Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Beginnersfouten
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Beginnersfouten
Ik vind dat niet echt een beginnersfoutje. Mijn Engels is niet zo geweldig maar aangezien ze in Amerika geen Nederlands spreken zal ik me er toch mee moeten zien te redden.
Een tolk mee op vakantie nemen is me iets te duur
Edit: Hoewel... ik kan natuurlijk mijn dochter meenemen. Die is afgestudeerd in Engels Taal en Cultuur, dus ik mag aannemen dat zij wel goed Engels spreekt.
Een tolk mee op vakantie nemen is me iets te duur

Edit: Hoewel... ik kan natuurlijk mijn dochter meenemen. Die is afgestudeerd in Engels Taal en Cultuur, dus ik mag aannemen dat zij wel goed Engels spreekt.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
En ik mijn Engelse schoonzoon
Die is altijd onder de indruk hoe goed Nederlanders zich in Engels kunnen redden. Natuurlijk is het allemaal niet perfect en vooral de nuanceverschillen zijn moeilijk maar toch. Na 3,5 jaar hier over de vloer komen is zijn Nederlands nog steeds zeer matig en communiceert hij zelfs in het Engels met mijn moeder die ooit een jaartje een cursus Engels heeft gehad 

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het viel me in Normandië juist op hoeveel Amerikanen er met een tolk over de oorlogsstranden liepen. Maar ik zou het mindere Engels van anderstaligen toch niet een beginnersfout noemen?
Op 200m van het Staples Center parkeren voor 20 dollar en er achter komen dat het slechts 100m verder maar 10 dollar kost (op meer plekken zo), geen idee hebben wat het verschil tussen de benzinesoorten is (behalve diesel natuurlijk)
Op 200m van het Staples Center parkeren voor 20 dollar en er achter komen dat het slechts 100m verder maar 10 dollar kost (op meer plekken zo), geen idee hebben wat het verschil tussen de benzinesoorten is (behalve diesel natuurlijk)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zeg altijd: taal is een communicatiemiddel en als mensen elkaar willen begrijpen, lukt dat ook. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Engels is helaas soms iets anders dan Amerikaans. Een collega van mij uit de USA had grote problemen om te volgen wat iemand uit Engeland vertelde tijdens een meeting....
Hij had grote moeite om het Harry Potter engels te begrijpen....
Hij had grote moeite om het Harry Potter engels te begrijpen....
En ik zeg altijd: Er is geen communicatie. Alleen gradaties van miscommunicatieOld Faithful schreef:Ik zeg altijd: taal is een communicatiemiddel en als mensen elkaar willen begrijpen, lukt dat ook.

Onze prof zei weleens dat het bij Nederlanders vaak iets moeilijker was om ze duidelijk te maken dat hun Engels misschien niet helemaal op punt stond. Zoals die keer dat hij moest tolken voor een bedrijfsleider, die erop stond dat hij zelf de Amerikaanse delegatie wel zou verwelkomen. Daar had hij geen tolk voor nodig. Delegatie komt binnen: "Hi, we hate you very welkom."
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deels mee eens. Dat er gevraagd wordt naar een upgrade heb ik geen probleem mee. Maar als ik dan nee zeg, dan wil ik niet te horen krijgen dat het toch echt niet kan met deze auto door Arizona en Utah te rijden? En dat een upgrade echt wel een must is...Ik vind het trouwens absurd dat bedrijven als Hertz e.d zich met deze praktijken bezig houden.
Net of de wegen daar anders zijn dan in California. En als ik dan nog eens nee zeg moet het ook klaar zijn. Maar voor de medewerkers is de commissie die ze vangen op de huurders die ja zeggen gewoon een deel van hun loon, dus ergens snap ik wel dat ze het proberen.
Dat je zoals in Portugal of Spanje ineens met allerlei vreemde verzekeringsbedragen wordt geconfronteerd en anders je auto niet meekrijgt, dat vind ik meer schofterig.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ook dat is niet zo schofterig als het lijkt. Aan de balies wordt veel mensen pas duidelijk dat ze óf de verzekering van de auto moeten nemen bij de bewuste verhuurder óf een stevige borg moeten betalen als ze het eigen risico afkopen via de tussenpersoon of een externe verzekeraar nemen. En die borg bedraagt vaak meer dan de limiet op de credit card, dat mag je een vies spelletje noemen. Maar het is wel allemaal van tevoren prima te lezen op de vouchers, maar dat is voor veel mensen moeilijk.PSVwally schreef: Dat je zoals in Portugal of Spanje ineens met allerlei vreemde verzekeringsbedragen wordt geconfronteerd en anders je auto niet meekrijgt, dat vind ik meer schofterig.
Hetzelfde geldt trouwens voor verhuurders aan Nederlandse balies hoor. Ik krijg in Eindhoven ook te horen dat ik 1500 euro borg krijg op een kleine middenklasser omdat ik ervoor kies mijn eigen risico af te kopen bij AutoEurope. Ik accepteer dat gewoon en daar kijken ze weleens raar van op.
Het is mij te makkelijk Spanje en Portugal daarin alleen te noemen, het gebeurt in heel Europa.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oke, daar heb je gelijk in. Maar ik doelde op dit wat ik zelf in Portugal mee heb gemaakt. Al ben ik daar zo boos geworden dat ik alles toch gewoon mee kreeg zonder extra betalen. Maar kijk dit eens? http://www.npo.nl/groeten-van-max/22-06 ... AX_1068531Het is mij te makkelijk Spanje en Portugal daarin alleen te noemen, het gebeurt in heel Europa.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan nu het filmpje even niet afspelen, maar volgens mij gebeurde daar toch toch precies wat ik bedoel.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:

Nou, dat filmpje is inderdaad niet duidelijk. Dat je een borg moet betalen is nu eenmaal soms zo, maar dat zou je vooraf moeten weten. En dat wordt dus niet genoemd, werd die borg bij het boeken al duidelijk aangegeven, of niet? Wij hebben wel eens in Chili een auto gehuurd, daar was de borg $3500. Dat wisten we, daar waren we op voorbereid, dus dat hebben we gewoon betaald.
Daarnaast, als je zo'n situatie hebt en er niet uit komt, waarom bel je op dat moment niet de bemiddelaar om het verder uit te zoeken? Hebben wij ook wel eens gedaan toen we (ook weer in Chili) een heel ander soort auto kregen dat wij geboekt hadden, het systeem van de verhuurder gaf iets heel anders aan dan onze voucher. We moesten het uiteindelijk doen met de opties die er waren (en dat bleek uiteindelijk nog prima), maar zo was het direct duidelijk dat wij er niets aan konden doen waardoor verhuurder goed meedacht en bemiddelaar ons een deel van het huurbedrag terugbetaalde.
Moet wel zeggen dat die autoverhuurder wel erg vaag en opdringerig bleef, dat is inderdaad niet netjes.
Daarnaast, als je zo'n situatie hebt en er niet uit komt, waarom bel je op dat moment niet de bemiddelaar om het verder uit te zoeken? Hebben wij ook wel eens gedaan toen we (ook weer in Chili) een heel ander soort auto kregen dat wij geboekt hadden, het systeem van de verhuurder gaf iets heel anders aan dan onze voucher. We moesten het uiteindelijk doen met de opties die er waren (en dat bleek uiteindelijk nog prima), maar zo was het direct duidelijk dat wij er niets aan konden doen waardoor verhuurder goed meedacht en bemiddelaar ons een deel van het huurbedrag terugbetaalde.
Moet wel zeggen dat die autoverhuurder wel erg vaag en opdringerig bleef, dat is inderdaad niet netjes.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ben het er ook niet mee eens. Het grootste probleem is dat mensen de kleine lettertjes niet lezen, dáár gaat het fout. Wij huren al jaren in Griekenland en daar is nog nooit geprobeerd mij enige extra verzekering aan te smeren. Dus het is zeker landafhankelijk.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik huur ook al jaren in Griekenland en ook nog nooit problemen met aansmeren van verzekeringen gehad.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hahaha, dat was ons inderdaad ook al opgevallen, het muziek aanbod op de radio zenders is niet uitgebreid, heel veel herhaling...boonens schreef: - Muziek. Je maakt aardig wat kilometers en zal redelijk snel uitgekeken zijn op het radio-aanbod (tenzij je het prettig vindt om de grootste hit 3x per uur voorbij te horen komen)

-
- Amerika-ontdekker
Met een gekochte Volkswagen Jetta met 160.000 miles op de teller met 4 Poolse vrouwen van 25, 3 maanden door de USA te willen reizen.
Nee, niet bij mij.
Maar wel die 4 vrouwen die na 2 dagen met panne bij Page op zondag met bovengenoemde wagen waren gestrand.
Ik heb de auto weer aan de praat gekregen, maar hoop zo enorm veel dat het nog goed met ze gaat........
Nee, niet bij mij.
Maar wel die 4 vrouwen die na 2 dagen met panne bij Page op zondag met bovengenoemde wagen waren gestrand.
Ik heb de auto weer aan de praat gekregen, maar hoop zo enorm veel dat het nog goed met ze gaat........