Martin & Marianne schreef:Heb je de rest van dit topic al doorgelezen? En dit topic? Daar staan allerlei alternatieven.
Bekijk die eens en afhankelijk van de omstandigheden rond de brand zou ik een keuze maken,
Hoeveel nachten heb je in Oakhurst, met andere woorden hoeveel tijd heb je voor de alternatieve route? Heb je Oakhurst gekozen vanwege de Mariposa Grove? Wil je sequoia's zien?
Marianne
Dank voor je tip. Ik houd dit draadje aandachtig in de gaten, maar gezien de brand zich met de dag ontwikkeld/verplaatst zijn de adviezen per dag verschillend . We hebben drie dagen in Oakhurst, waarbij o.a. Mariposa op de planning staan. Sequoia’s hebben we al eerder gezien, maar nog niet in Mariposa.
Marcopstal schreef:Voor Oakhurst zelf is er geen probleem. Zolang de 41 open is kan je ook gewoon de rest van de route afwerken, alleen is er veel rookhinder.
Omrijden ?
Als je van SF komt best noordelijk via bvb Lake Tahoe
Als je van LA komt best zuidelijk via Ridgecrest
Rook verspreid zich ver, ook in Lake Tahoe, Lee Vining, Mammoth Lakes, Fresno, ... is er rook van deze brand.
Als je op de reeds aangegeven links gaat kijken dan kan je zien dat deze nog steeds in de geëvacueerde zone zit. Dit zal vermoedelijk ook nog wel een poosje het geval zijn.
bjornenelsie schreef:Hallo,
Iemand op de hoogte van de situatie bij hotel Cedar Lodge ondertussen?
In het andere topic over alternatieven voor EL Portal had je deze vraag ook al gesteld. Je bent er pas 16 augustus voglens dat bericht, dus ik zou het nog even afwachten.
Iemand toevallig momenteel in Amerika die iets zinnigs kan zeggen over de rookoverlast bij Lake Tahoe?
Ook wij hebben Cedar lodge gereserveerd voorkomende week (1/8) en zijn aan het kijken naar een alternatieve route tussen SF en Bisshop/Death valley. We dachten een mooie stop in Lake Tahoe maar als dat ook niet prettig is op het moment moeten we mschn wel de heel andere kant overwegen.....
Ben benieuwd! Veel dank!!
Even een kleine update voor de mensen die Cedar Lodge geboekt hebben. Ik heb zojuist gebeld met booking.com en zij gaven aan met Cedar Lodge in contact te staan. De lodge verwacht dat ze vanaf 25/26 juli (mits er geen heftige ontwikkelingen zijn) weer open gaan en de boekingen dus weer op te pakken. Dat wil natuurlijk niks zeggen over de kwaliteit van het bezoek rond die tijd, maar dan weten jullie in iedergeval iets meer.
SaintedEagle schreef:Ik heb zojuist gebeld met booking.com en zij gaven aan met Cedar Lodge in contact te staan.
Booking.com is een commercieel bedrijf welke vele tien- honderdduizenden hotels in hun aanbod heeft staan. Het lijkt me uiterst sterk dat ze met een hotel hierover in contact gaan staan. Diegene die je dit vertelt is waarschijnlijk een werknemer van een callcenter die er in de verste verte niets van weet.
De situatie is zo dat de evacuatiezones nog steeds uitbreiding nemen en de mate van omschrijving van de brand is zelfs gezakt van 7 naar 6%. De kans dat de Cedar Lodge deze maand nog terug opengaat lijkt me nagenoeg nihil te zijn. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben.
Ik zou zeggen, laat je aan zulke berichtgevingen niet vangen.
Het is ook totaal geen advies of iets dergelijks, wilde alleen delen wat ik te horen heb gekregen en iedereen moet dan ook vooral hun eigen conclusies trekken met de informatie.
De brand is de voorbije 24 uur toch weer redelijk uitgebreid.
In noordelijke richting (richting 120). Een bijkomende verplichte evacuatie is er voor Old Yosemite (en dit ligt op de 120)
In westelijke richting, langsheen de 140. Er is dus zeker nog geen sprake dat deze weg terug open zou kunnen.
In zuidoostelijke richting (richting 41), dit is een zeer ontoegankelijk gebied en men is nu reeds in overleg met Yosemite NP hierover.
In zuidwestelijke richting beweegt de brand rond Jerseydale om. Hier is wel een deel omschreven geraakt, maar zuidelijk van deze omschrijving is er toch een belangrijke uitbreiding. De kans op verdere evacuaties is hier ook wel bestaande. De highway 49 is er nog een hele eind van en zal nog niet direct in de problemen komen (verbinding Mariposa - Oakhurst)
Alhoewel de Cedar Lodge zelf in een omschreven zone zit is het duidelijk dat de uitbreiding aan beide zijden van de 140 alle bereikbaarheid nog onmogelijk maakt.
Dat klopt, het gedeelte welke omschreven is is groter geworden, maar 13% is nog steeds niet veel. Die toename van 6 naar 13% is vooral het gevolg van de werken rondom Jerseydale waar men over een vrij grote strook de brand kon stoppen.
Wij zouden afgelopen nacht en aankomende nacht in Cedar Lodge zitten. Het hotel is door hen zelf geannuleerd. We hebben vervolgens een hotel geboekt in Lake tahoe, het is hier niet helemaal helder maar geen last van rook. Nu wel heel mooi weer dus naar Lake Tahoe kun je prima!
Weet niet van welke kant je komt, maar wij hebben de tip van Marianne opgevolgd en hebben vanuit Monterey de Carson Pass gereden (nr88) en onderweg het Calaveras big tree State park bezocht, prachtig klein park met veel sequoia’s.
Bedankt Marieke01! Fijn om te weten dat het daar nu goed is!
Wij zouden a.s. zaterdag vanaf San Francisco naar Yosemite Valley gaan. We twijfelen wat we nu het best kunnen doen, richting Kings Canyon/ Sequoia en dan door naar Lone Pine of bovenlangs richting calaveras big tree en dan de Ebbetts pass naar mammoth lakes. We hebben een optie kunnen bemachtigen op een kamer bij Montecito Sequoia Lodge. Wat raden jullie ons aan? Willen graag sequoia's zien, maar ook de tioga pass had ik me erg op verheugd
Je zou nog wel de Tioga Pass kunnen rijden; forumlid Heather heeft het een paar dagen geleden gedaan en toen viel het allemaal wel mee in het park. Het zal echter van dag tot dag verschillen.
Ik ken de Ebbetts Pass niet maar ook vanuit Calaveras Big Trees SP (neem de North Grove) kun je de Sonora Pass nemen; die is zeker de moeite waard, en het is net zo snel als de Ebbetts Pass.
Hoeveel nachten zou je in de Montecito Lodge zitten? Als je er twee nachten hebt is het wel mooi.
Dinsdag 24 juli komen wij aan in Mammoth Lakes. Daarna zouden wij via de Tioga Pass naar El portal gaan en 2 nachten verblijven in Cedar Lodge. Deze hebben wij nu geannuleerd. We denken er over om Yosemite te schappen uit onze route. Na Yosemite zouden we naar SF gaan. Hoe kunnen we onze route het beste wijzigen? Een nacht extra in SF en een nacht ergens tussen Mammoth Lakes en SF? Maar wat is een leuk alternatief? Hoop dat we nog iets kunnen regelen op zo'n korte termijn. Ik zie graag jullie reacties.
Hier een bericht uit de Valley. We zitten sinds gister in de Yosemity Valley Lodge.
Het is hier totaal niet druk. Veel gasten hebben denk ik geannuleerd. Ook in de restaurants, winkels etc is het heel rustig, ze sluiten om 20.00.
Het zwembad hier is de hele dag dicht, je kunt geen fietsen huren en de meeste tours zijn gister en vandaag afgelast. Je krijgt overigens een berichtje via de mail waarin ze dit uitleggen en natuurlijk krijg je een refund als het al betaald is.
Het ruikt hier wel een behoorlijk naar rook en er hangt ook een mist in de vallei.
Overigens heeft het ons niet weerhouden om de Mist trail vandaag de lopen, echt prachtig!
Vanochtend vroeg was het heel helder, toen snel naar Tunnel View gereden, goed uitzicht.
Aan een kant is het een beetje jammer, maar het voordeel is dat het heel rustig is!
Zwembad natuurlijk wel tegenvaller voor de kids, maar er zijn hier overal strandjes in de buurt.
Hier bij de receptie gaven ze aan dat Glacier Point nog wel een maand dicht kan blijven... Klonk beetje onwaarschijnlijk, maar kan dat niet inschatten. Het wordt gebruikt om 1000 brandweermannen te huisvesten.
Je kan overigens wel naar Glacier point hiken, maar dan moet je de hele weg ook weer terug lopen.
@Hennypiet: mooi om een ervaring uit het park te horen. Viel het 's nachts met de rook wel mee? Erg gezond kan het niet zijn denk ik.
@Annemieke: er zijn al heel veel suggesties gegeven. Heb je die al gelezen? Het is voor mij lastig om te weten hoeveel last je van de rook zult hebben en dus wat er nog wel en niet mogelijk is. Je zou de Tioga Pass kunnen rijden en daar wat wandelingen kunnen doen en dan naar de vallei. Valt het mee daar dan kun je in het park overnachten, mogelijkheden genoeg nu.
Of je doet twee - of 3 - nachten ML en doet de oostkant van de vallei of bijvoorbeeld een wandeling als de Little Lakes Valley loop.
Of je rijdt naar Lake Tahoe.
Of je gaat helemaal niet naar ML maar je rijdt onderlangs. En misschien naar Sequoia? Waar zit je nu?
Wil je graag sequoia's zien?
Wil je naar Bodie?
Marianne, bedankt voor je reactie. Mammoth Lakes is al gereserveerd dus gaan we niet onderlangs. Zat zelf ook al te denken aan Lake Tahoe. Maar de Tioga Pass had ik ook graag gereden. Het is lastig om zo op het laatste moment re beslissen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.