Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: tanken voorkeur + wijze betalen restaurant etc.

Bericht door Big Al »

Dat noemen we hier "spreading the wealth". :wink:
katje
Amerika-ontdekker

Bericht door katje »

goede avond allemaal :wink:

mijn vraag heeft blijkbaar heel wat meer losgemaakt dan alleen adviezen.
Maar in ieder geval allemaal bedankt.
Wij hebben zelf het advies gekregen om naast de mastercard die we al hebben een ANWB visa aan te schaffen.
Je moet daarvoor wel lid zijn v d ANWB maar dat zijn we dus.Deze kaart kost 15 euro/jr.
Belangrijk voordeel (voor ons althans) is dat het een aparte rekening betreft waar je zelf je "vakantiegeld" op kunt
storten maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d
maand kunt afchecken wat er zoal afgeschreven is. :thumbup:

Het lijkt ons om bovenstaande redenen zeer aantrekkelijk om tot aanschaf van genoemde VISA kaart over te gaan.

Kan iemand ons hieromtrent nog tips of opmerkingen verschaffen :?:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

De enige tip die ik je zou kunnen geven is om als je twee creditcards meeneemt deze bij verschillende personen te bewaren, en dus niet in 1 portemonnee.
katje
Amerika-ontdekker

Bericht door katje »

bedankt voor de tip :thumbup:
dat zijn wij zeker van plan te gaan doen. !
gr
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

katje schreef:maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d maand kunt afchecken wat er zoal afgeschreven is.
Wij hebben een mastercard via de Rabobank. Blijkbaar kun je tegenwoordig je CC-uitgaven inzien in je internetbankieren. Dus ook dat wordt langzaamaan opgelost!
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

katje schreef:
Belangrijk voordeel (voor ons althans) is dat het een aparte rekening betreft waar je zelf je "vakantiegeld" op kunt
storten maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d
maand kunt afchecken wat er zoal afgeschreven is.:
Als je de Mastercard van de Rabobank bedoeld; sinds kort kun je deze ook online volgen via je rekeningoverzicht.

Voor wat betreft je argumenten voor de ANWB creditcard; Ik raad je de Mastercard Gold van dezelfde uitgever ICSCards aan.
Waarom ?
De M.C. Gold is € 10 duurder op jaarbasis (€ 25) maar je betaalt meer dan een procent minder koersopslag.
DWZ dat je bij elke € 1000. - uitgave buiten het Eurogebied ( USA bijv) € 10 minder kosten kwijt bent.
De overstap heb ik vorig jaar gemaakt toen ik tickets via Expedia.com kocht en dus in $ Dollars afrekende.
Alle ICS Cards hebben het voordeel dat ze online te volgen zijn ; je volgt je uitgaven op de voet.
Laatst gewijzigd door bedeve op 04 apr 2012, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

katje schreef:maar belangrijker nog is dat wij online kunnen checken wat er afgeboekt is, dit i.t.t. M.C . waar je pas aan het eind v.d
maand kunt afchecken wat er zoal afgeschreven is. :thumbup:
Dat ligt niet aan Mastercard maar aan je bank. :wink:

Ik kan al sinds jaren mijn creditcard uitgaven online volgen bij de ABN AMRO Bank. Nu dat overgegaan is naar ICS kan het gelukkig ook weer, wel even een account aanmaken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Ik zal wel een uitzondering zijn, maar wat ik tijdens mijn vakantie(s) uitgeef, kan mij absoluut niet boeien en ik ga dus ook niet mijn uitgaven bijhouden en/of controleren.

Wij hebben uiteraard, zoals iedereen, wel een budget, maar als dat niet ruim voldoende zou zijn, voor de geplande vakantie, zou ik andere keuzes maken.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

DVDGuy schreef:Ik zal wel een uitzondering zijn, maar wat ik tijdens mijn vakantie(s) uitgeef, kan mij absoluut niet boeien en ik ga dus ook niet mijn uitgaven bijhouden en/of controleren.

Wij hebben uiteraard, zoals iedereen, wel een budget, maar als dat niet ruim voldoende zou zijn, voor de geplande vakantie, zou ik andere keuzes maken.
Helemaal mee eens :thumbup: :clap:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

DVDGuy schreef:Ik zal wel een uitzondering zijn, maar wat ik tijdens mijn vakantie(s) uitgeef, kan mij absoluut niet boeien en ik ga dus ook niet mijn uitgaven bijhouden en/of controleren.

Wij deden dat ook nooit, maar gezien de vele skimming die plaats vindt, is het toch wel heel handig om te checken of er niet nog meer van je rekening wordt afgeboekt dan je zelf uitgeeft.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Prachtige postings van Ta2 Gerrit en DVDguy.
Geld speelt geen rol, wie het breed heeft laat het breed hangen.

Voor anderen hier speelt geld wel een rol.
En dan is het plezierig dat je door slim met je budget om te gaan, en daardoor meer kan doen met minder geld, heel plezierig op vakantie in de USA kunt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Ik denk dat ze het beide anders bedoelen dan dat je leest.... ook zij hebben een budget, maar gaan niet elke dag kijken wat ze precies uitgegeven hebben. Hebben wij ook niet gedaan ondanks het feit dat we hard gespaard hebben voor onze trip. Je weet wat je te besteden hebt (wij wel iig) en als je een beetje normaal doet, tankt, eet en je uitstapjes maakt kun je aardig binnen je gestelde budget blijven zonder daar om de andere dag naar te moeten kijken. Toen wij thuis kwamen en alle afschriften en afschrijvingen gedaan waren bleek dat we mooi op ons "bedrag" gebeleven waren.
DVDGuy schreef: Wij hebben uiteraard, zoals iedereen, wel een budget, maar als dat niet ruim voldoende zou zijn, voor de geplande vakantie, zou ik andere keuzes maken.
Precies. Je gaat naar de States met de wetenschap dat je voldoende gespaard hebt om de trip in zijn geheel te kunnen maken. Dat bedoelde je toch? :) :wink:
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De meesten nemen toch een ipad, laptop e.d mee dus wat is er op tegen om af en toe te checken? Wij reizen bepaald niet op een budget maar kijken de rekeningen toch regelmatig na. Laptop op schoot bij het zwembad.... Zelfs met mijn e-reader is dat mogelijk.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Vito schreef: Wij deden dat ook nooit, maar gezien de vele skimming die plaats vindt, is het toch wel heel handig om te checken of er niet nog meer van je rekening wordt afgeboekt dan je zelf uitgeeft.
Daar kun je dan op dat moment toch niets aan veranderen, of je het nu ziet of niet; mijn Visa-kaart is eenmaal gebruikt bij een scam en dat heeft Visa mij laten weten en was binnen 48 uur helemaal opgelost.
Wij hebben overigens wel meer dan één CC, dus dat scheelt wel :wink:
Ronald46 schreef:Ik denk dat ze het beide anders bedoelen dan dat je leest....

Je gaat naar de States met de wetenschap dat je voldoende gespaard hebt om de trip in zijn geheel te kunnen maken. Dat bedoelde je toch? :) :wink:
Jij hebt mij inderdaad helemaal goed begrepen :thumbup:
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Dank je :wink: Overigens begrijp ik ook Yeehaw wel hoor. Met de moderne middelen gaat dat tegenwoordig erg gemakkelijk. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik pas na thuiskomst de eindafrekening kon maken.

Ik had overigens wel per dag de grootste uitgaven bijgehouden in een boekje. Plus kassabonnen en CCbonnen. Maar dat meer om na thuiskomst evt fouten te kunnen checken. Gelukkig klopte alles :D
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

bedeve schreef:Prachtige postings van Ta2 Gerrit en DVDguy.
Geld speelt geen rol, wie het breed heeft laat het breed hangen.
En breed mag het vooral zijn in the US ... :thumbup:
Ronald46 schreef:Ik had overigens wel per dag de grootste uitgaven bijgehouden in een boekje. Plus kassabonnen en CCbonnen. Maar dat meer om na thuiskomst evt fouten te kunnen checken. Gelukkig klopte alles.
Zo hebben wij het ook gedaan. 99.9 % klopte, en wat niet klopte is daarna ook rechtgezet door MC :clap:
Ook de bedragen die een maand na onze aankomst in België waren afgehaald in Canada ... :shock: Netjes opgelost door de fraude-afdeling van MC.
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

DVDGuy schreef:
Ronald46 schreef:Ik denk dat ze het beide anders bedoelen dan dat je leest....

Je gaat naar de States met de wetenschap dat je voldoende gespaard hebt om de trip in zijn geheel te kunnen maken. Dat bedoelde je toch? :) :wink:
Jij hebt mij inderdaad helemaal goed begrepen :thumbup:
Wederom mee eens :lol:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
katje
Amerika-ontdekker

Bericht door katje »

iedereen bedankt
aangezien we geen fervente mastercard gebruikers zijn ..alleen op vakantie dus
zijn we niet op de hoogte dat je eerder de afschrijvingen kunt checken.. nu dus wel !
en nee.. we doen het niet voor het budget want op vakantie mag het geld kosten
maar wel om alert te blijven op vreemde afschrijvingen
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

katje schreef:................maar wel om alert te blijven op vreemde afschrijvingen
Dat zie ik dan wel als ik thuis ben, als ICS dat al niet eerder zelf heeft geconstateerd :mrgreen: maar als het jullie een goed gevoel geeft, moet je dat dus gewoon doen :thumbup:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt ook je email/ telefoonnummer doorgeven dan krijg je tijdens je vakantie bericht voor ze de boel blokkeren. Zo werkte het vorige keer bij ons ook.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer