Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sluiten nationale parken?!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MartiXL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Sluiten nationale parken?!

Bericht door MartiXL »

Bedankt Marianne.
Maar scenic byway 1298? Het zal vast aan mij liggen. Maar waar kan ik die vinden? :roll:
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

MartiXL schreef:Bedankt Marianne.
Maar scenic byway 1298? Het zal vast aan mij liggen. Maar waar kan ik die vinden? :roll:
Ik denk dat hij de Scenic Byway 12 bedoelt.

Ik kreeg net nog een nieuwsbrief van de National Parks:
http://www.nationalparks.org/connect/bl ... -need-know

Zie hier voor de laatste updates:
http://www.nationalparks.org/connect/np ... onal-parks

GOVERNMENT SHUTDOWN FORCES CLOSURES OF 401 NATIONAL PARKS
Tuesday, October 01, 2013
NPS News
GOVERNMENT SHUTDOWN FORCES CLOSURE OF 401 NATIONAL PARKS

WASHINGTON – Because of the shutdown of the federal government caused by the lapse in appropriations, the National Park Service has closed all 401 national parks and suspended operation of dozens of community assistance programs.

All park grounds, visitor centers, hotels, campgrounds, and park roads – except for thru ways – are closed. All programs are canceled and permits issued for special events on park grounds nationwide are rescinded.

Park visitors in all overnight campgrounds and lodges have been given until no later than 6:00 p.m. Eastern Daylight Time on Thursday, October 3 to make other arrangements and leave the park.

National parks will remain closed until the government reopens.

The National Park System hosts more than 282 million people per year, and more than 715,000 people per day in October. Those visitors spend about $76 million per day in communities near national parks.

Examples of impacts of a shutdown of the National Park Service include:

15,000 people a day planning to visit the Statue of Liberty will have their reservations cancelled.
All mule trips in Grand Canyon National Park, an iconic tradition dating back more than 125 years, will be cancelled.
More than 7,500 people a day coming to enjoy Old Faithful and the other splendors of Yellowstone National Park will be turned away.
The cancellation of thousands of interpretive and education programs and special events at parks across the country.
An October shutdown is costing the National Park Service an estimated $450,000 per day in lost revenue from fees collected at entry stations and fees paid for in-park activities such as cave tours, boat rides and camping.

The shutdown will affect more than 20,000 National Park Service employees, who are furloughed until an appropriation is passed (3,000 employees continue to work, providing essential services, including security, emergency services and firefighting). Additionally, approximately 25,000 concession employees are employed in national parks during the summer and about half of them are still on the job in early October.

Because it will not be maintained, the National Park Service website will be down for the duration of the shutdown, closing off access to 750,000 web pages about national parks and programs. NPS.gov is used extensively for educational purposes and travel planning by 91 million unique visitors every year.

For updates on the shutdown, please visit http://www.doi.gov/shutdown.

About the National Park Service. National Park Service employees care for America's 401 national parks and work with communities across the nation to help preserve local history and create close-to-home recreational opportunities.
niekkim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door niekkim »

Wij maken ons toch echt zorgen.

Komen net aan in kingman en er hangt al een matrix bord Grand Canyon gesloten.
Morgen gaan we naar east rim en dan zullen we zien wat we kunnen verwachten.

Ik hou jullie op de hoogte.
Samantaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Samantaatje »

Wij zijn momenteel in Monument Valley maar hebben voor morgen en overmorgen plek op mather campground Gramd Canyon. Ik ga er vanuit dat we daar nu niet terecht kunnen, maar weet iemand of we wel de 64 langs de South Rim kunnen rijden zodat we toch nog een 'glimp' ervan kunnen oppikken? Iemand nu daar?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

@Samantaatje: "Highway 64, which is operated in conjunction with the state, will remain open to allow free travel from Tusayan and Cameron, but the overlooks and destinations along the rim will be off limits to visitors. No commercial operators will be allowed into the park." http://azdailysun.com/news/local/park-v ... f887a.html
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Samantaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Samantaatje »

Thnx. Dus de weg is wel open maar je mag nergens stoppen. Weet je of je vanaf de weg iets ziet? Of is t dan echt niet de moeite om er naar toe te rijden?
Voor mijn man zou de Grand Canyon zo'n beetje het hoogte punt van de reis zijn, soort van 'jongensdroom' om daar ooit ens naar toe te gaan, dus flinke domper dat dit nu gebeurd.. Maar we beseffen ons goed dat dit een luxe-probleem is :wink:
Reimar
Amerika-ontdekker

Bericht door Reimar »

Smantha: er zijn een paar punten waar je vanaf de 64 iets kan zien. Maar als je ook daar niet mag stoppen is het zonde van de rit. Misschien kun je overwegen om een heli of small airplane tour te doen met papillon. Zij vliegen nog steeds ondanks de shutdown. Wij hebben dit eergisteren gedaan en het was echt gaaf!
Roadtripjes: Nieuw Zeeland (2009/2010) Thailand (2011), Australie (2012) en nu USA(2013)
Peter27

Bericht door Peter27 »

Wij zitten vandaag in Page en hebben Grand Canyon voor morgen op het programma staan, gelukkig hebben weer alle andere parken al gehad. Ik heb vanavond met Papillon gebeld en de helikopter vluchten gaan gewoon door. Als het goed is bezoeken er morgen dus gewoon de grand canyon, al kunnen we helaas niet naar de viewpoints.
estherdgeus
Amerika-ontdekker

Bericht door estherdgeus »

We waren vanmorgen in Yosemite. Ook hier werd natuurlijk alles gesloten. Highway 120 was open als doorgangsweg. Helaas mag je nergens stoppen. Wij parkeerden de camper, maar werden meteen weg gestuurd. Een hele korte stop voor foto's is wel heel leuk. Voor mensen die alternatieven zoeken, wij zijn vandaag de loop gaan rijden bij june lake, echte aanrader en hebben south tufa's bezocht.
ellen03
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door ellen03 »

Wij zitten momenteel in Moab en hebben vandaag Dead Horse Point SP gedaan ipv Canyonlands. Vooral de route er naar toe was fantastisch. Ook wij balen als een stekker dat tijdens onze eerste Amerika reis ons schema volledig in duigen valt. We hebben slechts 2 van de 8 geplande NP's kunnen bezoeken en zullen de hoogtepunten van onze reis waarschijnlijk allemaal moeten missen. Op het nieuws wordt gesproken over een duur van 10 tot 12 dagen. Tegen die tijd zitten we in San Francisco en vliegen we weer naar Nederland. Bij aankomst in ons motel in Moab hadden ze hier aan de receptie al een heel A4tje vol alternatieven klaarliggen, wij waren blij verrast. Ook voor morgen hebben ze een scenic route aangeraden die we gaan rijden ipv van een bezoek aan Arches NP.
Het is even schakelen maar we zijn er wel van overtuigd dat we er zelf wat van moeten maken. En idd, er zijn zoveel mooie dingen te zien hier.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jean-Paul schreef:
MartiXL schreef:Bedankt Marianne.
Ik denk dat hij de Scenic Byway 12 bedoelt.
Nee, zij bedoelt de 128. Ten noordoosten van Moab.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 okt 2013, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Reimar schreef:....Misschien kun je overwegen om een heli of small airplane tour te doen met papillon. Zij vliegen nog steeds ondanks de shutdown. Wij hebben dit eergisteren gedaan en het was echt gaaf!
Ik zou dan wel zo snel mogelijk een vlucht boeken, zal dan wel storm lopen nu.
Ik ben er niet geweest, maar onder de omstandigheden is de tourist trap skywalk aan de grand Canyon West ook een optie? Daar zal het ook wel drukker zijn.

In de buurt van Yosemite is de goldrushroute misschien een leuk alternatief? De Alabama hills bij Lone Pine? Of wellicht doorrijden naar Lake Tahoe?
Helemaal uit de route, maar voor sequoias (ok, een ander soort, maar minstens zo indrukwekkend) kun je ook naar het prachtige Humbolt State Park (Avenue of the Giants) aan de kust een stuk ten noorden van SF. Wij waren daar in 2009 en heeft veel indruk gemaakt.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Zal hier misschien al geschreven zijn, maar misschien heeft iemand er nog iets aan.
Volgende state parks zijn ook de moeite:in de buurt van Phoenix Catalina SP en Tucson: Bear Canyon SP. Alternatief voor de Grand Canyon kan misschien zijn: Havasupai Falls. Alles in de buurt van Page. In Moab: Fisher towers, heel mooie wandeling.
Red Rock Canyon SP net voor Bryce. Custer SP in de Black Hills

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Misschien dat de mensen die vervangende parken zoeken ivm de shutdown, hun eigen topic even terug boven halen.
Het is dan veel makkelijker voor de anderen om toepasbare reacties te geven.
Ze zullen meer gepersonaliseerd zijn en de TS zal zelf minder moeten puzzelen.
Als mensen hun topic willen laten opvallen om zo snel mogelijk alternatieven te vinden kunnen ze een melding doen en wordt de topictitel opvallend aangepast.
Groetjes,
Carine
ilovemesomeusa
Amerika-newbie

Bericht door ilovemesomeusa »

Wat fijn om zoveel tips te lezen! Ik heb genoeg alternatieven voor een hoop parken waar we heen wilden.

Alleen nog benieuwd naar tips waarnaar we kunnen uitwijken rondom Rocky Mountain NP en Seqouia / KC.

(Ben ondertussen ontdek-amerika.nl en andere reisverslagen op t forum aan het lezen)...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk even naar de tip die sachasenne hierboven heeft gegeven. Het is voor ons lastig om alternatieven aan te dragen als we de route niet kennen. Jullie hadden een routetopic zie ik, maar na de eerste post gene reactie meer gegeven. Ik had daarin al naar ons 2013-verslag verwezen. Je zou daarin eens kunenn kijken voor een alternatief voor RMNP.
Hoe ziet de route er nu uit en liggen er overnachtingen vast? En wanneer vertrekken jullie?

Rondom
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wij hebben gisteren aan de ingang gestaan van Fort Point Np aan de voet van de Golden Gate bridge in San Francisco.Er was een briefje aan het hek met de mededeling dat het park gesloten is door de shutdown. Echter niemand trok er zich blijkbaar iets van aan want het liep er vol joggers die de afrastering negeerden en gewoon doorliepen. Enkel met de auto was het onmogelijk om verder te rijden en ook de gebouwen van het NP waren gesloten.
Aan de Blue and Gold fleet rederij bij Fishermans Warf, waarmee wij enkele jaren terug Alcatraz bezocht hebben, kon je nu alleen nog maar rond Alcatraz varen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

ilovemesomeusa schreef:Wat fijn om zoveel tips te lezen! Ik heb genoeg alternatieven voor een hoop parken waar we heen wilden.

Alleen nog benieuwd naar tips waarnaar we kunnen uitwijken rondom Rocky Mountain NP
......
Ik weet niet waar je vandaan komt of heen gaat maar misschien kun je nog wat ideeën voor RMNP halen uit ons verslag 2010. We zijn toen in Colorado geweest.
Boulder (CO) is in ieder geval een hele leuke plaats (ook om te overnachten). Hier een topic over wat je kunt doen in de omgeving van Boulder (RMNP vervalt natuurlijk dan)

Manitou Springs is ook erg leuk. Daar heb je ook Garden of the Gods en die is nog gewoon open, zie hier. Ik weet niet of Pikes Peak open is, maar ik denk het wel
Je kunt hier met de auto naar boven rijden zie ons verslag maar ook met een treintje.

Langs de I 7-0 zijn ook allemaal leuke plaatsjes zoals Georgetown, zie ons verslag of rij bijvoorbeeld een mooie bergroute naar plaatsjes zoals Aspen of Leadville.

Nog een site met alle Colorado State Parks.
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Samantaatje schreef:Thnx. Dus de weg is wel open maar je mag nergens stoppen. Weet je of je vanaf de weg iets ziet? Of is t dan echt niet de moeite om er naar toe te rijden?
Voor mijn man zou de Grand Canyon zo'n beetje het hoogte punt van de reis zijn, soort van 'jongensdroom' om daar ooit ens naar toe te gaan, dus flinke domper dat dit nu gebeurd.. Maar we beseffen ons goed dat dit een luxe-probleem is :wink:
Wat al eerder genoemd werd: probeer met een helicopter van Papillon door de Grand Canyon te gaan! Met een ANWB pasje krijg je hier ook nog AAA discount.
Het zal wel druk zijn dus misschien toch maar even reserveren?
http://www.papillon.com/
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Martin & Marianne schreef: Nee, zij bedoelt de 128. Ten noordoosten van Moab.

Marianne
Oeps, sorry! 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer