Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zo wilde ik het doen
zo wilde ik het doen
dag 1 aankomst 14uur en overnachting lasvegas
dag 2 stad bekijken en winkelen en overnachting lasvegas
dag 3 zion en bruce
dag 4 bruce naar monument valley
dag 5 monument valley via canyon de chelly naar petrified forest naar hollbrook
dag 6 hollbrook via crand canyon naar lauglin
dag 7 lauglin via joshua tree naar los angeles
dag 8 los angeles
dag 9 los angeles
dag 10 los angeles naar santa maria
dag 11 santa maria naar san francisco
dag 12 san francisco
dag 13 san francisco
dag 14 san francisco naar yosemite
dag 15 yosemite naar bodie
dag 16 bodie naar kings canyon
dag 17 kings canyon naar death vally
dag 18 death vally naar bolder citty
dag 19 bolder citty lasvegas verterk om 14 uur
van af 19-8-07
aleen lasvegas is geboekt
de plaatsen zijn niet altijd de plaatsen waar we ook echt gaan slapen
vraagjes los angeles en san francisco te kort of te lang
en motels buiten de stad of in de stad
en we zijn met twee personen is 100 dollar voor een gemidselde dag prijs denkbaar of moet ik eerder aan 150 dollar denken
bij voorbaat bedankt
gr. wouter
dag 3 zion en bruce
dag 8 los angeles
dag 9 los angeles
dag 12 san francisco
dag 13 san francisco
van af 19-8-07
en we zijn met twee personen is 100 dollar voor een gemidselde dag prijs denkbaar of moet ik eerder aan 150 dollar denken
bij voorbaat bedankt
gr. wouter
Welk hotel heb je geboekt in Las vegas ? nergens om hoor, mijn naam is nieuwsgierig.
Wij zijn gemiddeld 100 euro (133 dollar) per dag kwijt, maar dat ligt helemaal aan welke staat je bent en wat je van plan bent te gaan doen. Dit is dan voor maaltijden, toegangsprijzen e.d. buiten de overnachting en persoonlijke uitgaven.
Ook de maaltijden kunnen een wereld van verschil zijn. Haal je b.v. eten in de supermarkt en eet je dit op je kamer op, of ga je 3 keer uit eten.
Wij gaan altijd uit eten 's morgens en dan meestal bij een Denny of een familierestaurant. Ben je in Vegas dan kan je al voor rond de 10 dollar p.p. uitgebreid eten, hetzelfde geldt voor de overige maaltijden die varieren tussen de 10 en 25 dollar voor diner.
Meestal is het ontbijt voldoende om een dag op te kunnen teren en 's middags namen wij meestal een klein iets of fruit.
Maar nogmaals, besteding ligt helemaal aan je uitgave patroon. Ben je b.v. in Florida dan zal je waarschijnlijk meer uitgeven aan pretparken, ben je in de Mid-West dan is het natuurlijk weer een ander verhaal.
Wij zijn gemiddeld 100 euro (133 dollar) per dag kwijt, maar dat ligt helemaal aan welke staat je bent en wat je van plan bent te gaan doen. Dit is dan voor maaltijden, toegangsprijzen e.d. buiten de overnachting en persoonlijke uitgaven.
Ook de maaltijden kunnen een wereld van verschil zijn. Haal je b.v. eten in de supermarkt en eet je dit op je kamer op, of ga je 3 keer uit eten.
Wij gaan altijd uit eten 's morgens en dan meestal bij een Denny of een familierestaurant. Ben je in Vegas dan kan je al voor rond de 10 dollar p.p. uitgebreid eten, hetzelfde geldt voor de overige maaltijden die varieren tussen de 10 en 25 dollar voor diner.
Meestal is het ontbijt voldoende om een dag op te kunnen teren en 's middags namen wij meestal een klein iets of fruit.
Maar nogmaals, besteding ligt helemaal aan je uitgave patroon. Ben je b.v. in Florida dan zal je waarschijnlijk meer uitgeven aan pretparken, ben je in de Mid-West dan is het natuurlijk weer een ander verhaal.
Groetjes, Nel
Wouter, besef je wel dat je tijdens het rijden ook nog eens moet stoppen om wat te zien.
1. Aankomst 2pm. Als er geen vertragingen zijn. Door de douane, immegration, huurauto. Dan is het 4pm. Voor jouw gevoel is het echter middernacht. Winkelen, Stad bekijken?
2. Las Vegas-Zion-Bryce in 1 dag??
3. Bryce-Monument Valley. Ik neem aan via Page. Geen Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam? Zonder te stoppen is het al ruim 5 uur rijden.
4. Monument Valley 2 uur. Canyon de Chelly 2 uur, Hubbell Trading post 30 min. Petrified Forest 2 uur, Painted Desert 30 minuten en Holbrook. Zonder te stoppen al tenminste 4 uur rijden.
Overweeg eens om van Monument Valley direct naar Grand Canyon te gaan.
5. Holbrook-Grand Canyon-Laughlin. Tja, Zonder uit te stappen ben je hier al zo'n 6-7 uur mee bezig. Why???
6. Van Los Angeles naar San Francisco langs de kust neemt ten minste 2 volle dagen dus probeer noordelijker dan S.Maria te gaan zitten bv in Cambria.
7. Ook al weinig tijd voor Yosemite en Kings Canyon ligt ten zuiden van Yosemite en niet aan de oostkant van Sierra Nevada. In Bodie kan je niet logeren dus rijd een stuk us395 naar het zuiden en verblijf in Bishop of Lone Pine.
8. Boulder City? Ja, voor Hoover Dam denk ik. Net zo'n grote dam kan je zien in Page (Glen Canyon Dam.)
Ik zou je willen aanraden eens alle afstanden en rijtijden te bekijken en langer in natuurwonderen als Zion, Bryce, Yosemite en Death Valley te blijven.
Yeehaw.
1. Aankomst 2pm. Als er geen vertragingen zijn. Door de douane, immegration, huurauto. Dan is het 4pm. Voor jouw gevoel is het echter middernacht. Winkelen, Stad bekijken?
2. Las Vegas-Zion-Bryce in 1 dag??
3. Bryce-Monument Valley. Ik neem aan via Page. Geen Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam? Zonder te stoppen is het al ruim 5 uur rijden.
4. Monument Valley 2 uur. Canyon de Chelly 2 uur, Hubbell Trading post 30 min. Petrified Forest 2 uur, Painted Desert 30 minuten en Holbrook. Zonder te stoppen al tenminste 4 uur rijden.
Overweeg eens om van Monument Valley direct naar Grand Canyon te gaan.
5. Holbrook-Grand Canyon-Laughlin. Tja, Zonder uit te stappen ben je hier al zo'n 6-7 uur mee bezig. Why???
6. Van Los Angeles naar San Francisco langs de kust neemt ten minste 2 volle dagen dus probeer noordelijker dan S.Maria te gaan zitten bv in Cambria.
7. Ook al weinig tijd voor Yosemite en Kings Canyon ligt ten zuiden van Yosemite en niet aan de oostkant van Sierra Nevada. In Bodie kan je niet logeren dus rijd een stuk us395 naar het zuiden en verblijf in Bishop of Lone Pine.
8. Boulder City? Ja, voor Hoover Dam denk ik. Net zo'n grote dam kan je zien in Page (Glen Canyon Dam.)
Ik zou je willen aanraden eens alle afstanden en rijtijden te bekijken en langer in natuurwonderen als Zion, Bryce, Yosemite en Death Valley te blijven.
Yeehaw.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wouter, je kán helemaal niet vanaf de kant van Bodie bij Kings Canyon komen, er lopen geen wegen door dat gebergte daar. Je zal of aan de westkant van Yosemite bij Mariposa of Oakhurst naar het zuiden moeten of onderlangs langs Bakersfield. Kan dus gewoon niet tussen Bodie en Death Valley. Daarnaast moet je minstens een volle dag uittrekken voor Yosemite.
Zion en Bryce op een dag vind ik ook gekkenwerk. En kijk eens naar je laatste dag. Als je vanaf Boulder City nog naar Las Vegas moet, mag je wel heel vroeg wegrijden. Om 14.00 vliegen betekent dat je al om 11. 00 uur uiterlijk op het vliegveld moet staan! Als je van tevoren ook nog je auto moet inleveren en je moet dan vanaf Boulder City komen .... je kan beter gewoon die laatste nacht in de buurt van het vliegveld slapen.
Daarnaast zou ik een dag minder Los Angeles of San Francisco doen en de kustroute beter verdelen. Ik zou gaan voor twee overnachtingen, één in de buurt van Pismo Beach of Solvang, die richting en een in de buurt van Monterey.
Zion en Bryce op een dag vind ik ook gekkenwerk. En kijk eens naar je laatste dag. Als je vanaf Boulder City nog naar Las Vegas moet, mag je wel heel vroeg wegrijden. Om 14.00 vliegen betekent dat je al om 11. 00 uur uiterlijk op het vliegveld moet staan! Als je van tevoren ook nog je auto moet inleveren en je moet dan vanaf Boulder City komen .... je kan beter gewoon die laatste nacht in de buurt van het vliegveld slapen.
Daarnaast zou ik een dag minder Los Angeles of San Francisco doen en de kustroute beter verdelen. Ik zou gaan voor twee overnachtingen, één in de buurt van Pismo Beach of Solvang, die richting en een in de buurt van Monterey.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben het eens met Yeehaw en Nieuwenoord.
Als je niet van plan bent om in Los Angeles een pretpark te bezoeken, zou ik daar een dag schrappen.
Ik zou die dag trouwens niet gebruiken voor tussen SF en LA, maar rond de Grand Canyon of zo. Daar zit je in veel meer tijdsnood.
Het gemakkelijkste om nog wat extra tijd bij te winnen is door Kings Canyon te laten vallen. Die hoge bomen kan je ook op een paar plaatsen in Yosemite NP vinden.
Als je niet van plan bent om in Los Angeles een pretpark te bezoeken, zou ik daar een dag schrappen.
Ik zou die dag trouwens niet gebruiken voor tussen SF en LA, maar rond de Grand Canyon of zo. Daar zit je in veel meer tijdsnood.
Het gemakkelijkste om nog wat extra tijd bij te winnen is door Kings Canyon te laten vallen. Die hoge bomen kan je ook op een paar plaatsen in Yosemite NP vinden.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Allereerst zou ik je aanraden om nog eens goed naar de spelling van de diverse parken en steden te kijken
ten tweede zou ik idd Bryce en Zion nooit op 1 dag doen. Dat kan gewoon niet en daar zijn de parken te mooi voor. als je moet kiezen zou ik voor Zion gaan.
Besef ook dat je in Las Vegas de 1e avond niks zult doen.
Je bent gewoon kapot van de reis en wilt eigenlijk om 7 uur het liefst al naar bed. je hebt dus maar 1 avond om Vegas echt goed te bekijken en eigenlijk zou het het handigst zijn als je Vegas aan het einde van je vakantie plakt, omdat je voor die stad gewoon energie nodig hebt en die heb ik meestal de 1e dag nog helemaal niet (jetlag). Vegas is een stad die je 's avonds en 's nachts beleefd en juist op dat tijdstip ben je de eerste dagen behoorlijk kapot.
Ik zou inderdaad Kings Canyon laten vallen en die dag gebruiken voor Bryce en Zion. Dat heb je echt nodig.

ten tweede zou ik idd Bryce en Zion nooit op 1 dag doen. Dat kan gewoon niet en daar zijn de parken te mooi voor. als je moet kiezen zou ik voor Zion gaan.
Besef ook dat je in Las Vegas de 1e avond niks zult doen.
Je bent gewoon kapot van de reis en wilt eigenlijk om 7 uur het liefst al naar bed. je hebt dus maar 1 avond om Vegas echt goed te bekijken en eigenlijk zou het het handigst zijn als je Vegas aan het einde van je vakantie plakt, omdat je voor die stad gewoon energie nodig hebt en die heb ik meestal de 1e dag nog helemaal niet (jetlag). Vegas is een stad die je 's avonds en 's nachts beleefd en juist op dat tijdstip ben je de eerste dagen behoorlijk kapot.
Ik zou inderdaad Kings Canyon laten vallen en die dag gebruiken voor Bryce en Zion. Dat heb je echt nodig.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: zo wilden ik het doen
Wouter,babier schreef:dag 1 aankomst 14uur en overnachting lasvegas
dag 3 zion en bruce
dag 8 los angeles
dag 9 los angeles
dag 12 san francisco
dag 13 san francisco
van af 19-8-07
bij voorbaat bedankt
gr. wouter
Je wilt zo te zien wel erg veel in die 19 dagen doen.
Ik zou echt maximaal 1 park op een dag doen.
De rit ernaartoe kost ook veel tijd en voor de meeste parken heb je minimaal een halve dag nodig om een goede indruk te krijgen.
En een overnachting bij de Grand Canyon is echt een must...
Zelf zou ik Los Angeles laten schieten.
Eventueel pertified forest voor een volgende keer bewaren.
Een rondje:
- Las Vegas (2)
- via Flagstaff of Williams (1)
- Grand Canyon (zuidkant) (1)
- Monument Valley (1)
- via Page (1)
- Zion (1)
- Bryce (1)
- via Nevada (bv Ely / Eureka) (2)
- Lake Tahoe (1)
- San Francisco (2)
- Yosemite (1)
- Death Valley (1)
- Las Vegas (2)
zou te doen zijn denk ik.
Dit zijn 17 overnachtingen als ik goed reken, dan heb je nog wat speling.
Veel meer zou ik niet doen anders zit je hele dagen achter het stuur.
Reken op minimaal $60 per nacht voor het motel (coupons en priceline wil helpen)
Diner zal gemiddeld zo rond de $20 pp per dag zitten.
Ontbijten en lunch kan met een koelbox vanuit de kofferbak en hoeft niet te veel te kosten.
En vergeet je dagelijkse boodschappen niet. (water, smooties, fruit etc)
En zaken als je benzine, parkpas en entree.
Voor 2 personen zou ik op $150 per dag rekenen.
Veel plezier met het plannen... :beerchug:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
ok
in iedergeval iedereen bedankt voor de info
dat bodie kings canyon dat gaat niet nee dus dat vervalt dan van bodie naar death valley
die dag minder LA doen we ook pretparken hou ik toch niet van lol
zion en bryce daar kan dan wel een dag tussen zitten en hoover dam kan ook anderweg naar zion kan ik meteen langs lake mead
na dat ik de volgende dag bryce heb ge zien kan ik bij page lake powell bekijken
dat bodie kings canyon dat gaat niet nee dus dat vervalt dan van bodie naar death valley
die dag minder LA doen we ook pretparken hou ik toch niet van lol
zion en bryce daar kan dan wel een dag tussen zitten en hoover dam kan ook anderweg naar zion kan ik meteen langs lake mead
na dat ik de volgende dag bryce heb ge zien kan ik bij page lake powell bekijken