Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route
Route
Ik heb een voorlopige route uitgestippeld van de route die ik en mijn vriend willen gaan rijden.
Nu wil ik dus van de kenners weten, is dit haalbaar in 14 tot 18 dagen?
Dallas
Albuquerque
Monument Valley
Flagstaff
Las Vegas
San Francisco
LA
Phoenix
Dallas
Wat we willen gaan bezoeken:
Grand Canyon
Hoover dam
Death Valley
Yosemite park
Alcatraz
Pinnacles national monument
Joshua tree park
Graag reacties van kenners
Ik weet dat we veel in de auto zullen zitten maar dat vind ik helemaal niet zo erg.
Is dit haalbaar denken jullie?
Nu wil ik dus van de kenners weten, is dit haalbaar in 14 tot 18 dagen?
Dallas
Albuquerque
Monument Valley
Flagstaff
Las Vegas
San Francisco
LA
Phoenix
Dallas
Wat we willen gaan bezoeken:
Grand Canyon
Hoover dam
Death Valley
Yosemite park
Alcatraz
Pinnacles national monument
Joshua tree park
Graag reacties van kenners
Ik weet dat we veel in de auto zullen zitten maar dat vind ik helemaal niet zo erg.
Is dit haalbaar denken jullie?

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hallo Wennie,
Dit is echt niet te doen, via de meest rechte weg is dit een afstand van ongeveer 6000 km. je zit dan niet veel in de auto, maar alleen maar in de auto.
Vergeet dit en als je perse naar Dallas wilt boek dan daarvandaan een vlucht naar LA, San francisco of Las vegas en ga vandaaruit een rondje maken.
Harry
Dit is echt niet te doen, via de meest rechte weg is dit een afstand van ongeveer 6000 km. je zit dan niet veel in de auto, maar alleen maar in de auto.
Vergeet dit en als je perse naar Dallas wilt boek dan daarvandaan een vlucht naar LA, San francisco of Las vegas en ga vandaaruit een rondje maken.
Harry
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom maak je niet een one-way? Het kost je hooguit geld om de drop-off kosten voor je huurauto te betalen, maar als je in Dallas begint en bijvoorbeeld in Los Angeles eindigt, scheelt je dat heel veel mijlen en tijd!

Als je dit zo strak zou rijden zit je nog onder de 2500 mijl. Dat moet goed te doen zijn in 3 weken. Ik zou dan persoonlijk wel langs de kust Highway 1 nemen in Californië en misschien ook Monument Valley meepakken.
Het alternatief, een kort bezoek aan Dallas en met een binnenlandse vlucht naar Phoenix en dan via Sedona en de Grand Canyon naar Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco en vanaf LA naar huis vliegen is ook goed te doen.
Maar terugrijden naar Dallas? Nee ...

Als je dit zo strak zou rijden zit je nog onder de 2500 mijl. Dat moet goed te doen zijn in 3 weken. Ik zou dan persoonlijk wel langs de kust Highway 1 nemen in Californië en misschien ook Monument Valley meepakken.
Het alternatief, een kort bezoek aan Dallas en met een binnenlandse vlucht naar Phoenix en dan via Sedona en de Grand Canyon naar Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco en vanaf LA naar huis vliegen is ook goed te doen.
Maar terugrijden naar Dallas? Nee ...
Is op zich wel een goed idee maar is een one way niet ontzettend duur wat betreft het vliegen?
Mijn zus woont op 1.5 uur rijden van Dallas, het is niet zo dat ik perse naar Dallas moet maar wil haar wel graag zien natuurlijk.
Ik heb nl ook al gekeken voor enkele vluchten maar dat is schrikbarend duur als je het via nederland doet.
Wel bedankt alvast voor de reacties, ik wil veel zien maar het moet natuurljk wel haalbaar zijn.
Af en toe s'nachts doorrijden is dat aan te raden?
Mijn zus woont op 1.5 uur rijden van Dallas, het is niet zo dat ik perse naar Dallas moet maar wil haar wel graag zien natuurlijk.
Ik heb nl ook al gekeken voor enkele vluchten maar dat is schrikbarend duur als je het via nederland doet.
Wel bedankt alvast voor de reacties, ik wil veel zien maar het moet natuurljk wel haalbaar zijn.
Af en toe s'nachts doorrijden is dat aan te raden?

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel geen enkeltje vliegen. Ik bedoel een one-way wat betreft de huurauto. Dus ophalen in Dallas en inleveren in Los Angeles. Vaak betaal je daar dan wat extra's voor, omdat het huurbedrijf de auto weer terug in Dallas wil krijgen. Als je vliegt op Dallas en terugvliegt vanaf LA kan je gewoon een retourticket nemen met meerdere bestemmingen, dat kost niets meer. Je betaalt dan de prijs voor een retour Dallas plus de prijs voor een retour Los Angeles en dat delen ze door twee.
Bij KLM (met willekeurige data) ziet er dat dan zo uit:

Vliegen vanaf Phoenix is nog goedkoper trouwens:

Je zou aan anderen moeten vragen wat de extra kosten voor het inleveren van een huurauto zouden kunnen zijn ongeveer
's Nachts doorrijden lijkt me absoluut niet aan te raden. De wegen zijn er vaak slecht verlicht en er steekt veel wild over. Je schrikt je bijvoorbeeld rot van het aantal doodgereden dieren (herten e.d.) langs de I-40, de grote weg tussen Dallas en het westen.
Bij KLM (met willekeurige data) ziet er dat dan zo uit:

Vliegen vanaf Phoenix is nog goedkoper trouwens:

Je zou aan anderen moeten vragen wat de extra kosten voor het inleveren van een huurauto zouden kunnen zijn ongeveer
's Nachts doorrijden lijkt me absoluut niet aan te raden. De wegen zijn er vaak slecht verlicht en er steekt veel wild over. Je schrikt je bijvoorbeeld rot van het aantal doodgereden dieren (herten e.d.) langs de I-40, de grote weg tussen Dallas en het westen.
Wat denk je van 14-18 dagen alleen in New Mexico en Texas. Ze hebben daar alles al. Woestijnen (west Tx en NM), prachtige heuvelland (Hill Country)
Bizondere steden (San Antonio, Austin, Santa Fe, Albuquerque), Native American cultuur (NM), nationale parken en nog strand ook (Gulf) en nog veel meer. Zal je je handen vol aan hebben in 14-18 dagen en je wilt je zus toch niet missen?
De door jou voorgestelde route is volstrekt onhaalbaar.
Yeehaw
Bizondere steden (San Antonio, Austin, Santa Fe, Albuquerque), Native American cultuur (NM), nationale parken en nog strand ook (Gulf) en nog veel meer. Zal je je handen vol aan hebben in 14-18 dagen en je wilt je zus toch niet missen?
De door jou voorgestelde route is volstrekt onhaalbaar.
Yeehaw
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
2 weken extra vakantie regelen,of inderdaad "in de buurt" van Dallas blijven,anders is dit echt gekkenwerk.
Op zich kan je natuurlijk makkelijk 6000 km in 2 weken rijden,maar je hebt dan geen tijd om iets ook maar half fatsoenlijk te zien.
Een one way rental voor de auto lijkt mij de beste oplossing als je toch naar LA wilt.
Op zich kan je natuurlijk makkelijk 6000 km in 2 weken rijden,maar je hebt dan geen tijd om iets ook maar half fatsoenlijk te zien.
Een one way rental voor de auto lijkt mij de beste oplossing als je toch naar LA wilt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja, dit kan heel goed als je naar Amerika gaat. Bij de airlines staat het vaak vermeld als: Multi-city. Zelf ben ik op dit moment ook bezig voor oktober. Vliegen naar Atlanta, daar enkele dagen blijven (voor een bezoek aan Florida) dan doorvliegen naar San Francisco en vanaf Seattle weer terug naar Amsterdam.Wennie schreef:Nieuwenoord, ik wist niet dat dat ook kon zo met die vliegtickets, ik ga er eens achteraan.
Roland
He Roland...Coyote schreef:Ja, dit kan heel goed als je naar Amerika gaat. Bij de airlines staat het vaak vermeld als: Multi-city. Zelf ben ik op dit moment ook bezig voor oktober. Vliegen naar Atlanta, daar enkele dagen blijven (voor een bezoek aan Florida) dan doorvliegen naar San Francisco en vanaf Seattle weer terug naar Amsterdam.Wennie schreef:Nieuwenoord, ik wist niet dat dat ook kon zo met die vliegtickets, ik ga er eens achteraan.
Roland
Dus toch weer wel een trip dit jaar???
Het bloed kruipt ook waar het niet gaan kan he!
Geweldig!
Manon
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonder dit topic over te willen nemen...JA! Er volgt nog een reisje dit jaar.Manonneke schreef:He Roland...
Dus toch weer wel een trip dit jaar???
Het bloed kruipt ook waar het niet gaan kan he!
Geweldig!

Binnenkort zal ik er meer over vertellen op het forum.
Gaan we nu weer verder met Wennie's topic.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, of beginnen met een paar dagen Dalles en dan doorvliegen naar Phoenix, Los Angeles of Phoenix. In de regel zijn die tickets helemaal niet (veel) duurder is mijn ervaring.Rob schreef:Je kan het ook omdraaien.
Heen vliegen op LA, San Francisco of Phoenix.
Daar een rondje maken en dan terug vliegen met een stopover van een paar dagen in Dalles.
Zo heb je geen one-way kosten voor de auto.
Roland
Nu heb ik op http://www.nwa.com gekeken en daar heb ik dus ook de optie multi city gezien en de prijs scheelt niet echt veel, zeker niet in vergelijking als we de hele route nog terug zouden moeten rijden.
Ik heb ingegeven vliegen naar SanFrancisco en vertrekken vanuit Dallas.
Is het nu wel mogelijk om de dingen te gaan zien die ik opgegeven heb? En hoe zou de route er dan ongeveer uit gaan zien, hoe kan ik dan het beste rijden?
Het is toch maar goed dat ik mezelf hier geregistreerd heb, anders had ik nooit van dat multi city gehoord... ideaal.
Ik heb ingegeven vliegen naar SanFrancisco en vertrekken vanuit Dallas.
Is het nu wel mogelijk om de dingen te gaan zien die ik opgegeven heb? En hoe zou de route er dan ongeveer uit gaan zien, hoe kan ik dan het beste rijden?
Het is toch maar goed dat ik mezelf hier geregistreerd heb, anders had ik nooit van dat multi city gehoord... ideaal.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1488 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties