Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Stan.Gobien »

Je prijs stijgt ook om in te schrijven.
Het wordt ook fijner voor mij als ik de route en hotels definitief kan vastleggen i.p.v. alles te moeten aanpassen naar gelang de gewonnen dag.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Is er al iets meer bekend over de nieuwe loterij voor de wave, wordt het het nieuwe systeem of blijft het bij het oude?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zal daar morgen eens een mailtje aan wagen. Meestal reageren die blm's vrij snel.

http://www.blm.gov/style/medialib/blm/a ... n-faqs.pdf
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Heb je meer kans op een permit buiten het seizoen of imaakt dit niet uit, ik wil proberen voor november een permit te verkrijgen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Voor wat het nu nog waard is, want elk jaar méér inschrijvingen: in 2013 2x meegedaan (april en december) en 2x gewonnen.
November zal ook wel heel wat meer kans bieden dan bvb mei-oktober.

Persoonlijk vinden we overigens de CBS minstens even mooi en daar is een permit heel wat makkelijker te halen. Binnen 2 weken vertrekken we opnieuw naar het ZW en de permits voor de CBS zijn gewoon nog dagelijks uit te kiezen. Wij hebben er nu al voor 4 verschillende dagen, maar eigenlijk was het zelfs niet nodig geweest om ze op voorhand aan te vragen.
In januari 2015 was het overigens net hetzelfde. Probleem is dan wel dat er in de wintermaanden een reële kans is dat je er niet geraakt, gewoon omdat de House Rock Valley Road onberijdbaar is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Van de BLM-site:
If you enter the online lottery for Coyote Buttes North, attempting to obtain a permit for April-June and September-November, the odds were about 4-5% for 2013. For other months (off-season), the odds vary from 8% (August) -25% (January).
Link: http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb me weer ingeschreven voor je blog :thumbup: , ik zal ook je vorige blogs nog eens nalezen voor tips over cbs, zo ook yant flat, dat lijkt me ook geweldig en allemaal niet te ver rijden, we willen een klein rondje maken. De Wave zou ik heel graag eens bezoeken en in november is het doorgaans niet zo warm, dat scheelt weer, maar genoeg andere opties mocht het niet lukken.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

White Pocket is ook nog een, (voorlopig?) permit-free, alternatief.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ohh die afkortingen. CBS = Coyote Buttes South? The Wave is Coyote Buttes North. Toch?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Helemaal toppie, Paul. Zoals jullie dat zeggen, toch :wink: ?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Alleen Inge de Bruin, de oud-zwemster Rudi :D
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:lol:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

CBS kan alleen met een gids of kan je er zelf ook wat doen zonder gids?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Er is geen verplichting voor de CBS om het met gids te doen, maar het kan alleen met gids in de zin dat het gebied zonder echt heel goede 4x4 HC ab-so-luut onbereikbaar is. In tegenstelling tot bvb White Pocket is het niet moeilijk te vinden, maar je moet er talloze keren door bijzonder diep zand, wat onmogelijk is zonder een heel goede auto.
Henriëtte en Hans (Ontdek Amerika) reden er vorig jaar zelfs met Dreamland Tours hopeloos vast. Niet aan beginnen dus zonder aangepaste auto, wat voor ons heel moeilijk is. We zijn immers afhankelijk van hetgeen er op de luchthavens beschikbaar is en in de buurt van Kanab/Page zijn er ook geen huurmogelijkheden zoals bvb in Moab.
Je kan bvb wel beroep doen op een shuttle die jullie brengen en terug komen halen. Zoals wij deden om naar The Wave te gaan in december 2013. De House Rock Valley Road lag er toen zo slecht bij dat wij het, terecht, helemaal niet aandurfden om het met onze auto te doen.
's Morgens lag ze nog bedekt met hard bevroren sneeuw, maar 's avonds was dat de ergste blubber die we ooit gezien hebben (erger dan tijdens onze helletocht van april 2013 op weg naar de King of Wings).
De man van Paria Outpost, die nochtans heel wat gewoon is, werd behoorlijk wit rond zijn neus en sprak bijna geen woord van de ganse terugrit. Toen we op het asfalt waren gaf hij toe dat hij zoiets nog nooit meegemaakt had en dat hij gevreesd had dat we er niet zouden uit geraken vooraleer het opnieuw bevroren was. Zie video's in onze blog: Kalaman's Travelblog December 2013: 18-12-2013 The Wave
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

for Coyote Buttes South and $7.00 per person per day for Coyote Buttes North. There is a non-refundable $5 application fee for the Coyote Buttes North lottery.
Begrijp ik het goed dat je voor de loterij online $5 administratiekosten per groep betaald, je kan dit op max 3 data doen, dat zou dan $15 zijn, als je dan ingeloot wordt betaal je nog eens $7 pp voor de tickets??
Waar kan je zien hoeveel mensen er per datum meedoen met de loterij, volgens mij heb ik hier eens een link van gezien zodat je een inschatting kan maken welke dag je meer kans zou maken met minder deelnemers.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je naar de reserveringspagina gaat zie je onderaan het aantal aanmeldingen en mensen per dag (in dit geval voor mei).
Je betaalt per aanmelding, niet per datum, dus het is 5 dollar voor de aanmelding. En inderdaad 7 dollar per persoon als je een permit krijgt.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Oke, ik las dat je 3 data, mocht opgeven maar dat is dan een aanmelding?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ja, die 3 data zijn 1 aanmelding, en dat kost je 5 dollar. Die ben je zo wie zo kwijt, ook als je niet wint.
Mocht je winnen, dan kosten de permits 7 dollar per permit. Ze worden dan netjes opgestuurd naar je huisadres.
Gewoon meedoen, het is het geld echt waard! En anders permits nemen voor South, ook niet verkeerd.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vorige week 4 permits thuis met de post gekregen voor eind januari/begin februari. Dat is dus inderdaad voor 4 verschillende dagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op basis van de aanvragen voor mei heb ik even gekeken welke dagen het meest kansrijk zijn. Dat blijken - niet helemaal verrassend - de weekdagen te zijn. En dan met name woensdag en donderdag. Een zaterdag kun je het beste vermijden. Je kans is op een woensdag of donderdag 70% hoger dan op een zaterdag. Maar nog steeds klein.
Op zaterdag zijn er niet alleen meer aanvragen maar is het aantal mensen per aanvraag ook groter.
aanvragen Wave.jpg
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer