Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kritisch oog gevraagd voor onze route!
Kritisch oog gevraagd voor onze route!
Beste forummers,
Ik ga in september voor het eerst naar de USA. Hieronder staat mijn route die ik na veel gepuzzel heb samengesteld. We willen niet al te lange afstanden afleggen. Graag jullie op of aanmerkingen...
Hotels hebben we alleen geboekt voor SF (townhouse) en Vegas (Planet Hollywood), voor San Diego (nog boeken), LA (Orchid suites?) en Anaheim (super motel 8?) willen we ook nog hotels boeken. De overige plaatsen tussen de Nationale parken in wilden we terplekke boeken. Is dit aan te raden of lastig na een lange wandeldag?
Heel graag jullie reactie....
Plaats/ Slaapplaats
Ma 3/9 Aankomst San Francisco (San Francisco)
Di 4/9 San francisco (San Francisco)
Wo 5/9 San Francisco (San Francisco)
Do 6/9 San Fr – Yosimite (Mariposa/El portal)
Vr 7/9 Yosimite – Mammoth Lakes (Mammoth Lakes)
Za 8/9 Mammoth Lakes –Death Valley (Death Valley)
Zo 9/9 Death Valley – Las Vegas (Las Vegas)
Ma 10/9 Las Vegas (Las Vegas)
Di 11/9 Las Vegas - (Las Vegas)
Wo 12/9 Las Vegas - Zion (Springdale)
Do 13/9 Zion – Bryce Canyon (Bryce/Bicknell)
Vrij 14/9 Bryce – Lake Powell (Page)
Za 15/9 Lake Powell- Grand Canyon (Williams)
Zo 16/9 Grand Canyon-? ? (laughin?)
Ma 17/9 ?-San Diego (San diego)
Di 18/9 San Diego - (San diego) (seaworld)
Wo 19/9 San Diego –LA (Los Angeles)
Do 20/9 Los Angeles (Los Angelos) (univeral st.)
Vrij 21/9 Los Angeles-Anaheim (Anaheim)
Za 22/9 Anaheim (Anaheim) (disney AP)
Zo 23/9 Anaheim –Vliegveld
Ma 24/9 Aankomst Amsterdam
Ik ga in september voor het eerst naar de USA. Hieronder staat mijn route die ik na veel gepuzzel heb samengesteld. We willen niet al te lange afstanden afleggen. Graag jullie op of aanmerkingen...
Hotels hebben we alleen geboekt voor SF (townhouse) en Vegas (Planet Hollywood), voor San Diego (nog boeken), LA (Orchid suites?) en Anaheim (super motel 8?) willen we ook nog hotels boeken. De overige plaatsen tussen de Nationale parken in wilden we terplekke boeken. Is dit aan te raden of lastig na een lange wandeldag?
Heel graag jullie reactie....
Plaats/ Slaapplaats
Ma 3/9 Aankomst San Francisco (San Francisco)
Di 4/9 San francisco (San Francisco)
Wo 5/9 San Francisco (San Francisco)
Do 6/9 San Fr – Yosimite (Mariposa/El portal)
Vr 7/9 Yosimite – Mammoth Lakes (Mammoth Lakes)
Za 8/9 Mammoth Lakes –Death Valley (Death Valley)
Zo 9/9 Death Valley – Las Vegas (Las Vegas)
Ma 10/9 Las Vegas (Las Vegas)
Di 11/9 Las Vegas - (Las Vegas)
Wo 12/9 Las Vegas - Zion (Springdale)
Do 13/9 Zion – Bryce Canyon (Bryce/Bicknell)
Vrij 14/9 Bryce – Lake Powell (Page)
Za 15/9 Lake Powell- Grand Canyon (Williams)
Di 18/9 San Diego - (San diego) (seaworld)
Wo 19/9 San Diego –LA (Los Angeles)
Do 20/9 Los Angeles (Los Angelos) (univeral st.)
Vrij 21/9 Los Angeles-Anaheim (Anaheim)
Za 22/9 Anaheim (Anaheim) (disney AP)
Zo 23/9 Anaheim –Vliegveld
Ma 24/9 Aankomst Amsterdam
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar zomer in een Super 8 Motel in Anaheim geslapen. Was prima te doen. Niet super luxe, maar wel vriendelijk personeel, schone kamers, lekkere bedden, gratis parkeren en vlakbij Disneyland. Als je daar toch bent, dan zit je op een kilometer of twee van het Angels Stadium, de thuishaven van de Anaheim Angels. Prachtig om daar eens een honkbalwedstrijd mee te maken. Kaartjes kun je via internet bestellen. Dat scheelt je enorm lang wachten, omdat je ze bij een aparte balie kunt ophalen. Hier ook nog het adres van de Super 8:
Super 8 Motel - Disneyland/Convention Center
415 W Katella Ave
ANAHEIM CA US 92802
Telefoonnr.: 1-714-778-6900
Veel plezier!
Super 8 Motel - Disneyland/Convention Center
415 W Katella Ave
ANAHEIM CA US 92802
Telefoonnr.: 1-714-778-6900
Veel plezier!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
- Tim1980
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Na een lange wandeldag lijkt het mij persoonlijk vervelend om nog op zoek te gaan naar een hotel. Ik moet zelf nog voor de eerste keer naar de VS gaan, maar wij hebben de hotels toch al vastgelegd.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van San Diego komt is het logischer om eerst Anaheim te doen, en dan LA/Hollywood.
Naar mijn idee kan er bij LA/Anaheim wel een nachtje af, die ik dan zou gebruiken voor Yosemite. Overnacht voor Yosemite bij voorkeur in het park zelf, of in El Portal. Mariposa ligt niet op de route, en het kost daarvandaan ruim een uur voordat je in de vallei bent.
Een overnachting in Mammoth Lakes is handig als je ook nog naar Bodie wilt, of veel tijd rond Tuolumne Meadow wilt hebben (wat op zich een goed plan is). Anders zou je ook wel wat verder kunnen rijden richting Death Valley.
Marianne
Naar mijn idee kan er bij LA/Anaheim wel een nachtje af, die ik dan zou gebruiken voor Yosemite. Overnacht voor Yosemite bij voorkeur in het park zelf, of in El Portal. Mariposa ligt niet op de route, en het kost daarvandaan ruim een uur voordat je in de vallei bent.
Een overnachting in Mammoth Lakes is handig als je ook nog naar Bodie wilt, of veel tijd rond Tuolumne Meadow wilt hebben (wat op zich een goed plan is). Anders zou je ook wel wat verder kunnen rijden richting Death Valley.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben het deels met je eens. Ben nu al 6x naar de States gegaan en steeds alles op voorhand vastgelegd. Vorig jaar twijfelde ik al, maar heb het dit jaar toch ook maar gedaan.Tim1980 schreef:Na een lange wandeldag lijkt het mij persoonlijk vervelend om nog op zoek te gaan naar een hotel. Ik moet zelf nog voor de eerste keer naar de VS gaan, maar wij hebben de hotels toch al vastgelegd.
Maar na het terugkeren van 3 weken te hebben rondgetoerd in vooral California, twijfel ik terug of ik volgend jaar nog wel alle hotels zou vastleggen. Ik heb in totaal een 3,5 dagen in de mist gereden langs de westkust. Terwijl het 1 a 2 mijl landinwaarts veel warmer was en zonnig! Niets van mist te merken. Op zo'n momenten begin je je af te vragen waarom je toch alles al vastgelegd had

In of bij parken zou ik wel nog alles boeken op voorhand.
Het eerste deel van de route ziet er best goed uit, maar ik vermoed dat je op 6/9 nog wel iets in Yosemite zelf kan vinden om te overnachten. Is altijd leuker in het park en een zonsondergang in Yosemite is echt wel prachtig

Hans
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er is altijd nog een tussenweg tussen alles of niets vast leggen natuurlijk.
Zo hebben wij dit jaar op onze route wel de eerste overnachting vastgelegd, ook de drukke campgrounds aan de kust (Pismo Beach in het weekend en San Diego). In San Diego hebben we besloten een dag eerder te vertrekken vanwege de kou en toen kregen we de betaalde overnachting ook nog gecrediteerd op onze creditcard. In plaats van een lange rit naar Phoenix hebben we in Yuma een tussenstop gemaakt. De campings in Yuma en Phoenix (3 nachten) hebben we telefonisch vanuit San Diego geboekt.
Daarna naar Flagstaff, geboekt vanaf Phoenix voor één nacht. Monument Valley hadden we niet geboekt en omdat we er al vroeg langs kwamen en er vorig jaar geweest waren, zijn we lekker doorgereden naar Moab. Daar hadden we niet geboekt en konden we in plaats van 4 nachten maar 3 nachten boeken. Toen we de tweede dag nog een keer gingen vragen, konden we alsnog de vierde nacht bijboeken, alleen op een andere plek. Geen ramp, er zitten wielen onder zo'n camper.
Vanaf Moab hebben we de campings in Torrey, Bryce en Zion vastgelegd. Las Vegas hadden we al vanuit Nederland een tijd van te voren geboekt, want Vegas is altijd druk. Vanaf daar na twee dagen op de bonnefooi richting Yosemite, beland bij een prachtige campground in June Lake en toen door naar onze vrienden in Chowchilla. Bij hen weer gebeld naar Gilroy voor onze laatste nachten.
Zo hebben we weinig echt lang van te voren vastgelegd, konden we insprinen op het weer en onze stemming, maar wisten we bijna elke ochtend wel zeker dat we 's avonds een plekje hadden.
Ik heb trouwens wel al deze campgrounds in Nederland al via Internet opgezocht, bekeken op hun beoordelingen en in mijn favorieten opgeslagen! De laptop gaat altijd mee.
Zo hebben wij dit jaar op onze route wel de eerste overnachting vastgelegd, ook de drukke campgrounds aan de kust (Pismo Beach in het weekend en San Diego). In San Diego hebben we besloten een dag eerder te vertrekken vanwege de kou en toen kregen we de betaalde overnachting ook nog gecrediteerd op onze creditcard. In plaats van een lange rit naar Phoenix hebben we in Yuma een tussenstop gemaakt. De campings in Yuma en Phoenix (3 nachten) hebben we telefonisch vanuit San Diego geboekt.
Daarna naar Flagstaff, geboekt vanaf Phoenix voor één nacht. Monument Valley hadden we niet geboekt en omdat we er al vroeg langs kwamen en er vorig jaar geweest waren, zijn we lekker doorgereden naar Moab. Daar hadden we niet geboekt en konden we in plaats van 4 nachten maar 3 nachten boeken. Toen we de tweede dag nog een keer gingen vragen, konden we alsnog de vierde nacht bijboeken, alleen op een andere plek. Geen ramp, er zitten wielen onder zo'n camper.
Vanaf Moab hebben we de campings in Torrey, Bryce en Zion vastgelegd. Las Vegas hadden we al vanuit Nederland een tijd van te voren geboekt, want Vegas is altijd druk. Vanaf daar na twee dagen op de bonnefooi richting Yosemite, beland bij een prachtige campground in June Lake en toen door naar onze vrienden in Chowchilla. Bij hen weer gebeld naar Gilroy voor onze laatste nachten.
Zo hebben we weinig echt lang van te voren vastgelegd, konden we insprinen op het weer en onze stemming, maar wisten we bijna elke ochtend wel zeker dat we 's avonds een plekje hadden.
Ik heb trouwens wel al deze campgrounds in Nederland al via Internet opgezocht, bekeken op hun beoordelingen en in mijn favorieten opgeslagen! De laptop gaat altijd mee.
Goede tip, kan ik nog wel switchen. Maar is het vanaf LA Hollywood wel te doen naar het vliegveld (want dat wordt dan de eindbestemming)?Als je van San Diego komt is het logischer om eerst Anaheim te doen, en dan LA/Hollywood.
Ok wellicht is het dan beter om mammoth lakes weg te laten en daarvoor in de plaats, een dag langer in Yosimite te blijven. Ik zal nog even zoeken naar een goede, niet te duur motel in het park (iemand tips?). En hoe ver is het van Yosimite naar Death Valley?Naar mijn idee kan er bij LA/Anaheim wel een nachtje af, die ik dan zou gebruiken voor Yosemite. Overnacht voor Yosemite bij voorkeur in het park zelf, of in El Portal. Mariposa ligt niet op de route, en het kost daarvandaan ruim een uur voordat je in de vallei bent.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Kritisch oog gevraagd voor onze route!
De voorkeur zou ik geven aan een overnachting in het Grand Canyon National Park (South Rim) in plaats van in Williams.sjurrels schreef:Za 15/9 Lake Powell- Grand Canyon (Williams)
Kan je een zonsondergang en/of zonsopkomst meemaken aan de rand van de canyon. Als het een beetje onbewolkt is, is dat een fantastisch schouwspel.
Wel tijdig de overnachting reserveren via http://www.grandcanyonlodges.com/ en hopen dat er nog plaats is. Anders overnachten in het kleine plaatsje Tusayan, dat net buiten het park aan de zuidkant ligt, waar een aantal hotels, restaurants, vliegveld en IMAX-theater zijn.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Kritisch oog gevraagd voor onze route!
Van de Grand Canyon naar San Diego kan over de snelwegen.sjurrels schreef:Zo 16/9 Grand Canyon-? ? (laughin?)
Wil je echter iets meer van het echte zuidwesten van de VS zien, kan je overwegen om via Flagstaff, Sedona, Prescott, Blythe, eventueel Joshua Tree National Park, enz. naar San Diego te rijden.
Dit kost wel iets meer tijd, maar als jouw belangstelling hier naar uitgaat, valt er misschien nog iets te schuiven in de routeplanning.
In een eerder topic heb ik daar eens iets over geschreven, echter daar loopt de route in de andere richting. Zie het vierde bericht in dit topic. Misschien doe je daar nog ideeën uit op.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 80 Reacties
- 15585 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 14 Reacties