Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Hoe groot is de kans op ratelslangen/schorpioenen/spinnen?

Bericht door Neil mcauly »

De 2 tarantula's die we gezien hebben (1 in Sedona en 1 in Zion np) waren trouwens telkens op een regenachtige avond. Beestjes komen blijkbaar enkel buiten om af te koelen.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA »

Gisteren in Arches NP schoof er nog een slang vlak voor ons, op de trail richting de Landscape Arch, het pad over. Ik weet niet wat voor één het er was, maar begreep van een Amerikaanse die het ook zag dat 'ie niet giftig was. Toch wel bijzonder op zo'n drukke trail.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Paar weken geleden in Glacier twee slangen op de trail. De tweede zag ik niet aankomen en stak vlak voor mijn voeten het pad over. Het scheelde een centimeter of ik was er op gestapt. Geen idee wat voor een slang, zag er niet bijzonder gevaarlijk uit verder.
DaisyT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door DaisyT »

Hoe zit dat in Texas? In Palo Duro las ik al dat er genoeg zit....brrrr. maar kom je dat dan ook tegen bij je hotel in Amarillo? En hoe zit dat bij Graham, Dallas, Fort Worth, Austin en San Antonio? Daar ook? In april/mei...
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Vorig jaar zat er een flinke ratelslang pal naast een smal trail in Big Bend NP TX, gelukkig hadden anderen die al gespot. Hij zat zo dicht op het smalle pad dat er langs gaan een flinke uitdaging was.
jomo
Amerika-ontdekker

Bericht door jomo »

Jeetje..... ik lees dit net en mijn zin om Route 66 of het Zuidwesten te doen is echt over!
IK heb vreselijke angst voor spinnen en verstijf helemaal als ik hier een kleine spin zie.
En met vreselijke angst bedoel ik ook vreselijke angst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste mensen (waaronder ikzelf met meer dan 10 reizen naar het zw) hebben nog nooit een spin gezien tijdens de vakantie. Ik zie in je voorsteltopic dat je ook naar Florida bent geweest; het zal in het zuidwesten niet erger of anders zijn dan daar lijkt me.

Marianne
jomo
Amerika-ontdekker

Bericht door jomo »

Dank je Marianne, ben iets meer gerustgesteld. Maar heb echt vreselijke angst en krijg al hartkloppingen als ik er alleen maar aan denk.
Ik had mijn man al geappt dat het niet doorgaat.....brrrr......de horror..
Is er misschien een periode dat het het beste is om naar het Zuidwesten te gaan i.v.m. kans op spinnen (vroeg zij hoopvol)?
Slangen e.d. doet mij dan weer niet zoveel, hoe groter het beest hoe minder angst.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ze hebben gelukkig hele grote spinnen......

Maar serieus, ik denk dat de meeste mensen nooit een spin zien als ze op vakantie zijn, de kans is echt heel erg klein.
In alle jaren sinds 1984 dat ik in het zuid-westen kom heb ik twee keer een Tarantula gezien, en daarvan stak er een de weg over en zaten we in de auto, de ander werden we op gewezen door mensen, anders had ik er zo aan voorbij gelopen.

Wel hebben we bij de familie in San Diego al aardig wat Black Widow spiders gezien, daar zitten ze de griezels gewoon in de garage en in de struiken naast het huis, dat is wel altijd even slikken, want ik ben ook niet echt een liefhebber.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Voor de liefhebbers, gisteren in de tuin, nuja de inrit ...
Iphone pic, voor ik men goede camera had, was hij/zij verdwenen

Afbeelding
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer