Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn Southwest foto's =)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Mijn Southwest foto's =)

Bericht door Fraa »

Nog een paar van gisteren, al was ik niet echt tevreden, het was niet echt een productieve dag =)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is hier nu 8u15 's morgens, zo meteen vertrekken richting Bishop.
Reisblog: thisisfraa.be
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Hier een paar van vandaag:

Afbeelding
Een coole Joshua Tree gemaakt uit horseshoes =)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de mensen die het trouwens niet weten, dit "park" ligt op ongeveer 10.000ft (ca 3km hoog) & het is echt adembenemend. De oudste levende bomen ter wereld staan hier, met als koploper "Methuselah", zo'n 4750 jaar oud. De boom zelf is wel niet aangemerkt in het park, om vandalisme te voorkomen. De rangers weten hem natuurlijk wel staan, maar veel krijg je niet uit hen (ik heb geprobeerd :lol:). Wel heb ik een stukje dood hout (dat voor research gebruikt wordt) mogen vast houden, dat was zo'n 7600 jaar oud :shock:

Ook de weg naar het bos zelf is vrij indrukwekkend, volgens mij één van de mooiste en interessantste wegen die ik in het Zuidwesten heb gedaan. Veel scherpe bochten, veel "dips", echt een plezier om op te rijden =)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Waar stond die ijzeren Yoshua tree Fraa ??
Eerste keer dat ik daar iets van hoor, ben thans pas in die regio geweest. Je vermeld het niet duidelijk maar ik vermoed dat je bij Bristlecone bent geweest? Had ik ook op mijn lijstje staan maar wij kozen voor Mount Withney area.

Mooie foto's alweer en veel minder bijgewerkt dat de eerste foto's die je hier plaatste. Veeeeeel mooier zo :thumbup: :clap: :thumbup:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

is het trouwens nog wakker of al wakker ?? :shock: :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja inderdaad, het was het Ancient Bristlecone Pine Forest =)

Die Joshua Tree staat net ten noorden van Inyokern op de 395, even de snelweg af & op de zijweg zie je hem vrij duidelijk staan. Hier is een link naar google maps: http://goo.gl/maps/dAoDn

Ik ben nog wakker trouwens, ik denk dat ik pas rond 23u30 terug in het hotel was :D
Morgen Mono Lake, maar dat gaat toch pas voor de vroege namiddag zijn denk ik, ik ga dus ook voor één keer wat langer slapen denk ik :wink:
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Vind de laatste lichting schitterende foto's! Hoelang ga je ons nog voorzien van dit schitterend beeldmateriaal?
Maw. hoe lang ben je er nog vooraleer je terug in Vlaanderen bent?

Hoop niet te vroeg want die foto's zijn super!
danieljr
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door danieljr »

Schitterend!
Wallstreet
Amerikakenner

Opvallend stil hier de laatste 4 dagen. Fraa? :?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik ben sinds een dag 3 terug in België ;)

Ik ben bezig met alles te sorteren, kopiëren, bewerken, etc
Het zal nog even duren =)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik ken dat :lol:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Fraa schreef: Het zal nog even duren =)
vooral die "even" is bij ons een beetje te relativeren : heb vandaag dag 6 van onze aprilreis gesorteerd...nog 7 te gaan en dan tijd voor 2,5 weken Alaska van...juni/juli..
Veel plezier, Fraa :wink:
Wallstreet
Amerikakenner

Select, crop, paste, saturation, levels, blend, add a layerstyle, ... etc :mrgreen:
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Ben benieuwd! 'k Had gisterenavond je blog doorgelezen, daar staan ook alweer schitterende foto's op!
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Hallo Frankie,

Zo te zien heb je behalve de 'autopech' geen slechte tijd gehad. Nu nog 'even' alle foto's uitzoeken en bewerken. Ik vond zelf foto 32 op je blog van de False Kiva heel mooi. Voor mij waren je foto's een mooi opwarmertje, ben aan het aftellen.

Frans
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Zeker niet, de vakantie was zeer goed, alles is vlekkeloos verlopen op die autopech van een paar uren na. Er zat nog een dag tussen dat ik me niet echt goed voelde, de 2de dag aan de Grand Canyon, maar dat had ik wel ergens ingecalculeerd. Qua timelapses had ik echt wel nog meer verwacht, maar ergens is dat ook logisch. Ik heb er wel een hele boel gemaakt, maar vaak had ik toch de indruk dat ik er meer uit kon halen. 5565km maken op nog geen 3 weken, zonder co-piloot, ondertussen eten, de was doen, fotograferen... Er blijft dan soms niet meer veel tijd over om nog uren ergens te zitten in the middle of nowhere, terwijl je camera om de x aantal seconden een foto neemt. Dan heb ik het nog niet eens over "relaxen" gehad :lol:

Ik weet dus ook al meteen wat ik de volgende keer zeker moet doen, minder plannen & langer blijven in bepaalde parken. Zion, Bryce, Arches, Joshua Tree... Allemaal parken waar ik de volgende keer op zijn minst een dag of drie wil vertoeven, zonder fout. Nu was het vaak ergens aankomen, in de vroege namiddag inchecken & vervolgens tot 's avonds laat in het park blijven. Dan nog snel snel iets eten, naar het hotel en hopelijk rond middernacht klaar zijn met een paar foto's om ze online te gooien. De volgende dag weer om 5u of 6u opstaan & weer beginnen. Het was dus ook wel vrij vermoeiend uiteindelijk, maar wel de moeite waard. Het was dus ook geen typische vakantie, gelukkig heb ik na deze week NOG een week om te bekomen en op mijn gemak wat met de foto's en dergelijke bezig te zijn :lol:

Het gaat dus ook nog even duren, maar hopelijk heb ik dan ook wat.

PS: Ik heb gemerkt dat ik bepaalde mappen met foto's heb die corrupt zijn, ik heb gelukkig nog 2 backups, dus hopelijk valt er nog wat te redden =)
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Heheh, druk, zoals te verwachten was hé. Maar dat is het hem ook, zolang de reis in de lijn van uw verwachtingen lag, is er eigenlijk niet echt een probleem en ben je niet echt teleurgesteld.

Btw, er loopt hier ergens een "timelapse topic": http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=44542
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja dat het druk ging zijn, dat wist ik sowieso. Maar het zijn eigenlijk die kleine dingen die zich opstapelen, waardoor het nog drukker wordt uiteindelijk. Die dingen, daar hou je niet zo meteen rekening mee bij het plannen. In ieder geval ga ik die fout volgende keer niet meer maken, ik ga gewoon overal 3-4 dagen aan spenderen, dan heb je altijd tijd genoeg =)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gaan we de timelapsejes als ze werken ook nog ergens zien trouwens? DIe kamer in het Cosmo ziet er zeker wel relaxed uit trouwens!
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Hele mooie foto's Fraa! Succes met bewerken en uitzoeken!

Nog even een vraagje. Wij willen volgend jaar ook naar de Westkust in de periode dat jij bent geweest en ik weet dat het weer niet te voorspellen is, maar had jij over het algemeen goed weer? Ik zie op je foto's in ieder geval vaak een blauwe lucht :wink: En als je nog eens terug gaat zou je dan dezelfde periode gaan?
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Hele mooie foto's zeg!!!! :thumbup:
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando