PSVwally schreef:downtown zou ik inderdaad echt niet met de fiets komen.
Griffith observatory. Komende vanaf North Western Avenue begint het bij de kruising met Franklin omhoog te gaan..
ik kwam ergens in een twitter bericht tegen dat jij iets met fietsen hebt.
Ik heb het stukje vanuit North Western Ave golvend door dan naar rechts en dan opwaarts links Griffith in 2x achter elkaar gereden.
en vreselijk gebaald dat ik en niet de vorm heb om... en niet de fiets om het toch...
daar zitten in het tweede deel van de klim naar het Observatory echt 7% stukken in , die niet opvallen omdat ze zo breed zijn
Maar het is en blijft een afstand.
er is soms bijna niets mooier dan fietsen, als je de benen hebt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik heb de benen die ik vroeger had helaas ook niet keer. Al komen ze de laatste maanden weer wat terug nu er weer wat kilootjes vanaf zijn getraind. Maar het is gemiddeld 5%, dus er zullen zeker steilere stukken tussen zitten (en toch erger dan de Vaalserberg).
Doch voor diegene die alleen heftige heuvels in de straten van San Francisco verwachten, die komen toch bedrogen uit. Fargo Street bij Echo Park bijvoorbeeld, met stukken van 33%
Geweldige informatie zeg, super bedankt. Ik ga zelf 18 december tot 25 december naar LA toe, ik zou graag willen weten of het dan druk is bij alle attracties (zeg maar Universal etc) of is dit niet echt een drukke vakantieperiode ter plaatse ?
Jeetje... Forget About it ! Ik dacht de Amerikanen zijn wel druk met kerstmis etc... Wel handig die site, super bedankt voor de snelle reactie !! Dan wordt het overal lang wachten waarschijnlijk.... Jammer
Wat is jullie ervaring met overnachten in LA? Is het verstandig om van tevoren te doen of gewoon bij aankomst in de stad zelf?
Het gaat om de laatste twee nachten van onze reis en aangezien LA zo onmetelijk groot is, lijkt het me niet zo eenvoudig om op de bonnefooi een geschikt hotel/motel te vinden.
Nu heb ik een qua ligging en tripadvisorbeoordelingen mooi motel gevonden, het Friendship motor inn, waarbij we voor twee nachten €205 kwijt zouden zijn. Is inclusief gratis parkeren en ligt mooi centraal tussen hollywood en downtown en het vliegveld.
Ik zou LA echt vooraf boeken. Al boek je het bij wijze van spreken op de ochtend dat je naar LA gaat dat maakt niet uit. Maar niet ter plekke gaan zoeken. Stel het hotel zit vol, dan moet je weer ergens wifi gaan vinden of door het verkeer naar een ander hotel.
Downtown LA moet je ook niet overal wezen he. Hou daar rekening mee. Vooral 's avonds rond het gemeentehuis. Beperk je tot het winkelgebied rond Broadway.
Vul na je reis ook onze hotels en campings pagina in zou ik je willen aanbevelen. Dit hotel zullen de meesten nl. niet kennen,
De buurt ken ik niet maar de locatie is inderdaad niet verkeerd. Je zou nog kunnen proberen met priceline een leuk hotel te scoren in een wat populairdere buurt (wij zaten een paar jaar geleden voor 120€ per nacht in het Andaz hotel op Sunset!), of kijken op Airbnb. Een beetje sfeervolle locatie is wel leuk. Maar als dat niet lukt lijkt dit me een acceptabel alternatief.
Op de bonnevooi in LA zou ik niet doen, zeker niet als je toch al weet wanneer en hoe lang je er gaat verblijven.
wij zaten een paar jaar geleden voor 120€ per nacht in het Andaz hotel op Sunset!,
Die kreeg ik als kortingsactie voor 250 euro per nacht aangeboden bij priceline. Leek me een leuk hotel, maar €750 voor 3 nachten vond ik toch erg overdreven.
PSVwally schreef:Ik zou LA echt vooraf boeken. Al boek je het bij wijze van spreken op de ochtend dat je naar LA gaat dat maakt niet uit. Maar niet ter plekke gaan zoeken. Stel het hotel zit vol, dan moet je weer ergens wifi gaan vinden of door het verkeer naar een ander hotel.
Downtown LA moet je ook niet overal wezen he. Hou daar rekening mee. Vooral 's avonds rond het gemeentehuis. Beperk je tot het winkelgebied rond Broadway.
Vul na je reis ook onze hotels en campings pagina in zou ik je willen aanbevelen. Dit hotel zullen de meesten nl. niet kennen,
Dat zijn we zeker van plan. Vooral omdat we nu zelf merken hoe fijn informatie en hulp vooraf al is. Dan zijn wat recensies wel het minste wat we terug kunnen doen.
En inderdaad is downtown niet overal even pluis, al zijn daar toch een paar dingen die we willen zien. Bovendien heb ik kaartjes voor een NHL wedstrijd in het Staples Center, dus is het wel fijn om het hotel daar op redelijke afstand in de buurt te hebben.
wij zaten een paar jaar geleden voor 120€ per nacht in het Andaz hotel op Sunset!,
Die kreeg ik als kortingsactie voor 250 euro per nacht aangeboden bij priceline. Leek me een leuk hotel, maar €750 voor 3 nachten vond ik toch erg overdreven.
Wij sliepen daar in oktober 2009, en ja, het was een heel erg leuk hotel. Misschien lag het ook aan de tijd van het jaar, maar ik heb het idee dat de hotelprijzen in bepaalde populaire plaatsen in de VS in de afgelopen paar jaar enorm gestegen zijn. Ik weet nog dat ik destijds op de website van het Andaz keek naar de echte prijzen en dat een kamer $240 per nacht kostte. Ik kan niet goed checken wat het nu kost, aangezien tot en met augustus 2016 booking.com aangeeft dat het uitverkocht is (heb alle maanden geprobeerd ). Ik zag 1 prijs, ergens in november '15: €393,00
EDIT: Hmmm, apart. Op de site van het hotel zelf is er wel availability, bijvoorbeeld in januari voor $225 per nacht. Nog steeds niet goedkoop, maar het zijn toch andere bedragen.
Wij zijn hier vorig jaar per ongeluk belandt, de hele week gratis naar de film en iedere avond een première! (a la LA dus wees niet verbaasd als je naast een bekende acteur zit).
Ook als je niet van films houdt is het een aanrader om op z'n minst langs te lopen .
Van 16 t/m 19 maart zitten wij in LA. We komen de 16de aan vanuit Pismo beach en vertrekken de 19de naar Laughlinn. Ons idee is om eerst naar Santa Monica te rijden en vanuit daar te fietsen naar Venice beach. Daarna willen we naar Hollywood (walk of fame) en Beverly Hills/rodeo drive rijden. Gaat dit lukken op deze dag denken jullie?
De volgende dag willen we naar Universal studios en het einde van de middag naar Griffith observatory.
De dag daarop de Warner brothers tour, Mullholland drive en eind van de middag naar Downtown.
Is dit een beetje te doen in de dagen dat we er zijn of zouden jullie het anders indelen (mogen ook rustig andere dingen bij)
Timb schreef:
De volgende dag willen we naar Universal studios en het einde van de middag naar Griffith observatory.
Dan is dit je combinatie met je Walk of Fame /Hollywood Boulevard wens.
Na je "is that all there is " bezoek rijd je in oostelijke richting naar N.Western Ave .
Hier links af, bij stoplichten in de linkerbaan meegaan met scherpe bocht naar rechts, de eerste links en je bent in Griffith Park.
Genieten van het ritje naar de Observatory , en hier op tijd zijn want het is er druk rond zonsondergang
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Zeg je auto bij Griffith Park wel boven na de tunnel. Grote kans dat de parking vol is en je de auto een paar 100m verder langs de weg moet zetten, maar altijd beter dan beneden.
Hollywood walk of fame moet je idd niet TE veel van verwachten, maar wel een keer op de foto hebben staan. Je zou daar ook een starline tour kunnen boeken en zo hollywood,beverly hills,rode drive,bel air etc ontdekken.
Hou er wel rekening mee dat Santa Monica Pier pas redelijk in de middag tot leven komt. Dus dat is komende vanuit Pismo prima te doen
Wij zouden op zaterdag 6/8/2016 van Palm Springs naar LAX moeten rijden.Onze vlucht naar Big Island vertrekt om 17.15u dus we moeten er toch wel om 15u zijn neem ik aan.Met inleveren van auto erbij,hoeveel tijd zouden we dan moeten voorzien om er op tijd te geraken?Ik heb al gelezen dat het verkeer in het weekend beter meevalt,maar wat moet ik me daarbij voorstellen?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.