Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lower Antelope Canyon: wie weet een goede gids?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Lower Antelope Canyon: wie weet een goede gids?
Wij willen een fototour doen in de uppercanyon met overland canyon tours, hier las ik iets over een photo permit ? Is deze alleen verplicht voor commerciele doelen ? Gr Hans
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Je zoon van 11 zal zich prima vermaken in Lower, een kind van 2.5 wordt minder. Er zijn daar wat stijle trappen die je dieper de Canyon invoeren, dat kan dat kleintje van 2.5 niet zelf. Je zal haar moeten dragen, wat op sommige punten niet eenvoudig is. De lange trap weer omhoog zal je haar ook moeten dragen denk ik.Mostertje schreef:Hallo allemaal, het is gelukt, ik wil ook naar Antelope Canyon. Maar wij hebben naast onze zoon van 11 die zeker wil klimmen en klauteren, ook onze dochter van 2,5 bij ons.
Is deze trip ook met haar te doen? Wij hebben geen drager, alleen een buggy (wat in zo'n canyon niet handig is, snap ik ook wel), maar ze vindt het prima om zelf te lopen en af en toe dragen kan ook.
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Floydian
- Amerikafan
- Contacteer:
Niks geen toer gaan boeken, gewoon zelf gaan doen. Je betaalt 26 dollar voor Lower en daarvoor krijg je een permit en je mag 2 uur in de Canyon verblijven. Nu wordt die 2 uur niet echt gecontroleerd, dus die tijd kun je gerust wat ruimer nemen. Alles wat je extra betaalt aan Overland Canyon Tours is zonde van je geld. Zorg dat je er om 9 uur bent, ochtendlicht is het mooiste in Lower.Hans058 schreef:Wij willen een fototour doen in de uppercanyon met overland canyon tours, hier las ik iets over een photo permit ? Is deze alleen verplicht voor commerciele doelen ? Gr Hans
Statief mee......en veel plezier!
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn vorige maand bij de lower geweest. De 26 dollar is voor de gewone tour met begeleiding, maar dan kan je niet 2 uur rondlopen. Je gaat dan echt met de gids mee, duurt ong. 1u15, heb je alle tijd om foto's te nemen en gids helt je ook met bv instellen camera en de mooiste plekjes. De fototour was wel duurder, vlgs mij rond de 50 dollar en dan mag je inderdaad vrij rondlopen. Maar je moet dan p.p. 1 spiegelreflex meehebben, zonder kan je dus niet mee.
Lower was echt fantastisch, zeer de moeite waard, het klimmen en klauteren maakt het nog net wat specialer.
We zijn in de ochtend geweest om 10u. Is het nog net niet echt druk en lichtinval is prachtig.
Lower was echt fantastisch, zeer de moeite waard, het klimmen en klauteren maakt het nog net wat specialer.
We zijn in de ochtend geweest om 10u. Is het nog net niet echt druk en lichtinval is prachtig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Floydian bedankt voor je tip, wij gaan gewoon vroeg naar de lower anteloop Canyon.
- Floydian
- Amerikafan
- Contacteer:
Angeli77 schreef:Wij zijn vorige maand bij de lower geweest. De 26 dollar is voor de gewone tour met begeleiding, maar dan kan je niet 2 uur rondlopen. Je gaat dan echt met de gids mee, duurt ong. 1u15, heb je alle tijd om foto's te nemen en gids helt je ook met bv instellen camera en de mooiste plekjes. De fototour was wel duurder, vlgs mij rond de 50 dollar en dan mag je inderdaad vrij rondlopen. Maar je moet dan p.p. 1 spiegelreflex meehebben, zonder kan je dus niet mee.
Ik heb 26 dollar betaald (April) en zonder gids rondgelopen en ik ben fotograaf!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo allemaal,
Ik ben begin dit jaar deze topic begonnen. Vandaag zijn we naar de Lower antilope Canyon geweest.
Het was zeker de moeite waard. Inderdaad niet van te voren reserveren, maar wel met een gids.
We hebben genoten van al het moois en raden iedereen dan ook aan om deze plek te bezoeken.
Voor de familie die wij tegen kwamen na onze tour (jullie zaten in de groep van kwart voor 2): We hopen dat jullie het leuk hebben gehad.
Groetjes
Marion
(en haar broertje Paul)
Ik ben begin dit jaar deze topic begonnen. Vandaag zijn we naar de Lower antilope Canyon geweest.
Het was zeker de moeite waard. Inderdaad niet van te voren reserveren, maar wel met een gids.
We hebben genoten van al het moois en raden iedereen dan ook aan om deze plek te bezoeken.
Voor de familie die wij tegen kwamen na onze tour (jullie zaten in de groep van kwart voor 2): We hopen dat jullie het leuk hebben gehad.
Groetjes
Marion
(en haar broertje Paul)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ah wat leuk, wij hebben deze ook op 15 juli gedaan alleen om 09.00
Het was echt een super ervaring, page is me totnu toe wel het beste bevallen!
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
-
- Amerika-ontdekker
Wij hadden de tour rond het middag uur.steps146 schreef:Ah wat leuk, wij hebben deze ook op 15 juli gedaan alleen om 09.00
Tja, Page is echt geweldig!
Vorig jaar zijn we hier ook geweest en de omgeving is fantastisch. Er is genoeg te doen en te zien.
We hadden hier best een paar dagen extra kunnen verblijven haha.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben heel benieuwd naar Antelope Canyon.
Wel heb ik nog een vraagje over wat nou mogelijk met een statief(je).
Klopt het dat je met een groot statief niet met een gewone groep mee mag?
En mag dat dan met een klein statiefje van max. 30 cm dan wel denk je?
En eigenlijk een bovenliggende vraag: Heb je het statief nodig om daar de foto's met lange sluiter te kunnen maken?
En eigenlijk een bovenliggende vraag: Heb je het statief nodig om daar de foto's met lange sluiter te kunnen maken?
- Floydian
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben nog nooit met een groep mee geweest, ben altijd in mijn uppie door Lower Antelope gelopen. Dus hoe dat precies zit met statief in een groep weet ik niet, maar als je echt serieus wilt fotograferen dan is een statief daar een must! Trouwens, voor iedere lange belichting heb je een statief nodig, dat geldt voor alle omstandigheden.
Ik heb een groot statief en soms is dat even inschikken als mensen passeren, maar verder nooit problemen mee gehad.
suc6!
Ik heb een groot statief en soms is dat even inschikken als mensen passeren, maar verder nooit problemen mee gehad.
suc6!
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn met de gewone groep mee gegaan en hebben ook prachtige foto's kunnen maken.marloesvankasteren schreef:Ik ben heel benieuwd naar Antelope Canyon.
Als je een statief mee wilt nemen dan moet je meer betalen en met een speciale groep mee.
Ik weet niet meer wat zo iets kost, maar het was echt veel meer dan de gewone tour.
In een groep voor ons hadden sommige een statief bij zich. Die werden vriendelijk verzocht deze terug in de auto te leggen.
Zoals ik al zei, je kunt met je camera prima foto's maken zonder statief.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
je moet af en toe door vrij smalle spleten en je in vreemde bochten wringen om verder de canyon in te kunnen
Soms ook een steile ladder af. Ik weet niet of dat met een peuter goed te doen is eerlijk gezegd
Wij hebben in 2006 alleen Lower gedaan. De gids brengt je naar de ingang (schrik niet, een hele smalle spleet in de grond
) en daarna mag je het zelf uitzoeken 
Upper hebben wij overgeslagen vanwege de enorme drukte en "statieven" oorlog omdat iedereen dezelfde foto wil maken.
** oh ik zie dat dit topic al 4 paginas heeft...ik reageerde eigenlijk op iemand van pagina 1...mobiel forummen werkt ook niet altijd even handig
**
Soms ook een steile ladder af. Ik weet niet of dat met een peuter goed te doen is eerlijk gezegd
Wij hebben in 2006 alleen Lower gedaan. De gids brengt je naar de ingang (schrik niet, een hele smalle spleet in de grond

Upper hebben wij overgeslagen vanwege de enorme drukte en "statieven" oorlog omdat iedereen dezelfde foto wil maken.
** oh ik zie dat dit topic al 4 paginas heeft...ik reageerde eigenlijk op iemand van pagina 1...mobiel forummen werkt ook niet altijd even handig

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ondanks 'oud topic' is het niet verkeerd om info te delen. Goed voor een ander dan maar weer, toch ?
Vorig jaar Lower Ant.Can, gedaan. Je mochtalleen een Photographers tour doen (zonder begeleiding) als je een statief en een spiegelreflex kon laten zien.
Ik had een klein statief en een high end compact camera (bewust zware spiegelreflex thuis gelaten) em moest met gewone tour mee. Ging ook prima. Rustig even wachten en iedereeen even de tijd gunnen. Tip: loop dan juist helemaal vooraan mee in de groep en maak meteen bij iedere stop je fotos. Of loop juist helemaal achteraan en maak de fotos als iedereen net weer is weggelopen. Er waren vorig jaar geen extra kosten voor statief. Overigens weet de gids de beste instellingen voor bijna iedere camera te vinden en heeft hij prima tips voor compostie, belichtingscorrecties (-2/3) etc. Gewoon even vragen of hem de camera in de handen drukken

Vorig jaar Lower Ant.Can, gedaan. Je mochtalleen een Photographers tour doen (zonder begeleiding) als je een statief en een spiegelreflex kon laten zien.
Ik had een klein statief en een high end compact camera (bewust zware spiegelreflex thuis gelaten) em moest met gewone tour mee. Ging ook prima. Rustig even wachten en iedereeen even de tijd gunnen. Tip: loop dan juist helemaal vooraan mee in de groep en maak meteen bij iedere stop je fotos. Of loop juist helemaal achteraan en maak de fotos als iedereen net weer is weggelopen. Er waren vorig jaar geen extra kosten voor statief. Overigens weet de gids de beste instellingen voor bijna iedere camera te vinden en heeft hij prima tips voor compostie, belichtingscorrecties (-2/3) etc. Gewoon even vragen of hem de camera in de handen drukken

Wij zijn gisteren met een gids mee geweest, maar deze was echt waardeloos. We konden niet meer heel de canyon door omdat er een flash flood was geweest. Dit had als gevolg dat iedereen dus op en neer moest en het erg druk in de canyon was. De gids vertelde ook niks, alleen dat ze er zo moe van was om iedereen steeds door de canyon te leiden.
Ik vond de canyon erg mooi, maar de gids was helaas waardeloos.
Ik vond de canyon erg mooi, maar de gids was helaas waardeloos.
Jurre,
wij zijn vorige week door de lower gelopen, maar gelukkig hadden wij wel een leuke gids. Gaf antwoord op alle vragen en vertelde zelf ook nog wat. En ja, het was heel druk omdat je maar tot een bepaald punt de canyon in kan, dus je moet bij de groep blijven. Toch hadden wij nog genoeg tijd om foto's te maken. Je moest wel het volle pond betalen en dat terwijl je maar de helft kon lopen!
wij zijn vorige week door de lower gelopen, maar gelukkig hadden wij wel een leuke gids. Gaf antwoord op alle vragen en vertelde zelf ook nog wat. En ja, het was heel druk omdat je maar tot een bepaald punt de canyon in kan, dus je moet bij de groep blijven. Toch hadden wij nog genoeg tijd om foto's te maken. Je moest wel het volle pond betalen en dat terwijl je maar de helft kon lopen!
Ook wij waren vorige week bij de Lower Antelope Canyon. Sommige mensen beschrijven hier dat de gids met je mee loopt naar de ingang van de canyon en dat je daarna lekker zelf verder mag ronddwalen. Nou, dat is nu zeker niet meer het geval, in ieder geval niet midden in het hoogseizoen.
Wij kwamen er rond een uur of twee 's middags aan. Toen stond er een hele lange wachtrij. De eerstvolgende groep waarbij wij nog konden aansluiten, vertrok pas 2,5 uur later. We hadden geen zin om daarop te wachten. Bovendien was het erg heet en zijn er geen voorzieningen bij de parkeerplaats (alleen een heel klein afdakje voor schaduw, maar daaronder zat het al bomvol). We zijn die middag dus lekker gaan zwemmen in Lake Powell
Volgende ochtend weer terug, we waren er rond kwart over acht. Toen moesten we ook al ruim een uur wachten, we hadden uiteindelijk de toer van half tien. Ook nu nog was het laatste deel van de canyon afgesloten, omdat de trappen om weer omhoog te komen beschadigd waren door een flash flood. Maar net die ochtend was er wel weer een extra deel open gegaan, dus we hebben bijna de hele canyon gezien. Nadeel was dat je weer dezelfde weg terug moest, waarbij je je voortdurend langs andere groepen moest wurmen. Toen we bovenkwamen (kwart voor elf) stond er inmiddels een hele rij en bedroeg de wachttijd al meer dan drie uur.
Al met al vond ik het een beetje dubbel: het is absoluut een prachtige canyon en inderdaad kun je ook met een "gewone" camera mooie foto's maken. De gids die wij hadden was erg vriendelijk, had veel te vertellen en hielp met de camera-instellingen. Maar wij liepen dus wel de hele tijd in een grote groep van ca. 30 mensen en moesten ook verplicht steeds bij de groep blijven. Tijd en ruimte om op je gemak van al het natuurschoon te genieten was er niet. Misschien dat dit op andere momenten in het jaar beter is?
Wij kwamen er rond een uur of twee 's middags aan. Toen stond er een hele lange wachtrij. De eerstvolgende groep waarbij wij nog konden aansluiten, vertrok pas 2,5 uur later. We hadden geen zin om daarop te wachten. Bovendien was het erg heet en zijn er geen voorzieningen bij de parkeerplaats (alleen een heel klein afdakje voor schaduw, maar daaronder zat het al bomvol). We zijn die middag dus lekker gaan zwemmen in Lake Powell

Volgende ochtend weer terug, we waren er rond kwart over acht. Toen moesten we ook al ruim een uur wachten, we hadden uiteindelijk de toer van half tien. Ook nu nog was het laatste deel van de canyon afgesloten, omdat de trappen om weer omhoog te komen beschadigd waren door een flash flood. Maar net die ochtend was er wel weer een extra deel open gegaan, dus we hebben bijna de hele canyon gezien. Nadeel was dat je weer dezelfde weg terug moest, waarbij je je voortdurend langs andere groepen moest wurmen. Toen we bovenkwamen (kwart voor elf) stond er inmiddels een hele rij en bedroeg de wachttijd al meer dan drie uur.
Al met al vond ik het een beetje dubbel: het is absoluut een prachtige canyon en inderdaad kun je ook met een "gewone" camera mooie foto's maken. De gids die wij hadden was erg vriendelijk, had veel te vertellen en hielp met de camera-instellingen. Maar wij liepen dus wel de hele tijd in een grote groep van ca. 30 mensen en moesten ook verplicht steeds bij de groep blijven. Tijd en ruimte om op je gemak van al het natuurschoon te genieten was er niet. Misschien dat dit op andere momenten in het jaar beter is?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zijn ze wel bezig om de canyon weer 'begaanbaar' te maken?
Wij zijn er rond 30 september en hopen hem helemaal te kunnen bekijken!
Wij zijn er rond 30 september en hopen hem helemaal te kunnen bekijken!
Ja, er werd volop gewerkt in het laatste stuk van de canyon (waar wij als bezoekers niet mochten komen), dus best kans dat de boel eind september weer begaanbaar is!
amai Juuth, als ik jouw verhaal lees kan ik me dat zo moeilijk voorstellen
wij zijn twee jaar terug half juli geweest en kwamen aan rond twee uur in de namiddag, voor ons stond een Nederlands gezin en samen hebben we nog dik kwartier gewacht tot we met een groepje van 12 in de canyon gingen, en eigenlijk zei de gids dat ze normaal moeten wachten tot een 20-tal, maar dat we dan wel heel lang gingen moeten wachten
wij hebben echt heel rustig op het gemak door de canyon gelopen, toen wij op het eind van de canyon kwamen, hoorden we heel in de verte een andere groep de canyon binnengaan
zo zie je maar, de ene dag is de andere niet, en ik ben heel blij dat wij ons bezoekje zo rustige hebben kunnen doen, die grote drukte zou niks voor mij geweest zijn
wij zijn twee jaar terug half juli geweest en kwamen aan rond twee uur in de namiddag, voor ons stond een Nederlands gezin en samen hebben we nog dik kwartier gewacht tot we met een groepje van 12 in de canyon gingen, en eigenlijk zei de gids dat ze normaal moeten wachten tot een 20-tal, maar dat we dan wel heel lang gingen moeten wachten
wij hebben echt heel rustig op het gemak door de canyon gelopen, toen wij op het eind van de canyon kwamen, hoorden we heel in de verte een andere groep de canyon binnengaan
zo zie je maar, de ene dag is de andere niet, en ik ben heel blij dat wij ons bezoekje zo rustige hebben kunnen doen, die grote drukte zou niks voor mij geweest zijn
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11417 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 2 Reacties