Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Panorama trail Yosemite

Bericht door ina »

Wij hebben de trail 2 weken terug gelopen, wat een mooie trail! Hij viel ons reuze mee(ondanks dat ik een knieblessure had wat op het eind wat pijnlijk werd). Wij wilden ons niet vastleggen dus hadden geen bus geboekt, ik heb op de camping de buren gevraagd of ze toevallig naar Glacier point gingen de volgende dag, we hadden geluk, ze zijn met ons naar boven gereden met hun eigen auto en een van hen heeft onze auto weer terug gereden naar de camping. Toen we s'middags terug kwamen stond de auto netjes op zijn plekje. Ik had verwacht dat we geen puf meer zouden hebben na de trail maar dat viel reuze mee. Wel hadden we de volgende dag spierpijn, dat we een rijdag hadden hielp wat dat betreft niet bepaald, even los lopen werkt beter. Ik kan deze trail iedereen die een beetje fit is aanbevelen, heel gevarieerd met mooie uitzichten. Wij hebben er 5 1/2 uur over gedaan, zonder mij zeker sneller.
http://www.wagenaarvakantie2015.blogspo ... -down.html
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Bedankt Ina, ik moet mijn man nog even overhalen om deze trail ook te gaan lopen over 3 weken.
Ondertussen ga ik even genieten van je reisverslag, het leest lekker weg! :thumbup:
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ga nu toch twijfelen of we niet "verkeerd" zijn gelopen op de trail. Bij Nevada fall zijn wij terug gelopen naar de trail waar we vandaan kwamen van de Ilouette fall en daarvandaan naar de Vernal falls. Volgens mij hadden we eigenlijk over het houten bruggetje moeten lopen en daar naar beneden moeten gaan maar we zagen daar geen pad vandaar dat we terugliepen, ik weet dit echter niet zeker??
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als ik de foto's op je blog bekijk dan denk ik inderdaad dat jullie een ander pad genomen hebben dan wij.
Vooral die foto waar je de Vernal Falls van bovenaf ziet doet me dat denken.
Als ik dit kaartje zie, zijn jullie dan via Clark Point gegaan?
Wij zijn iig de brug bij de Nevada Falls overgestoken en langs de waterval naar beneden gelopen.
mara25 schreef:ik moet mijn man nog even overhalen om deze trail ook te gaan lopen over 3 weken.

Ik vond het best een zware wandeling. Hier vind je ons verslag van 10 dagen geleden mocht je dat interessant vinden.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik denk dat je gelijk hebt Elly, met Craft point, vanaf Nevada fall moesten we zo'n 400 meter terug weer omhoog lopen naar de splitsing, Ilouette falls/Vernal falls. De kinderen dachten dat we over de brug moesten, daar hebben we ook gekeken maar we zagen daar zo gauw geen bordje, wij waren er vroeg dus ook niet heel veel mensen. Michel zei dat we terug moesten omdat hij daar op het bordje Vernal falls had zien staan, ik zei nog volgens mij klopt het niet want ik had in geen enkel verslag gelezen dat je weer omhoog moet. Ik vond het ook geen makkelijk pad om te lopen dus ging er maar vanuit dat het de goede was, ze gaan bij ons ook zo snel en ik als kleinste ren/hobbel er maar achter aan. Ik baal nu wel een beetje, heb ik toch niet helemaal de echte Panorama trail gelopen. :cry:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

haha, en nu? Nog een keer terug om wel het juiste pad te bewandelen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed ook dat jullie de John Muir Trail hebben genomen Ina. Wel gek dat je het andere pad niet hebt gezien. Je moet nog wel even doorlopen boven bij de Nevada Fall want je loopt dan aan de andere kant van de rivier langs. Ik zal eens kijken of ik daar foto's van heb.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Zit niets anders op :wink: of we dan weer zo'n aardige buurvrouw hebben die ons naar boven brengt?? Of zal ik het er maar op gooien dat we hem nu extra lang hebben gemaakt, iets meer kilometers gelopen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie hebben het eigenlijk heel goed gedaan. Het stuk langs de Nevada Fall is niet fijn lopen. En je ziet niet veel van de waterval (vanaf de JMT is het uitzicht daarop eigenlijk mooier zoals op jullie foto). Bij de Vernal Fall vind ik het pad langs de waterval wel een must. Ik denk dat jullie route ook sneller is ook al is het iets langer.

Edit:
Hier een foto van de plek waar het steile pad langs de Nevada fall begint (links op de foto). Je moet voorbij de brug nog iets doorlopen, naar de toiletgebouwen. Vanaf dit punt is het naar de vallei via de JMT 1,5 mijl langer dan via de Mist Trail. Voor jullie maakte het minder uit omdat je niet naar dit punt bent gelopen en omdat je vanaf de Vernal Fall wel de Mist Trail hebt gelopen.
nevada fall.jpg
Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Is dit eigenlijk een wandeling met gevaarlijke stukken ? Langs ravijnen of gladde trappen ?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ligt eraan wat je gevaarlijk vindt. De misttrail is wel opletten geblazen en ook de trappen daar kunnen glad zijn van het water. Gewoon zorgen dat je je gezond verstand blijft gebruiken en opletten waar je je voeten neerzet.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En op de paden blijven. De meeste ongelukken gebeuren daar omdat mensen, zoals Marenko al aangaf, hun verstand niet gebruiken en domme dingen doen.
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Ok bedankt. Ja het is een trail wat ik wil gaan wandelen maar ik ga eens kijken of ik op YouTube wat vind. Ik heb Observation Point gedaan, De hike naar de Delicate Arch, Peekaboo Loop, BAT,... Dan moet deze ook wel lukken.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb die eerste 3 ook gedaan en vond hierbij vergeleken de Panorama Trail het zwaarst maar ik geloof dat de meesten dat anders ervaren. Het is toch een pittig klimmetje en vooral de afdaling naast de Nevada Fall vond ik zwaarder vanwege de vele rotsen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In het voorjaar is het echt uitkijken bij de Mist Trail want het zal dan echt heel nat zijn langs de Vernal Fall. Maar met goede schoenen is het prima te doen. Je hebt niet echt afgronden vlak langs het pad, dus zlefs als je uitglijdt betekent dat nog niet dat je meters naar beneden valt. Hoewel dat wel mogelijk is als je van het pad af gaat.
Hier zie je ons verslag van de PT eind juni dit jaar met wat foto's van de afdaling bij de Nevada en Vernal Falls.
En zie hier voor de mist bij de Vernal fall begin juni.

Marianne
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

Ik heb de trail vorige week gelopen. In een woord: Geweldig!

We hadden de eerste guided tour bus naar Glacier Point. De chauffeur was goed geïnformeerd over het park en vertelde een waslijst aan weetjes en feitjes over het park. Voor de een interessant, voor de ander wat minder want er lagen er een goed aantal te slapen :lol:

Na de nodige foto's en selfies zijn we gaan wandelen. In totaal hebben we er 4:56 uur over gedaan. De effectieve tijd is een stuk korter, want bij de eerste rivier zijn we een stukje omlaag gelopen naar het water, waar ik ben uitgegleden en met een lelijke val in het ijskoude water ben beland. Gelukkig wist ik de camera boven water te houden, maar ik was zeiknat. Ik moest een en ander uitwringen, afdrogen, etc.. Gelukkig alleen een gekneusde elleboog. Achteraf bedachten we ons dat het heel anders af had kunnen lopen.

Bij de Nevada Falls hebben we blijkbaar een bordje gemist. Wij zijn via de Mist Trail afgedaald naar de bus stop. Na uren bijna alleen op de Panorama trail te hebben gewandeld, is het irritant dat het zoveel drukker is op de Mist Trail :wink:

Nog een advies aan degene die de trail ook nog willen doen: Neem genoeg eten en drinken mee! Op de trail kwamen we geregeld mensen tegen die enkel met een flesje water aan het wandelen waren. Bijzonder dom! Het was 35 graden en wij waren voorzien van een 2L Camelbak water en 2 halve liters Gatorade. Dit was net genoeg.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Arends1989 schreef: Nog een advies aan degene die de trail ook nog willen doen: Neem genoeg eten en drinken mee! Op de trail kwamen we geregeld mensen tegen die enkel met een flesje water aan het wandelen waren. Bijzonder dom! Het was 35 graden en wij waren voorzien van een 2L Camelbak water en 2 halve liters Gatorade. Dit was net genoeg.
Dan is een waterfilter echt ideaal. Er is onderweg genoeg water en het is altijd lekker fris. Scheelt je veel sjouwen.
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

Klopt! Persoonlijk heb ik geen last van die 3 kilo aan vocht, maar met warme omstandigheden kan het geen kwaad om iets extra's achter de hand te hebben.

Bij de Dick's Sporting Goods kwam ik dit filter tegen voor Camelbak producten:

http://www.camelbak.com/en/Internationa ... ilter.aspx

Wanneer je deze tussen het slangetje en het mondstuk doet, kun je overal water scheppen met je waterzak.

Nog mooier was de Lifestraw, welke ik overweeg aan te schaffen voor volgend jaar:

http://www.buylifestraw.com/en/products ... w-personal
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben deze.
We gebruiken de 2e zak niet maar vullen daar onze flesjes mee.
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Bedankt voor de reacties. Deze hike gaat de planning in :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen