Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas - Bryce - Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marianne B
Amerika-newbie

Las Vegas - Bryce - Grand Canyon

Bericht door Marianne B »

Aangezien ik hier al enorm veel hulp en tips kreeg, tracht ik via deze weg mijn planning een beetje verder op te maken.
Na Las Vegas waar we toch twee volle dagen hebben, trekken we door naar Bryce Canyon.
Aangezien we hier maar één overnachting hebben (en dan door naar Grand Canyon), zal onze tijd hier weer maar nipt zijn.

Ik heb voorlopig gepland:
Heel vroeg vertrekken in Vegas, rond de middag daar (we overnachten vlak bij het park), een (korte) wandeling vanaf sunset of sunrise point. Eventueel met de wagen nog een aantal plaatsen of uitzichten bezoeken (Bryce point, Inspiration point?).
Wat denken jullie hiervan?
De dag erna vertrekken we naar Grand Canyon waar wel ook al niet te veel speling hebben en wat ook wel een lange rit is... maar die vraag stel ik wel weer later. :oops:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vertrek idd heel vroeg, zeg 7am. Rijd zo snel mogelijk naar Zion. Parkeer de auto, neem de shuttle en maak een rondje Zion Canyon. Als je om 7am start kan je voor 10am in de shuttle zitten. Rijd van Zion zonder te stoppen via Mnt Carmel Junction naar Bryce. Als alles meezit ben je daar om 2pm. Besteed de rest van de middag in Bryce. Rijd de rim naar het verste punt en weer terug onderweg de verschillende uitkijkpunten bezoekend. Liggen allemaal east facing. Misschien nog ergens een korte wandeling. Bliksembezoeken.
Yeehaw.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yeehaw zegt het al: bliksembezoeken.
Toch zou ik ook aanraden om naar Zion te gaan, maar het betekent wel dat je overal erg weinig tijd hebt. Waarom niet een nacht Las Vegas minder doen: twee volle dagen daar is wel erg veel als je je verderop zo moet haasten.

Van Bryce naar de Grand Canyon is wel te doen, misschien nog een wandeling in Bryce voodat je daar vertrekt?

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik zie jullie route nergens, maar dit wordt wel erg snel snel snel.
Hoeveel nachten zijn jullie in Vegas?
wij vonden 2 avonden (en dus 1 dag) wel genoeg. We hadden ons er makkelijk nog een 3e avond kunnenvermaken hoor, maar ja....2 avonden is ook ruimschoots voldoende en overdag is er niet heel veel te beleven (op winkelen en zwemmen na).

Zion is echt een heel mooi park en de Narrows is 1 van de mooiste en leukste wandelingen die wij gelopen hebben in onze vakantie
Daar heb je echter wel minstens een hele middag voor nodig.
jos58

Bericht door jos58 »

Yeehaw schreef:Vertrek idd heel vroeg, zeg 7am. Rijd zo snel mogelijk naar Zion. Parkeer de auto, neem de shuttle en maak een rondje Zion Canyon.
Misschien is het al eerder gevraagd.Waarom met een shuttle en niet met de eigen auto en waar parkeer je dan de auto? Heb ik goed begrepen dat de shuttle gratis is?
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

jos58 schreef:
Yeehaw schreef:Vertrek idd heel vroeg, zeg 7am. Rijd zo snel mogelijk naar Zion. Parkeer de auto, neem de shuttle en maak een rondje Zion Canyon.
Misschien is het al eerder gevraagd.Waarom met een shuttle en niet met de eigen auto en waar parkeer je dan de auto? Heb ik goed begrepen dat de shuttle gratis is?
Shuttle is idd gratis in Zion. Een heel aantal stukken in Zion zijn niet toegankelijk met de private wagen.

Wat dat betreft is alles in Zion veel duidelijker georganiseerd dan in Yosemite. Daar hebben de bussen verschillende routes maar het probleem is dat de bus niet duidelijk aangeeft welke tour het doet met als gevolg dat de helft die opstapt dient te vragen waar die bus stopt.
Gerdy B
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerdy B »

jos58 schreef:
De shuttle is inderdaad gratis en verplicht. In de zomer mag je niet met je eigen wagen in de canyon, tenzij je in de lodge logeert.
Je parkeert de wagen in het park aan het visitor center (voor 9u30-10u anders staat deze vol) of in Springdale waar je een andere gratis shuttle naar het park neemt.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

jos58 schreef:
Je komt vanaf de zuidkant bij Springdale via de SR 9 het park binnen. Vlak na deze ingang (southentrance) sla je rechtsaf naar het Visitorcenter. Hier parkeer je de auto, bezoekt natuurlijk even het Visitorcenter en stapt daarna hier op de Shuttle. Alles staat heel duidelijk met borden aangegeven.

De shuttle volgt de Zion Canyon Road, een 6 mijl lange doodlopende weg. Onderweg zijn verschillende stopplaatsen waar je in en uit kan stappen om een evt. hike te doen. Uiteindelijk kom je dus met shuttle weer terug bij het Visitorcenter en hier pak je weer je auto.

Je vervolgt nu de SR9 door het park (via een paar haarspelbochten en twee tunnels) naar de Eastentrance waar je het park weer verlaat op weg naar Bryce.

Is het je zo wat duidelijker? De shuttle is idd gratis.

Gr. Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 07 jul 2007, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

hekkie schreef:Je vervolgt nu de SR9 door het park (via een paar haarspelbochten en twee tunnels) naar de Westentrance waar je het park weer verlaat op weg naar Bryce.
Moet zijn East Entrance. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

markro schreef:
hekkie schreef:Je vervolgt nu de SR9 door het park (via een paar haarspelbochten en twee tunnels) naar de Westentrance waar je het park weer verlaat op weg naar Bryce.
Moet zijn East Entrance. :wink:
Bedankt Marco, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik heb het inmiddels aangepast voor de duidelijkheid.

Ik ben net van bed af en nog niet goed wakker blijkbaar..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

jos58 schreef:
Als je in Springdale overnacht hoef je niet naar het parkeerterrein te rijden, maar kun je met de Springdale shuttle tot aan het pak rijden, en daar op de parkshuttle stappen. De shuttlebus in Springdale is ook gratis.

Marianne
jos58

Bericht door jos58 »

jos58 schreef:Misschien is het al eerder gevraagd.Waarom met een shuttle en niet met de eigen auto en waar parkeer je dan de auto? Heb ik goed begrepen dat de shuttle gratis is?
Bedankt voor de duidelijke antwoorden die ik heb gelezen.Ik ben er erg blij mee en zal er zeker mijn voordeel mee doen,ook met de snelheid waarmee op dit forum gereageerd wordt.Chapeau

Jos
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Jos, een aantal van ons heeft de oude situatie nog meegemaakt dat je met de auto Zion Canyon in mocht. Dat werd zelfs buiten het seizoen een dermate puinhoop (beperkt aantal parkeerplaatsen) dat de shuttle in het leven geroepen is, en dat was de beste beslissing die ze konden nemen. Inmiddels is die immense parkeerplaats bij het visitorcenter ook alweer te klein. Ook in Bryce kan je (vrijwillig) met een shuttle.
Veel plezier
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer