In deze laatste staat ook een link naar onze EveryTrail pagina. We hebben immers deze volledige dag getracked. Je kan gewoon de gpx-file downloaden en op jullie gps/smartphone zetten.
Op die manier vind je heel wat makkelijker alle andere "wonderen der natuur" die rond The Wave te zien zijn.
Alvast veel plezier en...vergeet zeker niet voldoende drank en zonbescherming mee te nemen.
Dag Kalaman,
Jou coördinaten vanop jouw EveryTrail pagina hebben we enkele weken geleden al gedownload en op kaart uitgezet. Ik denk dat we ongeveer dezelfde route als jou zullen nemen. Mogelijks doen we er wel nog een zijstap naar Melody Arch en Big Mac bij... Zal allemaal wat afhangen van het weer (warm of heel warm).
Alvast heel erg bedankt voor de info alsook voor de coördinaten, maakt het allemaal wat makkelijker (alhoewel het 'stappenplan' in de folder ook wel duidelijk is (zij het dan enkel voor de Wave zelf)).
Onze survival kit staat bijna op punt. Enkel nog een fluitje kopen en een aansteker ... Je weet maar nooit
Graag gedaan, Elisa .
In onze track laat je er wel best Lace Rock uit. Ofwel hadden wij daar de verkeerde coördinaten ofwel bestaat Lace Rock niet meer. Ik geloof meer dat laatste, want op de plaats waar het zou moeten geweest zijn, zagen wij wel heel wat kleine rotsen liggen. Precies iets dat ingestort was.
Melody Arch hebben wij niet gedaan omdat onze tijd al strak genoeg was voor hetgeen wij gedaan hebben. Vergeet ook niet dat het in december was, dat het bere-koud was en dat het vanaf 16u-16u30 heel snel donker begon te worden.
Ik zou zeggen, laat het bij jullie afhangen van de hitte en hoe fit jullie zich nog voelen. Ik zou beginnen met de zaken die in onze blog staan en je ziet dan wel als je nog andere dingen wilt doen. Arches zijn er genoeg in het ZW, maar de rotstructuren van de CB vind je enkel daar .
Ze zijn vroeg met de mails deze maand. En ik ben ingeloot. Jeetje, wat ben ik hier blij mee.
Twee jaar geleden meegeloot in september en in oktober, niets. Toen ook ter plekke ook nog 3 ochtenden achter elkaar meegeloot, weer niets.
En dit jaar mag ik er dan eindelijk toch heen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Weet ik, maar 2 jaar geleden kwam ie rond 20.00h Nederlandse tijd en nu om 17.05h.
Maar ik klaag niet hoor
Laatst gewijzigd door annet2009 op 01 jun 2015, 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
De mails komen niet altijd de eerste van de maand. Vorig jaar mei kregen we het mailtje de 3e en we waren ingeloot
Het heeft nog erg lang geduurd voordat we de permits opgestuurd werden. De permits voor de Cayotte Butes South kregen we in het geheel niet opgestuurd en tenslotte de wave permits voor een tweede maal. Persoonlijk langs gaan bij het visitor center in Kenab heeft de oplossing gegeven. Samenvattend de administratie daar werkt niet altijd accuraat
Ik ben helaas uitgeloot. Op zich niet zo gek natuurlijk, de kans om ingeloot te worden was immers wel heeeel erg klein, maar desondanks ontzettend jammer!
Interesting NEWS RELEASE from the BLM:
Wave lottery only twice a year (December 1st and June 1st) and then a "48-hour-before" online-lottery for the remaing 10 permits (instead of the walk-in-lottery in Kanab).
And the semiannual calendar would also apply to the Coyote Buttes SOUTH and Paria Canyon!
But for now it is just a proposal and they are seeking public comment:
● When would the new system go into effect?
The transition to Recreation.gov is tentatively scheduled to go live in phases beginning April 1,
2016. The first phase will start with the advance online permits for Coyote Buttes North and
South, and Paria Canyon Overnight. The “48-hour” online lottery and calendar for Coyote
Buttes North and South will go live March 15, 2016.
● How will the online permitting work?
The new system will be similar to the old system. The biggest change will be the elimination of
the live “walk-in” lottery in Kanab, Utah, for Coyote Buttes North and no over-the-counter
purchases for Coyote Buttes South. The system will implement a “48-hour” online lottery for
Coyote Buttes North, which includes the Wave.
Previously, 10 of the 20 daily permits were issued via an advanced online lottery and the
remaining 10 daily permits were issued during a live “walk-in” lottery.
● How do the semi-annual and 48-hour lotteries for Coyote Buttes North (including the
Wave) work?
Permits for Coyote Buttes North will be issued via two methods: a semi-annual lottery and a
daily, 48-hour lottery.
For the semiannual lottery, the public will have two months to enter the lotteries that will run on
December 1 and June 1 for the months of January 1-June 30 and July 1-December 31,
respectively. Application periods will be October 1-November 30 for the December 1 lottery
and April 1-May 31 for the June 1 lottery.
The main benefit of the semi-annual lottery will be the public will only have to apply twice a
year to the lottery instead of monthly as under the current system.
The “48-hour” lottery will take the place of the current “walk-in” lottery and take place daily
online. For example, if you want to access Coyote Buttes on May 15, you would apply for those
permits on May 13. Successful applicants would be notified that night so permits could be
picked up on May 14.
The benefits of a “48-hour” online lottery are:
▪ Users will not have to attend a live “walk-in” lottery in person.
▪ The system will be more equitable to the local communities surrounding Vermilion Cliffs
National Monument.
▪ “Winners” of permits will still need to pick up permits at designated areas so there will be no
loss of face-to-face contact with visitors accessing the SMA.
▪ Reduces staff time managing the walk-in lottery and shifts resources to “on-the-ground”
management of the SMA, such as increased safety patrols.
Dus als je bijvoorbeeld van plan bent om in juni op vakantie te gaan in het Zuidwesten, dan moet je dus al in oktober/november van het jaar voordien inschrijven om mee te doen met de lotery op 1 december? Op die moment heb je toch nog geen flauw idee van je exacte data dat je in de omgeving van Page/Kanab bent? Het was al moeilijk om een ticket te bemachtigen, dit vergemakkelijkt het ook niet echt.
Je kunt dan toch altijd nog meedoen met de 48-hr online lottery ?
Begrijp ik het goed dat voor CB South nu ook geloot moet worden?
En dat het alleen nog plannen zijn en nog niet definitief?
Al staat er in het voorstel dat ze plannnen dit in april 2016 te beginnen toepassen.
Ik vind het vooruitzicht van een loterij in december voor Juni maand juist prettig, lijkt me dat ik als vroege boeker dan meer kans heb omdat velen nog niets vast hebben staan qua reis
Vito schreef:Je kunt dan toch altijd nog meedoen met de 48-hr online lottery ?
Begrijp ik het goed dat voor CB South nu ook geloot moet worden?
Maar die 48hr is voor de laatste 10 permits, als vervanging van hetgeen nu in het BLM kantoor gebeurt. De eerste kans wordt al moeilijker om in te plannen.
En ja, precies ook voor CB south!
Het is inderdaad goed als je ver op voorhand boekt. Al vrees ik dat veel mensen zich met dit systeem dan voor veel data gaan inschrijven. Dus of je daar dan echt een voordeel aan hebt weet ik niet.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.