Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Back from the USA....here are some thoughts

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Back from the USA....here are some thoughts

Bericht door Iris_1982 »

Hallo allemaal

Vandaag zijn we teruggekomen van onze 3 weken VS en het was echt in 1 woord geweldig. Omdat zo'n reis toch aLtijd veel indrukken maakt, waarvan sommigen misschien wel nuttig zijn voor anderen, hier even een paar positieve en negatieve ervaringen :) (ook om mezelf wakker te houden...)

- Qua motels zijn we helemaal fan van de Travelodge. Motel6 vonden we wel heel basic, het zijn prima kamers..daar niet van...maar de Travelodge biedt net wat meer en ook wat meer sfeer. Plus de ontbijtjes zijn er vaak wat uitgebreider (danish, fruit, cereal, jus d'orange).

TIP:
De Travelodge op Century Blvd bij LAX. Voor de laatste nacht bij het vliegveld is dit echt een hele mooie lodge. Het ligt in een soort tropische tuin waardoor je veel minder merkt dat je in zo'n betonnen vliegveldomgeving zit. Ook de kamers zijn prima. Plus: Alamo zit letterlijk om de hoek :) dus we hebben de auto lekker 's morgens ingeleverd.

- De Narrows in Zion zijn echt geweldig om te lopen. Wij hebben er ongev eer 5,5 uur doorgebracht (na 3 uur de kloof in zijn we omgekeerd), maar het moet ook fantastisch zijn om de overnight tocht te doen. Wie weet een volgende keer. Wel waren we blij dat we de waterschoenen gehuurd hadden met de speciale thermosokken er in want als de zon aan het eind van de middag de kloof uitgaat wordt het aardig koud in dat water en zelfs met de sokken hadden we nog koude voeten. Zag ook mensen op blote voeten lopen....snap niet hoe je dat volhoudt 3 uur lang...en weer terug!

- Meest vreselijke motelervaring: Foster's Motel bij Bryce Canyon.
We zijn voor goedkope overnachtingen gegaan en verwachten niet al te veel luxe, maar dit was wel ERG aftands. De kamer was muf, de vloerbedekking (hoogpolig!?) heel vies en de verwarming stond aan en wilde niet uit, waardoor we compleet brak en (voor ons gevoel) met een neus vol stof wakker werden. Ook de sfeer vonden we absoluut niet prettig...naargeestig bijna. Wie de film Psycho gezien heeft, snapt wat ik bedoel. Oke het is maar 49,95 per nacht maar voor 65 dollar hadden we vaak ook een hele fijne Travelodge en dan betaal ik toch liever net die 15 dollar meer voor een mooie kamer dan 50 voor een hok vol oude rotzooi.

- De 17 miles drive vonden wij echt een rip off. Je betaald 9 dollar om vervolgens een groot deel van de rit op een golfbaan en in een woonwijk door te brengen. De stukken die je langs de kust rijdt zijn op zich mooi, maar we hebben in de rit richting Pismo Beach daarna nog zoveel mooiere dingen gezien dat het echt zonde is om 9 dollar neer te leggen voor dit stukje weg. T is een beetje een "legende" die zichzelf in stand houdt, maar het stelt niet heel veel voor vonden wij persoonlijk.

- Voor een goede hamburger in San Francisco moet je echt naar Burger Meister aan Columbus (op de kruising met Mason en Greenwich). Een ontzettend gezellig , chaotische tent met hele vriendelijke mensen en belangrijker nog: superjuicy flame grilled burgers. Wij hebben er gewoon 2 avonden achter elkaar gegeten omdat het zo lekker was!

- Lower Antelope Canyon is heerlijk rustig. Wij hebben uiteindelijk alleen deze gedaan maar het is heerlijk om vrijwel in je eentje door die canyon te klimmen en op die manier ook rustig foto's te kunnen nemen. De gekte rond de upper Antelope hebben we lekker overgeslagen.

- Eten in Vegas is een hele onderneming en we vonden vooral de drukte overal heel vervelend. Maar als je een beetje naar het einde van de Strip gaat en bijv. bij het Luxor gaat eten is het een stuk rustiger en kan je vrijwel meteen aan tafel. En oh wat hebben wij daar heerlijk gegeten. Tot we er buikpijn van hadden...vooral het toetjesbuffet was echt fantastisch. Aanrader dus.

Tot zover even de eerste dingen die me te binnen schieten. We hadden overigens geluk bij een ongeluk met de terugvlucht: onze vlucht van LA naar Cincinnati had een uur vertraging waardoor we de aansluiting naar Amsterdam zouden missen. Stress en chaos alom, maar gelukkig hebben ze het vliegtuig vastgehouden (een uur lang! bizar gewoon) en toen we de gate binnen kwamen stormen, bleek dat we nog business class mochten zitten ook.....wat een verwennerij zeg :)

-
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Wow, klinkt als een supervakantie!
Die Burger Meister in SF heb ik meteen op mijn lijstje gezet! :wink:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
horekaatje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door horekaatje »

Zo dat klinkt alsof je een hele goede vakantie hebt gehad, ik heb meteen een collega die nog gaat de afrader voor het motel bij Bryce doorgegeven.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

antonia schreef:Wow, klinkt als een supervakantie!
Ik ook, en heb gelijk even gekeken naar ons hotel in Bryce maar dat is een andere :lol:
Hoop dat je nog meer tips hebt.
Fijn dat je het zo geweldig gehad hebt.
gr. Paula
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Back from the USA....here are some thoughts

Bericht door Coyote »

Welkom terug Iris!

Fijn dat jullie een mooie vakantie gehad hebben. :D
Iris_1982 schreef:- Meest vreselijke motelervaring: Foster's Motel bij Bryce Canyon.
We zijn voor goedkope overnachtingen gegaan en verwachten niet al te veel luxe, maar dit was wel ERG aftands. De kamer was muf, de vloerbedekking (hoogpolig!?) heel vies en de verwarming stond aan en wilde niet uit, waardoor we compleet brak en (voor ons gevoel) met een neus vol stof wakker werden. Ook de sfeer vonden we absoluut niet prettig...naargeestig bijna. Wie de film Psycho gezien heeft, snapt wat ik bedoel. Oke het is maar 49,95 per nacht maar voor 65 dollar hadden we vaak ook een hele fijne Travelodge en dan betaal ik toch liever net die 15 dollar meer voor een mooie kamer dan 50 voor een hok vol oude rotzooi.
Tja, wat moet ik daarvan zeggen? Volgens mij had je dit motel gekozen mede omdat ik (en Marco volgens mij) het genoemd hadden. Het is inderdaad een eenvoudig motel. Geen luxe o.i.d. Heb ik volgens mij ook nooit beweerd. Dat de kachel niet uitwilde is natuurlijk niet prettig. Zelf zou ik daar geen genoegen mee nemen en had een andere kamer geëist. Voor die prijs zit je echter heel goedkoop in een populair gebied. Voor het dubbele (of meer) zou je in de Best Western in Bryce zitten. Voor die keus heb ik vorig jaar ook gestaan. Dan maar een nacht een wat minder motel. Als ik daarmee > $ 50 bespaar, vind ik het best.

Wat vond je trouwens van de Travelodge bij Hollywood? Daar had je ook geslapen op mijn advies. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Maar als je een beetje naar het einde van de Strip gaat en bijv. bij het Luxor gaat eten is het een stuk rustiger en kan je vrijwel meteen aan tafel. En oh wat hebben wij daar heerlijk gegeten. Tot we er buikpijn van hadden...vooral het toetjesbuffet was echt fantastisch. Aanrader dus.
Laten we daar nu juist overnachten: :lol: :lol:

Lauren
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Iris_1982 schreef: - De 17 miles drive vonden wij echt een rip off. Je betaald 9 dollar om vervolgens een groot deel van de rit op een golfbaan en in een woonwijk door te brengen. De stukken die je langs de kust rijdt zijn op zich mooi, maar we hebben in de rit richting Pismo Beach daarna nog zoveel mooiere dingen gezien dat het echt zonde is om 9 dollar neer te leggen voor dit stukje weg. T is een beetje een "legende" die zichzelf in stand houdt, maar het stelt niet heel veel voor vonden wij persoonlijk.

-
Helemaal mee eens! Ik vond er ook niet veel aan.

Enneh... welkom thuis Afbeelding
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Coyote schreef:Welkom terug Iris!
Tja, wat moet ik daarvan zeggen? Volgens mij had je dit motel gekozen mede omdat ik (en Marco volgens mij) het genoemd hadden. Het is inderdaad een eenvoudig motel. Geen luxe o.i.d. Heb ik volgens mij ook nooit beweerd. Dat de kachel niet uitwilde is natuurlijk niet prettig. Zelf zou ik daar geen genoegen mee nemen en had een andere kamer geëist. Voor die prijs zit je echter heel goedkoop in een populair gebied. Voor het dubbele (of meer) zou je in de Best Western in Bryce zitten. Voor die keus heb ik vorig jaar ook gestaan. Dan maar een nacht een wat minder motel. Als ik daarmee > $ 50 bespaar, vind ik het best.

Wat vond je trouwens van de Travelodge bij Hollywood? Daar had je ook geslapen op mijn advies. :wink:

Roland
Het was ook geen aanval op iemand hier hoor, maar gewoon de ervaring die wij hadden. Ons motto is normaal ook: ik betaal liever 50 dollar minder als we daarvoor ook een nette kamer hebben, maar dit was gewoon TE ...vonden wij dan. Ook kregen wij allebei een beetje een naar gevoel bij het hele motel....beetje creepy zeg maar. Dus in dit geval had ik liever 75 dollar betaald voor een Lodge dan voor dit motel. Maar we hebben er wel erg om gelachen en zulke ervaringen maken je reis ook weer tot een avontuur, toch?

De Travelodge in Hollywood vonden we trouwens erg goed. T was nog wel een avontuur om er te komen want na 24 uur zonder slaap namen we de verkeerde Vermont Av. exit (blijkbaar heeft LA meerdere Vermont Avenues) en kwamen we geloof ik in een erg slecht deel van Inglewood terecht. Fijne eerste ervaring met LA maar we zijn er weer uit gekomen :D

Oh ja nog een tip wat betreft parkeren: als je vaak net een straatje of 2 van de attractie waar je heen wilt, af gaat staan kan je gratis parkeren
Bij het Aquarium in Monterey bijvoorbeeld....gewoon ff de heuvel oprijden, 2 blokken naar rechts en je staat gratis. Geldt ook voor de Universal Studio's en Citywalk. Ze laten je daar 10 dollar neerleggen terwijl je beneden aan de heuvel ook kan parkeren en de shuttle omhoog kan nemen (en het is ook gewoon te lopen)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:Het was ook geen aanval op iemand hier hoor, maar gewoon de ervaring die wij hadden.
Zo heb ik het ook niet ervaren hoor. :wink:

Maar als ik een advies geef en iemand is er achteraf niet tevreden over dan trek ik mij dat natuurlijk wel aan. Iedereen ervaart bepaalde dingen natuurlijk weer anders. Ik vond het motel ook erg sober maar niet creepy. Blijkt maar weer eens hoe goed je op de hoogte moet zijn van iemands wensen. :wink:

Fijn om te horen dat jullie de Travelodge bij Hollywood wel goed vonden! :D

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Iris_1982 schreef:- Meest vreselijke motelervaring: Foster's Motel bij Bryce Canyon.
Coyote schreef:Tja, wat moet ik daarvan zeggen? Volgens mij had je dit motel gekozen mede omdat ik (en Marco volgens mij) het genoemd hadden. Het is inderdaad een eenvoudig motel. Geen luxe o.i.d. Heb ik volgens mij ook nooit beweerd. Dat de kachel niet uitwilde is natuurlijk niet prettig. Zelf zou ik daar geen genoegen mee nemen en had een andere kamer geëist. Voor die prijs zit je echter heel goedkoop in een populair gebied. Voor het dubbele (of meer) zou je in de Best Western in Bryce zitten. Voor die keus heb ik vorig jaar ook gestaan. Dan maar een nacht een wat minder motel. Als ik daarmee > $ 50 bespaar, vind ik het best.
Jammer Iris_1982, dat het Foster's Motel bij Bryce jullie zo is tegengevallen.
Het is inderdaad zo, dat bijvoorbeeld een Best Western meestal beter is, maar wij hebben er twee maal overnacht, in 2000 en 2003, en vonden het goed te doen. Ook wij houden wel van de wat betere motelketens, maar hebben deze goedkopere accommodatie niet als slecht ervaren.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt voor je verslag. Weet je zeker dat de eigenaar van Foster niet Norman Bates heette? Ben ook blij dat je die millionairsdrive van 17 miles in Monterey afraadt. Doe ik al jaren.
YH
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Nou begin ik toch te twijfelen. :?
Moet ik die 17 miles drive nou wel of niet doen?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paula58 schreef:Nou begin ik toch te twijfelen. :?
Het hangt zo veel van je eigen voorkeur af. Ik vond het nl. wel heel erg leuk om te doen. En zo gaat het met heel veel dingen in Amerika. Wat de één niet leuk vindt, kan een ander prachtig vinden.

Ik denk dat je het gewoon zelf ervaren moet. Het is daarom ook zo moeilijk om iets "af te raden" of om iets "aan te raden."

Roland

Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

paula58 schreef:Nou begin ik toch te twijfelen. :?
Wij hebben hem zelf ook gedaan en kan mij aansluiten bij Iris. Wij vonden het niet veel aan. Kleine nuance, toen wij hem reden was de lucht helemaal dicht en vrij koud. Ik denk dat als het beter weer zou zijn geweest met een heldere lucht wij het mooier hebben gevonden.
Laat het anders van het weer afhangen of je de rout doet of niet. Heel veel tijd ben je er niet mee kwijt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als er niet een veel mooiere route in de buurt was ten zuiden van Monterey aka Pacific Coast Highway en een park als Point Lobos SR zou ik hem (17M-drive) best kunnen aanraden maar als je toch langs de kust rijdt zou ik mij de toegangsprijs besparen. Als je nog een rondje wilt golfen breng dan zo'n $ 400,-- mee.....per persoon.
Yeehaw
ruudenkit
Amerika-ontdekker

bryce

Bericht door ruudenkit »

Wij zitten ook gelukkig in best western te bryce (vond het best mee vallen qua prijs en je zit midden in het park volgens mij
luxor is ons hotel in vegas....idd lekker aan de rand van de strip

goed om te horen dat jullie het leuk hebben gehad

grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vond de 17-miles-drive dus wel de moeite waard, ik vond het een mooie route. Je hebt een aantal keren een prachtig uitzicht, en vergeet ook niet de lonely tree. Hoewel heel highway 1 geweldig mooi is, kun je niet op veel plaatsen zo dicht bij het water komen als op de 17-miles-drive.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij kregen bij de 17-miles drive een beetje het gevoel met onze toegangs-fee de golfbaan van de miljonairs te onderhouden.

Eerlijk gezegd snap ik gewoon niet zo goed WAT er nou zo speciaal is aan dit stukje kust in vergelijking met de rest. Oke, er staat een Lone Pine op een rots...maar die staat inmiddels kunstmatig vastgebonden omdat ze willen dat hij de 300 jaar haalt. Leuk, maar echt "natuurlijk" is het niet meer op die manier.
Dan heb je nog bird rock, een rots met veel vogels. Ook leuk om te zien hoor, maar ik heb zoveel mooiere dingen gezien in o.a. de omgeving van Big Sur.

Wat gewoon tegenviel was het feit dat je 75% van de route langs een golfbaan rijdt aan je linkerkant en ja...moet ik daar 9 dollar voor betalen?
<Maar ja...wij hebben m uiteindelijk wel gereden omdat het iets bekends is en je toch ook niet achteraf wilt horen dat je iets moois gemist heb.
Nu kan ik rustig zeggen dat het voor ons de 9 dollar niet waard was, maar ja.....als je er bent kan ik me voorstellen dat je m toch wil rijden :)
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

paula58 schreef:
antonia schreef:Wow, klinkt als een supervakantie!
Ik ook,
http://burgermeistersf.com/aboutus.html

Ik zie op deze site dat er nog 2 vestigingen zijn in SF waarvan eentje op 900 meter van onze B&B.
Menukaart ziet er ook yummie uit...
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij kregen bij de 17-miles drive een beetje het gevoel met onze toegangs-fee de golfbaan van de miljonairs te onderhouden.
Herkenbaar gevoel!
- Lower Antelope Canyon is heerlijk rustig.
Dit is helaas voor ons niet herkenbaar. Wij waren hier op een zondagochtend in mei vorig jaar, en het was er toen nog haast drukker dan in Upper Antelope Canyon. Ik denk dat wij toevallig net het verkeerde moment gekozen hebben :cry:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer