Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Verkeer (af te leggen afstand per dag tijdens rondreis).
Hou er wel rekening mee, dat het in Amerika altijd afwachten is, wat voor auto je meekrijgt. Soms is het niet eens een auto uit de categorie, die je geboekt hebt. Zo hadden wij afgelopen reis een midsize suv gehuurd, maar toen puntje bij paaltje kwam hadden we de keuze uit een minivan of een minivan. Iets anders was simpelweg niet meer op voorraad. De verhuurder noemt dit dan een gratis upgrade naar een hogere categorie. Dus klamp je niet al te vast aan die Tahoe, want het zou eens iets heel anders kunnen worden.
Tahoe is full-size SUV en is een (veel) hogere categorie dan een Minivan. Dat moet je dus so wie so al nooit accepteren. Als je bij National, Alamo of Enterprise huurt kan men dan nog altijd lenen bij de buren bij een tekort - omdat het een overkoepelende moedermaatschappij is. In dat geval betaalt het huren bij een grotere maatschappij zich dus uit (in vergelijking met Sixt, Dollar, Budget etc.)
Edit: bovenstaande is uiteraard correct maar terugflezend zie ik nu dat het een Mid-size SUV betrof. Dat komt wel in de buurt van een Minivan.
Edit: bovenstaande is uiteraard correct maar terugflezend zie ik nu dat het een Mid-size SUV betrof. Dat komt wel in de buurt van een Minivan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat klopt. Maar ts zit hier en volgens mij in een ander topic zichzelf lekker te maken mbt een tahoe v8, terwijl je echt geen zekerheid hebt dat die er staat. Er zijn meer auto's in de full size suv klasse en daar slaat het 'of soortgelijk' op als je huurt. Mocht je dus geen tahoe zien, loop dan naar een greeter op de parkeerplaats en vraag erna (of naar een andere bak met dikke motor). Misschien kan hij iets betekenen voor je.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
@ ribruijn: wij hadden bij Alamo in Phoenix gehuurd en daar zitten de buren notabene in hetzelfde gebouw. Toch kregen we alleen de keuze uit een rij minivans. We konden eventueel wel de volgende dag terugkomen om te kijken of dan wel een auto uit onze categorie aanwezig was, maar dat was gezien ons reisschema geen haalbare kaart voor ons. Bovendien konden ze ons niet garanderen, dat er de volgende ochtend wel iets in onze categorie aanwezig zou zijn. Misschien dat het met een fullsize suv inderdaad wel anders is, simpelweg omdat er weinig hogere categorieën zijn, waar ze je naartoe kunnen upgraden. Ik wou met mijn vorige post ook alleen maar zeggen, dat de Tahoe alleen een voorbeeld-model is en dat je er niet vanuit moet gaan, dat je die ook daadwerkelijk meekrijgt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Beste allen,
Dank voor jullie realistische antwoorden en slimme tips. Ik zal mijn enthousiasme en dat van mijn zoon vwb de chevy Tahoe wat temperen. Wel gek trouwens, als je pizza bestelt krijg je meestal ook geen bami. En als je een vliegticket Londen boekt eindig je ook zelden op de Bahama's. De wereld van autoverhuur zal er wel eentje van cowboys en vage afspraken zijn.
Als ik het goed begrijp krijg je als je gewenste auto er niet is een vergelijkbare of een klasse hoger? In het laatste geval kijk ik nu al uit naar die "20 meter" lange Chevrolet Suburban
.... Ja, ik ben een optimist.
Dank voor jullie realistische antwoorden en slimme tips. Ik zal mijn enthousiasme en dat van mijn zoon vwb de chevy Tahoe wat temperen. Wel gek trouwens, als je pizza bestelt krijg je meestal ook geen bami. En als je een vliegticket Londen boekt eindig je ook zelden op de Bahama's. De wereld van autoverhuur zal er wel eentje van cowboys en vage afspraken zijn.
Als ik het goed begrijp krijg je als je gewenste auto er niet is een vergelijkbare of een klasse hoger? In het laatste geval kijk ik nu al uit naar die "20 meter" lange Chevrolet Suburban

Als je een auto boekt staat er bij mijn weten ook altijd bij: 'model ... of vergelijkbaar'
Als je een vliegticket boekt naar Las Vegas staat er niet bij, 'of vergelijkbaar'. En als je een pizza salami bestelt, zeg je ook niet 'of doe maar iets vergelijkbaars'.
Dus ik vind het niet raar dat je een andere auto kunt krijgen dan een specifiek model, omdat je bij het boeken al ziet staan dat het ook een vergelijkbaar model kan zijn. Een verhuurmaatschappij heeft verschillende categorieën, en in bijvoorbeeld de klasse 'fullsize SUV' hebben ze verschillende modellen. Het is niet dat ze alleen maar chevrolet tahoe's hebben staan in de categorie fullsize SUV. Stel er staat geen enkele auto meer uit die categorie (heb ik zelf nog niet meegemaakt) dan krijg je inderdaad iets mee uit een andere categorie.
Als je een vliegticket boekt naar Las Vegas staat er niet bij, 'of vergelijkbaar'. En als je een pizza salami bestelt, zeg je ook niet 'of doe maar iets vergelijkbaars'.
Dus ik vind het niet raar dat je een andere auto kunt krijgen dan een specifiek model, omdat je bij het boeken al ziet staan dat het ook een vergelijkbaar model kan zijn. Een verhuurmaatschappij heeft verschillende categorieën, en in bijvoorbeeld de klasse 'fullsize SUV' hebben ze verschillende modellen. Het is niet dat ze alleen maar chevrolet tahoe's hebben staan in de categorie fullsize SUV. Stel er staat geen enkele auto meer uit die categorie (heb ik zelf nog niet meegemaakt) dan krijg je inderdaad iets mee uit een andere categorie.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
@Sanfran,
Je hebt gelijk. Vergelijkbaar is goed genoeg. Als het maar groot en vierkant is. En voorzien van een machtige cylinderinhoud. En airco. Meer niet
Je hebt gelijk. Vergelijkbaar is goed genoeg. Als het maar groot en vierkant is. En voorzien van een machtige cylinderinhoud. En airco. Meer niet

Dat moet vast goed komen met een fullsize SUV 

2011: Zuidwesten