ABN AMRO Bank. Nu dat overgegaan is naar ICS kan het gelukkig ook weer, wel even een account aanmaken.
Roland
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar wat ik tijdens mijn vakantie(s) uitgeef, kan mij absoluut niet boeien en ik ga dus ook niet mijn uitgaven bijhouden en/of controleren.
Wij hebben uiteraard, zoals iedereen, wel een budget, maar als dat niet ruim voldoende zou zijn, voor de geplande vakantie, zou ik andere keuzes maken.
Wij hebben uiteraard, zoals iedereen, wel een budget, maar als dat niet ruim voldoende zou zijn, voor de geplande vakantie, zou ik andere keuzes maken.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Helemaal mee eensDVDGuy schreef:Ik zal wel een uitzondering zijn, maar wat ik tijdens mijn vakantie(s) uitgeef, kan mij absoluut niet boeien en ik ga dus ook niet mijn uitgaven bijhouden en/of controleren.

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij deden dat ook nooit, maar gezien de vele skimming die plaats vindt, is het toch wel heel handig om te checken of er niet nog meer van je rekening wordt afgeboekt dan je zelf uitgeeft.DVDGuy schreef:Ik zal wel een uitzondering zijn, maar wat ik tijdens mijn vakantie(s) uitgeef, kan mij absoluut niet boeien en ik ga dus ook niet mijn uitgaven bijhouden en/of controleren.
- bedeve
- Amerika-expert
Prachtige postings van Ta2 Gerrit en DVDguy.
Geld speelt geen rol, wie het breed heeft laat het breed hangen.
Voor anderen hier speelt geld wel een rol.
En dan is het plezierig dat je door slim met je budget om te gaan, en daardoor meer kan doen met minder geld, heel plezierig op vakantie in de USA kunt.
Voor anderen hier speelt geld wel een rol.
En dan is het plezierig dat je door slim met je budget om te gaan, en daardoor meer kan doen met minder geld, heel plezierig op vakantie in de USA kunt.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik denk dat ze het beide anders bedoelen dan dat je leest.... ook zij hebben een budget, maar gaan niet elke dag kijken wat ze precies uitgegeven hebben. Hebben wij ook niet gedaan ondanks het feit dat we hard gespaard hebben voor onze trip. Je weet wat je te besteden hebt (wij wel iig) en als je een beetje normaal doet, tankt, eet en je uitstapjes maakt kun je aardig binnen je gestelde budget blijven zonder daar om de andere dag naar te moeten kijken. Toen wij thuis kwamen en alle afschriften en afschrijvingen gedaan waren bleek dat we mooi op ons "bedrag" gebeleven waren.

Precies. Je gaat naar de States met de wetenschap dat je voldoende gespaard hebt om de trip in zijn geheel te kunnen maken. Dat bedoelde je toch?DVDGuy schreef: Wij hebben uiteraard, zoals iedereen, wel een budget, maar als dat niet ruim voldoende zou zijn, voor de geplande vakantie, zou ik andere keuzes maken.

2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
De meesten nemen toch een ipad, laptop e.d mee dus wat is er op tegen om af en toe te checken? Wij reizen bepaald niet op een budget maar kijken de rekeningen toch regelmatig na. Laptop op schoot bij het zwembad.... Zelfs met mijn e-reader is dat mogelijk.
- DVDGuy
- Amerika-expert
Daar kun je dan op dat moment toch niets aan veranderen, of je het nu ziet of niet; mijn Visa-kaart is eenmaal gebruikt bij een scam en dat heeft Visa mij laten weten en was binnen 48 uur helemaal opgelost.Vito schreef: Wij deden dat ook nooit, maar gezien de vele skimming die plaats vindt, is het toch wel heel handig om te checken of er niet nog meer van je rekening wordt afgeboekt dan je zelf uitgeeft.
Wij hebben overigens wel meer dan één CC, dus dat scheelt wel

Jij hebt mij inderdaad helemaal goed begrepenRonald46 schreef:Ik denk dat ze het beide anders bedoelen dan dat je leest....
Je gaat naar de States met de wetenschap dat je voldoende gespaard hebt om de trip in zijn geheel te kunnen maken. Dat bedoelde je toch?![]()

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Dank je
Overigens begrijp ik ook Yeehaw wel hoor. Met de moderne middelen gaat dat tegenwoordig erg gemakkelijk. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik pas na thuiskomst de eindafrekening kon maken.
Ik had overigens wel per dag de grootste uitgaven bijgehouden in een boekje. Plus kassabonnen en CCbonnen. Maar dat meer om na thuiskomst evt fouten te kunnen checken. Gelukkig klopte alles

Ik had overigens wel per dag de grootste uitgaven bijgehouden in een boekje. Plus kassabonnen en CCbonnen. Maar dat meer om na thuiskomst evt fouten te kunnen checken. Gelukkig klopte alles

2011: rondreis West-USA
En breed mag het vooral zijn in the US ...bedeve schreef:Prachtige postings van Ta2 Gerrit en DVDguy.

Zo hebben wij het ook gedaan. 99.9 % klopte, en wat niet klopte is daarna ook rechtgezet door MCRonald46 schreef:Ik had overigens wel per dag de grootste uitgaven bijgehouden in een boekje. Plus kassabonnen en CCbonnen. Maar dat meer om na thuiskomst evt fouten te kunnen checken. Gelukkig klopte alles.

Ook de bedragen die een maand na onze aankomst in België waren afgehaald in Canada ...

vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wederom mee eensDVDGuy schreef:Jij hebt mij inderdaad helemaal goed begrepenRonald46 schreef:Ik denk dat ze het beide anders bedoelen dan dat je leest....
Je gaat naar de States met de wetenschap dat je voldoende gespaard hebt om de trip in zijn geheel te kunnen maken. Dat bedoelde je toch?![]()

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

iedereen bedankt
aangezien we geen fervente mastercard gebruikers zijn ..alleen op vakantie dus
zijn we niet op de hoogte dat je eerder de afschrijvingen kunt checken.. nu dus wel !
en nee.. we doen het niet voor het budget want op vakantie mag het geld kosten
maar wel om alert te blijven op vreemde afschrijvingen
aangezien we geen fervente mastercard gebruikers zijn ..alleen op vakantie dus
zijn we niet op de hoogte dat je eerder de afschrijvingen kunt checken.. nu dus wel !
en nee.. we doen het niet voor het budget want op vakantie mag het geld kosten
maar wel om alert te blijven op vreemde afschrijvingen
- DVDGuy
- Amerika-expert
Dat zie ik dan wel als ik thuis ben, als ICS dat al niet eerder zelf heeft geconstateerdkatje schreef:................maar wel om alert te blijven op vreemde afschrijvingen

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je kunt ook je email/ telefoonnummer doorgeven dan krijg je tijdens je vakantie bericht voor ze de boel blokkeren. Zo werkte het vorige keer bij ons ook.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.